ŠKODA techweb > Komentáře k článku: LPG
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: LPG

BRC
Datum: 25.10.2011, 7:47
Od: Tomek Němec

Zdravím všechny, mám Felicii a v ní BRC. Může mi někdo prosím polopatě vysvětlit, jak se seřizuje volnoběh a na co přesně jsou ty dva šroubky na zplynovači. Díky moc.


RE: Felicia, problem s chdom na tri valce.
Datum: 13.07.2011, 16:36
Od: jara

jednoduchý problém ,vypálená kontaktní pružinka v zapalovací liště


RE: RE: RE: Teplota
Datum: 21.04.2011, 15:40
Od: martin

maš prasklou hlavu v motoru nebo těsnění pod hlavou


RE: RE: RE: Je lepší ve Felicii s LPG z kopce jezdit na neutrál, nebo
Datum: 22.10.2010, 8:57
Od: Radical

0 litrů při zařazené rychlosti ? :D:D:D to vypínáš motor ? nebo jezdíš na vzduch ? :D:D:D:D:D vzpamatuj se


RE: RE: RE: Teplota
Datum: 20.11.2009, 1:30
Od: juro4788

dobry tak to bude asi zli termostat,pravde podobne ostava zaseknuty.Treba ho vymenit!


RE: RE: RE: Teplota
Datum: 16.10.2009, 17:17
Od: Zdeněk Diviš

S nejvetsi pravdepodobnosti to bude delat vadne ("podfoukle") tesneni pod hlavou motoru. V horsim pripade muze byt praskla hlava ale zacal bych u toho tesneni.


RE: RE: RE: RE: RE: Je lepší ve Felicii s LPG z kopce jezdit na neutrá
Datum: 7.09.2009, 17:18
Od: TRW
WWW: http://AZET@10PATRES11

TRV v starej boleslabi su ojebovaci pracoval som tam mesiac a pol a ochorel som a dostal som viplatu za cšetko 3.5eur za MESIAC A POL ZVORAZNUJEM MESIAC A POL CELA VIPLATA3EUR HAHA to su inak hoveda ojebovaci!!!!!!!!!!


RE: RE: RE: RE: Je lepší ve Felicii s LPG z kopce jezdit na neutrál, n
Datum: 5.09.2009, 17:48
Od: Radek

zdravim, vaš sistem LPG co mate ve feldě je italsky? děkuji


RE: RE: Teplota
Datum: 2.07.2009, 17:41
Od: Tomas polednik

chtel bych se zeptat kdyz jedu tak se motor velice brzy ohreje a rucicka na teplomeru je hned nahore a po chvili jde k cervene carce kdyz otevru nadobu s chladici kapalinou tak uplne vre a je hodne natlakovana prosim poradte nekdo co mam udelat dekuji


RE: Teplota
Datum: 2.07.2009, 16:59
Od: Tomas polednik

dobry den mam stejny pripad jak tady popisujete akorat mam benzinak chtela jsem se zeptat jakou ste tenkrat mel zavadu dekuji za odpoved


RE: Na volnoběch za studena nedrží otáčky.
Datum: 19.11.2008, 12:34
Od: Pavel

Zdar šefe. je to jednoduchý. Je třeba vyměnit membrány ve směšovači a asi taky svíčky. Ke plynu musíš mít správný svíčky. Dobrý jsou brisky.


LPG
Datum: 28.01.2008, 17:14
Od: jacob

zdarec,loni v létě jsem po bratrovi zdědil dost zuboženou šádes 120 na lpg..bez technicky a bez revize..od té doby jsem na autě co se spolehlivosti týče docela pokročil..stačilo udělat technickou s emisemi cca 1500..(měl sem špatný brzdy proto tolik)..revize lpg mě stála 300..a v tom je zahrnutej i nový vzduchový filtr,který je u pohonu na lpg ta nejdůležitější věc..dnes lítam za pusu za 400 ujedu cca 230 km a to se u tohoto auta na benzin jen tak nevidí..absolutní spokojenost vřele doporučuji. škodovkam zdar


Felicia, problem s chdom na tri valce.
Datum: 9.01.2008, 23:35
Od: Peter

Poprosim niekoho, kto by mi vedel pomoct s nasledovnym problemom. Nechal som si firmou namontoval legalne splynovac LOVATO na Feliciu, 1.3 s jednobodovym vstrekovanim rv 1995. V lete mi beha uplne normalne, ako aj benzin aj plyn, vobec ziadne problemy. No akonahle pride ZIMA, t.j. teplotak klesne niekde k nule a menej a nastartujem na benzin, bez problemov naskoci, ale po chvilke par sekund sa stane take cosi, ze vypadne jeden valec, a cca do minuty mam uplne nepravidleny chod a nakoniec to SKAPE. Ale ak hned po nastartovani cca 2-3s, stlacim plynovy pedal aby sa aktivovalo LPG, chvilu pockam kym sa motor zohreje cca 1 min. mozno 2, a znova prepnem na benzin, vsetko ide uplne vporiadku. Auto mam vo velmi dobrom stave, je tam vsetko menene kus za kus originalne diely. Cim to moze byt ? Dakujem za kazdy postreh.


RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 6.01.2008, 17:20
Od: Jiří Čech

Určitě nepsal, to zase blbne někde nějaký robot a přehazuje adresy...


RE: RE: RE: LPG
Datum: 6.01.2008, 16:47
Od: jiri Viktora

nepsal jste mi dnes nahodou kvuly kolum na oppel frontera???na vas mejl mi nejde nic odeslat.pokud je to omyl tak se omlouvam


RE: Problémy s BRC ve Š120
Datum: 14.12.2007, 10:09
Od: Ludva

Tento problém jsem již odstranil. Tak dlouho jsme to s tchánem seřizovali až se to povedlo. Na příčinu jsme nikdy nepřišli. Sranda byla, že než jsme to seřídili, dal se motor sfouknout jako svíčka. Stačilo fouknout do sání a byl konec. Teď jezdí škůdka za 8,1 l v létě a 8,9 l v zimě. Nastartoval jsem na plyn i v -13C°, v -10C° je start úplně normální, bez sytiče, ten zvedám asi 1 sec po startu. Bohužel jsem taky zjístil, že né všechny pumpy mají stejný plyn. Jsou šmejdy na kterých jsem najezdil i o 40 km méně při stejně natankované nádži než na plyn z jiné pumpy. Zkoušel jsem to přes léto čtyřikrát. Na spotřebu se hodně podepisuje vzduchový filtr. Předstih mám 5-6°-ideální,7 a víc ° - motor střílí a chcípá za jízdy, a jede mnohem hůř. Díky za rady, které jsem obdržel.


RE: Problémy s BRC ve Š120
Datum: 25.11.2007, 11:14
Od: vítek václav

Měl jsem LOVATO ve Š 125l 9.5 roku,bez problému.Start vždy v zimě v létě.Sp. okolo 8 lt./100km.Montáž AUTOMANIA Sedlčany,bez objednání(tenkrát),za 2.5 hodiny.Jízda většinou na LPG,LEPŠÍ NEŽ NA BENZ.V zimě trochu línější.Bohužel vým. nádrže se mi už nevyplatí ,málo jezdím.


RE: jake LPG do feldy
Datum: 19.04.2007, 13:02
Od: karel Barták
WWW: http://www.autogas.estranky.cz

Montujeme BRC,s nádrží 39/40/ litrů, plně v elektronice/vlastní ŘJ na LPG/ za 19000 Kč, poked byste měl zájem o sekvenční vstřikování/pouze do MPI/ cena 27000 Kč.


jake LPG do feldy
Datum: 13.03.2007, 21:34
Od: Pavel

Zdravím, prosím poraďte jaké LPG dát do feldy 1.3 MPI kombi r.v.2000 sekvenční nebo klasiku? A jakou toroidní nádrž akorát do rezervy na 40l nebo tu vyšší o cca 2,5 cm na 43,5l?


RE: Elektrický sytič
Datum: 23.02.2007, 21:52
Od: Jirka

Zdravím,teď jsem měl ten samej problém s tím sytičem,tak jsem ho vyndal prostříkal kontoxem a zase funguje,chci se zeptat jestli jste sehnal jiný kde se dá koupit.Nemáte adresu? Jirka


RE: RE: RE: Je lepší ve Felicii s LPG z kopce jezdit na neutrál, nebo
Datum: 11.02.2007, 23:10
Od: Jožka

Pokud jedeš na benzin z kopce se zařazenou rychlostí a máš nad cca 2000ot/min, řídící jednotka automaticky odstaví vstřikování benzinu. ...jinak je tomu ale většinou u LPG- pokud máš klasický systém a ne sekvenční vstřikování LPG... ...klasické LPG systémy většinou odstavení plynu při deceleraci nemají (BRC, Lovtec), např. Tartarini tuto funkci (v elektronické řídící jednotce AEB má (funkce s názvem cut-off a nastavováním hraničních otáček)- ale při montáži to ti lenoši flákači většinou nezapínají... Já mám Felicii 1,3MPI s LPG systémem Tartarini a zapnutí funkce cut-off jsem si při montáži výslovně vydupal...a auto si nemůžu vynachválit... ...průměrná spotřeba 7,3l LPG na 100km


RE: Problém se studeným autem
Datum: 6.02.2007, 11:22
Od: ondra goucko

teď v zimě se mi stává na octávě 1,6 - jak nastartuju a přepne se to samo na plyn tak auto přestane táhnout a signalizuje mi kontrolka že neteče šťáva, když se ale zahřeje motor na norm. teplotu a přepnu to, tak je to ok. Mimo to mi tam svítí kontrolka diagnostiky motoru, - spatna lambda sonda tak, tak jsem dostal radu vyměnit ji za lambdu z 1,8 a problém z chcipáním je vyřešen. Mam system AG a nemůžu si ho jinak vynachválit


RE: RE: Je lepší ve Felicii s LPG z kopce jezdit na neutrál, nebo s kv
Datum: 6.02.2007, 10:51
Od: ondra goucko

mam sice octavia 1,6 na lpg, najel jsem s tim už 18tis. km, ale myslim ze je to srovnatelny jak u feliny pokud to nemas v karburatoru (moc se v tom nevyznam ale myslim ze prvni verze se tak vyrabeli). Mam palub. počítač s udajem okamžite spotřeby, a proto ti muzu ze svych zkusenosti rict, že pokuť z kopce vyřadíš tak se spotřeba pohybuje v rozmezí 0,5l až ale 8 litrů v zavislosti podle toho jak rychle jedeš: 0,5l okolo rychlosti 100km/hod, naopak 8l/100km okolo 20km/hod, (UDAJE JSOU ORIENTAČNÍ), okolo 70km/hod na 100km pak 1,7l, se zařazenou rychlostí máš spotřebu 0L. Ale popravdě, radši auto vždy trochu rozjedu a jedu z kopce bez rychlosti, protože i když mam zařazenou nejvyšší rychlost z kopce tak auto dost brzdí a musí se občas přiživit plynem - musel by to být jinak prudší kopec. Pokuď jedu z nějakýho mírnýho klesání kde nevyřazuju proto aby mi to jelo tak je spotřeba okolo 4 -5,5L na 100km


RE: spotřeba LPG
Datum: 14.01.2007, 1:35
Od: Dušan Vojtech

no, tí majstri čo to do tých favoritov montujú lubia radi nenastavit niektoré veci a potom vám to vlete zere 10 a v zime 13 litrov.Mal som tiez take problémi.ak je elektrina a sviečky v poriadku a na benzín to štartuje na jednotku prejdeme na nastavovanie LPG.Mate zapnutý zohriaty motor na LPG.Do karburátora nad skrinou ventilov vedie hrubá hadica so servoventilom- take sede kolečko s dierou na imbus.V smere hod.ručičiek uberáme spotrebu a v protismere pridávame.No treba "uberat"velmi opatrne.Uberajte najlepsie po 1/4otáčkach -voláko si to označte-(je to potrebné pre krok spat v prípade problémov)-uberte, chodte skočit na plyn pedál,pustite ho- potom kontrolujte volno. otácky.Robte to pomaly,obetujte trochu plynu aby ste neskončil z vytrepanou baterkou volakde stáť.Takto mozete uberat az do volno ot 500/min.Menej-hrozi "zadusenie" motora a ohrozenie v premávke.Želám vela úspechov a ešte viac najazdenýćh km.Ja som tu spotrebu skresal v lete na 7.5 a v zime na 8.6 litra,no je tu este jeden faktor.Znížením spotreby uvedeným sposobom pravdepodobne uberete výkonu motora-takže akcelerácia bude lenivá.ono si na to časom zvyknete-platí niečo za niečo. :-)


RE: Je lepší ve Felicii s LPG z kopce jezdit na neutrál, nebo s kvalte
Datum: 2.01.2007, 18:06
Od: Evžen Bílek

Jezdím na LPG od počátku(už za socialismu)vždy jsem šetřil sobě i životnímu prostředí jak na MB tak nyní na Felicií, takže spotřeby šly max. do 7 l srovnat. benzínu (max. jen když vezu 25koleček hnoje), ale s kopců s vypnutým motorem ani na neutál ne, vždy na kvalt dle strmosti, spotřeba i LPG je nulová jako u benzinu. Vím že někteří jezdí se Š 120 bez motoru a startují pod kopcem "letmo" a u Feldy s katalyzátorem startují pod kopcem za jízdy klíčkem, ale spotřebu máme cca stejnou, s motorem je to však bezpečnější a to je snad hlavní!


RE: Teplota
Datum: 20.12.2006, 15:40
Od: leoš

určitě budeš mít nějaký problém s termostatem(zaseklej nebo rozsypanej)


RE: RE: favoritka
Datum: 25.11.2006, 19:36
Od: ales michal

nemusis je menit kup kvalitni a ne hrbitovni treba denso oznaceni K 20pru


Elektrický sytič
Datum: 25.11.2006, 16:02
Od: varok

Zdravím všechny řidiče s auty na LPG. Mám dotaz ohledně elektrického sytiče. Mám na mysli to tlačítko na krabičce, kde se přepíná LPG-BENZÍN. Mám favorita, směšovač má elektromagnet uprostřed. Jsou totiž ještě z boku. Ten sytič nefunguje a po několika dnech pausy se to nedá nakopnout buď vůbec nebo velmi špatně. Zkoušel jsem zmáčknout tlačítko, ale elektromagnet nepřitáhne natolik aby pustil plyn. Když vytáhnu magnet ven, přitáhne dost. Nevíte někdo čím to je? Díky.


životnost tlakové nádoby
Datum: 22.11.2006, 17:02
Od: Michal Klimeš

Životnost tlakové nádoby je 10 let. Po této době je zřejmě nutné ji vyměnit. CO je ještě nutné vyměnit a zapisuje se tato výměna do TP, nebo dostanu papír, ze mám ve škode novou tl.nádobu? Co tato výměna stojí? Při studených startech na LPG se mi motor se sytičem vytočí až ke 4000ot./min a bez sytiče nenaskočí. V čem by mohl být problém? Při jízdě na benzin je vše OK. V LPG se nevyznám. Děkuji za odpovědi.


RE: RE: Nestartuje za studena
Datum: 19.11.2006, 19:24
Od: kvetoslav sin

Opravdu vám pomohlo to sklepání svíček? A co spotřeba?Mi žere Favorit 135 12-13l plynu a nevím jak to sklepat.


spotřeba LPG
Datum: 19.11.2006, 19:15
Od: kvetoslav Sin

Mám moc velkou spotřebu plynu na Favoritu 135. moh by mi někdo poraďit v čem to může být a jak spotřebu snížit


volnoběh
Datum: 4.10.2006, 18:32
Od: Petr Stružský

zdravim, potřeboval bych poradit se seřízením volnoběhu??kde je seřizovací šroub bohatosti na zplynovači, je to tento: http://www.badongo.net/pic/298819 a kde je šroub přídavného vzduchu na karburátoru??? Mam taky problém s jízdou na lpg, auto docela dost cuká, rozdělovač mam novej a docela nový svíčky Brisk, myslíte, že to může být špatným nastavením regulační šroubu na hadici? prosím poraďte


RE: Problémy s BRC ve Š120
Datum: 19.09.2006, 8:47
Od: Zdeněk Daněk

Co se týká membrány je nutné aby velká sekundární membrána byla měkká, popřípadě vyměnit, (cena cca 150 /ks)pokud má ještě podtlakovou tak taky vyměnit, tyto membrány udávají množství plynu do motoru. Primární dělá redukci plynu na vstupu sekundární. Předstih je nutno nastavit jako na benzin super t.j asi 6-8° , protože plyn má něco okolo 100 oktanů, pak je lepší tankovat 95 aby neklepaly ventily pokud jedeš na benzín. Pokud je malý předstih nejde volnoběh, výkon horší, větší spotřeba,měkký zvuk motoru jako vysavač málo táhne. Svíčky většinou typ nehrál roli důležité je nastavit zmenšit odtrh na 0,6 problém je v tom že plyn je suchý a izolační mezera má větší odpor, svíčka se snáze zažehává, kontrolovat každých 10000 tis.,velká vzdálenost kontaktů může způsobit proražení VN kabelů. Vizuální kontrola v noci kouknout do motoru zda neběhají někde jiskřičky od VN kabelů. Kolísání otáček u škodovek dělal volný rozdělovač a potom lítal předstih od 0-10°, opravit kolík v rozdělovači nebo vyměnit rozvodový řetízek. Směšovače se dělají na různé kubatury aut je nutné mít ten správný ( do 2 litrů obsahu, nad 2 litry). Jednou jsem viděl , že dali směšovač pro auta nad 2 litry do škodovky . Ten pán pořád říkal , že to nestartuje , žere a auto na plyn že nestojí za nic, kouknu a vidím. Auto žralo jako ZIL a velký směšovač. Po výměně změnil názor a jezdí se Š120 za 7-8 plynu vysmátý. Z reduktoru vede hadice do sání na ní je škrtící šroub, základní nastavení otevření 3,5 otáčky. (Utáhneš na doraz a vytáčíš) Laické nastavení – zvedneš otáčky motoru na plyn asi na 3500 a utahuješ šroub pokud motor zakucká snížíš otáčky a povolíš šroub o půl otáčky a je nastaveno. Otáčky volnoběhu na reduktoru nastavit na nejvyšší následně utahováním snížit dle potřeby. Otáčky mají svůj vrchol (nízké zvedají se a pak zase klesají ) U škodovek funguje sytič na benzín i pro plyn , když jej otevřeš zvednou se obrátky. Škodovka musí jezdit do 8 l plynu Teplý vzduch plynu nevadí, trochu chudší směs . U škodovky a u Favorita jsem měl trochu otevřenou klapku pomocí reg. šroubu na karburátoru asi o 1 ot. Aby když prudce ubereš to nechcípalo. Píšeš o regulačním ventilu nevím jako má funkci a podle čeho reguluje když nemáš lambdu Používal jsem výše zmiňovaný šroub za 30 Kč a ne reg. ventil za 5000 Kč Měl jsem Škoda 105, Favorit 135 , Peugeot 309 a nyní Peugeot 306 DGI vše na plyn ok Měl jsem sice Lovato ale to je hodně podobné Pokud ti něco z tohoto pomohlo budiž ti to k dobru. ZD


Problémy s BRC ve Š120
Datum: 6.09.2006, 21:06
Od: Ludva

Mám Š 120 r.v 1988. LPG mám asi 2 měsíce. Nechal jsem tam dát BRC AT90. Dle oné firmy nejlepší co je. A problém hned neskutečný. Výkon nikde, starty na LPG jak mučení jehňátek, a když chytla tak se motor v běhu udržel asi 2 sekundy a konec. Potom jsem zjístil, že problémy byly už při montáži, protože mi borci strčili do sacího potrubí kus nějaké hadice, aby se netavřel přívod tepleho vzduchu od výfokového svodu. Hadici jsem vyhodil a po pár pokusech zjístil, že na teplý vzduch jezdí dobř. ( řekl bych že hodně dobře ) a na studený vzduch ani ránu. Dal jsem jím to zpátky ať se starají, protože brát do motoru teplý vzduch mi nedává smysl. Páni mechanici vypěnili regulační ventil ( mezi mixérem a reduktorem ) s tím, že použili nějaký jiný tap než měli, a ten tam pouštěl tolik plynu, že se to regulovat ani nedalo. Situace se na chvíli zlepšila, ale problém se zase vrací. Občas na studený vzduch jede, občas nejede. Nikdo to zatím nedokázal vysvětlit. Pokud tady někdo něco tuší nebo má podobný problém, budu rád za jakoukoliv odpověd. PS: Svělé stránky. Ludva


RE: RE: RE: Teplota
Datum: 21.06.2006, 18:25
Od: ody

když ti praskne tesneni pod hlavou,tak se ti do chladiciho okruhu dostava olej!(koukni jestli na vicku od oleje nemas bilou emulzi)Jestli jo tak musis vymenit tesneni!A tim jak ti to tesneni podfoukne tak se ti dostava do okruhu vzduch,tim padem se ti i tlakuje expanska!Vymen tesneni a bude to O.K.


predam splinovac
Datum: 17.06.2006, 18:58
Od: Rp Maniac

Predam splinovac ak by niekto chcel na Skoda 120,130. Cena 3000.Sk Pripadne nastavim... atd... Som z Kosic. icq:227813705 alebo mail cchick@zoznam.sk alebo vymenim za nejaky iny vercajk :) dohoda to isti...


RE: Problém se studeným autem
Datum: 12.06.2006, 20:33
Od: Jiřik

Viděl bych to na elektriku - rozdělovací lišta s integrovanými cívkami. Vada cívky se totiž nemusí na přístrojích vůbec projevit, protože se ukazuje jen v určitém rozmezí teplot. Nám stodváca šlapala jako hodinky, dokud jsme ji netahali v Bamberku ve čtyřicítkách vedrech. Najednou odmítala startovat za tepla, chcípala, cukala a nepustila motor nad 2500 otáček... nojo, no. Koho by napadlo, že za to může cívka, když se na testech nic neukázalo. Jakmile se přehřála, začala vynechávat.


kvalitní servis LPG v Olomouci
Datum: 17.05.2006, 12:10
Od: johny

Dobrý den, vlastnim favorita s karburátorem. Před 8 měsíci jsem si nechal auto přebudovat na LPG - Lovtec. Moje spotřeba se pohybuje okolo 10 l, (50%město,50%outdoor) což se mi zdá moc. Existuje nějaký dobrý a kvalitní servis na LPG v Olomouckém kraji? Tam kde jsem si to nechal přestavovat se mi moc spolehlivý nezdají... Díky za odpověď.


RE: RE: Nestartuje za studena
Datum: 17.12.2005, 21:35
Od: Jiří Čech

Pokud se musí sklepávat svíčky, je někde chyba. Já jsem nechával svíce s předepsanou elektrodovou vzdáleností a stratoval jsem s kontaktním zapalováním i při -10°C na LPG bez problémů. Někdy to chce také najít správné heslo, na které motor chytá...


RE: Nestartuje za studena
Datum: 15.12.2005, 3:39
Od: Radek

Mne u Favorita na LPG pomohlo sklepnout trochu svicky.Misto puvodnich 0.7mm na 0.5 nebo klidne na 0.4 a startuju i v mrazech:-)


LPG
Datum: 10.12.2005, 18:57
Od: Michal

mám takový problém.jezdím ve fel. 1.3BMM a používám systém LOVTEC.moje spotřeba je okolo 10L/100km.může mi někdo poradit co s tím..co třeba výměna membrán?jak se projevuje jejich opotřebení?


RE: favoritka
Datum: 9.12.2005, 15:00
Od: martin hobza

vyměň svíšky já musim měnit po 7 000 km


RE: RE: SpotrebaLPG
Datum: 30.10.2005, 18:08
Od: karelkarel

ty prase takle kurvit motor


RE: Problém se studeným autem
Datum: 30.10.2005, 16:03
Od: jan drda

hoď tu sračku ze skály


RE: volnoběh
Datum: 13.10.2005, 15:20
Od: mmm

ty jsi fakt antitalent, máš tam šroub volnoběžnejch otáček a šroub bohatosti.


Problém se studeným autem
Datum: 6.10.2005, 11:05
Od: McDave

Zdravím, mám Felicii 1.3MPi,r.v.99 s pohonem LPG. Typ BRC. Startuje bez problémů(vždy na benzín), po necelé minutě se auto začne dusit a škubat. Dělá to jak na benzín tak na plyn. Musím ručně přepínat, nebo nechat auto ohřát(cca 4-5min). Po dostatečném zahřátí(???) jede auto již normálně. Bylo to na počítači, jsou tam nové svíčky(special na LPG), výfukové i sací potrubí přetěsněno, seřízené ventily, výměna oleje, nový filtr, vyčištěna klapka,vstřikovače, soustava po revizi+důkladné kontrole. Problém stále trvá a nikdo mi nebyl schopen pomoci. Pokud někdo víte co je toho příčinou,prosím pomozte. Díky moc


volnoběh
Datum: 6.10.2005, 6:50
Od: Jan. K

Dobrý den, mám problém s volnoběhem, vyměnil jsem těsnění pod hlavou a olej a od té doby mi nedrží volnoběh dříve asi 1000ot a nyní jen kolem 500, při přidání bohatosti se to příliš neliší, musím mít lehce přidaný plyn aby to mělo aspoŇ 750 ot, jinak startuje bez problémů i za studena i bez sytiče.


Snížení spotřeby LPG v zimě
Datum: 4.10.2005, 11:50
Od: Johny

Zdravím, vlastním starého favorita, před měsícem jsem si ho nechal přestavět na plyn. Proč je spotřeba lpg v zimě větší a víte nějaké rady k redukování spotřeby?? Díky za odpoveď


Treba RJ pre LPG?
Datum: 22.09.2005, 21:51
Od: Robco

Mam Skodu Forman(50kw)so vstrekovanim Monotronic a rozmyslam prejst na LPG a pouzit splynovac od BRC. Pri zistovani v montaznych dielnach som sa stretol aj s ponukou, ze mi nemusia namontovat zvlast RJ pre LPG, ale vyuziju povodnu a maju vyrieseny aj neskorsi prechod medzi plynom a benzinom. Cena RJ pre LPG je 20% z monteze. S akou spotrebou mozem ratat ked mam urobeny chip tuning RJ. Teraz mam spotrebu: mesto 7,2L; mimo 6L; pred tym: mesto 7,6-8,5L; mimo 7,3L.


RE: Nestartuje za studena
Datum: 19.09.2005, 10:00
Od: Tomík

Zkus seřídit ventily.Mně to taky nestartovalo na lpg a teď to chytá na první otočení (líp než benzín)


Nestartuje za studena
Datum: 2.09.2005, 9:24
Od: Honza

Zdravím, mám LPG od elpigaz a nejde mi nastartovat na plyn za studena, mám nový svíčky i seřízený předstih 5° u š105, přitom stačí nastartovat na benzín tak 10 sekund než se vyprázdní karbec a pak už to startuje na plyn bez problémů, zkoušel sem štelovat na zplyňovači ale jen se mi zvedaj otáčky na volnoběh jinak studenej start nejde. Nevim jestli na to má vliv nastavení šroubku volnoběhu na karburátoru, po přestavbě ho v servisu hodně vyšroubovali. Jinak LPG je supr bere to asi o litr vic nez na benzin a to jezdim hodně po městě.


favoritka
Datum: 1.09.2005, 12:37
Od: Petan

Mam starou favoritku na LPG mi to brutalne cuka a obcas strili do vzduch. filtru, padaji otacky a nekdy i chcipa , byl sem v servisu dal jsem 800 za nic a rekli mi jen ze mam prej mozna spatny membrany ,pricemz to jezdilo v pohode. Muze mi nekdo poradit co stim ???a cim by to moohlo byt? Diky Petan


RE: Na volnoběch za studena nedrží otáčky.
Datum: 1.09.2005, 3:14
Od: veni

Ahoj ten problem neni v nicem akorat na plynovem valci se musi zvisitvolnobeh asi na 1000-1100otacek pak vsechno bude v pohode


RE: Zpetna klapka
Datum: 18.08.2005, 21:00
Od: Daniello

Strielalo to aj mne. Treba vymenit zapalovaci modul na sviecky, tzv kopyto. Stoji to priblizne 2700 Skk. Ze vraj sa vyraba uz len na Fabky. Treba tam len prehodit kabliky (1 s 2 vymenis) a pojde to. Ja mam splynovac Landi Renzo a zatial som velmi spokojny. Spotreba je do 8l plynu na 100km a vo vykone som nezbadal zmenu. Max. do kopca pri nalozenom aute. Zrychlenie sa na rovinke nezmenilo. na dialnici som z Feldi dostal 160km/h na rovine.


RE: RE: Teplota
Datum: 18.08.2005, 15:58
Od: Petr

Tak termostat sem vyměnil a jinak jestli je zarostlej chladič to asi nepoznám :-).Taky nutno řísct že se mi nespouští větrák (ale je funční páč když sem spojil kontakty tak normálně točil), takže jestli celý problém není v čidle, ale na druhou stranu nevím, co by se na něm mělo podělat.A jak poznám že nefunguje vodní pumpa?Těsnění pod hlavu mám koupené, ale když sem se díval kolik bych toho musel sundat abych ho vyměnil, tak se mi do toho moc nechce... Ale proč by mělo špatné těsnění pod hlavou vlim na teplotu kapaliny?Děkuji za pomoc...


RE: Teplota
Datum: 18.08.2005, 14:59
Od: IK

Typoval bych problem s teromostatem ci obecne s chlazenim(zarostly chladic,spatna vodni pumpa) a nebo tesneni pod hlavou. To ze to vyprske je normalni :))


Teplota
Datum: 17.08.2005, 20:17
Od: Petr

Chtěl bych se ještě zeptat na jednu věc. Když jedu, tak se motor (nebo kapalina) velice brzy ohřeje a ručička na teploměru je hned ve vrchní polovině a pak pomalu ale jistě stoupá až k červené. Když zastavím a otevřu nádobku s chladící kapalinou, tak ta úplně vře a je hodně natlakovaná, takže ta kapalina z ní vždycky vyprskne! Nevíte co to způsobuje nebo kde bych měl hledat závadu (favorit na LPG,r.v. 1992 s katalyzatorem). Děkuji za pomoc


RE: RE: Chcípá
Datum: 17.08.2005, 17:36
Od: Petr

Mám favorita na LPG, r.v. 1992 a chci se zeptat jestli je pravda,že se nesmí startovat na plyn,že to prý škodí motoru a dále jestli by mi někdo poradil jak mam seřídit volnoběh (je tam jen asi 550oatáček a při prudkém poklesu otáček to chcípá). Děkuji za pomoc


RE: Chcípá
Datum: 2.08.2005, 13:32
Od: Gregor

Měl jsem něco podobného. Jedná se o zanešený volnoběžný kanálek. Je to potřeba vyčistit (odvrtat). Svíčky ani nový filtr nepomůže.


RE: RE: Zpetna klapka
Datum: 24.07.2005, 12:35
Od: Pitrs

Jak to poznam co to je .Jestli zplynovac nebo...


RE: Zpetna klapka
Datum: 24.07.2005, 12:21
Od: Pitrs

Ono to streli i kdyz motorem nebrzdim .


Zpetna klapka
Datum: 24.07.2005, 9:52
Od: Pitrs

Felicie 1.3Mpi strili do sani nekde jsem slysel ze se montuje nejaka zpetna klapka .Nevite nekdo kam a jak vypada ..Dekuji za pripadne rady


nastaveni smesovace?
Datum: 20.07.2005, 19:58
Od: kulesh

vite nekdo prosim jak se nastavuje na smesovaci LOVTEC chovani pri startu?, motor s karburatorem, jakmile se motor ohreje startuje bez problemu hned, za studena nenaskoci..


lpg pro felicii
Datum: 14.07.2005, 22:43
Od: Pavel V.

mohl by mi někdo poradit jaké zařízení na lpg si mám nechat namontovat do felicie(monotronic),nevím jestli se mi vyplatí český Lovtec nebo nějaky jiny zahraniční zařízení?ještě bych se celkem rád zeptal jestli montáž zahrnuje i výměnu E.C.U.?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 26.05.2005, 11:56
Od: Viktor

Musim Ti dát za pravdu(já mam teda Hondu Prelude), včera sem byl na předváděčce Subaru Impreza Sti rv2005. Je to nářez, brutální zrychlení sem si připadal jak ve stihačce když seplo turbo, když sem vylezl ven cítil sem mírnej tlak v hlavě a připadal sem si jak kdybych na ex vypil 3 piva. Kdo s tim nejel neuvěří, to se musí zažít. Až na něj budu mít, pudu do něj.


Octavia 1.4 LPG
Datum: 25.05.2005, 9:42
Od: Radek Gryc

Má někdo zkušenosti s Octavií 1.4 v LPG? Chtěl bych to nechat udělat, ale mám obavy ze snížení výkonu už tak slabého motoru. Ani nevím, jestli má homologaci. V několika dílnách mi sdělili,že je vše bez problémů, ale mám své zkušenosti... RG


RE: Na volnoběch za studena nedrží otáčky.
Datum: 26.04.2005, 14:05
Od: Ondra

Me se to takhle chova,pokud bych moc ochudil volnobeh,tekze pokud bych moc zasrouboval sroub na reduktoru.Chtelo by to napsat,jestli se jedna o Lovato nebo BRC.Jeste by slo trovhu pridat na ucinku sytice na karbeco,ale plyn sytuc skoro nepotrebuje,takze to by bylo spis takovy maskovani problemu.Jinak zkus napsat do LPG konfery na pandora.cz,tak Ti urcite poradi vic lidi.


Na volnoběch za studena nedrží otáčky.
Datum: 13.04.2005, 9:44
Od: Aleš.M

Dobrý den, zakoupil jsem starého Favorita 1.3 karburátor, kde je plynové zařízení BRC 3 roky staré. Auto se po nastartování na benzín chová normálně a běží pěkně s konstantními otáčkami na volnoběh, po následném přepnutí do plynu nedrží otáčky na volnoběch, musím neustále otáčky motoru zvyšovat šlapáním na plyn jinak motor okamžitě zhasne. Vše se upraví po ujetí přibližně 5 km, kde se postupně začne zahřívat chladící kapalina a začínají se zvyšovat otáčky na volnoběh. Už jsem byl ve spoustě servisů, jedni to svádějí na karburátor druzí na plyn. Nechal jsem rozebrat karburátor a mechanik neschledal žádný problém. Auto má nové svíčky na plyn, filtr vzduchu, filtr na přívodu plynu, ale stále se nic nezměnilo. Za Vaši odpověd předem děkuji.


nejede
Datum: 2.02.2005, 17:29
Od: Kriz Franta

Prosim o pomoc, vlastnime škodu 105 na LPG, ale na LPG to přestalo jet i když to předtím jezdilo normálně. V servisu LPG nám řekli že nevědí proč to tak je. Něco zkoušeli měřákem na plyn a pak zkoušeli jestli není někde porušeno el. vedení. Elektroventil spíná, plyn v bombě je, zplynovač a sítko ve ventilu čisté. Neprdne si ani při pokusu rozjet to teplé z kopce. děkuji


Chcípá
Datum: 19.01.2005, 20:14
Od: Marek

Zdravím všechny příznivce škodovek. Mám takovej problém s pohonem LPG. Při dojiždějí na křižovatku, třeba na dvojku a po následném vymačnutí spojky se mi vždy otáčky sníží skoro na minimum a pak po chvíli stoupnou na nastavených 800 ot/min. Hodněkrát se ale stane že to chcípne úplně. Další problém je v tom, že mi studený motor nedrží otáčky a to ani po zatažení sytiče a přitom to ještě do nedávna šlo. Dneska jesem koupil nové svíčky Brisk NR15S, prej se to používá na plyn tak uvidím jestli bude nějaké zlepšení. Jinak se na benzín auto chove úplně normálně. Dík za rady. Marek


RE: SpotrebaLPG
Datum: 23.10.2004, 1:13
Od: Jiřik

Co vůz, to unikát :-)) Já mám Favorita 136L karburátor, ročník 1990. Montáž LPG na podzim 2002, prvotní spotřeba 9,5 -10 litrů, po vyštelování a úpravě sání bere +- 8 litrů LPG při hooodně ostrém vytáčení - nemám sice otáčkoměr, ale tipuji to tak na 3500-4500 ot. každou chvíli (do krkonošských kopců). Od začátku byl problém se seřízením všech 3 šroubů - volnoběžného na Lovatu i rozdělovacích na hadicích. Nikdy se mi nepodařilo vyladit do použitelné úrovně studený volnoběh, teplý volnoběh a jízdu zároveň. Vždy jen jedno z toho, občas mi to chcíplo v křižovatce :-( Pomohla náhoda, na motoburze zakoupený nový korpus filtru vzduchu (100 Kč) a přímočará pilka, pomocí které jsem plasty oříznul přesně na obrys filtru. Mám teď sání v úhlu 360° a LEKR si to krásně přebere v létě v zimě (otestováno od -28 po +34°C) na benzin i plyn. Motor má lepší zvuk a pěkně se plní. Sportovní filtr vzduchu se stejným výsledkem stojí 1200 Kč :-)), já dál používám obyčejný polský za 65 Kč s výměnou po 10000 km (zároveň s olejem a svíčkami)... A šrouby jsem poté seřizoval následovně: studený motor se zapnutým sytičem nastartovat, okamžitě poté uzavřít zadní šroub a přední otevřít cca o 1a1/2 otáčky, motor by měl mít poté cca 2000-2200 ot/min volnoběhu. Poté otevírám zadní šroub, otáčky klesají a ve chvíli, kdy klesnou na cca 900 ot. (prostým poslechem jde o trošku rychlejší chod než běžný volnoběh "normálních" favoritů), přestanu ho povolovat. Mezi šrouby by v tu chvíli měl být rozdíl ve vyšroubování hlavy cca 1-1,5 mm, zadní šroub je vyšroubovaný víc. Při následném klepnutí o plyn by sytič už měl částečně vypnout a otáčky klesnout na cca 600, takový nemilý zvuk, ale motor musí dál držet víceméně pravidelný chod. Po zahřátí motoru jízdou stačí doladit teplý volnoběh šroubem na Lovatu. Dělám to takhle už skoro dva roky, motor je výkonný už za studena a i už od nízkých otáček. Po 4500 už drobek ztrácí dech, ale tak vysoko je zbytečné točit. Já ho vychoval na zátah odspodu, na pětku i po městě (je to příjemnější na uši), brzo si zvyknul a dnes má najeto 106.000 km a umí jet na dvojku od 10-60 km/h a na pětku 45-160 :-))


RE: RE: Jak pomoci Felicii 1.3 MPI přestavěné na LPG?
Datum: 4.06.2004, 7:48
Od: Jiří Čech

Na větší komoru musí být zákonitě větší otevření, ale zkus oba šrouby o 1/8 otáčky utáhnout a sleduj co to bude dělat. Prostě tak dlouho to seškrcuj, až najdeš polohu, kdy motor přestane jet. Potom zase o 1/8 - 1/4 ot. otevři a nech to tak. Spotřeba bude vždy pro zhruba stejný výkon o 20 - 30% vyšší. Porovnej to se spotřebou kterou jsi měl na benzín. Polosyntetika není řidší, jen rozpustí nějaký karbon, který dotěsňuje motor a potom to více teče. Většinou stačí dotáhnout patřičné šrouby, nebo vyměnit gufera na klice. Polosyntetiku na LPG pouze západní výroby, tuzemská nemá dostatečný obsah syntetické složky a není dobře na LPG naaditivovaná.


RE: Jak pomoci Felicii 1.3 MPI přestavěné na LPG?
Datum: 3.06.2004, 22:16
Od: jura

jen krátce, zaleží kolik si na mimerální olej ujel,ale v zásadě na polosintetyku to není přejít žádný problém já sem přešel a v pohodě jen motor je maličko hučnější je to proto že polosintetika je řítší má to ještě jedno mínus a to že starší motory můžou začít vice prolínat na spojích jen tam nedavej plnou sintetiku je moc řítká a pak je pochcaný celí motor to se týká hlavně starších motorů a ještě jedna a to zásadni věc uvolńuje karbon a v horším případě seti ucpou mazaci kanály a máš po motoru jinak kolik ti felima žere pynu když jedeš lažo plažo?


SpotrebaLPG
Datum: 12.03.2004, 1:17
Od: Michal Kúdela

Zhruba pred rokom som si dal namontovať pohon LPG. Mám Favorit 135lx, je to klasický karburátorový typ, splinovač Lovtec. Po montáži som mal spotrebu okolo 13 l/100km, potom mi to v servise nastavili a vysvetlili čo a ako. Nadalej som sa dostal na spotrebu asi 10 l/100km. Pokúšam sa spotrebu ešte aspoň o jeden liter znížiť, ale neviem ako nastaviť oba škrtiace ventily ktoré sú súčasťou rozdeľovača plynu na jednotlivé komory, pred prírubou na karburátore. Ten ktorý ide na hlavnú /väčšiu/ komoru, je asi o 1/2 otácky viac nastavený ako ten druhý ktorý ide na druhú komoru /menšiu/. Nie je nejaký pomer v nastavení oboch ventilov?


Prestavba CNG
Datum: 18.02.2004, 16:00
Od: Yokotashi

Nevite nekdo kdo udela slusne prestavbu na CNG? A jak je to s homologaci?


Kvalitni dilna LPG
Datum: 2.02.2004, 19:39
Od: Honzig

Cauky lidicky, chtel bych si nechat predelat Felicii MPi na LPG.Poradili by jste mi prosim nejaky kvalitni autoservis v Praze kde by mi to predelali.Jde mi opravdu o kvalitu a profesionalnost,nechci aby mi to nekdo odflakl. Dekuju Honzig


Jak pomoci Felicii 1.3 MPI přestavěné na LPG?
Datum: 2.10.2003, 22:41
Od: Ladislav Málek

Ahoj, nedávno jsem si přestavěl Felicii 1.3 MPI na LPG a s úsporou za palivo (najezdím cca 40 000 km za rok) jsem začal přemýšlet nad tím, jak co nejvíce prodloužit životnost auta a dostat z něj co nejvyšší výkon. Ve zdejších článcích jsem se dočetl spoustu věcí, bohužel jsem naprostý laik, a tak bych prosil o potvrzení následujících hypotéz, které jsem si z článků odvodil: - Vyplatí se vyčistit motor jednou - dvěma nádržemi benzínu Shell V-Power 95. - Nadále je dobré mít v nádrží trochu V-Poweru 95 (tak cca 10-20 litrů), kvůli startování (mám automatiku bez možnosti přepnutí do polohy startování na LPG) a případné potřebě dojet k čerpací stanici LPG - Je dobré po vyčištění motoru přejít na polosyntetický olej. Dosud jsem používal minerální 15W-40 Shell Helix, po 15000 km jsem měnil. Nemohu mít s přechodem na polosyntetiku problém? Pokud ano, poznám nějak předem, že bych ten problém mohl mít, abych na tu polosyntetiku nepřecházel? - Olej by se měl měnit v kratších intervalech. Nevím, jestli tohle neplatilo jen pro Škody typu 120? Případně, co je lepší - jezdit polosyntetiku a měnit po 15000 km, nebo minerální olej a měnit řekněme po 10000 km? - Do oleje by se měla vrazit nějaká přísada od Bishopa. Poradili byste mi, která konkrétní by nejvíce pomohla a jak? Budu vděčný za jakékoli komentáře, případně další rady v provozu Felicie na LPG. Předem děkuji Ladislav Málek


Je lepší ve Felicii s LPG z kopce jezdit na neutrál, nebo s kvaltem?
Datum: 2.10.2003, 21:47
Od: Ladislav Málek

Ahoj, před přestavbou na LPG jsem měl ve Felicii palubní počítač, a díky němu jsem se dozvěděl, že pokud jedu z dostatečně prudkého kopce se zařazenou rychlostí, spotřeba benzínu je nulová. Zajímalo by mně, jak je to s LPG, jestli je tedy z hlediska spotřeby lepší jezdit z kopce s kvaltem, nebo na neutrál (jasně, v zimě či za mokra to dělat nebudu).


RE: Brždění motorem s LPG
Datum: 23.09.2003, 18:07
Od: Jiří Čech

Střílení do výfuku způsobuje netěsnost výfukové soustavy, nebo nějaká dírka v tlumiči nebo trubce. LPG většinou střílí do sání, do výfuku jen ojediněle.


Brždění motorem s LPG
Datum: 23.09.2003, 15:05
Od: Honza

Máte někdo praktickou negativní zkušenost, tj. střílení do filtru? Mě občas při brždení motorem občas motor střelí do výfuku, ale jen při provozu na benzin. Při LPG je to OK. Zatím i brzdím motorem (LPG) a vše OK.


RE: RE: LPG-S100
Datum: 6.09.2003, 7:10
Od: Andrew
WWW: http://www.bigandrew.webzdarma.cz

Bez problémů to není - na stovky se nevztahuje hromadná přestavba, takže si připrav 1000 Kč navíc na homologaci. Ad použité zařízení - ačkoliv se píše rok 2003, stejně se dá legálně namontovat starší zařízení. Vím o čem mluvím, v květnu jsem si nechával montovat starší LPG do své stovky. Je to perfektní věc, během 4 měsíců jsem ujel přes 16 000 km a peníze, co jsem do toho investoval, už jsou zpátky. Podrobnosti mám na http://www.bigandrew.webzdarma.cz/duch.htm


RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 11.06.2003, 14:41
Od: Mita §

Platná vyhláška 341/2002 Sb.Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích říká: "Vozidlo poháněné LPG nebo CNG, jakož i vozidlo s vestavěným plynovým zařízením sloužícím k jiným účelům než k pohonu musí být opatřeno nálepkou umístěnou na zadní části vozidla v pravém horním, popřípadě dolním rohu s nápisem "LPG" nebo "CNG"."


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 29.04.2003, 22:38
Od: Baghira

Tak to mě na evidenční kontrole řekli..." vy máte převařenej celej ten plech s číslem :-((("?... a já na to "mám"...a on "hmmm"...a evidenčku jsem bez problémů dostal...ono co mohl dělat...převařený to sice je, ale jak zjistí původ kastle si nějak neumím představit.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 29.04.2003, 16:50
Od: Pavel K.

Jeste preposilam veselou prihodu z nataceni (vymena kastle na favu) z konfery 120: ...."Tak panove, uz zase po mesici a pul jezdim s legalnimi papiry! Uz jsem ani nevedel, co to je. Dneska v 9 hodin mi zavolali z Kongresovky, ze si mam prijit pro rozhodnuti o vyrazeni VIN. Zajel jsem tam, dostal jsem i adresy na 4 pracoviste, kde to delaji. Samozrejme jsem skoncil opet na Bohdalci, kde mi provedli ukon zvany OBNOVA VIN NAHRADNI TECHNOLOGII. Moc me ta nahradni technologie zajimala - no, dockal jsem se... :)) Prisel na me dvoumetrovej stopadesatikilovej manik s palici (v prvni chvili jsem se bezel schovat), vytah z kapsy raznice a rucne mi vyrazil novy VIN pod to stary. Stary VIN prerazil na XXXX. Pak mi dal potvrzeni, s tim jsem uz jen dosel za ouradou. Ourada mi zapsal tenhle ukon do TP a zmenil mi barvu. Pak jsem dostal OR (malej technicak) podle novyho vzoru se zvlastnim zaznamem "obnova VIN nahradni technologii" (totez mam i v TP s poznamkou "pravy podbeh" :))


RE: RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 29.04.2003, 16:17
Od: Pavel K.

To by mel poradit nekdo, kdo to delal relativne nedavno, protoze predpisova jungle se meni z hodiny na hodinu a od jednoho inspektoratu k druhemu = sami v tom maji hockey. Muj postup byl pred 3 roky byl: Premontovani LPG a motoru do noveho auta, revize, emise, STK (docasna STK s tim, ze nesedi cislo karoserie a barva), cesta na inspektorat s zadosti o zmenu cisla kastle a barvy+doklad o PR , zapis o zmene do technicaku a OTP, cesta na STK, kde jsem dostal uz tu poctivou dvouletou znamku. Jenze, co jsem slysel, tak dneska se musi pri vymene kastle zadat o povoleni na inspektoratu a dostat schvaleni. Dal to bude jeste dneska komplikovany evidencni kontrolou. A jeste je tam jedna dnes jedna perlicka: dnes se pri vymene karoserie misto zmeny VIN v papirech udajne VIN na nove kastli premlati a vyrazi se tam to ktere je v papirech. Prej vynikajici vec pri cestach za hranice. Nemecky policajti prej auta s premlacenym VINem zabavujou - dalsi uredni kokotina. Navic proces funguje jenom na jednom danem ourade, o 20km jinde to chodi vetsinou jinak, ac postupuji podle stejnych vyhlasek. Doporucuju se informovat na Tvem ourade a nejlepe nekolikrat po sobe, protoze dostanes pokazde jinou informaci :o) No a potom uz jen pevne nervy pri traveni nekolika hodin ve fronte (frontach). Samozrejme muze nektery z vyseuvedenych bodu zjednodusit pomoci spravne investovanych bankovek :o) Varianta B: daleko jednodussi a asi i levnejsi - sikovny manik s COckem schopny transferovat stitky s VINem bez toho aby to slo poznat. Jenze udajne by se casem meli na evidencnich kontrolach kontrolovat i tyhle vychytavky, takze bacha - mno vsechno se da zaplatit :o)


RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 29.04.2003, 15:25
Od: Pavel K.

Ja jsem si zase dovolil zapolemizovat s touto radou a nazorem a pouzitim emotikonu na zacatku prispevku jsem se snazil naznacit, ze se s Tebou nehodlam sejit ve tri na placku se sekundanty, jenom kvuli tomu, ze to vidis jinak :o)


RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 29.04.2003, 15:04
Od: Pavel K.

Ja jsem si zase dovolil zapolemizovat s touto radou a nazorem a pouzitim emotikonu na zacatku prispevku jsem se snazil naznacit, ze se s Tebou nehodlam sejit ve tri na placku se sekundanty, jenom kvuli tomu, ze to vidis jinak :o)


RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 29.04.2003, 15:01
Od: Jakub

Mam starou Š120(r.v.80) s LPG(4roky staré),koupil jsem novější(r.v.87) v podstatně lepším stavu.Poradí někdo,jak na tu fiktivní výměnu karosérie? P.S.O novele,o které se zmiňujete jsem neměl ani páru:(


RE: RE: RE: LPG
Datum: 26.04.2003, 12:28
Od: Rosta

Musis tam mit homologaci podle EHK 67 01,poznas to podle toho ze na tom prickvaklem liste v technycaku mas tabulku s jednotlivymi komponenty a myslim ze v poslednim sloupecku(nemam to zrovna pred sebou) je homologacni cislo kde musis najit prave to 67 01 pokud tam bude 67 00 tak nato budes muset jit fiktivni vymenou karoserie. Rosta


RE: RE: RE: LPG
Datum: 25.04.2003, 18:37
Od: Jiří Čech

Pokud máš od 12/2002 namontováno nové zařízení, toto by mělo být možné namontovat do vozidla jiného. Starším zařízením je myšleno to, které bylo namontováno před platností nového předpisu, což je asi 1/2001. Pročti si všechny komentáře, někde to zde je.


RE: RE: LPG
Datum: 25.04.2003, 12:32
Od: Jeník

Co si mám představit pod pojmem "starší plynové zařizení"? Je to jákékoli zařízení již namontované na auto nebo namontované před nějakým datumem? V prosinci 2002 jsem si na mojí 120 nechal namontovat plyn a nyní se mi naskytla možnost koupě 120 v lepším stavu než vlastním.Předem děkuji za odpověď.


RE: RE: RE: LPG
Datum: 24.04.2003, 11:47
Od: jiri sohr

Poskytl jsem dobrovolně bez jakéhokoliv urážení a napadání radu a názor. Když neumíš toto přijmout, tak jsi asi nesvéprávný, jak se sám nazýváš.


RE: RE: ochrana ventilů
Datum: 18.04.2003, 15:32
Od: Pavel K.

To Jiri Sohr: Rada obcas prepnout obcas na benal pri provozu na LPG (i po vymene sedel) nemusi byt vubec zcestna. Problem s ventily jsem nedavno vyresil radikalne zastavbou motoru z fava, ale nemam to srdce obcas nedoprat moturku, trosku naturalu. Hlavne to delam kvuli SEDRu, protoze dlouhodobe "suchy" provoz mu nedela 2x dobre.


RE: RE: LPG
Datum: 18.04.2003, 15:22
Od: Pavel K.

2 Jiri Sohr: tak to jsem asi nesvepravny jedinec a jeste navic nechapajici :o). Na co mi bude ve "starsi skodifce" nove LPG zarizeni za 12kkc, kdyz to stare muzu tranferovat na dalsi auto uz zminenou metodou "fiktivni vymeny karoserie". Harakiri na dopravce jsem se sripejicimi zuby podstoupil ale zase uspora rekneme 10kkc za novou montaz LPG snad za to stoji. Nechapu k cemu mi bude na S105ce pocit, ze mi tlakova zkouzka na nadrz plati 10 let misto uz jen 5ti. Navic nikde neni psano, ze pristi rok nevyrukuje nejaky aktivni vosel s nejakou novelou, kdy stavajici dnesni nova zarizeni budou opet nevyhovujici :o(.


RE: RE: ochrana ventilů
Datum: 18.04.2003, 8:59
Od: Jirka

Tato úprava ti zádověň umožní trvale opustit olovnatý benzín a přejít na bezolovnatý. V nouzi, když nemáš plyn je lacinější. . . . Já myslím,že olovnatý benzín jsme už trvale opustili všichni.On se totiž už asi půldruha roku neprodává :-)


RE: ochrana ventilů
Datum: 17.04.2003, 8:27
Od: Jiří Sohr

Nejlepší ochrana ventilů je mít seřízené správné ventilové vůle. Vlivem vyšších teplot ve spalovacím prostoru a skutečnosti, že LPG se neodpařuje jako benzín a tudíž neochlazuje spalovací prostor, dochází k fázovým změnám v materiálu hlavy motoru a důsledkem je zaklepávání sedel ventilů. I hlava s najetými 60 000 km se špatnou ventilovou vůlí se zaklepává. Projevuje se to hlavně u 3 a 4 válce, které jsou konstrukčně špatně řešeny a jsou nedostatečně ochlazovány. Proto zde nejíce praskají hlavy. Řešení je jediné a to instalace tvrzených sedel a vodítek ventilů. Na trhu jsou prvky kalené a z tvrdokovu. Zásadně použít ty nejtvrdší. Cena výměny včetně materiálu se pohybuje okolo 2 000 Kč. Rada, že se po výměně sedel má jezdit ještě na benzín a později na plyn je zcestná. Hned se jezdí na plyn. Je však důležité, a to platí i pro hlavy bez tvrzených sedel, seřizovat ventilovou vůli častěji, cca po 5 000 km. Někdy i dřív. Dobrý řidič pozná, že se něco děje. Pokud máš dost peněz na přípravek za 2 500 Kč, tak jej zadši dej do tvrzených sedel. Tato úprava ti zádověň umožní trvale opustit olovnatý benzín a přejít na bezolovnatý. V nouzi, když nemáš plyn je lacinější. Jirka


RE: LPG
Datum: 17.04.2003, 8:17
Od: jiří sohr

Nazdar. Podle nových předpisů a zákona o provozu na pozemních komunikacích není možné od roku 2003 provést u starších plynových zařízení jejich přemístění do jiného vozidla, i když soupravě platí homologace a tlaková nádoba není starší 10-let. Po zmiňovaných 10-letech musí být provedena revizní zkouška tlakové nádoby odbornou firmou, zkouší se to klakovou vodou. Na severní Moravě jsou dodávány tlokové nádoby z Polska a jejich cena je stejná jako cena revize. Ty nádoba z Polska jsou i v nových systémech. A koupit starší škodovku s LPG, a provést harakiri na dopravce s přepisem je tak zralé pro nesvéprávn jedince, kteří si neumí sečíst kolik je 1+1. Tudíž shrnuto - koupit nový systém LPG, který je homologován podle nových předisů a mít 10 let pokoj. Tyto nové systémy je možné již přenášet do jiných vozidel. Cena LPG i s montáží se pohybuje okolo 12 000 Kč. Pokud hodně jezdíš, tak co 1 km, to 1 Kč úspory. Já to měl za 4 měsíce zaplaceno. Jirka


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: sorry za offtopic
Datum: 15.04.2003, 8:39
Od: Pavel

Karoserie ano, ale pak existuji jeste taky uplatni urednici... Co jsem se zatim setkal s nekym kdo menil motor nebo karoserii vzdy to resil nejakym neoficialni zpusobem (uplatek, prerazeni cisel atd). Kdyz jsem se dozvedel jak snadne je v CR legalizovat kradene auto nedivim se ze Ti nikdo neodpovida konkretne protoze to proste nepotreboval. Takze asi mas bohuzel smulu.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 13.04.2003, 0:46
Od: Martin

nechci hanet ani subarko, ani porche, ale jen tak mimochodem, neni 911 taky boxer a myslim, ze ramovy dvere to taky nema... mozna by se naslo i neco vic, ale to jen tak na okraj...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: sorry za offtopic
Datum: 11.04.2003, 20:53
Od: rasto

no sak u nas to je tiez tak - uradnik = somar, cest vynimkam (vynimka je ten co mi to prepisal a korunovany somar ten co chce na neho poslat kontrolu za protizakonny postup) .... nejake kontakty hadam este na skodovku su - aspon vymeny karoserii musite hlasit ci ani to nie ? to ste potom uz riadne pokrocila demokracia :-))))


RE: RE: RE: RE: RE: sorry za offtopic
Datum: 11.04.2003, 19:15
Od: Pavel

Ale menili, ale neprepisovali... Nevim jak slovensky urednik ale cesky urednik = vul a jeste korunovanej i kdyz se najdou vyjimky, to musim uznat ale jinak katastrofa. S vymenami motoru je to u nas v CR uz nejakou dobu jednodusi o to ze cislo motoru (nevim jak typ motoru) nemusi byt v TP ani v zadne dalsi evidenci takze pokud motor vypada ze tam patri tak policajti a technici na STK na nic neprijdou. A spousta lidi si je nechali vymazat, me se zatim nepodarilo nebot to nepotrebuji a je mi lito ztracenyho casu na DI. Ted sice nasi posranci chteji v ramci zamezeni stale se rozmahajicimu obchodu s kradenymi vozy znovu zavest povinost evidence cisel motoru (nevim kde je dohledaji u tech co je maji vymazane :-) ). Jinak pokud pises (volas) do Skodovky a chces neco koupit ci to muze poslouzit fabrice jako reklama tak to jsou ochotni ale jinak se s tebou spise nebavi takze uz to asi nikdo radsi nezkousi...


RE: RE: RE: RE: sorry za offtopic
Datum: 11.04.2003, 17:32
Od: rasto

no ceski bratia vy ste nic neprepisovali ? to vsetko robite vlastnymi razidlami :-)))) ? nikto nema skusenosti a emaily na mladu boleslav ?


RE: A dost !
Datum: 11.04.2003, 16:23
Od: milhend

A dost! Vraťme se ihned na zem k našim vrakům.


A dost !
Datum: 11.04.2003, 14:51
Od: Škodifkář

Porsche, Honda, Subaru ... nějak si nevzpomínám, že bych v katalogu vozů ŠKODA tyto typy viděl ! Asi nějaký vykopávky ze začátku fungování fabriky v M.Boleslavi, ne ?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 11.04.2003, 12:47
Od: Martin.

"samozrejme ze Porsche ma vyssi nejvyssi rychlost a nakonec Subaru ujede" -> Je opravdu vidět tvou neznalost situace. "Nakonec" není to správný slovo, řekl bych hned jak se začne projevovat odpor vzduchu (vynikající hodnota cx Porsche) - od 120 kmh jde 996 dopředu. Nicméně až mi příde příští měsíc vejplata, tak jdu zaručeně do Subaru:))


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 11.04.2003, 12:42
Od: Dusche

K te Tve "vedecke metode" Porse 996 vazi 1350kg,Impreza Gt 1450kg tedy aspon vecina,asi ji mas hodne odlehcenou...potom to bude 3,75 a 5,47 coz uz je docela rozdil.Navic vyhonenej dvojlitr take neni to prave vorechove,slusnej vykon zacne podavat az kolem 4200ot/min kdy se sepne turbo )o: Takze jizda prez mesto musi bejt docela utrpeni.Nepopiram ze Subaru ma spickovej podvozek(napriklad na sotoline je bez konkurence),je to dobre auto za "malo penez",ale Porse je Porse(je to proste ulne jina liga (o: )


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 11.04.2003, 9:04
Od: B.R.

A jeste jsem zapomel na "vedeckou" metodu porovnani: Porsche Carrera 996 ma hmotnost 1540kg : 360k, tj. 4.27kg/k Subaru Impreza GT STi 1140kg : 265k = 4.30kg/k (jiste omluvite, ze jeste postaru pocitam v konich) Takze vykonove je na tom uplne stejne, navic Subaru nehrabe (a nepali gumy), protoze jeho AWD co rozdeluje Mk v pomeru 50:50, takze ted muzes mluvit. Navic ma Subaru dalsi technicke lahudky krome 4x4: boxer motor s velmi nizkym tezistem, 4x dvere z bezramovou konstrukci jako u kupe, standartne sedadla Recaro v kuzi, klimu, GPS, couvaci radar, destove cidlo, xenony... A navic ma jen dvoulitrovy turbo motor, ktery povazuji za jeden z nejlepsich na svete, jeste uznavam Hondu S2000, ktera ma 240k z ATMOSFERICKEHO dvoulitru, a to je fakt narez, akorat se musi tocit jako pila (9000ot/min) jinak netahne a pri tom si pak celkem papne...Ale vzdycy je neco za neco.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 10.04.2003, 17:02
Od: BR

Je opravdu videt tvou neznalost situace, Impreza STi zrychluje opravdu stejne z 0 na 100km/h jako Carrera 996 (osobne mam vyzkouseno), samozrejme ze Porsche ma vyssi nejvyssi rychlost a nakonec Subaru ujede, ale kdyz je treba mokro nebo snich, tak Porsche nema sanci (Carrera 4 neni dobra, na predek jde jen malo Mk a zadek hrabe), s Imprezou staci vjet do pole, pres obrubniky, skakat pres horizont, blaticko, led apod...a tam na ten Subaru 4x4 fakt nema (skoro) nic, a navic Subaru stoji kolem milionu a dela skoro stejnou radost, kdezto Carrera 4x vice, takze ted muzes soudit. A navic Subaru lze lehce "tunid" nad 300koni (akorat uz ne to moje plynove)...ale jinak zdravim. (Mimochodem na zapade se Imprezy pouzivaji k vykradani bank a naslednemu zabavnemu ujizdeni policajtum)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 10.04.2003, 14:11
Od: Baresacek

Je videt, ze si nikdy s WRX nejel. :o)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 10.04.2003, 12:41
Od: Dusche

Ha ha ha Subaru a Porse,takove srovnani bych si nedovolil ani po desatym pivu!!! ((((o: Mozna ze jezdis rychle,ale proboha co chces srovnavat: Porse:265 kW (360 koní),370 Nm 0-100 km/h za 4,8 s,maximalni rychlost 302 km/h! A Tvoje Subaru: ......


RE: RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 10.04.2003, 10:30
Od: BR
WWW: http://www.subaruwrx.com

Mas pravdu, ze Toyota je (statisticky) jeste spolehlivejsi nez Subaru, ale ja mam uz na mem STIcku natoceno 150 000km a zatim je vse OK, i vyfuk, menil jsme jen brzdove desky, pneu a zarovky H4 za Bi-xenony (ale to je spis tunning). Deda ma Carinu II z roku 91 a tez menil zatim jen ty brzdove desky a gumy, je to fakt, ti japonci, clovek si s tim se sroubovakem moc neuzije, ale zase si uzivam na ceste, ale fakt nemusim jezdit jak hovado, jenom kdyz me nekdo nastve a chce mi ukazat, ze ma takove ty cervene I-cka vzadu na kufru...tak na ty jsem zvlast vysazeny, a taky na ty pitome atmosfericke bavoraky s ostrymi hochy, co maji ksilt dozadu a naklonenou hlavu...na Subaru totiz fakt nemaji, to je jako stihaci letadlo, kdo nezkusil neuveri, akcelerace z 0-100 nebo na 400m na benzin se da v pohode srovnavat s Porschem 911 (996) se 450k motorem...


RE: RE: RE: olej
Datum: 10.04.2003, 9:09
Od: WindMAN

Mne vydrzia sviecky na LPG takych 20kkm, potom zacne motor vynechavat hlavne ked je studeny. 742.136


RE: RE: olej
Datum: 10.04.2003, 8:16
Od: Jirka Varva

<I>..proč myslíš, že normální svíčka v motoru nevydrží déle než 8 000 km?)..</I> Pane Čech tak to si troufám tvrdit,že není pravda.V Ladě mám svíčky Brisk L14Y (to jsou asi ty nejobyčejnější) a mají natočeno už 15tkm a stále perfektní.Start na první otočení i v zimě,necukají,troufám si tvrdit,že to jede stejně,jako když byly nové.Ale je pravda,že kvůli LPG jsem použil o číslo studenější,takže jsou méně tepelně namáhané.


RE: RE: RE: sorry za offtopic
Datum: 10.04.2003, 8:15
Od: WindMAN

ano, iba na slovensku. poslal som ti mail


RE: RE: sorry za offtopic
Datum: 9.04.2003, 18:21
Od: rasto

pismeno B je podstatny rozdiel iba na slovensku, bohuzial :-((( - tie motory su predsa rovnake (hovorim motory, nie prislusenstvo - BMM), preto som chcel skor kontakt na niekoho v mladej boleslavi, ten dopis TZH/046 o ktorom pises si si vyziadal ty ? ak ho este mas (alebo mail) mozes mi prosim poslat jeho kopiu ? alebo kde by som inde mohol ziskat kopiu toho dopisu zo SKODA AUTO CZ ?


RE: olej
Datum: 9.04.2003, 18:07
Od: Jiří Čech

Výrobci čeho - zařízení LPG nebo výrobci olejů? Každý výrobce čehokoli se snaží svoje výrobky vychvalovat do nebe a najde si vždycky nějaký důvod, jak svoje tvrzení zdůvodní. LPG sice snižuje produkci karbonu, ale na druhé straně olej znehodnocuje svými agresivními zplodinami (proč myslíš, že normální svíčka v motoru nevydrží déle než 8 000 km?) výrazně více, než benzín nebo nafta.


olej
Datum: 9.04.2003, 15:25
Od: Jan Konopik

Jaktoze se ma zkratit interval vymeny motoroveho oleje, kdyz nekteri vyrobci tvrdi opak, tedy dokonce prodlouzeni z 10 000km na 15 000km?


RE: RE: sorry za offtopic
Datum: 9.04.2003, 11:59
Od: WindMAN

som nenapisal cely datum "dopis zo dna 4.2.2002" :)


RE: sorry za offtopic
Datum: 9.04.2003, 11:57
Od: WindMAN
WWW: http://windman.miesto.sk

mail na cloviecika je benes@skoda-auto.sk, ale asi ta nepotesim ked poviem ze mas minimalne sance. ono to jedno pismenko "B" znaci dost podstatny rozdiel... musis mu zaslat kopie obidvoch TP, alebo TP + doklad o nadobudnuti motora a tam musi byt napisane o aky tym ide... ale skus sa odvolat na dopis TZH/046 zo dna 4.2002 zo Skoda auto CZ a v bode 19 je povolena zamena. dufam, ze ti to pomoze. :) Wind


sorry za offtopic
Datum: 8.04.2003, 22:04
Od: rasto

prehadzoval som motor na fave zo 135 na 135B (karb na icko), uspesne som to prepisal, ale momentalne jeden snazivy uradnik sa tvari ze to je protizakonne ze ide o iny typ motora (kvoli tomu B co je vyrazene na bloku), preto ak mate niekto email na technicke oddelenie boleslavy alebo na cloveka co vydava potvrdenia o zhodnosti typu budem vam velmi vdacny ak sa mi ozvete emailom. potvrdenie mi staci uplne jednoduche asi nieco taketo: skoda a.s, potvrdzuje ze motor 781.135 a 781.135B je zhodneho vyhotovenia (alebo zhodneho typu - to je jedno). nemusi to byt ani na moje meno, ak uz niekto nieco take ma oficialne z boleslavy staci mi aj fotokopia .... len aby bol nejaky papier .... nech su uradnici spokojni .... dakujem


RE: RE: RE: RE: Zkušenosti Fav 136
Datum: 8.04.2003, 18:45
Od: Pavel

Taky jsem tam "studoval" a tehda jsme jeste rikali "Kdybych nebyl debil, v CKD bych nebyl" :-). Byl jsem v prvnim rocniku tohoto oboru ktery tam (tehdy jeste jako 2letou maturitni nastavbu) v zari 1994 otevreli ale s tou otazkou uz Ti bohuzel nepomuzu (dost se to tam zmenilo a uz tam neni skoro zadny kantor kteryho bych pamatoval) ale tak maximalne nejakymi zkusenostmi z pozdejsi praxe... Jinak s tim vonobehem jsem ted na neco podobneho narazil u jednoho 3L V6 MPI z roku 89 kde se pri LPG odpoji vstriky (LPG jde podtlakem do sani - nikoliv vstrikovanim) ale zapalovani a volnobezny ventil ridi dal stare RJ a nekdy se stane, ze volnobezne otacky vyleti na 1000 pak 1500 a nakonec motor zhasne. Kdyz se odpoji rizeni ventilu a nastavi se trvala hodnota tak je vse OK - zapalovani by RJ vypnout nemela, mela by byt naprogramovana tak aby pri poruse omezila palivo nebo vzduch ale kvuli katalyzatoru nesmi prestat zapalovat (nespalene palivo se v nem muze vznitit a znicit jej). Ted jsem zjistili ze tam odesla lambda ale jestli to nejak souvisi zatim nevim. Dival jsem se na popis na www.lpg.cz/ag ale tam nic nepisou o rizeni volnobehu takze muzes mit podobny problem protoze podle vseho (muj nazor) benzinova RJ zapaluje a reguluje volnobeh zatimco LPG RJ jen vstrikuje LPG. Nektera cidla maji spolecna proto mozna ta "sporadická chyba ovladače škrticí klapky" - proste se elektricky "zatezuji" a zpusobuji chybu mereni. Nevim sice nic o zminovanem "tzv. emulatoru volnobehu" ale mozna bude na miste, samozrejme pokud bude jak lambda tak vsechny cidla OK.


RE: RE: RE: Zkušenosti Fav 136
Datum: 7.04.2003, 17:53
Od: Ondra

Jestli se ptáš mě,tak dělám nástavbu v Praze na Harfě,Poděbradská ulice,obor autoelektronika.Nemáš náhodou tu mauritní otázku?Stacily by i obrázky,ňák se mi nedaří je nacpat do kompu bez skeneru. Ondra


RE: RE: Zkušenosti Fav 136
Datum: 7.04.2003, 0:27
Od: Martin

co delas za skolu? ne nahodou vos v rychnove?


RE: RE: RE: Zkušenosti Fav 136
Datum: 6.04.2003, 13:39
Od: Ondra

Emulator volnoběhu tady snad není třeba(takže asi tam neni,bude to něčím jiným,podle mě),má to celej vlastní počítač,je to systém DGI,údajně to nejlepší,co existuje(je to na http://www.lpg.cz/ag/.Volnoběh není nepravidelnej,nekolísá,ale prostě běží a najednou chcípne.


RE: RE: Zkušenosti Fav 136
Datum: 5.04.2003, 23:30
Od: rasto

na feldu 1.6 sa montuje (iba v pripade potreby tj. nie na vsetky) tzv. emulator volnobehu ... moze byt aj to problem mozno


RE: RE: RE: RE: pomozte prosiiiiiim
Datum: 5.04.2003, 19:41
Od: rOMAN
WWW: http://www.skoda.stb.cz

Jo jo Pavel ma pravdu (moje rada :) ) jsou 2 reseni 1) kladivko tuning http://www.hobbyclub.wz.cz/Image/roman/kladivko.JPG 2) snizit kryt filtru http://www.hobbyclub.wz.cz/Image/roman/fitr.JPG a co se tyce te vymezovaky podlozky tak tu mam taky ale mam ji "vmacklou" do potruby http://www.hobbyclub.wz.cz/Image/roman/sani.JPG


RE: Zkušenosti Fav 136
Datum: 3.04.2003, 16:42
Od: Ondra

Zdravím všechny škodovkáře a moc prosím o radu.Táta má feldu 1,6 ,má tam čtyřbodový vstřikování plynu od Autogas systems a asi po 40 000km o začalo blbnout.Startuje to vzdycky ne benzín a po ohřátí na 40 stupňů se to přepne na plyn.A tady je problém-než se to pořádně ohřeje,tak to chcípá na volnoběh a skáče jak kobyla.Už s tm byl několikrát tam kde to montovali na diagnostice plynovýho počítače a na nic tam nepřišli.Podle mě o vypadalo na lambdu(vyhřívana lambda strčená do výfuku ukazovala uplný bludy,někdy chudý,pak zas bohaty,ale nic mezi).Včera jsem ukecal chlapka v servisu,že mi(gratis) vyčel závady z benzínovýho počítače.Bylo am 6 chyb:přerušení benzínovejch vstřiků(to je tim plynem,tu chybu to hlasit má),dál tam byla sporadická chyba ovladače škrticí klapky a slabší,ale funkční lambda.Nejsem z toho moc chyrej.Podotýkám,že na benzín se motor chová naprosto normálně a po zahřátí i na plyn.Dál bych měl prosbičku,potřebuju do školy maturitní otázku "elekronické řízení motoru" a diagnosika zapalování,tak kdyby nahodou někdo něco takovýho měl... Moc se mi do toho nechce.Předem díky,ONDRA


Zkušenosti Fav 136
Datum: 3.04.2003, 13:22
Od: Aleš Stransky

Mám LPG 3 rokem.Začátky byly krušné.Auto nechtělo jet v nízkých otáčkách a poskakovalo.Tak jsem poladil předstih a hned to bylo jiné.Nádrž mám 50l a jezdím tankovat nejdřív po 500 km.Sice beru pořád u jedné pumpy ale i tak jsou rozdíly v tom kolik tankuju.Normálně je plná asi 42-43 l. Jednou už jsem ale vzal i 46.Spotřeba v delším průměru je 8 l,někdy jedu za 7 a v zimě spíš k 9 l.Jezdím denně 40 km do práce.Držím si spíš cestovní rychlost 100-110. Jinak v zimě do -5 startuju a jezdím pořád na plyn,při nižších teplotách přepínám na benzín.Při startu ale vždy klepnu na sytič plynu a chytá to dobře.Bez něj to jen tak nechytne.Vlastně jsem jezdil skoro 2 roky jen na plyn ale rozpadly se mi hadice a trubky na benzín pod autem a musel jsem dát před stk nové.Tak teď to občas projedu na benzín. Hodně taky dělají svíčky,teď jsem koupil ty stříbrné a je to velký rozdíl.Jede plynule i z nižších otáček. Teď mám najeto 170 000 a myslím že dřív mi upadne kastle než odejde motor na plyn. A hlavně i přes zimu se vejdu do 1 kč na km


RE: pomozte prosiiiiiim
Datum: 2.04.2003, 19:00
Od: Jiří Čech

Odpověď hledej v části článku, kde jsou popsány úpravy karburátoru. Největší chybou při montáži motorů 781 do 742 je podkládání karburátoru místo klínových vložek mezi sání a hlavu, tím se karburátor dostane do nebeských výšin a nad něj už nic nevleze. Celé to předělej na SEDR, dej tam karb z T613 a udělej mechanické ovládání obou klapek, na benzín si sice zaskáčeš, ale na LPG je to o dost lepší. Škrcení sání před filtrem je špatně, omezuješ výkon. Seškrcením vlastně vytvoříš sytič - přívěru a tak si motor nasaje více LPG. Nevím jak máš udělanou tu trubku, ale vždycky jsme dělali trubky dvě do každé komory. Potom se hledala správná poloha zakončení trubky, kdy se motor choval nejlépe.


RE: RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 1.04.2003, 22:58
Od: T.H.:)

hmm STI, to má zase moji úctu a obdiv, ale copa s tim nejspolehlivějším jap. autem. Koukni na ADAC nebo kdo to vydává. Co takhle Toyota?


RE: RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 1.04.2003, 20:50
Od: BR

No papa mi to 15.25l/100km, ale jezdim trvale kolem 190km/h, neboj, jsem skoro porad v Nemecku, v Cesku jezdim slusne, nemusim si nic dokazovat, jako student jsem zacinal na Trabantu, pak jsem mel Simcu 1301 z r.1968 atd...ted, kdyz slusne vydelavam, tak mam jako druhe auto na zabavu Imprezu Sti, ale kdyz me obcas "nasere" hovado v BMW, tak mu s klidem ukazu co umi Impreza Sti 4x4...ale na skodofkare se nemusim vytahovat, mam k nim celkem uctu,jsou to mechanici a takove to vrtani se se sroubovakem v motoru mi fakt celkem chybi, to u jednoho z nejspolehlivejsiho japonskeho auta fakt neni, ale zase se tak nic nenaucis, proto si delam ten tunning, vrtam se v elektronice a mam ten problem, co jsem popisoval s vykonovym limitem u LPG... Jinak moje instalace LPG na takovem turbomotoru je v republice ojedinela (aspon myslim) a jsem na ni hrdy. Videl jsem to ale na Octavii 1.8T, ale ta ma "jen" 150 koniku.


RE: RE: RE: pomozte prosiiiiiim
Datum: 1.04.2003, 17:49
Od: Pavel K.

Tvuj problem je pouze pseudoproblem (mozna :o). Ja to resil pred mesicem. Pokud mas puvodni SEDR s redukcni podlozkou nebo origo sani z rapida, pak se tam mixer vejde a jeste trochu mista nad nim zbyde. Pri zastavbe jsem na to narazil taky a v afektu jsem to chtel taky resit trubickama do karbu, ale nastesti jsem na lpg konfere dostal pohotovou radu i fotkama. V podstate se jedna o "kladivko tuning" drzaku vzduch filtru (airboxu). Proste vezmes, co nejvetsi kladivo a te casti nad karbecem proste vnutis malinko jiny design :o) Pokud mas ale LEKR, zapomen na predchozi radky... Mixer bych si kazdopadne sehnal.


RE: schvalování LPG
Datum: 1.04.2003, 17:06
Od: Pavel

Seznam nevim ale pokud chces vylozene nerizeny tak pocitej ze to bude neco hodne pred rokem vyroby 1990 spise pred 85, jinak potom misto karburatoru byly montovany ruzne systemy vstrikovani kde moc elektroniky nebylo (vyrabeli se tak do 90 - 93). Nevim presne jak u nich funguje prestavba na LPG ale potom pri provozu na LPG nepotrebujes lambdu a jak se zde v nekterem komentari zminil JC tak katalyzatoru neskodi nespravny pomer ale jen nema odpovidajici ucinost (nici jej velke mnozstvi nespaleneho paliva ktere se vzniti, olej ktery do nej pronikne s vyfukovymi plyny a "zalepi" jej a olovo). O skodlivosti LPG na lambdu nic nevim. Emise na benzin by meli byt OK a pro LPG by tady platili predpisy jako pro karbec. Mimochodem ted jsem jezdil bez lambdy asi pul roku a moc to nepoznal (byla to prvni zima s timto vozem tak jsem to (hlavne vyssi spotrebu) pricital zime) ale jiste pochyby me vedli ke kontrole lambdy (resp. celeho vstrikovani) a uvolneny konektor byl pricinou potizi, ted uz je vse Ok a predpokladam ze emise budou taky Ok...


RE: RE: pomozte prosiiiiiim
Datum: 1.04.2003, 16:11
Od: dj

Problem je v tom, ze po montazi motoru z facka se mi tam uz mixer nevleze. Filtr je uz opreny o karu. Myslis ze by mohlo pomoct misto jedne trubky nad oba kanaly karburatoru vevarit dve trubky nad kazdy kanal zvlaste a regulovat bohatost pro kazdou z nich tak jak to ma facko?


RE: pomozte prosiiiiiim
Datum: 1.04.2003, 15:48
Od: josefs

Nebylo by lépe zvážit koupi mixeru ? Stál mne sice nový cca 500 Kč, z vrakáče by měl být levnější, pakliže se ho podaří sehnat. Myslím si, že se to vyplatí než řešit pseudoproblém a přicházet o drahocenné koníky. Lepší je mixer s velkou dírou, než ten se dvěma malými.


schvalování LPG
Datum: 1.04.2003, 15:42
Od: josefs
WWW: http://www.high-end.cz

Vím, že to sem až tak nepatří, nevíte někdo, kde by se dal sehnat seznam zahraničních aut, které mají neřízený katalyzátor ? Pochopil jsem, že na třícestný katalyzátor musí být nějaké zkoušky ve výzkumném ústavu, navíc po jisté době začínají zlobit lambda sondy, a montáž trubky a "ošizení" lambd se mi nezdá zcela ok. Jsem se svými škodovkami velmi spokojen, ale pro tahání těžkých vozíků nejsou to pravé.


pomozte prosiiiiiim
Datum: 1.04.2003, 14:15
Od: dj

Nejprve musim podekovat za ten clanek, takovy jsem uz dost dlouho hledal. Mam ve svoji S120 motor z facka 136 karburator, sani a vyfuk puvodni. Na benzin je vse OK, ale na LPG motor nechce jit do otacek a jede jen pri nizkych otackach. Zjistil jsem, ze pokud do vzd. filtru pustim vice vzduchu, motor ozije, vykon se zvedne a da se vytocit na max. V takovem pripade je ale pri nizkych otackach smes velice chuda a motor pri rozjizdeni nema patricny vykon. Momentalne to resim posuvnou klapkou na kraji filtru, kterou z prostoru ridice ovladam prutok vzduchu do sani. Nemam nad karburatorem mixer ale mam v sani vevarenou trubku, tak jak to bylo puvodne u 120. Myslite ze by to mohla byt ona pricina problemu? Jestli s tim nekdo mate zkusenosti prosim poradte. Diky a skodarum Zdar.


RE: RE: lpg vs turbo
Datum: 1.04.2003, 12:27
Od: Martin

Zajímavé, divím se že ti tvých 265 koníků v LPG nestačí (zvlášť když ti to ladili 2 měsíce). Kolik LPG ti takový sprinter zpapá?


zima/leto
Datum: 1.04.2003, 10:49
Od: Jano

Jedna otazka do diskusie. Je potrebne (vhodne, nutne...) nastavovat "seřizovacím šroubem bohatosti na zplynovači" mnozstvo "plynu" pri zmene letneho a zimneho plynu na cerpacich staniciach (a teda aj pri zmene vonkajsej teploty z takch priemernych -5 na napr. priemernych +15) pri Skode Felicii 1,3 so vstrekovanim MPI a plynovym zariadenim BRC AGS 01.04? Jano


RE: lpg vs turbo
Datum: 31.03.2003, 20:31
Od: Bohumil R.

Zdravim, ja mam Subaru Impreza GT Turbo 2.0i16v STi (195Kw - 265k) s LPG znacky Romano, je to vstrikovani, ma kvuli vysokemu vykonu motoru 2 zplynovace 100Kw (i tak je to limit), startuje se na benzin a pak se automaticky prejde na LPG, nadrz mam na 80l plynu (=65.5l cisteho), ECU je pridavna, vsechno funguje tak jak ma, ale naladeni me stalo 2 mesice zivota... Nejvice me ted stve, ze uz nemuzu tunit motor nad 300koni, nebot ty zplynovace uz nestaci....jinak auto na plyn zrychluje z 0 na 100km/h za 6.2s, na benzin i za 4.8s, a na plyn dosahuje i 230km/h... B.R.


RE: Predstih-LPG
Datum: 31.03.2003, 18:44
Od: Jiří Čech

Nepřekračuj 10° základního předstihu, zvýšená hlučnost značí začínající detonační chod. Hodnotu si musíš najít zkusmo. Nad 3500 ot/min by nemělo k detonacím docházet, se zvyšujícími otáčkami klesá oktanový nárok motoru, je třeba definovat co hluk způsobuje, protože v tom fofru nelze uchem detonace rozlišit. Kromě toho už má předstih konstantní hodnotu. Zvýšení rozsahu podtlaku u Fa není nutné, má už dost v základním provedení, ovšem při částečném zatížení klesá oktanový nárok, tlaky jsou menší. Chtělo by to hodit na Paltest a podívat se na průběhy spalovacích tlaků.


RE: LPG-S100
Datum: 31.03.2003, 16:20
Od: Pavel K.

Melo by to byt bez problemu, spada to pod hromadnou skodofkovou prestavbu. Je spis potreba zvazit jestli se to vyplati. Pri cene prestavby 10-13tkc je navratnost investice cca 15tkm. Plus extra poplatky na emisich a na STK + pravidelne revize. Treba pri nejakych 5000km za rok jsou to, myslim, vyhozene penize.


LPG-S100
Datum: 31.03.2003, 14:09
Od: Vlasta Laube
WWW: http://www.mujweb.cz/www/laurea

V predchazejicich komentarich sem se docetl, ze nekdo ma plyn i ve S110. Da se tam dostat v ramci hromadne prestavby? Nejak to asi pujde, protoze sem tech S100-S110 s plynem videl uz docela dost... Diky za odpoved. Vlasta


Predstih-LPG
Datum: 31.03.2003, 13:58
Od: Martin Haering

Opet vyborny clanek. Prosim, ale o blizsi vysvetleni zvyseni predstihu, predevsim pro motor Favorit 135. Jde mi o konkretni hodnoty, jedine co vim ze se ma pridat zakladni predstih o 5°. To pro muj motor je 7°, to jse zkousel a pri zvyseni az na tener 15° se zda byt motor pruznejsi a hlucnejsi. K detonacim dochazi jen v parnych letnich dnech pri plnem vykonu a otackach nad 3500. Driv jsme serizovali zakladni predstih na volnobeh. Zvysovanim do chvile kdy prestanou otacky stoupat a motor vzdy dobre sel, ale to byla Skoda 1000MB. :-) Pri tomto postupu dosahnu onech 15°. A co podtlakova regulace? Zvysit, nebo snizit rozsah? Zvyseni rozsahu se mi zatim nezdalo byti prinosem, protoze motor detonoval drive. Dekuji


RE: RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 31.03.2003, 5:46
Od: Jiří Čech

Každopádně již dnes platí, že staré zařízení namontovat do nového vozu nejde, protože už máme rok 2003.


RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 31.03.2003, 2:10
Od: rosta

K prihlaseni starsiho zarizeni: Dnes prihlasovane zarizeni musu mit homologacni cislo podle EHK 67.01 s tim starym zarizenim podle EHK67.00 a rokem 2000 to je pravda jenom napul protoze potom byla vydana vyjimka s platnosti do 31.12.2001,takze se i starsi zarizeni mohlo vesele prihlasovat dal,samozdrejme oficialne namontovane,sam jsem si stihl jedno jiz pouzite lovatu na posledni chvili nechat namontovat a prihlasit tusim to byl 10 nebo 11 mesic.No a pro BRC byla ta vyjimka potom myslim jeste prodlouzena do konce roku 2002. ZDAR ROSTA


RE: RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 28.03.2003, 12:12
Od: josefs

Abych to vysvětlil - udělal jsem to přesně tak, měnil jsem karoserii, a při tom ještě udělal "upgrade" LPG o novou nádrž. Před 12 lety pro LPG platily jiné předpisy pro LPG, tak bylo možno použít prakticky cokoli, když to schválilo ITI. Samozřejmě jsem STK uchodil, 2x mne vyhodili kvůli ovládání elektroventilů, nakonec jsem jim dokázal, že je to odpor pro ohřev LPG, chudáci to v životě neviděli.


RE: RE: RE: RE: LPG
Datum: 27.03.2003, 16:18
Od: Pavel K.

Ano, finta s vymenou karoserie na aute s LPG zapsanym TP stale funguje. Nevim jestli se nejak vyrazne nezmenily provadeci vyhlasky ci jaxe ty nesmysly jmenujou, ale prakticky jsem premontoval LPG zarizeni do koupene skodovky, namontoval jsem stary motor a trada na STK pro "docasnou" technickou , dale do lpg servisu na revizi, potom na inspektorat s zadosti o zmenu barvy a cisla kastle a znova na STK pro "dvoletou" STK.


lpg je super
Datum: 26.03.2003, 19:19
Od: pavel

měl sem š120 na lpg a byla to paráda startoval jsem v zimě na lpg i v -18 a bez problemú na benzin jsem jezdil v podstatě jen na emise a jednou za 5000 km jsem seřidil ventily a nějake škubani za studena ani náhodou jezdilo to jak se vstřikovanim spotřeba 8.5l ted mam favorita tež na lpg a je to obdobne jen ta spotřeba je asi o 0.8l vyši lpg mohu jen doporucit.


RE: RE: RE: LPG
Datum: 26.03.2003, 18:52
Od: Jiří Čech

Byl jsem několikrát upozorněn na to, že zařízení schválené podle EHK 67.00 není možné použít na novou montáž i do starého vozidla, jde udělat pouze finta s "výměnou karosérie a motoru", to znamená postavit nové auto na staré papíry, na kterých bylo LPG zapsáno. Jistě zařízení schválené podle novějšího předpisu (myslím, že s platností od 1. 1. 2000) přemontovat půjde, ale se starým to nebude možné. Nehodlám se s nikým hádat jestli mám pravdu nebo ne, stačí se na to informovat na patřičném úřadě. --- Žlutá kulatá známka už nemusí na předním skle být, tam byla udělána v předpisu změna, to jsem si ověřil.


Zkušenosti s LPG
Datum: 26.03.2003, 12:24
Od: josefs

Jezdím cca 4 roky na LPG a tak jsem uvítal tento špičkový článek, moc díky. Ve Š110 mam Lovato, a ve Š120 směšovač ze starého vraku tuším jakéhosi Fiatu. Přemontoval jsem si to sám, a celkem bez potíží prošel STK, jen mi to musela odborná firma schválit a udělat zkoušku těsnosti, kdysi to dělali mýdlovou vodou, teď mají měřák, holt je vidět pokrok. Ale pozor, kdo se do toho pustíte, musíte mít v pořádku papíry, já jich měl asi 7, včetně testu na ITI, když je to starý. Jediný problém - a to zásadní byl s tím, že nádrž na LPG nesmí být starší než 10 let. Tak jsem koupil novou. Nevíte někdo, kdo by mohl zařídit její test za rozumné peníze ? Škoda vyhodit. Směšovač mám tedy Landi-Hartog, má vyřešené předehřívání, možná i obsahuje regulaci. Nepotřebuje ovládání podtlaku, ale má elektroniku, která bere impulsy přímo z rozdělovače, dále elektrické předehřívání. Dlouho jsem koumal nad problémem, proč auto jezdí blbě, po rovince to nešlo víc, než cca 120 kmh, i když na směšovači se hrdě píše 100 kW. Příčina - LPG "vysušuje" a tím pádem se zasekává ovládání druhé klapky od podtlaku. Tak bylo nutno karburátor rozebrat, smirkem trošku "poléčit" hřídelku druhého stupně, pak vrtačkou a zabrušovací pastou hřídelku i díru vyleštit. Namazal jsem to nějakým drahým sajrajtem s molybdenem. Pak je nutno ještě frézkou odbrousit na druhém stupni v plechu pod karbecem jakýsi "šetřič" či já vím co ten nesmysl má za funkci. Škrtí se tím zbytečně druhý stupeň. Dále byla prasklá membánka na podtlaku 2. stupně a musel jsem to seštelovat tak, aby se druhá klapka stavěla při plném sešlápnutí plynu rovně, a dal jsem tam šroubky se zapuštěnou hlavou, místo těch původních co trčí a omezují proudění směsi. Po tomto zásahu auto kupodivu ožilo, jede na Škodu celkem obstojně, snad víc, než je zdrávo. Tak jsem seškrtil LPG na hadici, tak, aby po rovince škodovka nejela víc než cca 140 kmh. Odvděčilo se mi to dobrou spotřebou, u BRC ve Š110 a tím samým motorem jsem jezdil asi za 10 - 14 L, teď se to "spokojí" s 7 - 10 L, když se nehoním s mlaďochama ve fabiích a nepředjíždím dědky v oktávkách. Ale ve vyšších obrátkách se to trošku dusí, chtělo by to asi laděný výfuk a další úprava bude asi zapalování, uvažuju o vývoji nějakého brutálnějšího než má favorit.


RE: RE: LPG
Datum: 25.03.2003, 23:07
Od: Baghira

Není pravda, starší zařízení se přepsat dají, akorát musí být zamontované a zkontrolované odbornou firmou. Už jsme to tu dělali mockrát...samozřejmě plynovou bombu od vařiče ti asi nikdo nezapíše... Jinak ve vyhlášce se píše o dvou nálepkách...jedna na zadním okně na viditelném místě a druhá u plnicího hrdla LPG. O nálepce na předním okně tu řeč není.


RE: LPG
Datum: 25.03.2003, 20:09
Od: Jiří Čech

Na žádné auto se nedá použít staré zařízení, musíš koupit nové.


LPG
Datum: 25.03.2003, 18:35
Od: Tom

Ahoj Mám takový dotaz, chtěl bych předělat svou š120 na LPG a to tak, že chci sehnat nějaké starší zařízení a nechat ho namontovat.Slyšel jsem že od nového roku některé starší zařízení už nejdou přohlásit.Nevíte tedy někdo jak to je a které typy se dají momentálně přihlásit? Díky Tom


RE: lpg vs turbo
Datum: 25.03.2003, 17:10
Od: Jiří Čech

LPG a turbo - pokud je motor s karburátorem, je nutné umístit turbo mezi karburátor a sací ventil, potom nebude žádný problém s funkcí jak karbu, tak LPG, ale doporučil bych dát karbec s většími difuzory a možná zplynovač na větší výkon. LPG nemá chladící účinek jako benzín (popsáno v článku), může docházet k přehřívání pístu a spalovacího prostoru, proto by se nemělo používat vysokého plnícího tlaku. --- Žluté nálepky musí být zepředu i zezadu, dost aut je takto má a skutečně je to tak předepsané. --- Motor ve fázi zahřívání by měl mít bohatější směs, proto je tam těch 0,8 V. 0,45 - 0,55 V je téměř přesně stechiometrická směs a tady funguje katalyzátor nejlépe. Překmitávání mezi polohami 0,2 a 0,8 V je spíše věc programu a kontrola, jestli sonda dává skutečně správné hodnoty. Ovšem přesný důvod mi není znám. Katalyzátoru neškodí ani chudá, ani bohatá směs, pouze nemá plnou účinnost, ta nastává při stechiometrické směsi. Škodí mu nespálený olej a olovo. Takže pokud se Ti podařilo udržet hodnotu napětí na 0,45 - 0,55 V, jsi na tom velmi dobře a katalyzátor maká jak má. Při akceleraci ale přidej plynu kvůli výkonu, totéž pro plný výkon (nad 85% otevření škrtící klapky).


dotaz
Datum: 25.03.2003, 13:33
Od: luboš Stehno

Zdravím a měl bych následující dotaz. Mám Felicii 1,3 Motronic přestavěnou na LPG, systém Lovato 35.02. Bohatost směsi se nastavuje krokovým motorkem umístěným na hadici mezi zplyňovačem a sacím potrubím. Regulace bohatosti je řízena jen signálem z lambda sondy. Regulace však nefungovala dobře, na výstupu ze sondy se objevovala různá napětí a ne klasický kolísavý průběh 0,2 až 0,8 V. regulaci jsem si proto postavil vlastní, funguje ale má to jeden problém. Díky tomu, že reakce motorku na změnu bohatosti je pomalá nejsem schopen zabezpečit dostatečně rychlé změny 0,2 až 0,8 V na sondě a napětí mi kolísá jen v rozmezí asi 0,45 až 0,55 V (nastavil jsem to kolem optimálního směš. poměru). Motor jde dobře, spotřebu udržím mezi 8 a 9 l/100 km, ale má to nějaký vliv na katalyzátor a emise? Je nutné aby napětí kolísalo v rozsahu 0,2 až 0,8 V jako je tomu na benzín? Stejně tak jsem zjistil, že pokud je motor ve fázi zahřívání (provoz benzín), tak má stále nastvenu hodnotu na sondě okolo 0,8 až 0,9 V, proto jsem si to při provozu na LPG upravil rovněž tak. Je zajímavé, že takto trvale bohatá směs katalyzátoru také neškodí díky za odpověď


ochrana ventilů
Datum: 25.03.2003, 8:48
Od: Jirka

"Údajně existuje nějaký přípravek, který se dá „míchat“ s LPG, ale nezjistil jsem nic bližšího a tak mám podezření, že se mluví o Benaditu apod., který se má dávkovat přímo do sání" To bude asi Flashlube ,bližší najdete na www.lpg.cz,ale je to dost drahé,cca 2500Kč.


nálepky LPG
Datum: 25.03.2003, 8:45
Od: Jirka

"Každé přestavěné vozidlo musí mít 2 žluté kulaté nálepky s černým nápisem LPG (zepředu a zezadu vozidla)" Já teda viděl na LPG autech tu žlutou samolepku jen na zadním okně vpravo,někdo to má nahoře,někdo dole ale vpředu ???


lpg vs turbo
Datum: 25.03.2003, 0:29
Od: Ríša

Zajímalo by mne zda někdo nemáte osobní zkušenosti jak lpg funguje s turbem.Vzhledem k tlaku v sání u turba zřejmě půjde použít jedině vstřikování. U těch stříkaček plynu udájně není znatelný rozdíl ve výkonu a spotřebě.Mám dojem, že na Octavii 1,8T je přestavba na LPG v rámci hromadné přestavby.Tak jestli to v té turbové Octavii, nebo v něčem podobném někdo máte tak dejte vědě. Dík


FABIA
Datum: 24.03.2003, 14:43
Od: Jozef

Mam S Fabia 1L, r.v. 2001. Chcel by som si ju dat prerobit na LPG. Dopocul som sa, ze by mohol nastat problem s dvoma lambda sondami a trojcestnym katalizatorom montovanych na tychto vozidlach ... Neviete mi poradit a pripadne objasnit problem ? Za porozumenie vopred dakujem. J.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů