![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
Komentáře k článku: Zariadenie na úsporu benzínu RE: Dotaz Datum: 4.02.2007, 13:52 Od: p.kolenovsky Zhanim take nejake schema na rucni ovladani sytice Fava. Dik Spořič benzínu? Zdar,vážení! Tedy nic proti zveřejněnému ale toto zařízeníčko není tak zcela dokonalé.Nejen jak dole psáno ohledně potíží s pracovnímy body tranzistorů,ale i s dlouhodobou stabilitou a nastavením.Já osobně jsem postavil cca 5 ks trochu lepšího zařízení podle AR(červené)/1995/číslo1/strana12.Toto zapojení je také zveřejněno na tomto webu.I když tam použitý OZ s otevřenýmy kolektory je prakticky nesehnatelný,tak po náhradě za běžný(kvalitnější) typ a ůpravě zapojení vše funguje bez problémů tak jak má.Zařízení byla vestavěna v 2x Š105,1x Š120,2x Š110.Ve všech vozech fungovali bez závady,některé do dnešních dnů,jedno dokonce 8 let(také s elektronickým zapalováním s IO 555-ARčervené/1992/číslo6/strana287/upravené).Odstraňuje totiž některé nedostatky zveřejněného.Už jen třeba tím že obsahuje snímání polohy plynového pedálu a má lépe řešeny časové konstanty. RE: RE: KTE zarizeni na usporu benzinu bylo uverejneno KTE 1999 cislo 9 strana 11 RE: KTE V ktorom cisle to bolo uverejnene? KTE Toto schema bylo uverejneno v casopise KTE a urceno puvodne pro Lada... od typu myslim 2105 jej maji standartne ve vybavje motor ]]]]] Favorit Je mozne toto zariadenie instalovat aj na karburator z Favoritu? Zařízení podle Udělej si sám Pokud má někdo zájem, tak se mi doma již nějaký ten rok válí nepoužité podobné zařízení udělané podle Udělej si sám. Je to komplet osazený plošňák s krabičkou a elm. ventilem. Případná výměna za CD-R aj. je možná. Zkusenosti Nazdar, taky jsem si udelal zde popisovane zarizeni. Jelikoz se v elektronice vyznam, zapojeni jsem upravil, takze jsem usetril hromadu soucastek, ktere jsou v puvodnim zapojeni na nic. Vysledkem bylo zapojeni, ktere fungovalo na prvni zapnuti a nastaveni. Jelikoz je ale v motorovem prostoru po dlouhe jizde vysoka teplota, pracovni body tranzistoru se mi vzdycky posunuly, takze to vypinalo pri prilis nizkych otackach. Takze je treba to nastavit trochu vyse. Problemem bylo take strileni, ktere se ozyvalo pri brzdeni motorem ve chvili, kdy zarizeni seplo ventil a palivo se dostalo do motoru. Brzy to vyzkousim znovu na nove nastavenem a upravenem karburatoru, takze jeste prispeju dalsimi postrehy. Zarizeni jsem udelal do pekne krabicky, takze se mi ho nechce zbavovat, i kdyz vim, ze urcite moc neusetri. Pokud chcete nizsi spotrebu, seridte si dobre volnobeh a dejte do poradku dalsi veci (vzduchovy filtr, predstih, svicky...). Skode zdar! Nic novýho Tak pánové ,tohle zařízení měly Lady 2105 montovaný sériově někdy od r.1984.S malým rozdílem,že volnoběžnou trysku zavíral podtlak a ten byl řízenej elektromagnetem. RE: spořič Mám s tím vlastní zkušenosti, ale jedná se o zařízení doma dělané, avšak na stejném principu. Koukni se na moje stránky, mám tam o tom článek. spořič na internetu se objevila reklama na spořič FUEL MAX, máte s tím někdo zkušenost? Je to na základě magnetu RE: RE: omyl Mel bych zajem o Vas navod na vyrobu sporice benzinu z A-radia. Poslete mi ho na mou adresu ve forme zip ( html + obrazky), nebo ve forme naskenovanych obrazku. Napiste v jakem cisle a rocniku se tento navod nachazi. diky John D. Dotaz Prosim o radu, kde bych sehnal stavebnici rucniho sytice na Favorita. Dik. RE: RE: omyl Ja vim ze je to jenom preklep, ale...ze jezdim Šokovkou je fakt super, jenom doufam, ze to nebude sok pro me, ale pro ty, co predjizdim:-)) Doporucenie Pozrite si aj v casopise UROB SI SAM zv.51 z roku 1984, je tam tiez nieco zaujimave, ale nie pre SEDR RE: omyl Přesně tak. Měl jsem to na 125L v roce 1993 továrně vyrobené, na karburatoru SEDR. Volnoběh chcípal protože ventil na SEDRu má slabý magnet, při ubrání plynu počítat do pěti a prásk ve výfuku. Oni totiž hlavní klapky netěsní. A přechod mezi 1 a 2 stupněm škubal. Po 14-ti dnech jsem to vyhodil. RE: RE: omyl Môžete zverejniť spomínaný návod z AR (prípadne číslo a ročník), alebo zaslať na E-mail ? Ďakujem. RE: omyl Doplnil bych, že ten spořič pracující na tomto principu se hodí bez úpravy karburátoru pouze na starší škodovky s karbecem EDSR. Ten má konstruován elmag. ventil tak, že jeho trn přímo ucpe trysku volnoběhu a zbytek volnobežného systému neovlivní. U nových šokovek s karb. SEDR je situace jiná. Ventil ucpává celé vyústění volnoběž. systému do prostoru pod klapkou a to nedělá dobrotu. Proto při použití spořiče se musí SEDR upravit přidáním ventilu z EDSR, kterýžto se našroubuje místo záslepky trysky volnoběhu. Osobně jsem používal spořič postavenej pole Amat. rádia, v případě zájmu můžu zveřejnit. Myslím že tahle konstrukce je trochu nedotažená. Králík doplněk Přidávám se k poznatku v prvním komentáři.Je vhodné (skoro nutné)toto docela šikovné zařízení doplnit o spínač na pedálu plynu,aby ventil zavíral jen při bzdění motorem a nad zhruba 1500 ot/min. omyl Vyřadit část karburátoru se zdá sice dobrým nápadem, ale musím upozornit na to,že systém běhu na prázdno je u karburátorů škoda 105 - 136 určen i k přechudu motorů do višších otáček. Proto může mít toto zařízení vliv na elasticitu motoru a tudíš i negativní vliv na spotřebu.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
![]() |
![]() |
|
|