ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Bílé budíky
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Bílé budíky

Doplnenie budiku
Datum: 14.02.2011, 10:26
Od: michal Pavella

Prosim mohli by ste doplnit tuto temu o odkaz na Zdruzeny budik na starších typoch škody 120? fpretože ja mám jednu takú staršiu a chcem tam nalepiť biely polep a neviem zohnat sablonu..


RE: NECO POTREBUJU!
Datum: 23.11.2009, 14:03
Od: Dastych

posli mi tvoji adresu domu, ja se stvim a naparim ti mega pokuty (rika ti neco poskozovani autorskych prav a pocitacove piratstvi) P.S.: nevim co to je secener, neni to ten fotak co foti ty secenerie P.P.S.: scaner maji vetsinou skoro v kazde kancelari, PC obchode, knihovne atp. P.P.P.S.: Novy koupis neco okolo dvanacti stovek - coz pro tve potreby bude bohate stacit P.P.P.P.S.: ten corel koneckoncu stejne nepotrebujes - neumel by si s tim pracovat :D


RE: Snadna vyroba pro vsechny vozidla
Datum: 23.11.2009, 13:52
Od: TP

hmm, ja bych to donesl nekam na digital minilab a nechal udelat tam, ma to nekolik vyhod - stalost barev, je to laminovane a tvrdsi nez normalni fotopapir do tiskarny (proces je jiny - C, M, Y, Laminovacni folie na papire a vysledek se s normalni ink/laser tiskarnou neda srovnavat), jinak s tvym postupem vcelku souhlasim jako s nejjednodussim a nejelegantnejsim resenim


RE: Help me please!
Datum: 7.02.2008, 15:49
Od: FoX

no je to jednoduche musis mat podlepenu tu stupnicu niecim hrubsim aby nepresvitalo a vnutro budiku si olep hlinikovou paskou dobre to bude odrazat svetlo a pekne ti osvetli budiky =)


RE: budiky
Datum: 4.01.2007, 18:31
Od: Lubos Pavlov

Ked zozenies tak sa ozvy aj ja by som potreboval uz zhanam polroka...


RE: budiky
Datum: 4.01.2007, 18:30
Od: Lubos Pavlov

Ked zozenies tak sa ozvy aj ja by som potreboval uz zhanam polroka...


RE: Pomoooooc !!!!
Datum: 2.11.2006, 17:20
Od: Honza

mrkni na www.tuningsamolepka.cz našel jsem tam profi budíky mozná tam najdeš to co hledáš.


Na jednu hromadu
Datum: 13.08.2006, 16:26
Od: Honza Kabíček

Myslím,že by nebylo od věci dát všechny šablony někam na web,co vy na to? Nebo pokud ne, mohli byste mi je poslat na mail,alespoň nějaké ... třeba ten budík plný kontrolek:-) Předem dík


RE: Poradte mi PROSIM!
Datum: 30.04.2006, 11:01
Od: dd

Ty chuju, nauč sa pravopis


folie
Datum: 21.12.2005, 10:26
Od: Luboš Jeřábek

Kde se ta folie dá sehnat?Díky


budiky
Datum: 24.11.2005, 20:35
Od: David vecera

panove potreboval bych hranaty budiky na skodovenku doufam ze vsichni vite dikec


Pomoooooc !!!!
Datum: 2.11.2005, 0:38
Od: Mara

Nemohl by mi prosím někdo poradit,kde se daji stáhnout polepy na novějšího Favorita od roku 93?Nebo kdyby je měl náhodou někdo doma,jestli by mi je nemohl poslat.Díky moc.


Poradte mi PROSIM!
Datum: 2.09.2005, 11:45
Od: Štefan Przeczek

Ako ste spomynali stým tachometrom mi nastali problémi.Da sa to nejako opravit bez toho aby som musel zhanat novy?Nieje to moc lacna zalezitost. DAKUJEM


Š 125
Datum: 20.03.2003, 17:36
Od: Ignor

Mám jednu prosbičku, pokud jste někde na netu narazili na šablonu na bílý budíky, ale pro Š125 tzn. budíky vcelku ne kulatý, pošlete mě prosím odkaz ať nemusím šílet u hledání Díky


pocení skel budíků
Datum: 31.12.2002, 10:16
Od: Jarda

Taky jsem se do toho pustil, je to super; akorád, že se mi začaly ty budíky potit. Zpotí se to asi po pěti minutách po zapnutí topení a po tak hodině jízdy se to zase postupně odmlží. Zajímavé je, že se jedná jen o ty dva vpravo (otáčkoměr a palivoměr); možná je tam nějaká trubka topení navíc nebo to může být taky tím, že zrovna tyhle dva mají antireflexní úpravu skla a ty dva levé ne (při výměně prasklo sklo u tachometru, takže jsem si sehnal starší palubku a vyměnil z důvodu lepší čitelnosti i sklo u teploměru). Nevím, jak to bude v létě a jak to bylo obvykle v zimě (mám tohle auto od jara), ale neví někdo, co se s tím dá dělat? (znovuutěsnění, zalepní, hydroskopické odsávače vlhkosti, nastříkání skel nějakým nepotivím postřikem...) Díky.


RE: Budiky
Datum: 12.07.2002, 10:17
Od: Filip Randýsek

Nazdar,líbí se mi ten nápad ale nevím jak sehnat ten potisk tak vás prosím jestli mi to nemůžete poslat mailem. Dík Filip


lis na pertl budiku
Datum: 25.05.2002, 23:36
Od: Pepik Zimovic

Vážení přátelé škodovkáři opravami a upravami budíku se již pár let zabyvám-JAWA-SKODA-.Tak jsem si nechal vyrobit přípravek na zpětnou montáž rámečku.Jde o pár železných koužkú.1.,hlavní-trojuhelníkove zápichy /pruměr a profil rámečku/;2,3 atd.otvor pruměru vlastího tělesa budiku s vnitřní hranou skosenou aby při dotahování pěkně utáhl rub rámečku.Já to mám svrtané šesti šrouby M6 pomaličku dotahuji a je to jak z fabriky.Funguje mi to už asi 8let bez závad.Nazdárek Josef


Tuneman
Datum: 19.05.2002, 20:36
Od: Maro

Malá reklama - já si plepy na eRko objednal přes net, dal za ně cca 200 i s poštovným, výsledek je super a Tuneman Vám je udělá na přání... No zkrátka viz: http://tuneman.hyperlink.cz/


RE: SAMOLEPKY
Datum: 13.05.2002, 11:16
Od: mike

zdravim ceskych kolegov. Mam skodu 1000mb ale zabudoval som komlet celu palubovku zo 120-tky a spravil som tam aj biele budiky.ale tie co som nasiel boli uz tie novsie ja by som potreboval este tachometer bez denneho pocitadla kilometrov a budik s kontrolkami.nemoze mi ich niekto poslat najlepsie keby boli v Corel draw .ak sa zadari tak by som chcel prist na nejaku akciu skodovkarov do ciech.klobuk dole nad niektorymi autami ktore som tu videl


RE: svítící podklady
Datum: 12.04.2002, 14:05
Od: Jari.r

Jo hochu, asi budeš muset odvrtat každé číslo zvlášť.Jarda.


for favo: white speedometer and tachometer... needed.. please
Datum: 12.04.2002, 11:31
Od: Vaclav (poland)

if someone have a template with white speedometer, tachometer, fuelmeter and thermometer for skoda favorit '91... please contact my by e-mail. thanks for reply... Vaclav (from poland)... (don't write to my with czech language beacause I unfortunately don't understand... ;)


svítící podklady
Datum: 10.04.2002, 1:36
Od: David Kuba

Já bych rád měl na své Š120L svítící číslice. Nevíte někdo jak na to?


RE: Podsvícení u favorita?
Datum: 4.04.2002, 15:17
Od: impact

No, je to blby, protoze to podsvetleni je opravdu zespoda skrz tu samolepku... je potreba tisknout na prusvitnou nebo pruhlednou folii a cisla a znacky nechat nepotisteny, nebo instalovat nejaky vnejsi osvetleni nekam pred ten kryci plexi stit (ale tak aby to svitilo na pristroje, ne ridicovi do xichtu).


Nevim jak na to!!!
Datum: 4.04.2002, 13:51
Od: Zeus

Prosim o pomoc.Úprava budíků se mi velice zamlouvá a rad bych tak vyzdobil i svoji výstavní "stodvácu",ale mam dotaz.Poradte prosím někdo jak zabránit tomu,abych při demontáži a následné montáži budíků nepoškodil takovou tu fólii na okrajích.Moc dik-Zeus


Ellri budiky
Datum: 25.03.2002, 13:31
Od: Marin

Zdravim vsetkych fandov Skodoviek! Ja som sa snazil o modre polepy budikov uz minule leto. Nasiel som v obchode sadu s otackomerom od Ellri. Ale ma to hacik. Polep na otackomer je nepresny a nema ani vyrez na osvetlenie. Neviem, ci to uz vo vyrobe opravili, ale v lete boli vsetky sady, co mali v obchode, vadne. Tak ked budete kupovat polepy, kuknite aj na presnost ciachovania, niekedy sa hodi mat presne hodnoty. Teraz pracujem na novych polepoch, ale robim si ich v Coreli sam. Je to fuska trafit sa do ciachovania, prerabam to uz dva-tri tyzdne (popri pisani diplomovky...). Rucicky dolu davat nebudem, polepy prerezem v trede a prevleciem cez ne. Vela zdaru vsetkym!


Budiky
Datum: 14.03.2002, 14:40
Od: Michal Hořínek

Souhlasim s autorem clanku ze bych se do toho nepoustel podruhe, je to vazne drbacka zvlast odstranit plisky a sklicka z budiku, ale kdyz ma clovek trpelivost tak to jde :) Ja si navrhl polep budiku sam a vyresil jsem to rozstrizenim samolepky v pulce a provlikl rucicku, je to lepsi nez riskovat ze podrbete budik. Pro lepsi podsviceni je nejlepsi tisk na lesklou samolepici folii a jeste pro lepsi svit jsem si namaloval vnitrek budiku bilou barvou. V noci mi to i na tu 2W zarovku sviti ze me to skoro oslepuje ;-) Ted do toho asi pujdu podruhe protoze sem vymenil polep budiku kamosovi za novy lak na auto :) Skode zdar!


RE: Jak demontovat pristrojovku?
Datum: 14.03.2002, 14:32
Od: Michal Hořínek

No nejde to z toho duvodu ze musis uvolnit bovden ktery vede do tachometru. Taky sem se bal zabrat a rikal jsem si co to tam vrze :) Nejlepsi zpusob jak se tam dostanes, je sundat kryt z volantu a vlizt tam ze spodu.


Tachometr
Datum: 25.02.2002, 17:41
Od: Jan Sramek

Taky jsem mel problem jak dostat tu samolepku na tachometr (Skoda 130). Navic tam mam jeste to denni pocitadlo km, coz taky trochu delalo problemy, jinak ty rucicky jdou vysroubovat. Takye jsem tu samolepku taky nakonec rozrizl. Nevite ale nekdo, jak se ta rucicka u tachometru sundava ? Fakt by me to zajimalo. Honezzz


RE: Podklady se i dají koupit
Datum: 24.11.2001, 22:42
Od: Michal Čihař

To vim, ale maji jenom na kulate budiky. Potreboval hranate nalepky...


Podklady se i dají koupit
Datum: 21.11.2001, 12:56
Od: Kamil Hanusek

Pokud se vám nechce vyrábět, můžete si bílé ciferníky zakoupit rovnou u Ostravské fy ELLRI Design (www.ellri.cz)


SAMOLEPKY
Datum: 19.11.2001, 13:53
Od: noble

Prodam hotove polepy - samolepky - na S110R, S120 (s otackomerem i bez), mailem Vam poslu ukazku, jak vypadaji. (Po dohode napr. i teplomer oleje, atd.)spolu s podrobnym navodem a tipy. Pokud mate zajem, poslete mi mail.


samolepící podklady
Datum: 19.11.2001, 11:48
Od: Webking

Vzhledem k tomu, že vyrobit kvalitní podklady doma, tak aby to k něčemu vypadalo, není úplně lehké. Rozhodl jsem se, že si je koupím. Cena 190,- mě docela mile překvapila. Takže než se pustíte do výroby vlastních podkladů mrkněte na www.ellri.cz. Efekt je super a vypadá to (mám žluto černou kombinaci) Ahoj Webking


Moje zkušenosti
Datum: 27.09.2001, 8:16
Od: Michal Vaclavsky
WWW: http://tequila.d2.cz

Já jsem si podklady vytiskl na barevné inkoustovce na samolepku a aby se to nerozmazalo, tak jsem to cele prelepil takovou pruhlednou folii, ktera se da koupit (nejspis nekde kde vyrezavaji na plotru) - ja ji mam z prace. Problem byl jen s ruckou tachometru, ktera nesla dolu i kdyz jsem se moc snazil, tak jsem ten podklad nakonec rozrizl a slepil ze dvou pulek, ani to neni moc videt. :) Jinak super stranky, vsechny zdravim a Skode zdar!


Modrý podklda s bílými čísli
Datum: 25.09.2001, 11:57
Od: SLID

Zdravim vsechny fandy,schani na facko modry podklda s bílými čísli.Stačí když mi nekdo pošle šablonu na muj e-mail


..polepy...
Datum: 12.06.2001, 17:38
Od: Joska

ahoj,nemá nějakej šikula polepy jakékoliv barvy na Škodu 100-1000(takové hranaté)??Byl bych moc vděčnej!!Předem dík a mějte se


RE: Vše dopadlo OK
Datum: 11.06.2001, 19:12
Od: Jirka (RoadMagor)
WWW: http://roadmagor.3web.cz

Nazdarek, pocitam, ze 4W zarovky se hrejou o "trochu" vic nez puvodni 2W - nemuze to nejak poskodit ty pristroje (treba otackomer ma plastovy pouzdro a kdo vi, jak citlivy jsou vnitrnosti). Jestli ti to nejakou dobu funguje, tak se mi to zda jako dobrej napad. Cau, Jirka


stredový panel
Datum: 10.05.2001, 11:10
Od: Peto Simkovic

Zaujimalo by ma, ze ako sa Vam podarilo dostat do palubnej dosky Rapida stredovy panel z Favorita/Felicie


A co folie
Datum: 15.04.2001, 19:49
Od: K.Pospisil

A co takhle skusit svitici folii.Potisknout de na nekerejch laserovkach a po pridani menice na 120 voltu mam podsviceny budiky (vsechny) a jde to videt i ve dne.


help me - pomoc
Datum: 21.02.2001, 8:50
Od: Reno Raines

chtel jsem se zeptat - je mozne misto folie pouzit obicejnej papir ??? V aute mam ekonomer [ meri potlak ] - existuje na nej sablona - ma ji nekdo ? dik predem


Kto mi urobi biele budiky na Feliciu????? ZAPLATIM???
Datum: 15.02.2001, 6:36
Od: Johny

Chcel by som biele budiky na moju Filcku. Ale nemam ani graficky navrh. Nemam ale ani kvalitnu tlaciaren na ktorej by som si to mohol vytlacit. Tak sa mi ozvite ak by sa niekto nasiel, kto by mi ich vytlacil za rozumnu cenu. DAKUJEM.


RE: Výměna přístrojových desek + bílé budíky
Datum: 5.02.2001, 13:45
Od: vasil.s

Máte jeste zájem na výměnu těch desek?Mám doma verzi s kulatýma s bílými podlepy a červené ručičky.Když tek napište mail.


RE: Potisk toho \"zbytečného\" budíku s kontrolkami
Datum: 24.01.2001, 8:05
Od: Petr Janovský

Budu moc rád ,když mi pošleš ten potisk toho zbitečného budíku.Děkuji předem


Bílé budíky jinak
Datum: 22.01.2001, 10:44
Od: Smejki

Zdravím, četl sem se zájmem článek o bílých budících a chtěl si je udělat taky. Pak sem ale uviděl v nějakém autu (už nevím, co to bylo, ale spadá do kategorie drahé) přístrojovku, kde čísla na tacháči a budících bíle (nebo modře - záleží na palubce) svítila na černém podkladu. Nečo jako u Škodky, jen ty čísla svítí. Takže, jak na to - vzal sem kus průhledný umělý hmoty (něco jako plexi, ale má to jen milimetr a dá se ohnout), v práci sem si z ní vyřezal kruhy odpovídajícíh průměrů. Na průhlednou samolepicí fólii sem vytisk ciferníky - dvě varianty - modré a bílé čísla. Pak sem rozmontoval budíky - viz rady - sundal původní černý plech, přišrouboval průhlednou umělou hmotu - už polepenou a budíky zase složil. Výsledek vypadal báječně - v noci čísla svítí bíle nebo modře na černém podkladu - záleží na vkusu. Je možné přidat do velkých budíků ještě jednu žárovičku. Pokud máte dobrou tiskárnu, tak černá je černá a neleze do šeda (tj. neprosvítá).


Potisk toho "zbytečného" budíku s kontrolkami
Datum: 14.01.2001, 19:45
Od: Martin Kotek
WWW: http://trabi.wz.cz

Četl jsem reakci na Bílé budíky, kde se někdo sháněl po potisku podle něho zbytečného budíku s kontrolkami co jsou v přístrojových deskách u Š105-120. Nabízím tedy potisk tohoto budíku. Je ve formátu CDR 8.0. Pokud máte zájem, pošlete mi zprávu a já se pokusím co nejdříve Vám jej poslat.


Krajsie rucicky
Datum: 12.01.2001, 5:04
Od: feri

Taky dotaz k autorovmu odporucaniu prestriekat rucicky ciernym sprejom. Myslim si, ze ja som to zvladol o cosi lepsie. Rucicky som natrel nulkou modelarskym stetcom ciernou matnou modelarskou farbou humbrol. Vtip je v tom, ze som natrel iba rucicky a tie kruzky uprostred som nechal biele. Ohladne poskodenia rychlomeru- Ja som rucicku rychlomeru vobec nedaval dolu- vystrihnuty biely podklad som prestrihol na jednom mieste a cez rucicku prevliekol.


Help me please!
Datum: 17.10.2000, 12:40
Od: Vena

Mam problem. Udelal jsem naprosto vynikajici podlad. Vse je ok, dokud nepodsvitim budiky. Kdyz je podsvitim, prosvitaji mne na folii ruzne stiny {od vnitrnosti budiku}. Palivomer treba neni podsvicen skoro vubec. Napiste mne nekdo prosim vas na jakou folii jste to tiskli {mam k dispozici inkoust a laser tiskarnu} a kde ji popripade sezenu {nejlepe v Praze}. Za odmenu vam poslu podklad v psd {photoshop} souboru pro s 105,120, 130 s otackomerem. Predem dik.


Help me please!
Datum: 17.10.2000, 12:40
Od: Vena

Mam problem. Udelal jsem naprosto vynikajici podlad. Vse je ok, dokud nepodsvitim budiky. Kdyz je podsvitim, prosvitaji mne na folii ruzne stiny {od vnitrnosti budiku}. Palivomer treba neni podsvicen skoro vubec. Napiste mne nekdo prosim vas na jakou folii jste to tiskli {mam k dispozici inkoust a laser tiskarnu} a kde ji popripade sezenu {nejlepe v Praze}. Za odmenu vam poslu podklad v psd {photoshop} souboru pro s 105,120, 130 s otackomerem. Predem dik.


RE: Jak demontovat pristrojovku?
Datum: 17.10.2000, 10:51
Od: Milan

A co povolit převlečnou matici náhonu rychloměru.Jestli to nejde pak odšroubuj kryt pod volantem a zatlač na přístroje ze vnitřku


Podsvícení u favorita?
Datum: 17.10.2000, 2:50
Od: Stanislav Šesták

Možná už tady diskuse na toto téma proběhla (nenašel jsem odpověď). Tak tedy: Jak je to s podsvícením budíků u Favorita r.v. 93-94. Když to přelepím těma co si vytisknu na tu folii, uvidím v noci něco? Dík za případnou odpověď. Standa.


Jak demontovat pristrojovku?
Datum: 10.10.2000, 19:38
Od: Bilbo Hobbit
WWW: http://www.volny.cz/

Poradil by mi nekdo prosim, jak demontovat pristrojovku, abych tam mohl ty sablony vlozit?!!! Povolil jsem ty ctyri srouby na krajich, ale nedari se mi vysunout ten panel tak daleko, aby k nemu byl vubec nejaky pristup a bojim se vic zabrat. (V pristupu mi brani zbytek desky /takovej ten vrsek tvarovanej tak, aby tam neslo okolni svetlo/) a pochybuju, ze by se tohle dalo nejak jednoduse sundat... Diky moc, Hobbit


Vše dopadlo OK
Datum: 1.10.2000, 18:23
Od: Pavel Soukup

Tak jsem se rozhodnul o přestavbu na bílé budíky. Všechno proběhlo ok - jediný menší problém je v rozpertlování budíků. Polepení jsem provedl bez sundání ručiček - samolepku jsem přestřihnul v půlce a sesadil z každé strany k ručičce. Jinak pro větší efekt doporučuji osadit podsvícení žárovkami 4w a nasadit na ně modré nebo zelené silikonové kloboučky do obrysových světel. Poté celá plocha v noci svítí tyrkysovou zelenou. Zdar Pavel P.S.: Práce mi trvala asi 3 hodinky.


RE: Výměna přístrojových desek + bílé budíky
Datum: 27.09.2000, 11:20
Od: H-D

Můžeš si vytisknout(nechat vytisknou)na barevný lejzrovce jakoukoliv barvu na čirou nebo jinou samolepící folii. Tisk v nějaký agentuře stojí okolo 50 korun za A4.Je to trochu dražší,ale efekt je neoddiskutovatelný.


Hranaté
Datum: 25.09.2000, 20:32
Od: Ivan

Nemohl byste mi prosím někdo poslat naskenované budíky do hranaté přístrojovky, i neupravené. Díky moc


Šablony
Datum: 12.09.2000, 19:56
Od: Godis
WWW: http://godisduch.zde.cz/

Jak na to? Je to celkem pro citlivější osoby maličkost - podrobný popis uvedu již brzy na svojem webu.Také včetně pár mých vlastních šablon.Zatím hodně zdaru!!!


Výměna přístrojových desek + bílé budíky
Datum: 9.08.2000, 11:00
Od: Marek Škoda

Ahoj, chci poprosit o radu jak na výměnu přístrojových desek. Chci vyměnit hranaté budíky (nejnovější přístrojovka) za kulaté budíky. A kde se dá sehnat bílá folie. Poslední dotaz: mohu vytisknout žluté budíky na čirou folii + jak přilepit DĚKUJI


Nutně schánim
Datum: 9.08.2000, 10:47
Od: Martin Kolman

ahoj lidičky nutně schánim podklad na jeden budík je tu ale problem ja nemam otačkoměr ale takovej ten zbytecnej budik se svetylkama nemate nekdo podklad pro nej???? a taky schanim externí otačkomer Dík Sniper


Nutně scháním
Datum: 7.08.2000, 1:12
Od: Petr Hromada

Prosím nemá někdo z Vás jakékoliv šablony nebo nascanované budíky na Erko, jakákoliv barva. Kdyby jo, tak prosím zašlete na Email. Díky mooc,


A co Favorit??
Datum: 19.07.2000, 7:52
Od: Martin LUKÁČ
WWW: http://www.element.miesto.sk

Nemate niekto naskenovane budiky do Favorita 92 (Pripadne urobene v PC) ??? Poslete mi ich na E-mail??


Hranaté
Datum: 18.07.2000, 10:55
Od: Rácz
WWW: http://www.home.sk/web/skodaweb

Ked uz nikto nema nascanovane tie hranate budikz na pocitaci, tak mi aspon poradte kde sa daju kupit. Zhanam modre.


budiky od ELLRI
Datum: 11.07.2000, 22:50
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

spatne sem si ellriacky budiky prohlidnul a objednal si je, prisly me za 205 korun... nesjou spatny, ale sou delany na uzovku a sou trochu naruzovely (verze bily podklad) taxem je strhnul a dal tam udelany, tisk me vysel na 7 korun :-)


moje zku3enost
Datum: 11.07.2000, 22:39
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

tož bílý budíky semsi upravil z dokumentu od Zaazy (aneb moc za ně Zaazovi dík) no a vytisknul ve škole na barevny laservoce na tuhej papir, a ten pridelal k pristrojum sroubkama... akorat otackomer ma trochu posunutou stupnici, budu to muset casem predelat


RE: Sundávaní ručiček
Datum: 23.06.2000, 19:00
Od: Artur

Witam. Piszę z Polski. Ja mam taki sam problem. Jak to zrobić. Może mi pomożesz ? Pozdrawiam


Hranaté budíky
Datum: 12.06.2000, 8:18
Od: Rácz

Nema nahodou niekto polepy na tie najnovsie budiky? Take tie hranate. V akejkolvek farbe.


110R
Datum: 7.05.2000, 23:15
Od: MStibor

Prosim, nema tady nekdo navrh na folie pro budiky ve 110R? V jakemkoliv formatu. Poslete mi je, pekne prosim :(


RE: RE: Chcípá mi motor
Datum: 2.05.2000, 13:07
Od: Jindřich

Dík za radu. Už je to v pohodě.Já jsem ho připojil na volnej kabel, ale mělo to háček, protože ten kabel vedl přes zpátečkový čidlo na převodovce. Tak jsem natáhl novej kabel a už je to v pořádku.


RE: Chcípá mi motor
Datum: 27.04.2000, 8:32
Od: Aleš Petruželka

Zkus odpojit zpátečkový světla a zařadit zpátečku. Jestliže motor nechcípne, zkontroluj kostru motoru.


Budíky 110R
Datum: 26.04.2000, 10:37
Od: Marek Lednický

Mám Rapida a přidal jsem si tam budíky na teplotu a tlak oleje ze Škoda 110R. Nemáte někdo návrh fólií na tyto budíky?


RE: Snadna vyroba pro vsechny vozidla
Datum: 26.04.2000, 9:13
Od: Jakub Menoušek

Byl bych velmi rád, kdyby jste mi mohl poslat naskenované přístrojovky z rapida (typ 1-kulaté budiky s otáčkoměrem a typ 2-novější hranatá přístrojovka. Za předpokladu, že toto vlastníte. Díky, Jakub Menoušek. JIMI-M@POST.CZ


NA FELICII 1.3 S OTACKOMEREM
Datum: 24.04.2000, 18:36
Od: Viktor Sosenka

Kdo by mnel zajem koupit sablony na felicii 1.3 - ruzne barvy, at mi posle e-mail a nabidne cenu... Mohu je poslat na dobirku za Vami nabidnutou cenu (samozrejme rozumnou). Dal bych je sem zadarmo, ale take jsem je neukradl...:) Samozrejme vsechny dobirky rozeslu ve stejny den az delsi dobu neprijde mailem objednavka, aby je nekdo nekoupil napr za 50.- Kc a neposlal je sem a ostatni uz jen downloadovali... Takze e-mail je: macos@mbox.vol.cz


Chcípá mi motor
Datum: 21.04.2000, 11:32
Od: Jindřich

Na svou škodovicu (120L 1985) jsem si přidal otáčkoměr, ale nastal mi jeden problém, a to, že když zařadím zpátečku tak mi chcípne motor, ale když odpojím otáčkoměr z cívky tak motor běží úplně v pohodě. Nevím co s tím. PORAĎTE.


Palubka
Datum: 20.04.2000, 14:11
Od: PARAS

Sháním šablonu na polepení palubní desky na felicii. Stačí mi i spodní části z orig. samolepek.


Felicie
Datum: 20.04.2000, 14:08
Od: Paras

Nebyli by gratis taky jako .doc nebo .cdr na Felicii?


Favorit 92
Datum: 30.03.2000, 14:53
Od: sotek

Nema tady nekdo naskenovanou pristrojovku na Favorita 92. Staci mi original. Diky.


RE: RE: na FELICII
Datum: 22.03.2000, 21:40
Od: Viktor Sosenka

Dobra... tim ze je zaplatim jsem nemyslel za dam 500.- - to stojeji ty nejlevnejisi a nejhnusnejsi za par barevnejch papirovejch kolecek...


RE: na FELICII
Datum: 16.03.2000, 23:39
Od: Petr Wittgruber
WWW: http://www.volny.cz/witt

Prodává je firma AIR DESIGN z Mnichova Hradiště. Já sem je taky sháněl na favorita a sehnal sem je u nich. Na 100% je mají na felicii asi v 8 barevných kombinacích a stokí kolem 400 +- něco...


na FELICII
Datum: 16.03.2000, 11:16
Od: Viktor Sosenka

Stale schanim budiky na felicii... Klidne je zaplatim.


RE: RE: profi nálepky
Datum: 4.03.2000, 22:23
Od: Petr

Prodává je údajně firma AIR-DESIGN......


RE: profi nálepky
Datum: 2.03.2000, 7:21
Od: pavel

Hele, netusis, jestli se daji sehnat barevne nalepky taky pro favorita? Diky


Vadny Tachometer+
Datum: 1.03.2000, 11:29
Od: piko

VADNÝ TACHOMETER 1. Ručička ukazuje bludy? Väčšinou sa tak stane, keď niekto rozoberie Tachometer a čisto omylom (napríklad pri akcii „Bílé budíky“ ) posunie či sníme ručičku z jej hriadeľky. Potom dá ručičku späť a čuduj sa svete – neukazuje ani zďaleka správnym smerom. Totiž – pokiaľ u ostatných troch budíkoch má hriadeľ ručičky pevné krajné polohy a ručička sa „iba vezie“, u Tacháča je to naopak – ručička má doraz a hriadeľka sa vezie. Ale nevadí, lebo každý, kto číta tieto stránky je človek šikovný a vie si poradiť. Takže po manévroch s ručičkou skúste tento postup (dá sa použiť len ak máte správne funkčné počítadlo kilometrov viď. kapitola „Nepočíta kilometre?“ a pokiaľ je poškodená vratná pružinka, bude mať nastavenie asi rôznu chybu pri rôznej výchylke): 1. Od suseda si požičajte kliešte s úzkymi (špicatými) čeľusťami (čím špicatejšie tým lepšie, ale aby boli aj trochu pevné – sused také určite má, len vám ich nechce požičať). 2. Kompletné teleso Tachometra kľudne vložte do tej plechovky, z ktorej ste ho vybrali, ak ste ho ešte nevybrali, ani tak nerobte, aby vám neušiel mašinista. (Rozmontovanie prístroja viď. kapitola „Nepočíta kilometre?“) 3. Ozdobný kryt, sklo, prípadne svetelnú clonu aj so svetlovodom starostlivo uschovajte niekde bokom (najlepšie tam, kde sa hrajú deti). 4. Od druhého suseda si požičajte akýkoľvek jednosmerný napájací zdroj (ZDROJ) – najlepšie regulovateľný s ohľadom na napájacie napätie malého jednosmerného elektromotorčeka (M) (tiež môže byť v podstate akýkoľvek). Ďalej sa ešte zíde kus (vlastne dva kusy) hrubšej špajdle (SP1 a SP2), nejaká pevná spojka (S1), ktorou spojíte pevne hriadeľ motorčeka s prvým kusom špajdle, potom pružná spojka (S2) – napr. hrubšia bužírka (izolácia stiahnutá z medeného elektroinštalačného drôtu a pod.), ktorou spojíme pružne oba kusy špajdle a ešte sa zíde aj ten vadný Tachometer (BUDÍK). Samozrejme je možné vynechať S1 a prvú špajdľu SP1, pričom pružnú spojku S2 prichytíme žuvačkou priamo na hriadeľ motorčeka. Ak vám ten sused nechce požičať regulovateľný zdroj, pomôže aj neregulovateľný (aj akumulátor), ale potom si zožeňte nejaký drôtový potenciometer. 5. Zariadenie zostavte podľa obrázka (ak je k dispozícii ten regulovateľný zdroj môžeme R vynechať). Celé to môže ležať na zemi, akurát to treba čímsi prichytiť, aby vám to pri tej rýchlosti nevzalo roha. Sory ale obrazok sa neda importovat, takze: ZDROJ-Regulator-Motorcek-Pevna spojka-Spajdla1-... ...-Pruzna spojka-Spajdla2-Budik Ja som použil tieto prístroje: ZDROJ - jednosmerný sieťový napájací zdroj TESLA EA1605 rozsah 12V= R - drôtový potenciometer WN 691 70 150Ohm (v starých televízoroch je ich plno) M - jednosmerný elektromotor 24V= 0.19A 2W 5000ot/min. (z filmového projektora) S1 - hliníková spojka pevne spojená s hriadeľom motorčeka a s otvorom pre vsunutie špajdle SP1 SP1 - kus špajdle dĺžky asi 5cm S2 - hrubšia bužírka použitá ako pružná spojka asi 5cm – podľa tuhosti SP2 - kus špajdle dĺžky asi 15cm Výhodou je, že použitá hrubšia špajdľa presne zapadne (netreba ju priliepať ani nič podobné) do otočného mechanizmu Tachometra (nenápadný otvor v zádi prístroja) a jej otáčaním (v správnom smere a dostatočnou rýchlosťou) dosiahneme na Tachometri nenulovú výchylku (takto zistíme, či je táto špajdľa vhodná pre naše účely). Ak je zariadenie pokope, od susedovej manželky si požičiame ešte stopky a môžeme to spustiť – najlepšie pri nastavení najnižších otáčok – ale to neviem prečo. Moje zariadenie fungovalo s výchylkou od 40 do 130 km/h, čo je postačujúce. Regulátorom nastavíme konštantnú rýchlosť – najlepšie 60km/h (neskôr pre kontrolu môžeme aj 120km/h – mladý matematici a fyzici nastavia presne 73km/h a potom „na plné šupy“). Sledujeme počítadlo kilometrov a stopky spustíme v okamihu preklopenia číslice ukazujúcej jednotky km (u mňa toto preklopenie sprevádzalo malé cvaknutie číselníka). Po nabehnutí ďalšieho kilometra stopky zastavíme a odsledujeme čas, za ktorý sme spomínaný kilometer „prešli“. Prepočítame to na km/h a podľa výsledku približne vyštelujeme ručičku. (mne sa to dalo aj tak, že som ju mierne nadvihol, aby sa pod ňu zmestili tie požičané kliešte s úzkymi čeľusťami, ktorými som prichytil hriadeľku a ručičku som pootočil v požadovanom smere – dá sa to aj bez tých klieští, ale na to zas treba skrutkovač alebo šraubovák (podľa toho, čo má sused doma) a pri každej korekcii treba vybrať teleso Tachometra z plechovky, odskrutkovať opatrne tú vec, čo má ten veľký závit a dierku – je prichytená k číselníku dvoma skrutkami M3, opatrne sa to sníme dolu, rukou sa opatrne prichytí tá mištička čo má dierky a v strede fifík, teraz sa skoriguje ručička a celé sa to hyperopatrne zloží naspátek). Znova spustíme ten kolos a opakujeme to celé dovtedy, kým chyba Tachometra nezapadne do vašich kritérií (dá sa to nastaviť relatívne velice presne). Potom ak máte ešte nervy OK a chcete sa zahrať na výskumníka, zdvihnite otáčky napr. na 120km/h a zmerajte to ešte raz ako pre kontrolu, či máte ešte po tom všetkom v poriadku tú malú vratnú pružinku tesne pod ciferníkom. Ja ju v poriadku mám – Tacháč vykazuje rovnakú chybu pri všetkých rýchlostiach do 130km/h – ďalej som z pochopiteľných dôvodov nemeral. Tak hodně zdaru pane Bláho. Alebo viete čo – kúpte si radšej nové auto. 2. Nepočíta kilometre? Hneď na začiatku treba spomenúť, že popísaný pracovný úkon je vhodný hlavne pre slabšie povahy, ktoré nevedia, ako ukončiť všetko to trápenie. Tu je návod, ako prísť o nervy (a teda aj o Tachometer): Tacháč sa vyjme z vozu. Hodinárskym skrutkovačom dáme dole knoflík nulovača počítadla denných kilometrov. Ak vám niekto ten knoflík aj s počítadlom odcudzil, máte o robotu menej. Zoberie sa otvárač na konzervy (širší skrutkovač), ktorým sa opatrne a pomaly odhýna ozdobný kryt (to je robota „nadraka“, ale keď to robíte častejšie, je to rutina). Kryt sa sejme, tak isto aj tesnenie, sklo, tienidlo (prípadne svetlovod, ak nie je prilepený k ciferníku). Vzadu na Tacháči sa odkrúti tá veľká matica a sejme sa aj s podložkou. Teraz sa dá teleso prístroja vyjmúť z plechovky von – opatrne – radšej sa nedotýkajte ručičky, aby ste nemuseli robiť tú zábavnú robotu popísanú v predošlej kapitole (stačí prísť o nervy raz). Obzerajúc si vnútornosti prístroja zakrátko zistíte – Vó lígt das Problém. Plastové ozubené kolieska šnekových prevodov sú v ťahu. Pozor – celkom sú tri. Dve sa na vás usmievajú zvonka a jedno je ešte vo vnútri toho železa, z ktorého vykúka prvý hriadeľ so šnekom (aj to sa dá vymeniť, ibaže to treba odskrutkovať to železo od číselníka – dve skrutky M3 odspodu, opatrne oddeliť, vyjmúť valec a je to – pri opätovnom skladaní opatrne – treba s tým trochu pohybovať kým nezapadnú misky a valec do seba). Ak sa chcete presvedčiť, ktoré koliesko je kaput, zoberte kus špajdle, vsuňte ho do toho zamasteného otvoru v zádi prístroja a krúťte ňou pravotočivo pri pohľade na ciferník. Treba točiť pomerne rýchlo, aby ste pozorovali, jak sa tie šneky točia. Razom zistíte, ktoré koliesko (kolieska) je (sú) nanič. Stačí ich vymeniť a je to. Ak ich niekde zoženiete, vyhrál jste člověče. Ak nie, môžete si ich vyrobiť z oceľovej tyčoviny rovnakého priemeru, ako sú tie ozubené kolieska. Odpíli sa valček rovnakej šírky, vyvŕta sa stredový otvor (o nejakú stotinku mm menší, aby sa dal nalisovať do zárezov na hriadeli, a ihlovým pilníkom povypilujeme zuby rovnakého sklonu, približne rovnakého tvaru a nebolo by zle, keby aj rovnakého počtu – zaistí sa tak pôvodná presnosť počítadla. Takto vyrobené ozubené kolieska vám vydržia asi do roku 2542 n.l., potom sa vplyvom kozmického žiarenia spolu s autom rozpadnú. Kolieska nalisujte na hriadeľky, skúste či neprešmykujú, primáznite (pozor! Ak máte „Bílé budíky“, použite plastické mazivo – hustejšie, aby vám stekajúci olej neporobil škvrny na ciferníku), nastavte vôľu, špajdľou skúste či to fachčí a prístroj zložte do kopy. Ozdobný kryt som ja osobne zahýbal kombinačkami, pričom na čeľuste natiahnite bužírku alebo ich oblepte nahrubo lepiacou páskou aby „zmäkli“ a opatrne zahýbajte a zahýbajte (ale tak, aby sa to nedozvedela vaša manželka). Tacháč vložte do vozu a hotovka (ak nezapadne dobre do prístrojovej dosky, slabo ste zahýbali – skúste to zopakovať). A to je všetko. Tak hodně zdaru pane Bláho. Alebo viete čo – kúpte si radšej nové auto. 3. Nedá sa korektne vynulovať počítadlo denných kilometrov? ...pokračování snad příště. piko@dorm.utc.sk


budíky
Datum: 29.02.2000, 21:56
Od: Petr
WWW: http://www.volny.cz/witt

Sháním bílé budíky na Favorita r.v.1992.?????


NECO POTREBUJU!
Datum: 28.02.2000, 13:59
Od: Pavel Sedlacek

POTREBOVAL BYCH OD TEBE , BUDTO ZASLAT KOMPLETNI PRISTROJOVKU , MYSLIM TIM TY SABLONY NA BUDIKY ALE KOMPLETNI :PALIVOMER, RYCHLOMER, OTACKOMER, TEPLOMER, A NEBO I S TIM MI POSLAT PROGRAM COREL DRAW . DIK Pavel.


profi nálepky
Datum: 25.02.2000, 13:56
Od: Mýval

Nechci tady dělat nikomu reklamu, ale barevné nálepky na budíky pro Š105-120-136-Rapid dělá firma ELLRI z Ostravy. Mají několik barevných verzí (modrá, červená, bílá, žlutá...) Cena asi 150 Kč.


Bílé budíky na 136
Datum: 24.02.2000, 14:34
Od: Tomáš

Potřeboval bych naskenované budíky do 136. Kdoby jste je měl, tak se ozvěte na můj mail - mysak.tom@email.cz Díky


Vadny Tachometer?
Datum: 22.02.2000, 12:43
Od: dusan antoniak

Snadna pomoc, len sa dostanem k pocitacu kde fachci disketovka...


kupte si to
Datum: 21.02.2000, 19:21
Od: myval

Videl jsem profi udelane bile budiky na S120 v prodejne Thorn Autotechnic v Ceskych Budejovicich. Cena je asi 60 Kc (nevim presne). Thorn bude urcite i v jinych mestech.


Bily budik na 120L
Datum: 17.02.2000, 16:04
Od: Bestie

Nemate nekdo nscanerovany budik na 120L kde misto otackomeru jsou kontrolky ?? Mimochodem ten zpusob otoceni cifernikyu pri sundavani rucicky je naprosto genialni.


NA FAVORITA
Datum: 10.02.2000, 19:34
Od: Solc Bohuslav

prosim kdo mi posle nascanovane budiky na favorit 1992???


RE: Snadna vyroba pro vsechny vozidla
Datum: 6.02.2000, 12:57
Od: Pavel Sedlacek

RAD BYCH , ABY MI NEKDO POSLAL TU SABLONU NA SKODOVKU 120L, NEMAM SECENER A NEMAM ANI MOZNOST HO SEHNAT TAK BUDTE NEKDO TAK HODNEJ A POSLETE MI TU SABLONU NA TENHLE EMAIL. DIKY PAVEL.


Podsviceni...-?
Datum: 3.02.2000, 14:39
Od: Viktor Sosenka

Ma nekdo prelepene budiky na Felicii.....? Zajimalo by mne jestli zespoda pronika podssviceni a jsou i v noci ve tme citelne....... diky.


Sundání ručiček
Datum: 27.01.2000, 13:07
Od: Robert Migal

Nejjednodušší způsob, jak sundat ručičky je ten, že se pod ručičku nasune posuvné měřidlo (posuvka, šuplera)tak, jako bychom chtěli změřit průměr osky ručičky (nesmí se oska úplně stisknout, ale musíme nechat mírnou vůli), potom kratší konec šuplery podložíme a opřením o podložku a tahem nám ručička sama "vypadne". Ještě před sundáním je lepší cifeník povolit na šroubech, otočit ho a znovu nachytit šrouby (tzn. prohodit levou díru za pravou) a potom nám ručička sama ukáže (např na tachometru) na stupnici nějakou hodnotu a při zpětné motáži postupujeme pozpátku.Mám naskenované i budíky na 120 v Corelu i "upravené" budíky s přesnými roztečemi, ale nevím, jak jesem dát.


tachomer po podlepeni ciferniku ukazuje spatne = reseni
Datum: 25.01.2000, 19:19
Od: vojtěch bednář
WWW: http://vojtech.omnis.cz

vzal jsem jiny tachomer, na kterem byl pokazeny kilometrovnik, ale jinak fungoval. Sundal jsem z neho sklicko, postrcil strelku tak na 60 a opatrne ucviknul zarazku, o kterou se rucka zastavi, kdyz auto stoji (ta na ciferniku). Po uvolneni rucka spadla cca 4mm pod nulu. To je tedy predpeti na ktere je nastavena od vyroby. Strelka se musi do tachomeru montovat timto zpusobem: Nasadite ji na misto, kde by se zastavila nebyt te zarazky ale tak, aby oska z budiku nebyla az na doraz. Pak streklou (a tedy i oskou) otocite nad zarazku. Strelka se u toho musi trosku vyhnout, ale kdyz se to dela ofafrne, tak ji to neublizi. Jakmile je nad zarazkou, primackne se, narovna a oska tim zatlaci az na dno kanalku ve stredu strelky. Rucka pak po uvolneni sama klesne k zarazce a tachomer ukazuje +- presne.


RE: Fígl
Datum: 24.01.2000, 0:41
Od: vojtech bednar
WWW: http://vojtech.omnis.cz

...a to mam udelat JAK?


Sundávaní ručiček
Datum: 17.01.2000, 9:54
Od: Lubos

Nemuže mi nekdo poradit jak mám sundat ručičky z budíku na mé škodovce, abych to tam všecho nalepil? dík


RE: RE: Snadna vyroba pro vsechny vozidla
Datum: 10.01.2000, 2:24
Od: Kamikaze

Na Skodovky momentalne zadne naskenovane budiky nemam, pokusim se ale neco sehnat a dal bych pak vedet autorum stranek aby to sem pridali. Skenovani bez sundani rucicek jsem jeste nezkousel takze nevim jak by vypadal vysledek...


RE: Snadna vyroba pro vsechny vozidla
Datum: 9.01.2000, 19:17
Od: Bohuslav Šolc

a je to mozno i pro favorita??


RE: Snadna vyroba pro vsechny vozidla
Datum: 7.01.2000, 20:45
Od: solitaire

Nemáte již zpracované budíky na Forman r.v. 94? Jdou přístroje naskenovat bez sundavání ručiček? Díky


Fígl
Datum: 30.12.1999, 8:34
Od: Marek Imlauf

Ručka tachometru má již z výroby jisté předpětí, proto je třeba rostočit náhon na určité otáčky (např aby ručka ukazovala 60 km/h)a při stejných otáčkách ručku narazit na hodnotu kterou tachometr ukazoval dříve. Při zastavení se vám ručka bude vracet spolehlivě na nulu a tacho nebude kecat nesmysly.


Snadna vyroba pro vsechny vozidla
Datum: 29.12.1999, 2:41
Od: Kamikaze

Jednodusi zpusob vyroby budiku nez si ho sam rysovat je vzit pri demontazi originalni cifernik a tento cernobile nebo sedobile naskenovat. Vyhoda je v tom ze zustane zachovala originalni velikost ciferniku, stupnice a vsechny otvory tachometru jsou viditelne. V grafik. programu pak muzeme toto dale podle predstav upravovat. Na tisk se da pouzit normalni leskly fotopapir, ktery prelepime pruhlednou samolepici folii a tak vznikne krome pekneho finisu i ochrana. Protoze demontaze rucicek neni skutecne tak jednoduche, muzeme uprostred folie udelat vodorovny zarez cca. 2cm nebo maly krizek 1cm a tak folii navlect pres rucicku a nalepit. Kdyz pekne lepime, nejsou zarezy pozdeji vubec videt. P.S. Pokud by nekdo potreboval naskenovane budiky napr. na Audi 80, BMW e30, Golf II, atd. nebo uz hotove navrhy, rad mu je poslu.


VYROBIM
Datum: 15.12.1999, 21:44
Od: Viktor Sosenka
WWW: http://www.volny.cz/macweb

VYROBIM VAM BILE BUDIKY NA FELICII VE SPECIELNIM RYSOVACIM PROGRAMU... POTREBUJI POUZE PRESNE PRUMERY BUDIKU A VELIKOSTI MEZER MEZI JEDNOTLIVYMI CISLY NA STUPNICI KM/H A OTACKY... macos@mbox.vol.cz POSLETE TO A JA VAM TO NARYSUJU...


RE: SCHANIM BILE BUDIKY NA FELICII
Datum: 6.12.1999, 21:05
Od: solitaire

Jestliže jsi schopen je dobře zaplatit, pak se obrať na fu. AIR Design z Mnichova Hradiště. Čau Marek


SCHANIM BILE BUDIKY NA FELICII
Datum: 29.11.1999, 21:45
Od: Viktor Sosenka

Dokaze mi nekdo sehnat nebo nakreslit a poslat mailem bile budiky na felicii??? DOBRE JE ZAPLATIM!!!



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů