ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Přestavba zapalování Favorit pro vozy Š 742
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Přestavba zapalování Favorit pro vozy Š 742

Zapalování 8 válce
Datum: 23.09.2017, 19:10
Od: Jan Mega

Zdravím, je možné použít modul bezkontaktního zapalování ze Š.Favorit také na osmiválcový motor ? Díky Honza


ff
Datum: 13.01.2013, 21:28
Od: vladdo

nedal by si nejake vydeo ako si to robil prosim ta


RE: RE: RE: RE: RE: ROZDELOVAČ PRO MOTOR ŠKODA 1,5
Datum: 5.01.2013, 20:19
Od: zdeněk

zdravím potřeboval bych s favorita jednobodovky odstranit řídící jednotku a dát tam karburátor šlo by to ??? děkuju


RE: RE: RE: RE: ROZDELOVAČ PRO MOTOR ŠKODA 1,5
Datum: 18.11.2008, 17:53
Od: marek ščevík

DIK ZA RADU BUDU TO SKOUSET A UVIDIME PAK SE OZVU AZ TO POJEDE JESTE JEDNOU DIK ZA ODPOVED CAU MAREK


RE: RE: RE: ROZDELOVAČ PRO MOTOR ŠKODA 1,5
Datum: 11.11.2008, 21:19
Od: Jiří Čech

No, teoreticky by tam měl jít rozdělovač z Fa 136x a nastavit základní předstih 8-10°, ale je to jen teorie. Tady ty předělávky se špatně řeší, 1,4 je vstřikový motor, ke kterému nejsou žádná data předstihu normálně dostupná. Převrtáním se ještě více změní poměry ve válci (turbulence směsi, procentuální naplnění směsí atd.), které je nutné odměřit (pomocí měření výkonu na brzdě) a dle toho určit křivku předstihu. Ve vysokých otáčkách je to celkem jedno, protože tam je předstih prakticky konstantní, stačí trefit základní předstih tak, aby to "nahoře" jelo. Ostatní je ale problém, musí se zkoušet a zkoušet a nevím, kolik máš trpělivosti, kromě toho získáš jen subjektivní pocit a ne korektní hodnoty.


RE: RE: ROZDELOVAČ PRO MOTOR ŠKODA 1,5
Datum: 9.11.2008, 20:19
Od: marek ščevík

ahoj jde o motor fabia 1,4 prevrtany na 1,5 1498 mam pocit.radily mi pouzit z 93 favorit ma jinsi regulaci ale vubec se mi to nelibylo tak je tam fav s normalni regulaci mas s tim nejakou zkusenost? dik za odpoved i tu minulou.


RE: ROZDELOVAČ PRO MOTOR ŠKODA 1,5
Datum: 2.11.2008, 15:21
Od: Jiří Čech

Jestli jde o motor 1433 ccm z Š 1203, tak originální, který se tam dával, pokud najdeš prodejnu, kde ještě něco na Š 1203 prodávají, tak by ho měli mít. Otázkou je, jestli máš už elektronické nebo ještě staré kontaktní zapalování. Nesledoval jsem ty křápy a nevím, kdy se na elektronické přešlo (totéž, co ve Favu, ale s jinými charakteristikami regulací).


ROZDELOVAČ PRO MOTOR ŠKODA 1,5
Datum: 2.11.2008, 13:34
Od: marek ščevík

potreboval bych poradit s rozdelovacem pro motor skoda 1,5 jaky mam pouzit?


ETZ Favorit montaz do 742.12
Datum: 25.04.2008, 14:15
Od: Peto

Dobry, rozdelovac s Favoritu sa ako rozmontuje? Po demontazi veka na Fa rozdelovaci nie je sroub ani iny demontovatelny spoj. Na spravnu polohu rozdelovaca nestaci pri demontazi si zaznacit polohu palca rozdelovaca Š742.12 a na Fa rozdelovaci natocit palec podla rozdelovaca zo Š742.12 a tak Fa rozdelovac namontovat na blok motoru Š742.12? Podtlakova hadicka ma o malo vacsi prierez a pri nastoknuti na podtlak otvor na rozdelovaci Fa je tam mala medzera, vstup podtlaku na rozdelovaci S742.12 je profilovany a Fa rozdelovaci je hladky - staci tu zamena hadicky za hadicku z Fa, alebo jak to vyriesit? Chybaju mi kabliky co vediu z elektroniky Fa do cievky a z cievky znacene ako 1 a 15 na scheme krabicky ETZ - treba ich dat z Fa alebo aj zo S742.12,su tieto kabliky ak ho chcem kupit nove zohnatelne samostatne, bez kupy ostatneho prislusenstva ETZ? ETZ je z Favoritu 135 L r.v. 1991 a auto je Skoda 120 L r.v. 1983 Dakujem


RE: STK a EK
Datum: 13.04.2008, 9:30
Od: Jiří Čech

Zapalování je schválené pro vozy Škoda a ohledně EK je lepší, protože zapalování nevynechává a tudíž se lépe dosáhne příslušných hodnot emisí. Mám v obou škodulích toto zapalování a na STK nikdo ani nepípl. Sice nerozumím poslední větě, ale pokud montuješ rozdělovač z Fava do Š742, musíš upravit odstředivou regulaci a použít podtlakovku z Š105-130 tak, jak jsem to popsal v článku. Připojuje se na stejné místo, jako starý rozdělovač, tam žádná změna není.


STK a EK
Datum: 13.04.2008, 7:56
Od: Peto

Prejde S120L s dodatocne montovanym ETZ z Favorita cez EK a STK? Ako sa napaja podtlakova regulacia z karbecu - zo 120L vedenia od Karbecu alebo sa musi dat vedenie z Favorita na S120L-kovy karbec?


RE: Zapalování z Fava do Vaz 2103
Datum: 5.07.2006, 8:15
Od: Peto

Ako ste vyriesili mechanicky zastavbu zapalovania Favorit na VAZu? Mam podobny problem, ako zastavat ETZ do VAZ 2101


Malo ve foru
Datum: 24.03.2006, 18:50
Od: JohnII

To je zajimavy jak malo se da precist ve foru o prestavbe a pripadnych problemech a debata se strhne na kryty,vrakoviste,prevodovky,atd.Skoda. Jeste ze Cech statecne odpovida a je videt ze to ma zmakly a co nema dostuduje ale abych ho jen nechvalil na jednoduchou odpoved jakej je rozdil mezi star.a nov. rozdelovacem tak slozita odpoved pres litinu a hlinik to aby clovek nebyl vyucenej kuchar. Kdyz uz jse to zvrhlo tak ja se taky pridam kryty nejsou na aute zrovna pro srandu kralikum a jsou tam taky castecne taky kvuli vode ale skuste si ve favu za lijaku a ve 100km vlizt za chladic a uvidime jak dlouho zustanete suchy a vsechno kolem. Pak mne jeste pobavila predstava ze kdyz jedes po silnici III tridy tak vlastne jedes po poli no to si fakt muzou myslet jen ti z AAA.


136x vs. rozdelovac
Datum: 1.07.2005, 18:14
Od: Ultim

Zdravim, chtel bych se zeptat jestli je mozne v domacich podminkach upavit rozdelovec z typu 860 <135 a 136> na typ 880 <136x> popripade jak jinak upravit regulaci pro ostrou vacku 260/260 ??? Diky za odpoved na e-mail.


1000 MB
Datum: 11.01.2004, 19:59
Od: Wenca

Jak upravit rozdělovač z Favorita do Š 1000MB???


Pomozte
Datum: 27.12.2003, 11:51
Od: Honza

Dal jsem si do favoritu 136LS vačku 260/260 stupnů a snížil jsem hlavu o 0.4 mm.potřebuji vědět jak mám upravit rozdělovač aby to sedělo k vačce díky


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Montaz do 781.135 ?
Datum: 15.12.2003, 18:13
Od: PPP

Ked ja som si praveze nepozrel aky typ to bol. Viem moja chyba. Aspon ze som si zapamatal rovne piesty :). Porovnanim regulacie u 120 a favo mi vychadza, ze 120 ma rychejsi nastup odstredivej regulacie, ale na konci sa obe dozenu: http://www.tuning.cz/s110r/UPRAVY/PICS/regulace.jpg Po rozobrati favo rozdelovaca som si akurat vsimol, ze jedna z pruziniek by v nom tiez dokazala zalomit krivku odstredivej regulacie, ale jej uchyt je tak nahnuty, ze sa este ani nezacne napinat a uz regulacia sedi na dorazoch. A navyse pre LPG by som sa s tym chcel trochu pohrat, lebo len posunutim zakladneho predstihu vyssie sposobim, ze sice od 2t otacok je to podstatne zivsie ale len do 3t otacok, a pod 2t otacok do priserne duni. Vyssie je to uz podstatne tichsie a nad 3t otacok obzvlast.


RE: RE: RE: RE: RE: Montaz do 781.135 ?
Datum: 12.12.2003, 18:53
Od: Jiří Čech

Proč to tak je? Protože je tam jiný karburátor, jiné zapalování (nemá vliv) jiný výfuk atd. A také proto, protože to tak vyšlo při měření ve fabrice při vývoji. LEKR se chová trochu jinak, než SEDR a složení směsi je zde přesnější. Pružinky vyměnit musíš, jinak neuděláš lomenou křivku podle předpisu. A také dorazy vycházejí jinak z důvodu zpoždění řídícího signálu v elektronickém spínači. Jestli jde o 135 nebo 136, to na rozdělovač nemá vliv, pouze základní předstih a oktanový nárok je odlišný. Prohlubeň v pístech je asi 1,5 mm, přesně to nevím, měla by být zřetelná. Na bloku motoru nad vodním čerpadlem máš přece číslo a uvedený typ, tak proč se ptáš.


RE: RE: RE: RE: Montaz do 781.135 ?
Datum: 11.12.2003, 16:59
Od: PPP

Len by sa tam zislo uviest preco je to tak. Podtlakova je jasna kazdemu kto sa pozrie odkial je brany podtlak u fava a u skodovky. Ale preco je potrebne menit aj pruzinky? Lekr krmi motor chudobnejsou zmesou alebo aky je dovod? Ved motory su od sania po vyfukove potrubie rovnake. Ono dat polopatisticky navod je sice pekne pre vacsinu ludi, ale niekomu to napriklad nestaci a rad by vedel preco to tak je aby ked mu nieco fungovat nebude vedel aj sam si nejako teoreticky zdovodnit preco to tak je a nemusel hned utekat na TW a pytat sa. Sice teraz ma napada, ze tie pruzinky tak si tak menit budem musiet, lebo neviem aky favorit to bol, ci to bol 135 alebo 136. Ma 135 velmi viditelne vybratie v piestoch? Ten "moj" mal hlavu dole a na zakarbonovanych piestoch som si nic zvlastne nevsimol.


RE: RE: RE: Montaz do 781.135 ?
Datum: 24.11.2003, 18:56
Od: Jiří Čech

Někde je o tom snad v komentářích, ale abych Ti zkrátil hledání - rozdělovač pro 135 a SEDR odpovídá rozdělovači pro Š 120. Základní předstih cca 5°.


RE: RE: Montaz do 781.135 ?
Datum: 24.11.2003, 13:52
Od: Tomas

To sem udelal a hned nekolikrat. Ale o tehle kombinaci (motor favo+karb. 130) tam opravdu nic neni.


RE: Montaz do 781.135 ?
Datum: 23.11.2003, 17:36
Od: Jiří Čech

A co si tak přečíst tento článek?


Montaz do 781.135 ?
Datum: 23.11.2003, 12:35
Od: Tomas

Mel bych dotaz - jsou potreba nejake upravy pri montazi FAVO zapalovani do S130 s motorem 781.135 (karbec je 130) ? Myslim ty pruzinky a tak ... Mam tam puvodni rozdelovac z 130 (proc, to neresim) a jezdi to +/- OK ale pokud muze lip rad bych to zkusil.


RE: RE: RE: RE: RE: 136 a bezkontakt
Datum: 30.08.2003, 18:07
Od: Jiří Čech

Co se týká palivového čerpadla, možné to je, já jsem tam starý typ nikdy nedával. Odtok přebytečného paliva se normálně dělá přes odvzdušňovací trubičky na plnící trubce nádrže, ale to na nic nemá vliv. Pokud auto přestalo brzdit, je tam příliš malý podtlak, někde něco zůstává otevřené, možná druhá komora. Ta má předepsané nastavení škrtící klapky. Pokud se nedá pod karbec správná podložka, tak bývá s klapkou dost problémů. Brzdit by mělo auto úplně stejně jako při jiném karbu. Není také poškozená hadice k posilovači nebo její upevnění k potrubí?


RE: RE: RE: RE: 136 a bezkontakt
Datum: 30.08.2003, 17:47
Od: dr.jano

Možno sa pýtam od veci,nemôže byť príčinou toho,že LEKR nefungoval optimálne to,že palivové čerpadlo na Rapide/120/130 má polovičný čerpací výkon ako na favorite?Nie je nutné ho vymenit pri výmene karburátora?Odtok z odlučovača do nádrže som riešil cez teleso palivomera trubkou 5mm-brzdová.Tiež som mal problém z brzdami,pedál bol mäkšší a účinnosť nižšia,jednoducho sa zmenili tlakové pomery v sacom potrubí.Použil som originál vzduchový fitler z favorita.Je to možné ovplyvniť pôvodným filtrom zo 120?Ako lekár p.Čecha chápem,že diagnostikovať chybu po internete je dosť ťažké,ale za radu ďakujem.


RE: RE: RE: 136 a bezkontakt
Datum: 26.08.2003, 20:02
Od: Jiří Čech

Pro 136/SEDR platí křivka jako na Š 120 - 130 a základní předstih 1 - 3° pro 95 oktanů. LEKR tam funguje tak, jak je namontovaný ve Favoritu, i když to není optimální poloha (zatím si mi nikdo nestěžoval). Podle mne máš špatně nastavený základní předstih, nebo regulace nefunguje dobře. Křivka pro 136x SEDR i LEKR odpovídá originálu 136x a ZP je 8°.


RE: RE: 136 a bezkontakt
Datum: 26.08.2003, 14:55
Od: dr.jano

Mám otázku.Na Š.Rapid 136 som vymenil zapalovanie z favorita podla navodu.Z orig.SEDRom ide super ale zdá sa mi pomalý prechod do vysokých otáčok.Dal som tam LEKR ,ale výsledok nebol dobrý,motor je strašne lenivý,maxim.výkon znížený,skoro sa na tom nedá jazdiť.dostal som radu,že LEKR musí musí byť uložený k smeru jazdy rovanko ako vo favorite vzhľadom na akceleračné a dostredivo-odstredivé sily pôsobiace na palivo.Ja som ho mal uložený zhodne ako na favorite ale motor je pozdlžne a nie naprieč takže je otočený o 90st.k smeru jazdy.Pri SEDR je teda nutné meniť charakteristiku rozdelovača podla 130?Ako pri SEDR vačke 136x ?


RE: RE: RE: RE: RE: Jeste vule
Datum: 8.08.2003, 6:49
Od: Jiří Čech

Trhavý chod motoru není zapalováním, ale někde máš chybu v karburaci. Rozdíl v mazacích tryskách a mazání rozvodů celkém je v Andrtovi, najdi si motory do 1987 a od 1987, je tam popsáno mazání i s obrázky. Trubička maže soukolí rozvodu a používá se u závodních úprav.


RE: RE: RE: RE: Jeste vule
Datum: 7.08.2003, 21:01
Od: flico

Vdaka za rychlu a pohotovu odpoved. Momentalne mam vytahanu retaz cca po 20 000 km (asi to zacina byt spotrebny material ako olej a filtre). To kmitanie by vysvetlovalo preco mi na trojke pri rozbehu okolo 2000ot dost trhavo ide motor. Uvedena uprava mazania je doporucena v knihe o Andrta. Niekde som videl dokonca nejaku trubicku upevnenu tak, ze striekala rovno na retaz. Chcem sa spytat, akym sposobom su trysky mazania upevnene v bloku motora (zavitom, lisovanim) a ci je mozne tuto upravu urobit svojpomocne resp. ci sa prislusne trysky vyrabaju ako nahradny diel. S pozdravom Flico


RE: RE: RE: Jeste vule
Datum: 7.08.2003, 8:01
Od: Jiří Čech

Volný rozvodový řetěz sice teoreticky je na jedné straně napnutý, ale při otáčení vačkovým hřídelem dochází vlivem sil při otvírání a zavírání ventilů k nerovnoměrnému úhlovému pohybu vačky, na které je upevněno soukolí pohonu rozdělovače. Pokud je řetěz napnutý, donutí vačku se otáčet rovnoměrně, ale při volném řetězu si vačka dělá co ji napadne. To je hlavní problém, že v určitém režimu dochází k větším odchylkám rovnoměrnosti otáčení rozdělovače a předstih má potom velký rozptyl. Pocukávání hřídele má za následek rozkmitávání závažíček regulátoru. Jakékoli kmitání také neprospívá životnosti. Rozvodové řetězy vyráběla a snad vyrábí ČZ, kola k nim potom dělali různí malí výrobci a těžko říct, kdo je má lepší - někdy koupíš i od renomovaného výrobce sadu, která nevydrží ani 15 000 km. Důležité je zajistit dobré mazání řetězu, je třeba mít čisté příslušné mazací trysky. U "M" od modelu 1988 se dělala nějaká úprava mazacích míst okolo rozvodů, aby se vše lépe mazalo a je to na životnosti poznat. Ještě bych upozornil, že řetěz se nevytahá "protahnutím" ok, ale opotřebí se čepy a vzniklými vůlemi se řetěz prodlouží.


RE: RE: Jeste vule
Datum: 6.08.2003, 22:59
Od: flico

Aky velky "problem" je vytahana rozvodova retaz. Tam v podstate ked je motor v "zaberu" tak je retaz napnuta na jednej strane a na druhej je volna (akurat casovanie ventilov je o nieco "neskorsie"). Alebo sa kecam blbosti ? Inac existuje nejaky zaruceny vyrobca "kvalitnych" rozvodovych retazi napr. SACHS, BOSCH alebo je lepsie kupit od "originalneho" dodavatela s nadpismi Skoda ale bez udania vyrobcu (asi najskor POL_and )?


RE: Jeste vule
Datum: 4.08.2003, 18:30
Od: Jiří Čech

Nedá. Je to chyba konstrukce, nové soukolí je za chvíli ve stejném stavu. Vůle se za provozu vymezí, náhon je společný s pohonem olejového čerpadla, které vytváří protisílu proti směru otáčení a tak se tato vůle za chodu motoru projevuje minimálně. Větším problémem je vytahaný rozvodový řetěz.


Jeste vule
Datum: 4.08.2003, 13:18
Od: Filip

Dobry den, vyndal jsem pro kontrolu rozdelovac i s "drzakem", vule jsou minimalni. Ale u namontovaneho je vule mezi ozubenymi koly dole a na vacce katastrofalni. Da se neco udelat s temi ozubenymi koly ? (favorit, 72.000 km).


RE: Zapalování z Fava do Vaz 2103
Datum: 24.07.2003, 18:57
Od: Jiří Čech

Pokus se rozdělovač bude točit po směru hodinových ručiček, je to v pořádku. Podtlaková a odstředivá regulace je odlišná, upravit by se měla, jinak bude následovat pokles výkonu a zvýšení spotřeby.


Zapalování z Fava do Vaz 2103
Datum: 24.07.2003, 10:52
Od: Goodji

Chtěl bych dát komplet elektronické zapalování z Favorita do VAZ 2103(1500). Mechanicky to je vyřešeno, ale nevím jestli budu muset upravit podlak a odstředivou regulaci?


RE: elektrika felda
Datum: 26.06.2003, 15:54
Od: cerny_tomas

Presna jak rika pavel_t. Jakmile zapojist trosicku pochybnejsi zpozdovac osvetleni s pripominacem rozsvicenych svetel na S120 kontakt tak se zacnou hadat a "silnejsi pak zvitezi". Zalezi pak uz jen na provedeni pripominace nebo zpozdovace, stejne tak alarmu a hlidace zavrenejch dveri a kdoviceho a to nekdy pokulhava, proto pravdepodobne vic kontaktu. Proc je jich vic popravde netusim, ale elektricky vehementy se hadat muzou, to je bezdebat.


RE: Výměna pružinek
Datum: 12.06.2003, 18:44
Od: Jiří Čech

Starý litinový a nový hliníkový typ není navzájem součástkově slučitelný, proto Ti to nesedí. Musíš sehnat originální pružiny z hliníkového rozdělovače.


Výměna pružinek
Datum: 12.06.2003, 6:57
Od: wekky

Jsou pružinky všech rozdělovačů na 120 stené nebo se liší? Právě jsem to rozmontoval, že je přehodím a fáčkové mají 22mm v lidovém stavu, kdežto ty, co byly v mém rozdělovači (staší typ s menším víčkem a palcem bez odporu) mají 29mm. Ty pacičky tak nepřihnu, protože není kam. Co s tím? Jak jste to vyřešili?


RE: RE: no,...
Datum: 26.05.2003, 11:30
Od: Eda

Díky za pár slůvek k podlakové regulaci, konečn jsem se dostal po nějaké době k netu. Jetli tomu dobře rozumím, tak by bylo nejlepší použít podtlakovou regulaci z rozdělovače Š 120 a nebo když by se ponechával celý rozdělovač z Fa, tak potom nejlépe z 136X. Ještě jednou dík za radu.


RE: elektrika felda
Datum: 23.05.2003, 16:50
Od: Pavel

Nevim sice jak a proc je to ve Felde ale co vim tak se "dvojite" (a vice) dverni kontakty pouzivaji kvuli ruznym el. bazmekum napojenym na dvere. Kontakty jsou v rozepnutem stavu zcela oddelene. Dela se to proto aby se vzajemne neovlivnoval napr. zpozdovac osvetleni a alarm apod, nebo pro pripojeni neceho co ma reagovat jen na jedny konkretni dvere. Videl jsem dverni zamek ktery mel asi 5 kontaktu kvuli centralum, osvetleni, pal. pocitaci a ja nevim cemu jeste ale vim ze ze dveri do kasle vedlo asi 30 dratu.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 1
Datum: 23.05.2003, 15:00
Od: Pavel K.

2 Vici: Nahrada favo prevovky prevodovkou z feldy je jen pro ty, kteri favem trvale nejezdi 180 :o) Cili tak max. pro 99,99% majitelu favoritu :o)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MP
Datum: 22.05.2003, 9:39
Od: vici

urcite to jde, ale ja bych neriskoval ze mi ve 180ti upadne prevodovka...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na
Datum: 21.05.2003, 17:09
Od: T.H

zase tak hrozné to není. osobně vozim rok a půl(tj. cca65000km) ve favoritu převodovku z 1,3 MPI nové tváře, když se to udělá pořádně, žádný problém.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 21.05.2003, 11:51
Od: Petr

Ještě k tomu vrakovišti.Všem nám je jasný,že tam jsou kradený věci,ale nikdo s tim nic neudělá.Dokonce tam choděj i policajti.Myslim,že to vypovídá o situaci v tomhle státě,kde jsou zákony dobrý tak pro lumpy.


elektrika felda
Datum: 21.05.2003, 9:34
Od: vici

Chlapi vi nekdo proc ma felda dverni kontakty/spinace na tri vyvody (respp 2, jeden je kostra)? jeden k akinu a druhy ke svetylku ve strope? favo ma vyvody jen dva (resp. jeden) a svetylko a akin je na to pripojeny dohromady a taky to funguje. A dale, kam se pripojuje dodatecny zpozdovac vnitrniho osvetleni? na svorkovnici na tri draty co se povaluje u pojistkovky a je v ni propojka u LX ? dik


RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 21.05.2003, 9:31
Od: quagaar

Ano, na vrakáči u vršovického nádraží je skutečně čilý ruch, když mi ukradli auto, byl jsem to tam pro jistotu skouknout, jestli ho tam nenajdu na kusy :) . Jinak něco jsem kupoval i v Bráníku u náměstí, 0723725189.


RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 21.05.2003, 2:41
Od: popik

Hele kdybys chtěl převodovku z MPI 50kw za 2000 a vačku za 800 tak napiš.Řidici jednotku taky mam.


RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 20.05.2003, 21:42
Od: Jiří Čech

Ve stálých převodech byl rozdíl pro větší odlišení mezi 40 kW, kterýžto byl určen pro spořivce a 50 kW, který zase měl být sportovnější. Kdo někdy ve 40 kW jel, hodně ho z toho musela bolet hlava, pokud nepatřil mezi spořivce. Favorit měl odstupňování I. - III. stejné jako stotřicítka, IV. a V. byly jiné, ale protože má menší kola, matematický převod u posledních dvou převodů proti 742 vychází do rychla. Každopádně převod 4,167 byl pro vozidlo výrazně lepší, auto bylo čilejší. U Felícií bylo několik typů převodovek podle motoru (české - německé motory), od r. 1998 se převodovky konstrukčně sjednotily, změnil se modul ozubení (převodovky byly tišší) a rozdíl byl pouze ve stálých převodech. Podle tabulek od Kouckého byly 3 zpřevodování (+ stálé převody) jak pro jednotlivé typy Fel, tak podle roku výroby (97/98). Mezi Fa a Fel nelze vždy převodovky bez úpravy zaměnit, proto pozor při výměně, hlavně typ od 98 je dost zatvrzelý proti použití jinam. --- Vrakoviště u Vršovického nádraží: chceš-li kradené věci, doporučuji navštívit. Viděl jsem tam zajímavé věci, jak se rozřezávaly nové Octavie... Jinak na 742 je lepší vrakoviště na Harfě v Čerpadlové ulici. --- Ke každému ručnímu ovládání sytiče u LEKRu je podrobný návod, nové zařízení stojí asi 400 Kč, přesnou cenu bych věděl zítra. Ovšem jde o to, jestli i jinde je stejná cena. Ruční ovládání umožňuje otevřít přívěru bez ohledu na stav automatického sytiče. Jinak do funkce ostatních částí sytiče nezasahuje. Toť vše.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předěláv
Datum: 20.05.2003, 20:08
Od: flico

Chcem sa spytat, ci je niekde na webe popis montaze rucneho sytica na Favorit s karburatorom LEKR a co ta sada stoji. S pozdravom Flico


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 1
Datum: 20.05.2003, 13:25
Od: Petr

Tak to budu muset vyčkat do vejplaty. Dík za info


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MP
Datum: 20.05.2003, 13:17
Od: vici

nahodou vim:o( cca. +-500 jak kde koupis..


Doporučení
Datum: 20.05.2003, 13:07
Od: Petr

Jinak bych chtěl ještě upozornit na vrakoviště Škoda u Vršovického nádraží v Praze.Dají se tam sehnat dost levně náhradní díly,ale většinou od Favorita výš.Na stodvacítky už tam toho moc nemají.Kupovaj jsem tam třeba komplet topení do Fava,kvuli elektromotoru....stálo 200Kč a je už z devadesáttrojkovýho favorita.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na
Datum: 20.05.2003, 13:01
Od: Petr

OK Vici,potvrdil jsi mojí doměnku.Ještě bych měl jeden dotaz.Neví tu někdo,kolik stojí objemový ovladač vzduchové přívěry na Favo?Asi před týdnem mi odešla ta membrána uvnitř a teď se mi to na sytič uchlastává.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136
Datum: 20.05.2003, 9:55
Od: vici

poznat tu bude urcite a mozna i spadne o neco malo spotreba. ale doost hodne bude poznat ta prevodovka. 3,9 je prevod na prd. totalni nesmysl. snad krome Feldy 1,6 :o). nejvetsi legrace je ze Favorit se stalym prevodem 3,9 ma jeste o dost delsi 3,4,5 takze ta prevodovka je jeste vic mrtva nez 3,9 u Feldy. Proto ven s ni! Muzete misto ni pouzi bud 4,16 z Fava, nebo 4,16 z Felicie BMM (jen se presroubuje zadni viko, jinak je stejna, a nebo pokud budete mit stesti a sezenete tak 4,11 z Felicie MPI se starou tvari (rok 97), ta pasuje taky (opet po vymene vika) a ma jeste lip odstupnovane 3,4,5. Prevodovky z felicii s novou tvari do fava nejlou, jedine po prevareni drzaku prevodovky. ale to je mozna dost risk...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 20.05.2003, 7:00
Od: venca

Děkuji Vám všem za postřehy ,dám se do toho. Těch 10kW navíc snad musí být poznat jak prase!


RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 20.05.2003, 6:25
Od: Petr

Přesně tak.Od r.v.93 dávali do všech typů stálý převod 4.167. Mě osobně u převodu 3.9 štve ,že při jízdě po dálnici do táhlých kopců ,chce li člověk udržet rychlost alespoň 120km/h musí podřadit...


RE: RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 19.05.2003, 22:06
Od: rasto

to je zahada aj pre mna sak na favority/formany 40/50 kw BMM sa robili prevodovky 4,167, s tym tazsim prevodom to vobec beha ? :-)


RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 19.05.2003, 21:50
Od: Petr

Jen tak mimochodem:Dost dobře nechápu,proč Škodovka dávala do 40 kilowatových felicií MPI těžší stálý převod.Že by kvuli lepšímu využítí kroutícího momentu?Mě se spíš zdá,že je to takhle:zaplatíš míň,tak ať ti to hůř jezdí za každou cenu. Otec má Felicii MPI 50KW a oproti mému Favoritu 136 46KW karb.,jede o dost lépe.Myslím,že dost velkou zásluhu na tom má právě stálý převod v rozvodovce,který je ještě více do pomala,než u BMM,musel bych se podívat do knihy kolik přeně je,nebo má možná kratší jednotlivé rychlosti. Mám možnost zabudovat do mého Favorita převodovku z Formana,st. převod 4,167.Myslím,že by se mohla zlepšit dynamika,a víc by se využil 5. rych. stupeň.Máte někdo jiný názor? Na závěr bych chtěl poděkovat p. Čechovi za další zajímavý článek.


RE: RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 19.05.2003, 21:41
Od: vici

kompresi muze dohnat snizenim hlavy a pisty muze nechat...


RE: 136 a bezkontakt
Datum: 19.05.2003, 19:16
Od: Jiří Čech

Podtlak se odebírá prakticky ze stejného místa u všech karburátorů. Rozdíl v charakteristikách je dán osazením a konstrukcí karburátoru, u LEKRu se směs při částečném zatížení více ochudí a proto má vyšší rozsah podtlakové regulace. Pokud jde o motor 135/136 se SEDRem, platí pro něj charakteristiky jako pro Š 120/130. --- Pro Vencu - rozdíl v motorech je v kompresi, vačce a ŘJ, ŘJ se sama nepřizpůsobí. Změna je možná dvěma způsoby - snížení hlavy o cca 0,5 mm, nebo použití orig. pístů pro 136 (jsou o 0,3 mm vyšší) při GO motoru. Rozdíl v kompresním stupni je malý (pouze 0,5 :1), je možné tento zachovat (9,5:1 je dost). Vačku nechat přebrousit, nebo sehnat originální. ŘJ sehnat jinou nebo nechat u firmy přečipovat, přečipování bude možná o něco dražší, ale motor se chová lépe. Správná poznámka od Viciho - v převodovkách je také rozdíl. --- Pro Petera - podtlaková regulace nepracuje tak, jak to popisuješ, její charakteristika je dána konstrukcí motoru a karburátoru, průběh odstředivé regulace nijak charakteristiku podtlakové regulace neurčuje. Čím je směs chudší, tím je její rychlost hoření menší a tak výrazně chudé směsi potřebují větší hodnoty předstihu. U Fa je z důvodu emisí a ekonomiky provozu při částečném zatížení směs výrazněji ochuzena proti SEDRu, když si prohlédnete dokumentaci, zjistíte, že obohacovacích systémů má LEKR poněkud více (aby dokázal vyrobit dostatečně bohatou směs při plném výkonu ve všech režimech). Proto má Fa relativně normální odstředivou regulaci, ale podtlaková má dvojnásobnou hodnotu. Pravdou je, že mechanické regulátory nedokáží to, co i jen jednoduchá elektronika.


RE: 136 a bezkontakt
Datum: 19.05.2003, 17:12
Od: Peter

Podtlakova regulacia pracuje v sucinnosti s odstredivou, takze tam kde je vacsi rozsah odstredivej byva mensi rozsah podtlakovej (tvrdsia pruzinka v regulatori). Dalej potreba regulacie suvisi s kompesnym pomerom, plnenim (sacie potrubie, vacka, karburator, vyfuk), bohatost zmesi v roznych rezimoch, kvalita benzinu. Vsetky tieto skutocnosti sa nedaju plne zohladnit pri mechanickych systemoch a urcity pokrok sa dosiahol az pri elektronickych systemoch, kde je uroven kompromisov snad nizsia. Prasknuta membranka v podtlakovej regulacii ma stala asi 1 liter/100km na S120 kym som prisiel na to co je zle. Podobny efekt mala slaba pruzinka v podtlakovom regulatori na Favo 136. Tam to ale bolo napadnejsie lebo okrem vyssej spotreby auto klepalo pri ustalenej rychlosti 100-110 km/h a klepanie zmizlo okamzite po pridani plynu. Pohlad na mapu predstihu na lubovolnom aute s elektronickou regulaciou dava obraz o tom, ake kompromisy su aplikovane v mechanickom systeme regulacie.


RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 19.05.2003, 16:54
Od: Honza

A taky jiny pisty... A nebylo by takhle lepsi sehnat jinej motor ???


RE: RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 19.05.2003, 15:44
Od: vici

a aby to cele vubec k necemu bylo, musis vymenit prevodovku. 40kW ma staly prevod 3,9 a 50ka ma 4,11.... na vrakacich v Praze je jich dostatek, v dobrem stavu koupis i za 2500...


RE: Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 19.05.2003, 15:03
Od: vici

no budes musel liznout hlavu abys dosahl komprese 10:1, pak vacku z 50kW, a bud RJ na 50kW a nebo nechat udelat zrovna chiptuning pro 50kW do te tvoji jednotky....


Dotaz na p.Čecha předělávka 135MPI na 136MPI
Datum: 19.05.2003, 13:43
Od: venca

Zdravím Vás a zajímalo by mně co všechno budu potřebovat na výše uvedenou předělávku. Mám feldu 12/1998 ale bohužel pouze 40kW. Co půjde upravit a co bude potřebovat sehnat za díly a co ŘJ adaptuje se sama na změnu komprese? Děkuji moc , Venca.


136 a bezkontakt
Datum: 19.05.2003, 11:49
Od: wekky

Jestli jsem to tedy správně pochopil, měl bych při výměně klasického zapalvání za bezkontaktní i na š 136 (SEDR)vyměnit podtlakovou část. Odebírá se podtlak na každém karburátoru z jiného místa, takže se hodnoty liší nebo je to jinak a favoriťácké nastavení mají být zachováno i zde?


RE: no,...
Datum: 15.05.2003, 6:13
Od: Jiří Čech

Protože Š 130 s vačkou 260° atd. zhruba odpovídá motoru Š 110 R s větším objemem, mohla by vyhovovat charakteristika z eRka. Podtlaková regulace u Fa měla pouze dvě provedení, které se lišilo pouze rokem výroby a ne typem motoru, odstředivé regulace byly také pouze dvě, jedna pro 135 a 136, druhá pro 136X. Pro výše uvedenou Š 130 by mohla být podtlakovka stejná jako u Š 120, zde nejsou hodnoty z hlediska výkonu tak kritické. --- Pro Pechara - je možné, že máš natolik opotřebený rozdělovač (vůle na hřídeli, napálené kontakty), že dochází ke značnému rozptylu předstihu, případně vynechávání jiskry. Rozptyl způsobuje značný předzápal a následné detonace, které mají odlišný charakter (nejde o klasické klepání, ale pouze se vrchol tlaku nachází před HÚ), proto motor cuká. Chtělo by to zkusit - kromě výměny rozdělovače - změřit kompresní tlaky, jestli také není chyba někde jinde.


RE: RE: Spolehlivost
Datum: 14.05.2003, 17:23
Od: Pavel

No ja mam teda jine zkusenosti, zatim jsem se osobne nepotkal s nikym komu by PROKAZATELNE vodou odeslo Fa zapalovani ale slysel (cetl) jsem o tom. Jinak jsem mel na S120 toto zapalovani pridelane drzakem k civce (v sekci "Motor" to v jednom starsim clanku popsal Chipmen na svem voze) a nemel jsem problem s elektornikou a vlhkem ale jednou po desti se zasr...m vickem rozdelovace po jehoz vycisteni motor krasne naskocil a bezel. Je pravdou ze mi jednou el. odesla (na Lipne a v nedeli abych to mel do Prahy co nejdale:-( ), kdyz jsem namontoval novou a tuto jsem rozebral zjistil jsem ze odesel kus koncoveho stupne ale nikde (jen na BU9xx mirne) stopy koroze, soli ci pozkozeneho laku (pravda z venku byla krabice "vekem" zasla), takze typuju ze neco proste nevydrzelo provoz (nevim jak byla el. stara) a vzdalo to (treba vyrobni vadou nedodrzene parametry nejake soucastky coz se skutecne projevi az po case). Tuto montaz jsme meli 3 a krome vyse popsane zavady nemel nikdo zadny problem. Takze myslim ze v PALu si dali dost prace a proti vlhku vse dobre osetrili a pokud ma nekdo podobny problem mel by si zjistit jestli to neni bud nekde jinde (rozdelovac) nebo dobre prohlednout el. treba uz dobre "netesni" a spatne nanesli lak ci ho nekdo nejakou neopatrnosti poskodil (to pak nebude fungovat ani BMW nebo nejakej Japonec)...


no,...
Datum: 14.05.2003, 17:12
Od: Eda

...článek byl fajn a opravdu nebyl dlouhý :-))). Chtěl bych se zeptat na možnost popisované výměny zapalování u motoru Š 130, ale z již z nějakými úpravami. Zapalování je zatím originál 130-cítka, ale jeho nastavení a hodnoty předstihu "trošku" jiné, vzhledem k provedené úpravě motoru (vačka 260°/260° se zvětšenými zdvihy, "C" vahadla, jiné sací potrubí a výfuk, o pár desetin snížená hlava atd atd :-))) ). Určitě existuje různá podtlaková regulace u Fa, podle motoru (135, 136, popř. podle výkonu). Z kterého provedení by bylo nejlépe celé zapalování použít na popsanou 130-cítku? ...nejlépe bez nutnosti výmeny podtlakové regulace atd. Díky za typ. E.


RE: Dotaz
Datum: 14.05.2003, 14:01
Od: Ludoj

Na 50KW BMM je podla mojej skusenosti podstatne viac pocut sanie ked sa otvori skrtiaca klapka a motor je v zabere. Preto tam v Boleslavi dali ten "box" co by mal byt tlmic sania. Ci to ma nejaky efekt ako rezonancna dutina pred sanim si posudit netrufam. V kazdom pripade 40KW BMM s boxom, alebo bez uplne rovnaky zvuk. 50 KW BMM je bez boxu hlucnejsi ako s nim. Odskusane na dvoch formanoch 40KW a 50KW. Okrem toho s tym boxom nevyzera motorovy priestor taky "prazdny", co je vsak iba pre dobry pocit majitela...


RE: RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 14.05.2003, 11:58
Od: Saky

znova opakuji ze sem nepropagoval ani nepropaguju jizdu bez krycich plechu ze je tam nemam je jak sem psal jen proto ze sem nechtel vracet stare rezave plechy k novymu motoru, a proste nebyl cas dokopat se k tomu koupit novy-), jen jsem psal ze se u me nic zvlastniho po ujeti cca 5000km nestalo a ze motor je porad vicemene stejne cistej,problemy s elektronikou nenastaly nikdy, tim nerikam ze tam nejsou na nic a jak sem psal urcite je tam nekdy dam, treba ted kdyz stavim dalsi motor se na ne nezapomene-) s problematikou prasnych cest atd ze to neni napsany k manualu v autu s tim s Vami nesouhlasim, protoze at chcete nebo nechcete nekdy musite proste jet po nezpevnene vozovce, polni ceste, poli atd a kdyz se s autem neco stane tak je to podle manualu Vase chyba protoze tam to auto nemelo co delat, to je podle me spatne to je jen ochrana vyrobce ale ve skutecnosti je to auto konstruovano i na tyto podminky ale to je jedno.. tim sem chtel jen rici ze je rozdil kdyz s autem jezdite porad napr v Praze kde se umyvaji silnice atd nebo kdyz jezdite nekde na venkove kdy v dobe polnich praci pripominaji silnice zablacena pole, co se tyka vzdelani tak podle me pravo na nazor ma kazdy at uz nevzdelanec nebo treba kandidat vet, a co se tyka titulu nebo dosazeneho vzdelani to bohuzel neni odrazem toho co clovek umi, o informacich na internetu: kazdy ma pravo na informace at uz na dobre nebo spatne, a vzhledem k tomu ze internet je vicemene verejny a muze sem "kazdy" neni se cemu divit ze to tady s informacema vypada tak jak vypada a ze si nekdo na radu z internetu zpusobi nejakou skodu? sice to zni spatne ale je to jen a jen jeho chyba ne autora clanku Saky


RE: Spolehlivost
Datum: 14.05.2003, 11:35
Od: Jirka

Hehe, spolehlivost Fa zapalování ve vlhku - úžasná věc - kámoš fávo měl (karburátorová 135) a jak projel louži, tak následující půl hodiny neměl nárok pokračovat v jízdě. Zkrátka větší vlhko a z jízdy to úplně zdechlo. To je asi tolik, co vím o spolehlivosti sériově umístěnýho Fa zapalování :)


RE: RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 14.05.2003, 9:20
Od: Pavel K.

Souhlasim s JC, jenom bych si dovolil malou poznamku, cituji "popis jak jsem přemontoval motor z jednoho auta do druhého zase není nic světoborného". Ano, neni to nic svetoborneho, ale povazuju to za pomerne uzitecne. Diky nekolika "nevedeckym" popisum zastavby 781.136 do shade z netu, jsem si moh nejen ja udelat pomerne presnou predstavu, co je potreba sehnat, jak co upravit a a na co se privavit pri samotnem aktu montaze noveho moturku. Pokud vim literatury s touto problematikou bezne na trhu moc neni :o). A samozrejme necekam v takovych clancich grafy prubehu vykonu a kroutaku motoru pri pouziti origo sani z 742.136 vs. upravene sani z fava.....


RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 14.05.2003, 8:59
Od: vici

saky: ja nemyslim ze cech ma vzdcky pravdu. ale vychazim z osob. zkusenosti, kdysi jsem jezdil dva dny bez plechu pod motorem na favu, druhy den zacalo prset, projel jsem vetsi kaluzi a bylo hotovo. pekne postupne umiral jeden valec po druhem, pak par ran z vyfuku a bylo. striklo na rozdelovac a taky krabicku etz. nastesti mi kamos privezl Kontox, ale i tak jsem pekne zmoknul. Kamos ma Rapida na RPG, a zapalovani z Fava, a dokonce i kdyz tam ty plechy ma tak mu mistama nekde strikne voda za deste na krabku etz a vznikne vyse popsany problem.... kdo chce klidne si bez tech plechu jezdete, me je to uplne jedno:o)))


RE: RE: RE: RE: RE: rozdelovac
Datum: 14.05.2003, 6:25
Od: f

Mate pravdu, ke zmene doslo drive. U stareho ma byt regulace od 10 do 23 kPa, u noveho od 15 do 35 kPa. V realu mel rozdelovac z konce roku 89 rozsah o dost vic nez tabulkovejch 10 stupnu.


RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 13.05.2003, 18:50
Od: Jiří Čech

Nejsem internetový surfař, ale občas se na nějakou tu stránku (většinou na upozornění někoho z vás) kouknu a ať čtu shora nebo zespodu, jen se utvrzuji, že je mnoho povolaných, ale málo vyvolených. Bohužel na internet může kdokoliv cokoliv napsat bez ohledu na správnost a užitečnost (česky řečeno muže se tu vyblít kdejaký blbec - viz. Viktor). Pokud něco píši, ať jsem nebo nejsem anonymní, musím si uvědomit, že mou chybnou informací si může mnoho lidí způsobit i závažnou škodu. Asi by jsi nebyl nadšený, kdyby jsi podle nějaké takové rady přišel o desítky tisíc za opravu čehokoli. Žádný výrobce na svůj výrobek (bez ohledu na to, je-li to auto nebo pračka) nikdy nedá ani šroubek navíc, pokud tam není nutný. V obrovských sériích se i haléřová položka časem začne chovat jako milionová hodnota, kterou je možné ušetřit a využít jiným způsobem (na vývoj, na výplaty atd.). Jestliže je tam někde nějaký krycí plech, je tam nutný a musí tam pro bezproblémový provoz být. Jednou jsem ho tam neměl (ten vpravo) a od podzimního bláta jsem měl plný alternátor hlíny a komplet celou pravou stranu motoru včetně rozdělovače zabahněnou. Po poli ani po lese nejezdím, šlo o normální komunikace I. až III. třídy. Platí i pro ostatní detaily, které mnozí z vás považují za zbytečné. Podle mailové adresy soudím, že někde "vysoko" studuješ a tak mne zaráží, že tyto skutečnosti neznáš. Je to pořád dokola - něco napíši, málokdo si to přečte celé (já vím, je to dlouhé, ale ono to jinak nejde, pokud to má být o něčem) a důkladně to pročtou jen skutečně ti, kteří chtějí něco vědět, potom nastane více či méně ostrá diskuze, jestli Čech má nebo nemá pravdu, pokračuje to dotazy na to, co jsem podrobně v článku popsal (chodí mi i přimo mimo veb) a sem tam se ukáže někdo, kdo mi tvrdí, že "já to mám a je to světové" (aniž by přemýšlel o tom, že to světové být nemusí a proč) - hlavně co se týká různých samo-domo vyráběných zapalování. Já nemám čas na to, abych seděl, všechna zapalování vyrobil, provedl měření, srovnání a ještě to vyfotil a dal na web. Co píši, jsou kromě teoreticky nabytých znalostí dlouholeté zkušenosti a normální teoretické odvození, které vám potvrdí každý učitel elektro nebo mechaniky, který v tomto oboru vyučuje. Teď jsem dal dohromady tři články o palivech, mazivech a přísadách (čekám na kontrolu gramatiky, jak bude, hned je to tam) a řeknu vám, že nebylo vůbec lehké zjistit všechny potřebné informace, navíc spoustu jich nemohu zveřejnit (pravdu o podrazech, které se oficiálně i u velkých firem dějí) z důvodu případné žaloby "poškozených". (Stojí to hromadu času, který mi nikdo nezaplatí, ale pro peníze to nedělám, to bych se nemotal ne internetu.) Zatím jsem zde neviděl nějak zvlášť fundované články (s výjimkou Chovance, který to ale asi rychle vzdal, když viděl "následek"), popis jak jsem přemontoval motor z jednoho auta do druhého zase není nic světoborného, přestavby jsem dělal (a občas dělám) běžně bez internetu. Ještě detail, Saky - většina vozidel Škoda a jiných značek je konstruována pro jízdu na zpevněných vozovkách, jinde vlastně nemají co dělat (máš na to v každém návodu k vozidlu výrazné upozornění), takže jízda po prašných cestách je nějak mimo mísu.


RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 13.05.2003, 16:00
Od: Pavel

Uz jsem hodne slysel nazor, ze kryci plechy ci plasty okolo motoru jsou u S1xx(x) uzitecne a skoro nutne ale u aut s motorem vepredu nutne a o tom jsem se mohl presvedcit na vlastni kuzi nebot ted nedavno jsem musel vymenit spoustec a kryci plast sejmout ale nejak nebyl cas ho tam hodit zpatky tak jsem jezdil asi tyden hnusnym pocasim bez nej a vysledek se dostavil, nastesti jen v podobe zas....ho motorovyho prostoru coz se dalo umyt a elektriku to nezasahlo (spoustec dobre kryty (hlavne pri montazi), alternator skoro pod kapotou stejne jako zapalovani a vstrikovani a elektronika mimo motorovy prostor). S krycim plastem se tam necistot dostane minimum takze me to jen utvrdilo v nazoru ze kryty tam vyrobci nedavaji pro srandu kralikum....


RE: RE: Dotaz
Datum: 13.05.2003, 14:48
Od: Saky

Tak ted si zase rejpnu Vasim zpusobem, "kdybyste pozorne cetl muj komentar" tak by ste zjistil ze tady zadny sundavani plechu nepropaguju, jen sem psal ze to nema az takovej katastrofalni vliv jak tady popsal Vici (vyznelo to tak, jako at s tim okamzite prestane jezdit pokud ho tam nema a ihned nanda zpaky..), co se tyce zivotnosti altiku mate urcite pravdu, a s tou prasnosti vic zalezi na tom kde jedete nez na tom jestli mate kryci plechy nebo ne, tim chci rict ze pokud jezdim po normalni silnici bez plechu tak jsem na tom stejne mozna lip jako kdyz mam plechy a jezdim s tim nekde po poli, polni ceste atd. samozrejme sem na tom hur bez plechu.. ale to je jedno jen me namichlo to vase "priblble nepropaguj" a zase jsem o krok dal v nazoru ze "Cech ma vzdycky pravdu" a nema cenu diskutovat o cemkoliv Saky


C T E T E !!!!!!!!!!!!
Datum: 13.05.2003, 9:41
Od: tonna

vim ze to sem nepatri,ale kdyz clanek karburator uz mate vsichni precteny........ma negdo skusenosti s podlozkama pod karburator? myslim podlozky mezi telo karburatoru a sani.ceho dosahnu pridanim mezikusu cca. 15mm ??????? bude to mit lepsi zatah od spodu? napiste kdo s tim mate zkusenost....


RE: Dotaz
Datum: 12.05.2003, 19:12
Od: Jiří Čech

Rezonanční komora nad vstřikováním pouze tlumí hluk, jinak na nic nemá vliv. --- Krycí plechy udržují motor v relativní čistotě, od pravého zadního kola se dostává hodně bláta a soli na motor, alternátor, zapalování, kde způsobují korozi. Alternátor je polootevřený a nadměrná prašnost snižuje životnost sběracích kroužků a uhlíků, u zapalování sůl způsobuje jednak korozi a hlavně svody. Jestli si plechy demontuješ, je to Tvoje věc, ale hlavně to přiblble nepropaguj.


RE: RE: RE: RE: Spolehlivost
Datum: 12.05.2003, 18:16
Od: Saky

No to teda nevim o jakej pruser si zadelava? sem je tam nenandal pri novym motoru, ne ani proto ze bych chtel byt nejakej tuner a usetrit par kilo ale protoze byli hnusne rezavy tak sem si rikal ze dam novy a samozrejme na ne nedoslo (uz asi rok-)a nepozoruju zadnej problem, na elektriku to nema vubec zadnej vliv, motor je taky porad vicemene cistej (kdyz se zasere tak se zase rychlejc umeje-), jediny co mam zasrany je pricnak ale ten by stejne ty plechy nezachranili, mozna to ma vliv na cistotu nasavanyho vzduchu ale nad tim by se dalo polemizovat tim teda nechci tvrdit at si kazdej ty plechy vynda, ale z vlastni zkusenosti vim ze nicemu nevadi kdyz tam nejsou, uz mam zase novej motor a asi tam ty plechy dam, pokud se zase nezapomene-)) Saky


RE: RE: RE: Spolehlivost
Datum: 12.05.2003, 16:51
Od: vici

to teda. ty plechy tam nejsou ze srandy. jak u skodarny tak u fava/feldy


RE: RE: Spolehlivost
Datum: 12.05.2003, 16:47
Od: Pavel K.

Znamena to tedy, ze tuner, ktery jezdi bez spodnich krycich plechu mot. prostoru si zcela jiste zadelava na pruser ?


Dotaz
Datum: 12.05.2003, 13:49
Od: vici

Vi Mr. Cech nebo nekdo jiny k cemu slouzi na motoru 136BMM 50kW "rezonancni komora" na privodu vzduchu ke vzduch. filtru? Nemuzu se toho nikde dopatrat.Byla by k necemu na karbecovem motoru? Thx


RE: RE: RE: RE: rozdelovac
Datum: 12.05.2003, 13:47
Od: Jiří Čech

Nevím o tom, podle katalogu se vyráběly jen dvě komory, a to podle roku výroby a ne podle typu motoru (do 4/90 a od 5/90). Totéž s budící cívkou v rozdělovači, jsou dvě provedení lišící se počtem závitů (jiný ohmický odpor), do 2/91 cca 7 kOhm od 3/91 cca 3,5 kOhm.


RE: RE: Spolehlivost
Datum: 12.05.2003, 9:16
Od: atnarfus

Jezdíval jsem se Š Garde, ta měla dost nešťastně udělané větrací otvory v kapotě a při dešti pršelo do motoru. Dokud jsem používal nějaké doma dělané kabely bez gumových návleků na koncich tak to bylo peklo. Po výměně za nové, bylo všechno OK. Karburátorové Favo jsem měl čtyři roky (když jsem si ho kupoval každý mne strašil, právě tou elektronikou) a startovalo perfektně i po mytí motoru WAPkou. Špatně startovalo jenom, když jsem vypnul motor těsně po velké zátěži, zůstal asi dost "nalitej" a pak se mu nechtělo. V současnoti mám Feldu 1.6, ta je na elektronice podstatně závislejší, ale startuje perfektně, nemá už ani ten neduh co mělo favo.


RE: RE: RE: rozdelovac
Datum: 12.05.2003, 8:11
Od: F

Pokud je rec o favo motorech 136 a 136X, tak nejen odstrediva regulace, ale i podtlakova je dost odlisna !!


RE: RE: Spolehlivost
Datum: 10.05.2003, 12:26
Od: Mike

Nevim jak vy, ale ja mam Favo 135/91 a za vlhka za deste mi startne hned za -20C take a jezdi mozna jeste jepe nez za letniho pocasi


RE: Spolehlivost
Datum: 9.05.2003, 18:26
Od: Jiří Čech

Vždycky mne zajímá, kde se berou různé fámy o citlivosti různých elektronických komponentů ve vozidle na vodu nebo vlhkost. Já jsem s tím nikdy problémy neměl, pouze historické zelené vn kabely a svíčky za hranicí životnosti byly na vlhko citlivé. Pokud si někdo odmontuje krycí plechy a voda mu cáká na všechno, tak je jasné, že nekrytá svorkovnice zapalování bude mít s vodou problémy. Všechny prvky jsou na působení vody nebo alespoň 95% vlhkosti (palubní přístroje) zkoušeny již při vývoji.


RE: Spolehlivost
Datum: 9.05.2003, 11:04
Od: SiMi

Mam spise opacnou zkusenost - vyletela mi zpetna hadice ohrivani zplynovace LPG a na zapalovani a civku vytekla spousta chladici smesi, aniz by se to jakkoliv projevilo - bohuzel, protoze jsem to pak desne zavaril :-(. To se po nasunuti hadice jeste jednou opakovalo a zase bez jakehokoliv negativniho efektu na zapalovani.


RE: RE: RE: Spolehlivost
Datum: 9.05.2003, 9:53
Od: robo

Ja som nemal na fave nikdy problem (93- karbec). Ale kamos mal 89 a ked prsalo, alebo bolo vlhko, tak jedine roztlacit, a to aj niekedy vobec nepomohlo...


RE: RE: Spolehlivost
Datum: 9.05.2003, 7:34
Od: vici

jo kdyz to das do skodovky tak se muze stat to co pise EMC. idela jse si koupit nove provedeni krabicky zapalovani, tp je vodotesne, narozdil od starsiho provedeni v plech. krabicce


RE: Spolehlivost
Datum: 9.05.2003, 6:37
Od: emc

To záleží na tom, kam ho umístíš. Na začátku jsem ho měl tam na pravoboku nad cívkou, ale to nesmělo pršet. Ne že by na něk zrovna lilo, to jsem samo zkoušel, ale nějakou turbulencí se tam asi dostavala voda od kola. Od doby, kdy ksem ho dal na zadní čelo (za SPZ), tak je klid.


RE: Spolehlivost
Datum: 9.05.2003, 6:08
Od: rasto

urcite nie .... favorita sme mali od 10/90 da sa povedat po dnes (resp. ja aj mam ale BMM) .... a menili sme 1x sviecky, 1x VN kable a 1x zapalovaciu cievku, najzdene viac ako 120k km .... a cievku ani nebolo treba menit


Spolehlivost
Datum: 8.05.2003, 23:43
Od: Petr

Slysel jsem, ze Favoritacke zapalovani je strasne citlive na vlhkost a ze u nekterych modelu neslo po desti nastartovat. Je to pravda?


RE: RE: RE: rozdelovac
Datum: 8.05.2003, 17:29
Od: vici

Hm jo ale stejne, koupit nekde nejaky rozdelovac z vrakace za 500, a i kdyby se propilovani povedlo a rozdelovac mel kupodivu charakteristiku podobnou tomu ze 136X tak ja bych si to do auta nedal ani omylem.


zapalovanie FA
Datum: 7.05.2003, 20:50
Od: rasto

predam komplet zapalovanie favorit 135 - rozdelovac repasovany (bez voli, nove viko, novy palec, nove VN kable stary/novy typ podla vyberu), cievka favorit (nova - najazdene 500 km), zapalovanie ....... cena 2200 SKK prip. dohoda - predavam z buracky :-(


RE: RE: rozdelovac
Datum: 7.05.2003, 17:53
Od: Pavel K.

A co treba si pozornejc precist znova clanek, hlavne tu cast, kde se pise o uprave dorazu odstrediveho regulatoru pro 136X a usetrit si bratru 2000Kc? Nechci se srovnavat s radioaktivnim uhlikem, ale...... PS: Jinak clanek je super, jako obvykle, diky Jiri aneb o ritnim alpinismu vime vse :o)))


RE: rozdelovac
Datum: 7.05.2003, 16:25
Od: vici

kdyz pouzijes motor 135 nebo 6 serie, tak rozdelovac z Fava 135/6 jehoz oznaceni konci 860, pokud ale treba 136X a asi i 136B nebo 136M tak by byl lepsi rozdelovac z Fava s motorem 136X znaceny na konci 880. To same i pro upravenejsi motory. Da se sehnat na www.motor-excel.cz po telef. domluve za cca. 2500. snad.


RE: rozdelovac
Datum: 7.05.2003, 16:24
Od: Jiří Čech

Pokud dáš motor Fa s LEKRem, platí původní regulace Favorita, pokud předěláš na SEDR, platí regulace pro 120 - 130. Zvýšení komprese bez změny vačky se koriguje na základním předstihu, případně 98 oktanů. Komprese a vačka - většinou chce 98 okt. a křivku 136x nebo 110 R. Felicie 50 kW BMM odpovídá motoru 136x, Felicie 40 kW BMM odpovídá Favoritu, Felicie MPI 40 + 50 kW by měla odpovídat 136x s tím, že se pro každý typ nastaví odlišný základní předstih. Hlava je principiálně stejná (stejný tvar spalovacího prostoru, umístění a velikost ventilů, poloha svíčky), tady bych problém neviděl. Pokud motor provozuji trvale nad 4000 ot/min, na křivce předstihu příliš nezáleží, protože zde je již většinou regulátor na dorazu, jde pouze o maximální hodnotu předstihu a hodnotu vhodnou pro volnoběh a start.


rozdelovac
Datum: 7.05.2003, 16:10
Od: rapous

A jakou regulaci predstihu na favo motor dany do skodovky? stejnou jako ma favorit? tzn nechat vse jak je? a co kdyz se zvysi komprese na hodnutu nekde kolem 10.5 jak potom upravovat? a co to same na feliciackem bloku s feliciackou hlavou? s feliciackou vackou? co pak? dekuji za odpoved


BMM
Datum: 7.05.2003, 16:09
Od: vici

Nabizim komplet sadu na prestavbu na BMM 40kW do Fava. Cernou palubku+pristrojovku+pojistkovku+elektriku+elektriku kolem motoru+cidla+osazene sani se vstrikovace+pixla na filtr+nadrz+cerpadlo+rozdelovac+civka atd atd, proste vecko. Jete rovnych 70tkm. Vse OK. Pripadne dily rozdilne k 50kW muzu zajistit za priplatek. Cena dohodou.......



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů