ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Odhlučnění
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Odhlučnění

Pěkné
Datum: 11.11.2020, 11:13
Od: Dany Hrcoh
WWW: https://www.2din.cz/

To já bych si na to sám netroufl, tyto věci radši nechávám profíkům (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/) a ani na to moc nemám čas :D


RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 27.01.2005, 18:42
Od: Jiří Smolík

To poznáš tak po třech až čtyřech letech, až ti vypadne kus prahu. Vlivem tepla a chladu se ze vzduchu vysráží voda a díky pěně se nemá jak vypařit. A ta pěna se taky časem sráží a drolí. Je to to nejlepší, cos mohl pro rychlou likvidaci auta udělat. Nejlepší je pořídit vlečné nápravy, vyměnit rozvody a používat kvalitní olej. Pokles hluku je tak 70 %. Na volnoběh neslyšitelný motor.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 15.06.2003, 20:32
Od: Tonny

Zaujala me tvoje reakce na pěnu, rad bych udelal neco z hlukem na sve skoda 120L r.v.1984 at delam co delam porad to neni o mnoho lepsi.Nenapsal by jsi mi kde všude jsi nastrikal pěnu a jak hodne to pomohlo.Predem moc dekuji jestli mi nekdo odpovi jsem z toho uz dost zoufali.


RE: Pískání z motorového prostoru
Datum: 19.07.2002, 16:13
Od: Adam Lipský
WWW: http://www.volny.cz/lippc/default.htm

Je to zcela určitě proražené pertinaxové těsnění pod karburátorem, po ohřátí dostává píšťalkový efekt. Přisává to vzduch.


Odhlučnění pro erko
Datum: 27.03.2002, 9:31
Od: Martin

A jak se prosim Tě dělá odhlučnění pro Škoda 110r Coupe? a jsou někde firmy kde se dají koupit nějaký ty spojlery na erko. napiš mi to prosím na mail. Dík Martin


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 28.02.2002, 12:04
Od: Milan

Pena je hodne horlava, a nedej boze aby jsi na tom aute musel neco svarovat. Sahnes na to cimkoliv(Autogen elektrika CO) a pena v dutine sama chytne a uz to nejde uhasit. Penu bych strikal jenomdo zadnich blatniku kde je videt a do pricky mezi motorem, lepsi je pouzit odhlucnovaci samolepici folii stoji cca 500 Kc m2 prodava se v roli nebo uz nastrihana presne pro typ auta 120,Favorit, Felicie.


RE: RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 13.02.2002, 21:12
Od: Baghira

Ano to je pravda, pěna je jak jsem sám vyzkoušel velmi hořlavá. Oficiálně je odolná do 120°C, ale na přímý oheň reaguje rychlým vzplanutím. Proto jsem především v oblasti motoru přetřel viditelné a pro vzduch přístupné části pěny barvou pro vysoké teploty. Ale v případě požáru, by se asi jen těžko zabránilo jejímu zahoření. Proto jsem si pro jistotu pořídil kvalitní hasicí přístroj. Na druhou stranu při vědomí toho, že mám v autě LPG, což je pro oheň podstatně lepší palivo, mě představa hořící pěny ani moc netrápí. Navíc netvrdím, že je pěna tím nejlepším řešením, určitě má své klady, ale i zápory. Je sice pravda, že do moderních aut se pěna už také používá, ale zatím spíše jako ochrana při nárazu (např.do nárazníků), a je taky pravda, že kamarádovi vyplněné dutiny v jeho stodváce zachránily život, když se bočně potkal s Liazkou, protože se bok jeho vozu díky nedobré ztlačitelnosti pěny nezbortil. Navíc já ji jako protihlukovou izolaci mohu jen doporučit.


RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 11.02.2002, 10:22
Od: Rousi

ješte dotaz - jak moc je ta pena citliva na teplo? Neni to nahodou horlavy?


RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 11.02.2002, 8:12
Od: 008

Ok,to sem nevěděl,koukám že jsi to dobře promýšlel.Takže beru na vědomí a sory.


RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 4.02.2002, 18:50
Od: Baghira

Pěna, kterou jsem použil má nasákavost 0,03%. Navíc je vodě odpudivá. Samozřejmě jsem pro jistotu důkladně zacelil všechny přístupy, kterými by se mohla voda k pěně dostat. Zatím (po 1,5 roce) jsem nezpozoroval nic, co by me naznačilo, že to byla chyba.


RE: Stavební pěna!!!
Datum: 29.01.2002, 12:17
Od: 008

No to je fajn ale jestlipak víš jaká je montážní pěna houba.Nevím ale do toho bych nešel,teda pokud to auto nemáš tak na rok až dva.


Stavební pěna!!!
Datum: 19.01.2002, 15:08
Od: Baghira

Před rokem jsem u své 130-tky vypěnil veškeré dutiny (od prahů přes kapsy v motorovém prostoru po sloupky) montážní pěnou pro stavebnictví. Kromě snížení hluku tak o 50% jsem docílil i toho, že se už nemusím starat o dutiny, které jsem před tím důkladně vystříkal MLkem. Na celé auto jsem spotřeboval asi 8 kusů 750ml "sprejů" (nešetřil jsem). Akorát pozor, pěna po aplikaci zvětší svůj objem asi o 200% a dokáže roztrhat i sváry!!! To jsem řešil propichováním delším drátem z místa vhánění pěny (unikne přebytečný vzduch i pěna). Nyní na volnoběžné otáčky není motor (v interiéru) téměř slyšet.


RE: Jeste k odhlucneni
Datum: 5.12.2001, 21:19
Od: Radek

Prosim te kde se da koupit ten Loctite Terodem a za kolik asi?????Jo a jak moc to pomaha.Diky moc


Odhlučnění
Datum: 9.11.2001, 9:41
Od: Webking
WWW: http://mujweb.cz/zabava/skoda.rapid

Doporučuju odhlučnit tlumič výfuku dle návodu na techwebu je to super a udělá to hodně. Ještě jsem si namontoval plastové vložky do blatníků a krom toho, že jsou proti reznutí blatníků tak taky trošku snižují hluk od kol. Taky doporučuji opravit zvukovou izolaci motoru.


RE: Pískání z motorového prostoru
Datum: 2.11.2001, 19:54
Od: dubas

Nemas volnej klinak?


Pískání z motorového prostoru
Datum: 30.10.2001, 22:52
Od: Jean Valjean

Prosím pomoste, nedávno jsem koupil starou Škodovku 105. Po cca 10-15 minutové jízdě se začne ozývat z motorového prostoru předem nespecifikovatelné pískání a to jen při volnoběžných otáčkách. Po sešlápnutí plynu pískot ustává. Prosím poraďte čím to muže být, popřípadě jak by se to dalo odstranit. Předem děkuji.


Odhlucnovaci hmota
Datum: 6.11.2000, 20:19
Od: Brain

Slysel jsem, ze existuje nejaka plasticka hmota, ktera vede teplo a hodne tlumi zvuk. Mironet do pry dava do svych supertichych pocitacu. A bud Mercedes nebo BMW to davaj do svejch aut. Nevite o tom nekdo neco?


RE: RE: Zadni sloupek
Datum: 16.08.2000, 10:14
Od: Honza

Mohlo by to delat rizeni. tzn. Kouknout na prachovky jestli nejsou praskly a kdyz jo tak vymanit a nelit olej. Pokud to ovsem dela i pri jizde pokud ne tak je mozny ze to delaji pneumatiky.


RE: Zadni sloupek
Datum: 10.08.2000, 11:20
Od: Radek

No mozna se to sem nehodi ,ale ma Favorita z 90 a strasne mi neco vrze ve predni casti vozu hlavne pri krouceni volantem. Vsichni rikaji ze vrzou suchy gumy ,ale vse jsem prostrikal silikonem a nic :(. Nevite co s tim ???


Zadni sloupek
Datum: 18.04.2000, 11:52
Od: Jenda

Bezva rady. U bodu 5. a 6. bohatě místo chemiplastu postačí pár pořádně napěchovaných starých hadrů. Utlumení hluku se mi zdálo lepši než s pěnou.


ještě jednou odhlučnění
Datum: 12.04.2000, 16:22
Od: Jiří

V prodejně pracovních pomůcek jsem koupil špica sluchadla (byly k vidění ve filmu "Vesničko má středisková " . fungují na všechny typy škodovek - já mám Š 120 . Půjčil jsem je strejdovi - má Trabanta- pěl o nich samou chválu . Ahojky ...


Jeste k odhlucneni
Datum: 9.02.2000, 9:08
Od: travex

se vsim nize popsanym souhlasim, u tahla razeni staci vymenit gumy v "domecku", popripade vymenit tahlo za nove provedeni s T-T gumou. Stejne tak je potreba dat pozor na dotyk tahla razeni a bowdenu tahla plynu uvnitr tunelu. Jinak doporucuji nalepit na podlahu Loctite Terodem SP300 a do dveri a na vnitrni stranu zadnich blatniku Terodem SP100. Oboji je plastova deska k utlumeni hluku a vibraci v samolepicim provedeni.


RE: Super
Datum: 25.01.2000, 14:15
Od: MANIAK120
WWW: http://gesto.cz

Zkus mrknout na spojku - lamely. Jestli teda myslíš ty příšerný zvuky při řazení 3 - 4. Neni to tak dávno co mně to taky vyděsilo.


Další rady
Datum: 25.01.2000, 12:59
Od: Gimlos
WWW: http://cs.felk.cvut.cz/~xkiml

Tak tady předkládám další rady na odhlučnění, tak jak jsem je realizoval a pak popsal na svých WWW stránkách: 1. Po ošetření dutin voskem vyplníme vnitřek nosníků motoru a dutinu příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly montážní pěnou (pěna na rámy oken a dveří). Příčka je dutá, abychom se dostali dovnitř, vyvrtáme několik děr. Pozor, pěny vstřikujte přiměřené množství, protože pěna při tuhnutí několikrát zvětší svůj objem. 2. Opružené zavěšení výfuku: Odmontujeme držák výfuku (ten mezi výfukem a přírubou motor-převodovka). Z držáku vyřízneme v místě trojúhelníkovitého odlehčení asi 1 cm materiálu. Obě části k sobě snýtu jeme přes tuhé gumové pláty (třeba ze starého pásového dopravníku), tak aby byl zachován původní tvar. 3. Zdvojení tloušťky odhlučňovacího materiálu z obou stran příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly: Odhlučňovací materiál (získaný třeba na vrakovišti) nalepit lepidlem Chemopren přes původní. 4. Původní silentbloky motoru nahradit silentbloky z Favorita. Tahle úprava je trochu náročnější. Na Favoriťácké silentbloky se musí na soustruhu vyrobit pouzdra a ta přesně zavařit do upravených držáků motoru. K uchycení silentbloků do zadní příčky se zhotoví dva pevnostní svorníky. 5. Odstranění všeobecného klepání: povolené kličky oken a jiné části, drnčící táhlo řazení atd. Tady hojně využijeme molitan. S pozdravem Gimlos


Další rady
Datum: 25.01.2000, 12:57
Od: Gimlos
WWW: http://cs.felk.cvut.cz/~xkiml

Tak tady předkládám další rady na odhlučnění, tak jak jsem je realizoval a pak popsal na svých WWW stránkách: 1. Po ošetření dutin voskem vyplníme vnitřek nosníků motoru a dutinu příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly montážní pěnou (pěna na rámy oken a dveří). Příčka je dutá, abychom se dostali dovnitř, vyvrtáme několik děr. Pozor, pěny vstřikujte přiměřené množství, protože pěna při tuhnutí několikrát zvětší svůj objem. 2. Opružené zavěšení výfuku: Odmontujeme držák výfuku (ten mezi výfukem a přírubou motor-převodovka). Z držáku vyřízneme v místě trojúhelníkovitého odlehčení asi 1 cm materiálu. Obě části k sobě snýtu jeme přes tuhé gumové pláty (třeba ze starého pásového dopravníku), tak aby byl zachován původní tvar. 3. Zdvojení tloušťky odhlučňovacího materiálu z obou stran příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly: Odhlučňovací materiál (získaný třeba na vrakovišti) nalepit lepidlem Chemopren přes původní. 4. Původní silentbloky motoru nahradit silentbloky z Favorita. Tahle úprava je trochu náročnější. Na Favoriťácké silentbloky se musí na soustruhu vyrobit pouzdra a ta přesně zavařit do upravených držáků motoru. K uchycení silentbloků do zadní příčky se zhotoví dva pevnostní svorníky. 5. Odstranění všeobecného klepání: povolené kličky oken a jiné části, drnčící táhlo řazení atd. Tady hojně využijeme molitan. S pozdravem


Gramatika:)
Datum: 24.01.2000, 10:02
Od: Viktor Sosenka

Precti si to po sobe...:)


Super
Datum: 20.01.2000, 14:18
Od: gps

Díky za skvělý článek,možná že to alespoň trošku pomuže.Potřeboval bych poradit,jsem škodovkový nadšenec,ale moc se v nich zatím neviznám.Můj problém zpočívá v tom že moje 120 při jízdě ve vyšších otáčkách a rychlosti 3-4,začne vydávat zvuk podobný zvuku tramvaje (kov o kov),je to převodovka nebo něco jiného?Opravdu nevím a doufám že někdo poradí co stím.Díky.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů