ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Jak na tuning? I.
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Jak na tuning? I.

RE: RE: Vačka pro fel. MPI
Datum: 13.08.2010, 12:44
Od: Milan Langer

Cau s ostrou vackou by ti to nrjelo jesi chces upravit jen vacku musis ji zostrit ja mam souseda pana Němce ze 6abarny on by ti to mohl udělat je to kousek od Zlína


RE: Snizeni hlavy
Datum: 21.05.2009, 18:19
Od: JAROSLAV MATYS

1000KČ MAX TEL606359933


RE: Hlava 130
Datum: 21.05.2009, 17:39
Od: JAROSLAV MATYS

MAXIMALNE O 2MM PAK RADY PRASKAJ A MUSIS DAT SYLNEJSI TESNENI A SACI POTRUBY PRO DVA KARBECE


RE: RE: RE: turbo
Datum: 28.02.2007, 0:52
Od: Michal

Buď zdráv kamaráde...Nechci Ti do Tvých úkonů nějak zasahovat,ale myslím,že by sis měl nejdřív pořádně nastudovat práci obyčejného motoru a pak se pouštět do nějakých přestaveb a ještě k tomu TURBÍNOVÝCH!Vím o čem mluvím.Stavěl jsem motor do Mitsubishi 3000GT BI-Tubro o výkonu 600Koní a byla to pořádná makačka a o financích ani nemluvím :-((( Přeji Ti mnoho úspěchů se stavbou :-)))


RE: RE: odlechčený setrvačník
Datum: 27.02.2007, 19:20
Od: breta

čau jestli ti nekdo o tom setrváku něco pošle tak mi to prosím pošli. DIK Břeta


RE: odlechčený setrvačník
Datum: 8.06.2006, 21:09
Od: petr vanca

prosím nemáte někdo plánek na odlechčení setrvačníku na škoda favorit???Díky


RE: Plyn a tuning
Datum: 1.03.2006, 18:40
Od: DDX

LPG ma OC zhruba 100-105 (zalezi na pomeru propanu k butanu). KP u provozu na plyn muzes klidne zvedout na 11:1.


RE: RE: Plyn a tuning
Datum: 2.10.2005, 14:09
Od: Petr Kolář

Plyn má tak 140


Konkretne prosim
Datum: 20.06.2004, 12:51
Od: Dušan Burger

Mozno to vyzera divne ale zaujima ma ako PRESNE sa zvysi vykon pri zvyseni kompresneho pomeru z 9,7 na 10,5 pri skode rapid 136. Co sa presne zmeni na chovani auta? Je to citit? Koklo koni to prida? A teraz vacka. Preco mam pouzit vacku 280/280 a nie vacku 260/260? Pri ktorej z tychto vaciek ma auto vacsie zryhlenie? a ak pri 280/280 je to vyssie, preco sa vobec vyraba vacka 260/260? Pri licovani zvodov a lesteni kanalikov sacieho a vyfukoveho potrubia, kolko koni to prida? Nehnevajte sa na mna ze sa tak pytam, moc sa do toho nevyznam, ale mna zaujima za co presne davam peniaze. Pretoze ak dam za znizenie hlavy 1000,- Sk a prida mi to dva kone a dam za prelestenie kanalov 2000,- Sk a prida mi to 10 koni, nemam o com rozmyslat. Nechcem vyzerat mudro ale naozaj by som chcel mat presnejsie informacie. Nie take ze auto zacalo po uprave lepsie tahat. Mozno by to aj viaceri ludia chceli pocut. Nieco takehoto: Ked dam do škody rapid 136 10 000,- Sk, o kolko koni mozem zvysit vykon a co presne sa na aute bude robit? Da sa to vobec povedat? Mozno som proste iba "hlupy" a taka vec sa neda povedat ale aspon orientacne.


RE: RE: Vačka pro fel. MPI
Datum: 2.06.2004, 1:24
Od: ddx

Obrat se na Chovance: http://www.engitec.wz.cz/kontakt.html


poradte my
Datum: 20.04.2004, 11:49
Od: Tomáš

Ak sa tak divam tak aj mne by niekto z vas moholporadiť ako zvišit výkon zo 36,5 Kw na takých 42 až 45 Kw.Velmi by ma to zaujmalo o kolko treba znižiť hlavu aby som dostal aspon 40 Kw a či my pomože ostrejšia vačka ku tym zostavajucim 2-5 Kw?Ozaj neviete niekto nahodu kolko stoji prehlasenie mtora?Ak hej tak my prosim napíšte a podelte sa so skusenostami.Za radu vopred dakujem.Tomáš


RE: Vačka pro fel. MPI
Datum: 8.03.2004, 21:22
Od: Martin Krátký

Nevim jak to bude fungovat, ale mělo by to jít snad normálně, ale píšu hlavně kvuli tomu, že schánim ostrou vačku a nikde ji nemůžu sehnat do Fáčka od 265-280stupňů poradí mi někdo kde bych jí sehnal???


Hlava 130
Datum: 27.11.2003, 10:26
Od: Radek Vrabel

Zdravím všechny škodovkáře.Potřeboval bych poradit o kolik snížit hlavu na 130L abych dostal z původní komprese 9,7:1 na 11:1.Dik za všechny rady na můj mail Vrablik@centrum.cz.


Chladnou hlavou panove
Datum: 10.10.2003, 17:21
Od: charlie

8 kanalova hlava nahodou existuje. Ja pocitat viem! Boli to posledne skody urcene na vyvoz.


Problém s hlavou
Datum: 7.10.2003, 9:39
Od: Pavel

Nevíte někdo jaký úpravy musim udělat na hlavě ze Š105 aby šla namontovat na Š110?Popřípadě jaký by to mělo kompresni poměr.Moc díky


RE: dotaz
Datum: 17.09.2003, 14:52
Od: ujo miro

viete niekto ako sa brusi sacie potrubie na "a" favorit? priemer potrubia a ako sa donho dostanu ked je tak blbo zatocene. nepouzivaju nahodou ine odlitky? prosim o odpoved niekoho kto tomu naozaj rozumie alebo to videl, nie kutilov ktori si myslia ze asi ako by to malo byt.


Vačka pro fel. MPI
Datum: 13.07.2003, 12:39
Od: Jarda
WWW: http://www.favorit-tuning.wz.cz

Je možné použít vačku 280/280 do felicie 136 MPI bez přečípování, bude to fungovat? a jak? předem moc díky za odpovědi.


S 120
Datum: 3.08.2002, 10:53
Od: Betmen

zdravim vsetkych. chcem vas poziadat o radu. nedavno som kupil Š 120L r.86. auto jazdi v pohode ale aj tak by som chcel dako zvysit jeho vykon. je to komplet cele seriovy model bez akychkolvek uprav. bude mi niekto vediet poradit? a hlavne tak aby som nemal opletacky so zelenymi. dik moc!!


RE: help
Datum: 27.04.2002, 14:18
Od: Marek Imlauf

Je to určitě pod čerpadlem???


help
Datum: 22.04.2002, 15:57
Od: Paťo

Zdar mám problém,na mojí 120ce při volnoběhu se ozývá pod vodním čerpadlem klepání ve stejném rytmu,když přidám plyn klepání přestane,když je motor zahřátý klepání se zmírní nebo přestane,čím to je ? díky Paťo


Help!
Datum: 15.04.2002, 9:58
Od: samo

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential, has anybody got any experience with kits for 1411ccm,1450ccm... .... Please help me with suggeestions!


olejovy chladic
Datum: 22.06.2001, 16:23
Od: Peto

Da sa do motora Skoda 781.136 namontovat olejovy chladic zo Skody 110 LS (R). Pokial ano, tak aky postupom tam ten chladic namontovat?


RE: RE: kdo poradí?
Datum: 23.05.2001, 8:29
Od: mipr

Zajimalo by me o kolik se cca zvysi vykon, pri snizeni hlavy S 130 /s original komprese 9,7:1 na 11:1/, mam tuto upravu - jezdi tu super, hlavne na novej benzin SHELL 99+, 1.4 -ky s vykonem kolem 55 Kw /almera,escort,.../ nemaj pri akceleraci sanci. 0-100 km/h za 12,5 s. Jak se da udelat vypocet zvyseni vykonu v zavyslosti na snizeni hlavy ? diky.


RE: Plyn a tuning
Datum: 14.05.2001, 18:10
Od: petr blahna

plyn má oktanové číslo 100, takže můžeš zvýšit kompresy na 11,5 : 1


Plyn a tuning
Datum: 7.05.2001, 17:54
Od: Martin

Panove, jake ma vlastne oktanove cislo LPG ? jak moc se da pro LPG zvysit komprese ?


RE: RE: RE: turbo
Datum: 30.04.2001, 22:09
Od: Viktor Sosenka

NEDAVEJ TO TAM CLOVECE!!! Ten motor vybouchne a hlava ti prolitne krs kapotou! Neni to na takovej tlak staveny a to si myslim ze by bylo potreba vyztuzit karoserii, ale za to bych ruku do ohne nedal... ...nebylo by lepsi si sehnat hotovej motor treba z UNA - turbo i.e....? To turbo ti stejne do technicaku nikdo neda tak co. Radim ti dobre neblazni - zazil jsem jak ta hlava politla kapotou a kdyby se ti to stalo ve meste v kolone nevim nevim...


RE: odlechčený setrvačník
Datum: 20.04.2001, 17:16
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

kde sis to nechaval vyvazovat a kolik te to stalo? pokud by ti to rusilo ksefty, tak prosim na soukr. mejl. dik


odlechčený setrvačník
Datum: 19.04.2001, 15:41
Od: kami

Vím, že to není inzertní rubrika, ale třeba pomůžu někomu v tísni.Prodám setrvačník prům. 180 ze škody 100-120, zozfézovaný i na kliku škoda 130 a favorit.Přítlačák s packama a podloženýma pružinama snese bez problému 50 kw favorit(vyzkoušeno).Setrvačník osoustružen podle plánů Ml. Boleslav pro skupinu N, dinamicky vyvážen jako celek s přítlačákem.Znatelně zvýší akceleraci a ve spojení s ostrou vačkou i otáčky motoru. Cena:1200 Kč


RE: kdo poradí?
Datum: 17.04.2001, 19:52
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

ja bych tam dal karburator ze S130 s tim, ze bych ho pretryskoval podle sport.sk.A, pokud ti to nebude stacit, tak nezbyva, nez tam soupnout nejaky WEBER, nebo karbec z Fuega...


RE: dotaz?
Datum: 17.04.2001, 19:42
Od: Netopyr
WWW: http://plivnik.cz

zkus dat prevodovku ze S100 ta mela staly prevod 4.44, standardni ctyrkvalt nebo petikvalt na kyvadlovou napravu ma 4.22 a na uhlovou z Garde taky 4.22. na uhlovou napravu je standard 3.9. takze nejdriv napis, co tam vlastne mas, ale i tak bych doporucoval tu 4.44 ze S100 a prvnich uzovek S105/120 ale je to ctyrkvalt :c(( s tim karbecem: asi jsi myslel pertinaxovou POdlozku a ne vlozku... jinak karbec zkus DDSR ze S110LS/R tam se da nahonit nejaky ten konik, nebo nejaky WEBER, pokud te to zajima vic, dej vedet na mejl, hodime rec.. ty vysoke otacky mozna ma nasvedomi i vyfuk, od nekolika lidi jsem nezavisle na sobe slysel, ze pry svody od kazdeho valce zvlast se projevuji prave takhle, takze mozna zkusit dat potrubi na standardni svody... neco jako mela S130L/A sice nebude takove maximum, ale zato se ti zvysi rozsah otacek. otazka ovsem je, jestli to bude znatelne.....


RE: RE: turbo
Datum: 17.04.2001, 16:28
Od: kamil

napsal jte mi toho dost, proč by to nemělo jít. Mě by ale spíš zajímalo, co udelat, aby to šlo. Co teda to časování: ostřejší nebo dát vačku ze 105? Kompresní poměr asi zmenšit, ale na kolik? Kam umístit to turbo: před karburátor nebo dát podtlakový karburátor až za turbo? tím pádem by už musel jít přez něj vzduch s benzínem. Nechytne už v turbu a co nato ložiska? předem děkuji za obsáhlejší odpověd.


dotaz?
Datum: 15.04.2001, 16:11
Od: Ladislav Mozga

Zdravím všechny na této stránce která nemá chybu. Chtěl bych se někoho zeptat jakej použít karbec pro motor na favorit na rodeokros.Má tyhle upravy:vačka 300/320, kompr.12,5:1, leštěná hlava ,ventil. pružiny,odlechčenej setrvák o 2,6kg, výfuk se samostatnýma svodama.Motor je namontovanej ve Š 130 a mám tam karbec ze stotřicítky s vložkou s pertinaxu , ale na hodně hrbaté trati v zatáčkách když to podržím pod plným plynem tak nestačí benzín v plovákové kom. a vynechá to.Jede to slušně hlavně nad 5000 ot až do 7500(jak dlouho že ),ale spodek je slabší. Poraďte co tam zkusit dat za karbec , ale za rozumnu cenu. Taky bych se chtěl zeptat jestli někdo neví o zkrácené převodovce na 130 5ti nebo 4kvalt. díky všem za odpověd .


RE: turbo
Datum: 12.04.2001, 22:19
Od: Zdeněk Chovanec
WWW: http://www.cmt.wz.cz

To samozřejmě nejde!!! Pokud se na motor dává turbodmychadlo, musí se spočítat hltnost motoru, podle toho se dává turbínová a dmychadlová část turbodmychadla. A ta bude určitě jiná u Favoritu a u Octavie. Navíc se předělává časování ventilů, kompresní poměr, důležité je umístění turba, také chlazení motoru atd. Je toho prostě hodně. Navíc pro to není tříložiskový Favorit příliš vhodný.


turbo
Datum: 12.04.2001, 8:15
Od: kamil

chtěl bych napasovat turbo z 1,8 turbo oktavky na motor škoda favorit 136 s karburátorem. jak na to?


RE: kdo poradí?
Datum: 8.04.2001, 9:37
Od: Zdeněk Chovanec
WWW: http://www.cmt.wz.cz

Těch karburátorů je možno použít víc, např. karburátory Fordů mají stejnou přírubu, jako SEDRy a EDSRy. Dobrý je ale i karburátor z Favorita - je ale nutno předělat uchycení karburátoru. Vše je pak otázkou naladění na konkrétní motor.


kdo poradí?
Datum: 3.04.2001, 20:26
Od: kamil

Mám 260° tovární vačku, vrtání 77, standartní zdvih 72. Hlava z 50. felicie, vybroušené sací kanály prům. 32 mm, výfukové leštěné do zrcadla. Dále zabudované ventyly ze žigula, protočený sedla. Podložený ventylový pružiny. Sacípotrubí z 50. felicie stříkačky, slícovaný na prům. 32 s hlavou. Odlechčený setrvačník a řemenici na klice.Příčný výfuk dle plánů skupiny N. Chtěl bych to dát do škody 120. Kdo poradí jaký karburátor na to posadit a jaký by to mohlo mít výkon?


RE: drobný dotaz
Datum: 29.09.2000, 23:28
Od: Zdeněk Chovanec

Samozřejmě že jde předělat a to velice levně i motor Š 100, 110, 105 na 120. Něco jsem o tom napsal už v článku Jak na tuning II. A myslím, že by to cenově vyšlo do 8000,- až 9000,- i s prací. Co se týče hlav motoru, lze po úpravě dát hlavu Š 100 nebo 105 na motory Š 110 a 120. Nelze to udělat obráceně, na vině je velikost spalovacího prostoru u hlav Š 110,120. Co se týče montáže motoru 1.6 MPi do Š 120, tak ten se tam určitě vejde, už jsem tam viděl i motor z Golfa GTi.


RE: RE: dotaz
Datum: 11.09.2000, 17:31
Od: Robert Novotný

Dá se někde sehnat plány k ůpravám sportovních vozů Škoda? Mám na mysli z dob minulých,Škody RS.


drobný dotaz
Datum: 23.08.2000, 11:48
Od: ing. Josef Sedlák
WWW: http://www.high-end.cz

Měl jsem nedávno Š105, 5kv, motor z Fa upravený na 80k. Zbavil jsem se toho kvůli "právním záležitostem", ať si nevykoleduju nějaký průser. Každýmu doporučuju se v něčem takovým aspoň svést. Jezdil jsem s Oplem Ascona 2.0 automat, a co do zrychlení to bylo celkem rovnocenné. Jezdilo to 190, a prý to převrtáno nebylo !. Moc se mi líbí tento web, zvláště bych chtěl poděkovat p. Chovancovi, za články ohledně úprav motorů, líbí se mi, že z toho nedělá nějaké velké tajnosti, a celkem ochotně poradí. A že občas napíše nějaký "chytrolín", to patří k věci. Teď mám Š100 na plyn, jezdí to blbě, ale velmi levně. Uvítal bych spíš víc informací o tom, zdali se i s těmito auty dá něco udělat. Plyn má tuším vyšší oktanové číslo než benzín, něco kolem 100. Znamenalo by to možnost vyšší komprese ? V annonci jsem našel kdysi inzerát, kde upravovali motory Š100 pomocí vložek a pístů z Š120. Pasuje tam i hlava ze 120 ? Třeba GLS ? Existují i na to "ostřejší" vačky ? Rozdělovač by pak mohl být sériový, nebo se mýlím ? Cena za předělávku kolem 10000 Kč by mi vůbec nevadila. To by nikdo pohledem nepoznal, a pojištění by se platilo za Š100 ! Umí to někdo ? Dále mne napadlo, zdali by šlo do motoru Š135 montovat vložky a písty z Fabie 1,4. Motory prý jsou koncepčně shodné. A co motory z Felicie 1,6 ? Dočetl jsem se, že pasují do starých škodovek. Má to rozměrově shodný blok s Fa ? Smí se to legálně montovat i do Fa ? Různých otázek mne napadá víc. Je hezké, že lze např. Š100 převložkovat na 130 za 16000, motor z Fa upravit na 1500 za 30000. Ne každý na to ale má. Např. pěkné Fa koupím za 50000, takže mne bude stát s úpravou 80000, s plynem 100000. A pak mi to někdo šlohne ... Tedy ještě připočíst nějaký šíleny alarm nebo LoJack? Neříkám, že se to nevyplatí, určitě je to nejrozumnější řešení, jak si pořídit poměrně slušné auto. Ale Š100 vrtat na 130 ? Nic ve zlým, ale při svý jízdě bych se bál, že dostanu "klikovkou po hlavě", navíc by to mělo mít 5 kv. Ale uznávám, bude to mít lepší "odpich". Myslím si ale, že je dost těch, kteří potřebují denně v něčem jezdit, než se "zmůžou" na upravený Fa. A motorů Š100, Š120 se po vrakovištích povaluje spoustu. Stačí udělat výbrus, koupit písty, kroužky ... Takto udělaný motor by určitě nejezdil 180 a nevydržel 150000, ale ono by stačilo třeba jen 160 a 80000, a když to ještě pojede skoro zadarmo na plyn ... Myslím, že zájem o něco takového by byl obrovský. Asi se na ten můj příspěvek někteří budou dívat dost opovržlivě, ale není to lepší, než si koupit zahraniční vrak ???


Elektronická pošta
Datum: 14.08.2000, 23:48
Od: Zdeněk Chovanec

Prosím všechny, kteří poslali na náš firemní e-mail nějaký dotaz a z technických důvodů mu nedošla odpověď, aby ho poslali znovu na adresu: Chovanec.tuning@post.cz. Díky a omlouvám se.


RE: Chladnou hlavu pánové
Datum: 13.08.2000, 22:04
Od: Zdeněk Chovanec

Dlouho jsem tu nebyl, a vidím, že mi něco uteklo. Takže milý Ivane, poslouchej: 1- těch tvých modifikovaných hlav bylo v Česaně vyvinuto nepočítaně a zase tak tajné nebyly. 2- hlava s osmi kanály? Tak to se opravdu divím, nebo že bych neuměl počítat…?!?! 3- šroubovitý tvar sacích kanálů se u výkonových úprav už nepoužívá. Šroubovitý tvar kanálů působí na víření směsi a vlivem jejího lepšího promíchání se dosahuje nízkých emisí, ale všechny ostatní parametry, jako výkon a plnící účinnost jsou u nich horší. 4- chtěl bych vidět tu tvou nesmírně plochou křivku?!?! 5- naše úpravy netrpí detonacemi ani při kompresi okolo 11:1 a to na Natural 95! A jezdit 180 nebo životnost 150 000 km – to je dnes standart! Uvědom si laskavě, že vývoj jde neustále dál, tak tu prosím bezdůvodně nezlehčuj práci ostatních, o které nemáš ani páru. Čau.


mereni vykonu
Datum: 22.07.2000, 16:56
Od: Ing. Gellner

Dovolujeme si pozvat všechny zájemce na pravidelné semináře ohledně problematiky zvyšování výkonu spalovacích motorů a měření výkonu na motorových i válcových dynamometrech. Informace: Firma JAROŠ výrobce dynamometrů tel.: 05-578933 fax.: 05- 45241544 sekretariát: pí. Pokorná


Chladnou hlavu pánové
Datum: 21.07.2000, 21:25
Od: ivan

Při čtení vašich pokeců mě cuká koutek.Asi před 12 lety jsem dostal vačici která byla udělaná pro takzvanou modifikovanou hlavu.Že nevíte co to je?To před lety v Česaně vymysleli halvu která měla 8 kanálů.Sací měly oválný tvar a ten byl stočený do šroubovice,která měla leví nebo praví závit podle toho jestli se směs měla točit tak nebo onak.Ta potom když vlítla do spalovacího prostoru,udělala pořádný vír. Celí výsledek byl takový,že motor měl nesmírně plochou křivku a netrpěl detonacemi,a to i přesto ,že jeho komprese byla více než 10.Motor stouto vačkou se choval skoro taky tak .Výkon jsem u něho nikdy neměřil,ale jezdilo to 180.Jediná uprava na motoru byla,že hlava a potrubí,bylo precizně slícováno.Motor vydržel 150 000km.Jako potravu dostával super.Asi před 17lety otom byl dost obsáhlí článek v časopisu Motor. AŤ SE VEDE!


RE: RE: RE: Vačka
Datum: 2.07.2000, 10:18
Od: Jan Ziegebauer

Jaka je tedy rozumna alternativa tyhle vacky...me vo ni rikal tatik (jezdil na ni souteze a prej to fakt na normalni jezdeni neni) ???? Honza


RE: RE: Vačka
Datum: 21.06.2000, 12:32
Od: Zdeněk Chovanec

Tato vačka (280/280) je známá a bohužel se jí týká to, co říkám i v článku - je zastaralá. Má totiž jen úzký rozsah výkonové špičky a to asi od 3500 do 4500 otáček/min, jinak moc nejede. Navíc se hodí jen do motorů Škoda s 5-kanálovou hlavou. Její cena je asi 1100,- a pokud někdo chce, můžu mu jich poslat kolik bude chtít. Ale my už je nemontujeme, protože se to nevyplatí. Ten motor nemá žádný spodek, takže se to musí nepřiměřeně točit a jde nahoru spotřeba. Jsou problémy s převody atd.


RE: Vačka
Datum: 20.06.2000, 12:20
Od: Kamil Zak

Poslu ti vacku 280/280 za 1500kc


RE: Vačka
Datum: 20.06.2000, 12:18
Od: Zdeněk Chovanec

Tvar vačky je vlastně matematická křivka daná výpočtem složeného polynomu. Vzhledem k náročnosti se tento výpočet provádí na počítači. Výpočtem dostanu závislost zdvihu ventilu na otočení vačkového hřídele. Tento zdvihový diagram se pak přenese na tzv. šablonu, která se pak zkopíruje na kopírovací brusce na vačkový hřídel. Návrh a výroba vačkového hřídele patří k nejnáročnějším úkonům konstruktéra motorů a je třeba mít s tím zkušenosti.


RE: RE: Změřím výkon
Datum: 17.06.2000, 14:13
Od: fred1

Kde v Brne meri ten vykon??


Vačka
Datum: 12.06.2000, 13:05
Od: Rácz

Hj ludia. Neviete mi niekto popisat ako sa asi tak zostuje vacka co na to potrebujem? Bol by dobry cely postup. Poslite to trebarz aj na mail.


RE: RE: Změřím výkon
Datum: 6.06.2000, 13:48
Od: Aleš Petruželka

Samozřejmě, že výkon na klice ti dopočítaj - podle ztrát v převodovce, . . To je snad samozřejmost. Aleš Petruželka


RE: Změřím výkon
Datum: 5.06.2000, 23:44
Od: CMT

A máš dopočítaný výkon na klikovém hřídeli? Nebo tam zjistí jen výkon na kolech. Jinak ta cena je slušná. V Brně, kde měříme naše úpravy to stojí asi 500,- Kč za hodinu, s tím že je automaticky dopočítán ze ztrát v hnacím ústrojí i výkon na klikovém hřídeli.


Změřím výkon
Datum: 5.06.2000, 13:00
Od: Aleš Petruželka

Všechny tyto úpravy si můžete vyzkoušet na válcové brzdě v Rychnově nad Kněžnou. Cena za auto je 300Kč. Nechal jsem si to změřit - já mám na kolech 39 KW (snížená hlava na favoritu). Chcete-li vědět kolik máte vy, zavolejte na telefon 0604/119961, tam vám řeknou o brzdění víc.


RE: RE: dotaz
Datum: 30.05.2000, 13:39
Od: Honza

Ahoj Rad bych jenom podotkl ze podle vlastni zkusenosti jde do motoroveho prostoru Skodovky vejde bez vaznejsich uprav motor z Renaulta19!!!!!!! Musi se predelat uchyty motoru a konzole, ale vysledek je moc nebezpecny!!! Stava se potom z toho bojove auto!!!!! Rychlost pres 200km\h bez vaznejsich problemu!!!! Moc nebezpecny


Snizeni hlavy
Datum: 17.05.2000, 14:17
Od: Miky

Znate nekdo nekoho, kdo by mi snizil hlavu v motoru, popripade upravil spalovaci prostor jestli by to bylo nutne. Taky by bylo dobre, kdyby umel dat do motoru tvrde sedla ventilu, abych mohl jezdit na natural 95. Dik za informace (kdyby to slo, tak bych chtel vedet predbeznou cenu) Miky(Praha)


Dotaz
Datum: 7.04.2000, 7:59
Od: Pit

Ví někdo, jaké rozměry má 280° vačka? Stačí mi výška zdvihu a průměr vačky. Dík.


Malá rada
Datum: 16.03.2000, 8:24
Od: Max

Kanály v hlavě se brousí tak dlouho dokud jimy neproleze sací ventil. Toto platí pro čtyřkanálovou hlavu. Jak se to brousí u osmikanálové nevím - nedělal jsem.


RE: RE: dotaz
Datum: 11.03.2000, 8:34
Od: Joeve

Konecne jsem objevil stejne fanatiky jako jsem ja. Skodu 180/200 RS jsem pred nedavnem v muzeu skodovky v MB. Dost dobry narez. S tou strechou a pontonem ma Mara pravdu, je to hoodne nizsi, prevodovka porsche atd. Preji Ti stesti v realizaci tohoto snu.


RE: dotaz
Datum: 2.02.2000, 11:29
Od: cmt

Díky za kladné ohlasy, snažil jsem se to popsat co nejlépe... Co se týče praktičtějších rad, prosím počkejte si na další článek. Co se týče kanálků, jak o nich psal mára, tak ty jsou údajně - nejsem tovární mechanik, tak to nevím jistě - dělány na CNC frézce. Každý kanál je pak stejný, ale časová a finanční náročnost programu na CNC frézku se určitě vyplatí jen fabrice. Přínos obrábění pomocí CNCečka je jistě ve větším výkonu motoru, ale hlavně se vyplatí při větším počtu hlav pro rychlost. Já se s hlavou na závodničku hraju tak průměrně týden, ale jim to určitě netrvá déle než den. Co se týče dotazu ohledně Škody RS 180/200, tak to je můj sen, postavit si takové auto. Konstrukční a technologické problémy jsou vždy řešitelné, problém je spíš s financovánín takové stavby. Já osobně to odhaduju na 150 - 300 tis. korun. Co se týče motoru z tohoto vozu, tak ten by možná šel ještě sehnat. Já bych tam ale dal i motor z jiného auta, např. celohliníkový motor o obsahu 2 litry, se 16 ventily osazený dvěma dvojitými karburátory a elektronickým zapalováním, to by určitě taky jelo...


RE: Bonus
Datum: 1.02.2000, 15:27
Od: mára

jestli chceš tohle auto stavět tak to si dáš, nejenom že kastle je sížená ve střeše ale i v pontonu a to je problém, další problé bude asi sehnat motor z typu 720 osah 2000ccm nebo 1800ccm, převodovka porsche to je další prů....atd.


dotaz
Datum: 1.02.2000, 13:52
Od: mára

stopkové frézy používám i já, ale zajímalo by mě jak to dělaj ve fabrice, protože tovární Ačková hlava má kanály broušený na jeden zátach (asi frézou o průměru 28)čímž dosáhnou po celé délce stejný průměr což má taky vliv na plnění, nevíš čím to dělaj???


Bonus
Datum: 1.02.2000, 13:44
Od: Dipi

Konečně se někdo odhodlal napsat závodní ůpravy na škodovky.Je to fakt super,a už se těšim na svoje ůpravy. díky moc!!!! PS:Kdo má ůpravy na škoda 180/200 RS at je uveřjní,at se mají také ostatní čim kochat.


dík
Datum: 1.02.2000, 13:23
Od: mára

dík za odborný komentář je vidět že tomu co děláš asi rozumíš, článek ovšem obsahuje pouze teorii, chtělo by to trochu praxe, ale to je asi tvoje tajemství který světu nevydáš, ale i tak dík a doufám že vdalších článcích se oněco polepšíš a dáš nějakou praktickou radu.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů