ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Teorie motoru 3.
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Teorie motoru 3.

RE: RE: odlehceni
Datum: 23.10.2003, 9:41
Od: Yokotashi

Takze pokud chci provozovat motor spise v beznych otackach a nehnat ho naplno tak si odlehcenim nezvysim ucinnost natolik znatelne, aby melo smysl o nem uvazovat? Slysel jsem i o 120k trabantu a 80l methylalkoholu/100km (a 500km do generalky motoru), ale to stavet nechci :-). Jak snasi teploty okolo 180degC na zebrech olej? To je ten M2T schopen mazat steny valce i pri cca 220-250degC (coz je mnou, mozna spatne, odhadnuta teplota sten valce pri 180degC na povrchu)? 180degC je optimalni teplota pro vzduchem chlazeny motor, nebo je to vynuceno kontrukci (aby se motor uchladil)? Chci stavet regulaci ventilator a nevim na jakou teplotu ji nastavit (opominu-li ideu - vzit vuz a pri venkovni telote cca 20degC ujet tak 50km v kuse a pak zmerit, s cim pocital vyrobce).


RE: odlehceni
Datum: 22.10.2003, 20:20
Od: Jiří Čech

Odlehčení se nesmí přehánět a u Trabanta toho stejně moc nevymyslíš. Závodní Trabanty měly výkon asi 60 k a spotřebu 30 l/100 km. Teplota motoru 120° platí pro vodou chlazené motory, teplota vzduchem chlazených motorů je vyšší. Měří se teplota žeber, většinou je okolo 180°C. Zvyšování teploty u vzduchem chlazených motorů vede k jejich zadření.


odlehceni
Datum: 22.10.2003, 19:32
Od: Yokotashi

Porozumel-li jsem tomu dobre, tak odlehceni pistu, (ojnic, ale to zni dost silene), vylesteni ojnic (mam dvoutakt, takze tam navic proudi palivova smes i pod pistem) a setrvacniku by melo nejen zvysit akceleraci, ale i celkovy vykon a hlavne ucinnost. Je vubec rozumne odlehcovat setrvacnik, nebude pak chod motoru vyrazne neklidnejsi? Idealni teplota motoru je 120degC (to bylo mozna v teorii motoru 2 ...), ale kde ji merit? na chladicich zebrech asi ne, ve spalovacim prostoru take ne ... napada me karter nekde v mistech, kde se napojuji hlavy, nebo merit teplotu vystupniho vzduchu a neco pripocitat ... Diky za vyborny clanek.


RE: denso
Datum: 28.07.2003, 18:35
Od: Jiří Čech

Pro 136x s karburátorem jsou Q20PR-U. Jinak Champion RC9YC, Bosch FR 7 DC, NGK BKR 6 ES.


denso
Datum: 28.07.2003, 15:15
Od: Dan korabek

Newíte někdo prosím jaký typ svíček denso lze použít do š. favorit 136x, nenalezl jsem žádný odkaz, kde bych nalezl nějakou relevantní informaci. Popř jaký typ lepších svící by šlo tamtéž nacpat. koukal jsem se na stránky brisku a ten doporučuje pro tento typ motoru jeden typ plus druhy na LPG. Děkuji.


RE: RE: Wankel
Datum: 8.06.2003, 14:07
Od: donniedarko

Vdaka pan Cech.


RE: Wankel
Datum: 7.06.2003, 21:26
Od: Jiří Čech

Problém Wankelova motoru je v nekompaktním spalovacím prostoru, který má velmi špatný poměr mezi povrchem a objemem. Z principu obtížná možnost zvyšování kompresního poměru (nad 9:1 jen velmi obtížně) tomu přispívá také. Vyšší spotřebu paliva má na svědomí příliš velká tepelná ztráta při spalování, ztráta tepla stěnou spalovacího prostoru a stěnou rotačního pístu, který se neustále relativně velkou plochou účastní všech čtyř pracovních cyklů, tomu také napomáhá. Ztráty jsou vyšší, než zisk z krouživého pohybu.


Wankel
Datum: 7.06.2003, 19:14
Od: donniedarko

A este jedna otazka pre pana Cecha. Preco ma wankel vyssiu spotrebu ako klasicky Ottov motor. Sam ste spominal ze rotacne motory maju nizsie straty. Asi odpoved na tuto otazku nebude zaujimat vela ludi ale ak budete mat cas bol by som rad ak by ste mi odpisal. ak nie priamo na tento web tak aspon na moj mail (mr.hankie@pobox.sk). Vdaka


RE: Písty Š 130
Datum: 16.05.2003, 11:11
Od: Martin Valeš

Prosím kde se dá sada pro 130 sehnat??


Písty Š 130
Datum: 9.05.2003, 18:30
Od: Jiří Čech

Změna - písty na Š 130 s kroužky typu Favorit se vyrábějí, ale pouze v rozměru 75,5 mm, opravárenské rozměry nejsou k dispozici, tedy aspoň tam kde jsem se ptal. Rozměry 76,0 a větší jsou možné jen při získání surových odlitků a nabroušení na požadovaný rozměr, což není jednoduše realizovatelné.


RE: RE: karbon ve spal. prostoru
Datum: 29.04.2003, 18:06
Od: Jiří Čech

Nános ve spalovacím prostoru není pouze spálený olej (karbon), ale i úsady z paliva, vznikají vždy, pokud se nepoužívá aditivovaný benzín, který úsady rozpouští. Nezapomeňte, že mnozí šikovní pumpaři si vylepšují ekonomické ukazatele mícháním ředidla a podobných svinstev do paliv, takže výsledkem může být cokoliv.


RE: karbon ve spal. prostoru
Datum: 29.04.2003, 11:50
Od: andiandi

ja mam š-rapid, pred takymi 10000km som robil "mini"generalku-vlozky,piesty,kruzky, brusene ventili.. pred 2tyzdnami som prekuril motor a praskla mi hlava a ked som ju dal dole v spalovacom priestore(teda aj na hlave) bolo asi 1/4milimetra ciernej usadeniny.. len pri sacích ventiloch to bolo ciste do leskla.(sranda). takze tvoje 1+cosi milimetra je asi riaden moc, musim ale podotknut ze mne to za tych 10000km zozralo asi tak deci oleja.. asi ti to fakt "trosku"zerie. cau


RE: Megaturbo
Datum: 27.04.2003, 20:00
Od: Jiří Čech

Názorná ukázka, jak vypadá mnoho povyku pro nic za velmi mnoho peněz (grafy výkonů jsou jasné).


Megaturbo
Datum: 27.04.2003, 18:49
Od: Martin.

Našel sem něco pro zájemce o všerůzné větráčky, turbínky a podobné "vynálezy". Mrkněte na www.electricsupercharger.com a vychutnejte si to :)))))))))))))))))))))))))


Clanky od Jiriho Cecha su vynikajuce
Datum: 22.04.2003, 20:35
Od: Matej Mojzis
WWW: http://www.mojzis.sk/t613

Pan Cech, s radostou ci precitam kazdy vas clanok a vzdy sa podozvedam kopu uzitocnych veci. Musi dat skutocne mnoho prace dat dokopy tolko uzitocnych informacii. Klobuk dolu


RE: Olej do vody
Datum: 16.04.2003, 21:52
Od: Jiří Čech

Prasklá hlava, nebo ti to teče mezi vložkami a blokem v dolní části, také může být prokorodovaná dírka ve vložce válce, případně prasklý blok.


Olej do vody
Datum: 16.04.2003, 16:21
Od: robo

Ahojte. Ak my niekto moze poradit, tak prosim poradte. Ide mi olej do vody na skode 100. Dal som zarovnat hlavu(bola mierne zozrana), vymenil tesnenie pod hlavou, ale nepomohlo. Za akukolvek radu vam budem povdacny.


RE: Sport.vzd.filtr
Datum: 9.04.2003, 7:04
Od: Pete

Loni jsem měl na seriové S120L úpravičku,která je popsána na:http://delta.ssakhk.cz/home/zdenek/--úprava vzduchového filtru III.Po letním provozu je má zkušenost-držák je potřeba trochu zpevnit,jinak v pohodě.a za ty náklady...Pete.


Prosba
Datum: 6.04.2003, 23:50
Od: Michal

Ahoj, našel by se někdo kdo by mi pomohl s úpravou mého favorita? Beru všechno co se týká motoru, podvozku, výfuku, interieru, tuningu. Cení se hlavně zkušenosti, rady, názory, plány. Za všechno budu vděčný Díky


RE: RE: BMM 40->50kW
Datum: 6.04.2003, 9:30
Od: robo

to vici: rozdiel medzi 40kw BMM a 50kwBMM: 40kw ma sacie potrubie o priemere kanalikov 24mm a 50 o priemere 28. Vstrekovac na 40 ma priemer difuzoru 34mm a 50 37mm. Hlava 50 ma aj priemer kanalikov v hlave 28 oproti 40kw 24. Hlava 50kw ma myslim jednu pruzinu na ventiloch. 50kw ma vacku 254/254 a 40kw klasicku...50kw ma rezonator na sani (dost mi to pomohlo proti hluku, ked som ho dal na 40kw...) a iny riadiaci soft. Ma ine mapy predzapalu a mnozstvo vstrek. paliva je myslim rovnake....A este klasika: kompres.


RE: Sport.vzd.filtr
Datum: 5.04.2003, 21:38
Od: Jan H. Hosta

Zdravim, sportovní filtr na autě ještě nemám, takže Ti nepomohu ohledně zkušeností. Za to ale pomůžu s adresou. Na www.autodoplnky.cz mají za 1499,- sportovní filtr Green přímo na škody 105-130. Je to dost zajmavé a dobře popsané. Asi do toho půjdu:)


Sport.vzd.filtr
Datum: 5.04.2003, 20:37
Od: Dan

Zdravím, nemáte prosím někdo zkušenosti se sportovním vzduch. filtrem? Má to vůbec cenu na seriový motor S120L, kolik to asi přidá a v jakých otáčkách? Příp. nemáte někdo tip, kde se to dá sehnat a za kolik? Díky.


RE: BMM 40->50kW
Datum: 4.04.2003, 17:32
Od: Michal

Vačka, hlava (9.7), jednotka, sací potrubí.


BMM 40->50kW
Datum: 4.04.2003, 11:42
Od: vici

Chlapi, nekdo popisoval onehda, nemuzu ale najit kde, odlisnosti 40kW a 50Kw Motronika. Kdyz pomineme rozdil v motorech 135/6 tak dalsi rozdil je saci potrubi a ridici jednotka, resp. SW v ni. Ale mam pocit ze padlo i neco o vstrikovaci nebo o cem?


RE: RE: Ostrá vačka
Datum: 1.04.2003, 15:50
Od: Jan H. Hosta

Dekuji. Jdu se tam podivat. Skode zdar


RE: Ostrá vačka
Datum: 28.03.2003, 20:38
Od: Eidy
WWW: www.unicos.cz/skoda

Tady jsou 2 adresy, kde je spousta odkazů. http://www.unicos.cz/skoda/servis.htm http://www.tuning.cz/s110r/RUZNE/kontakty.htm Škodě zdar.


Ostrá vačka
Datum: 28.03.2003, 10:52
Od: Jan H. Hosta

Zdravím. Chtěl bych touto cestou vyzvědět od znalců Škodovek jestli někdo z nich neví, kde dělejí úpravy motoru. Mám na konkrétně na mysli ostrou vačku a s tím související snížení hlavy atd. Na menší vylepšováky si troufnu sám. Na tohle však ne, protože bydlím v panelovém sídlišti, kde ani přes den není kde zaparkovat, natož tam rozebírat auto. Někde jsem se dočetl, že to dělají některé autorizované prodejny škodovek, ale nebyly tam adresy. Doufám, že mě nenecháte ve štychu:) Díky


RE: RE: BMM/MPi
Datum: 28.03.2003, 8:22
Od: Sam

Taky řešim přehození motoru Mpi do Rapida. Teď je mým hlavním problémem konektor Wag. Nějak jsem ho na svazku elektroinstalace motoru nenašel. Poradťe mi prosím někdo, kdo máte Felicii, jak je to tam provedené. Pokud máte někdo problém s přizbůsobením imobilizéru k čipu, neznáte kódy, nebo nemáte k sobě pasující klíč a imob. sehnal jsem maníka, který to za velmi příznivou cenu vyřeší.


RE: 120 a sady pre favo
Datum: 26.03.2003, 18:44
Od: Jiří Čech

Špatně pochopeno, vyrábí se písty 72 a 72,5 (možná i 73 mm), které mají upravené drážky pro kroužky typu Favorit, pouze nemají rozměr 75,5, ale 72 mm atd. Dokonce se dělají i stotřicítkové s těmito kruhy (to jsem se dozvěděl včera), ovšem pouze v orig. rozměru 75,5 mm, přebrusy prý nejsou. Osobně si myslím, že do stodvacítkového bloku nelze vložky a písty 75,5 mm namontovat ani po úpravě bloku, neseděla by potom hlava a také klikovka bude trochu jinak rozměrově z důvodů odlišných roztečí mezi válci. Kdyby to šlo, tak se na stotřicítku blok neupravoval.


RE: 120 a sady pre favo
Datum: 26.03.2003, 16:58
Od: ja

Do bloku S120 vlozky zo S13x nepasuju. Blok 120 ma ine vzdialenosti medzi valcami.


RE: RE: BMM/MPi
Datum: 26.03.2003, 16:23
Od: vici

setrvak dam z MPicka akorat bude mit sest der, to je jasne. spis asi kvuli jinemu cerpadlu budu muset koupi i nedrz a otazka je co s benzin. trubkama pod autem atd. Snimace ot. jsou na prevodovce na stejnem miste, teda aspon doufam


RE: BMM/MPi
Datum: 26.03.2003, 16:06
Od: Saky

ted resim neco podobnyho, do rapida nacpat vstrikovani z felicie na fabiackej motor, tak za 2 mesice bych to mel mit pak muzu sdelit prakticky informace,teoreticky to uz mam asi zmaknuty-) pokud chces predelavat komplet elektriku tak nebudes mit zadnej problem jen si kup elektroinstalaci i s imobilizerem at nemusis na wag, jedinej zavaznejsi problem je se snimanim kliky setrvaky nejdou prehodit jinej pocet der a zuby sou jinak u fabie a feldy a nevim jak ma BMM snimac v prevodovce jestli je stejne jako u felcky jinak bud predelat nebo sehnat prevodovku o jedny za rozumnou cenu bych vedel, cerpadlo mam plnoprutokovy ani nevim z ceho ale snad bude stacit pokud ne budu musetdat original Saky


BMM/MPi
Datum: 26.03.2003, 15:07
Od: vici

pravdepodobne budu muset resit nasledujici problem : do Fava 94 s BMM 40kW dat motor 1396ccm, a rad bych k nemu MPi z Feldy. Daval uz nekdo MPi do BMMka? Moc pomuze cokoliv:o) Dal tam pujde predni elektrika, palubka, topeni z Feldy a palubni pocitac, ale to by nemel byt problem. Spis me trapi veci jako pripadna vymena nadrze, vedeni paliva atd...? Je jasne ze k te 1396 bude potreba jiny SW, ale to by taky nemel byt problem..


120 a sady pre favo
Datum: 26.03.2003, 8:04
Od: marek

Hovorite ze pokial sa chystam na GO 120-ky tak su bezne k dostaniu sady piestov s vlozkami pre favorita. to akoze bez problemov mozem kupit tu spominanu sadu a vymenit povodne piesty a vlozky valcov s vrtanim 72 za sadu z favorita s vrtanim 75,5 ? nieje tam aj nejaky rozdiel vo vonkajsom priemere vlozky valca alebo v jej uchyteni do bloku?? dakujem.


RE: Studený vzduch a turbo
Datum: 24.03.2003, 18:06
Od: Jiří Čech

Přečti si článek LPG, tam je odpověď. To turbo s vrtulkou není asi, to je skutečně blbost.


Studený vzduch a turbo
Datum: 24.03.2003, 12:28
Od: Radek

mám 742, jak už tu někdo zmínil přívod studeného vzduchu zlepší plnění. Jezdím na LPG, takže pokud zaslepím přívod předehřátého vzduchu a vyndám ten regulátor bude to jezdit lépe? Dá se to vůbec poznat (to zlepšení)? To turbo v vrtulkou je asi blbost - leda, že by to byl nějaký megavětrák :-))


RE: RE: Pokusy
Datum: 24.03.2003, 10:53
Od: Eda

Viděl jsem motor 135 ve "Škodifce" i s turbíčkem. Karburátor byl s Renaulta (turbo). Celekm zajímavý nápad (myslím, že tohle provedení bylo k vidění před časem i na techwebu).


RE: Pokusy
Datum: 24.03.2003, 9:46
Od: Martin.

Chtěl bych vidět machra co nalaďí škodováckej karburátor pro použití kompresoru. Jinak jakýkoli větrák je bez efektu (leda že by točil 100.000 rpm), maximálně rozházíš přechody.


Pokusy
Datum: 24.03.2003, 9:09
Od: helmut

Jeste k tomu sani, videl sem u nejakyho cloveka, myslim ze to bylo u stary stovky,ze mel na konci filtru nalepeny vetrak, chci se optat jestli takova uprava ma nejaky smysl,psal tam ze je to fakt znat, zda se mi to nejaky divny,kdyby to jelo o tolik lepe, tak proc by to tam nedavali uz z vyroby.Onehdy sem zase cetl, nejaky dotaz,ze to nekdo chtel resit pomoci kompresoru.Diky skode zdar.


Vzduchovy filter
Datum: 23.03.2003, 18:01
Od: robo

Kazdy spekuluje, aky je najlepsi vzduchovy filter...Moj brat to vyriesil velmi jednoducho ale opacne.Menil vzduchovy filter v dec... Dnes som ho vybral, ze ho vyfukam stlacenym vzduchom...Bracho je asi uplny blbec, lebo nedal dolu ten papier, co je na nom pokec a je okolo filtra, ked ho kupujes:))) Tak som sa schuti zasmial...A zevraj je to lenive....:) Teraz to ide omnoho lepsie. Hned to reaguje na plyn....a menej to huci od sania....:))


RE: RE: RE: RE: re:Netopýr
Datum: 22.03.2003, 1:50
Od: Jiří Čech

Náporové sání u Ferrari je o něčem jiném, auto je schopné jezdit rychlostmi, na které se my škodovkáři můžeme dívat tak leda v televizi. Pro nízké rychlosti je velmi diskutabilní i když jistě je lepší mít sání natočeno vpřed místo vzad. Ovšem nárůst výkonu nebude zvlášť významný, pouze nějaké malé procento, které se zvyšující se rychlostí vzroste. Ale jak elegantně vyřešit náporové sání u 742 (a nebýt zastřelen Dopravní policií), to si dost dobře nedovedu představit.


RE: dotaz
Datum: 20.03.2003, 20:58
Od: Jiri Sklenar

Teoreticky vliv delky sac. potrubi nezduvodnim, ale ze mi 120 moc nejede kdyz sundam ten chobot, to jsem si vyzkousel nekolikrat. Kdybych nevyzkousel, neuverim. Na neco to tam asi bude. Narust vykonu s poklesem vnejsi teploty je podle me zkusenosti vyraznejsi na LPG nez BA.


RE: RE: RE: re:Netopýr
Datum: 19.03.2003, 23:05
Od: car

Pan Cech ma pravdu v tom , ze pokud hybu rozmerom potrubia mezi klapkou a filtrem , tak maximalne o neco snizim odpor , ale to je zanedbatelna hodnota.Naopak naporove sanie ma svoje opodstatnenie.Naporove sanie vyuziva Ferrari v niekolkych svojich modeloch.To co som pisal v predchadzajucich clankoch plati pre sacie potrubie(medzi karburatorom a sedlom ventila).Ohladom vyfuku :U vyfuku nemusia byt vsetky vetvy samostatne.Po urcitej dlzke je mozne spojit potrubia z dvoch valcov s pravidelne rozdelenymi impulzmi zapalovania.U radoveho stvorvalca su to dva vnejsi a dva vnitrni valce.U radoveho sestvalce su to tri predne valce a tri zadni valce.Je zadouci , aby vetvy vyfukoveho potrubia boli rovnako dlhe od jednotlivych valcov az posvoje spojenie.Podla vsetkeho sa zda , ze spojene vyfukove vetvy su vyhodne pre zvysenie max. momentu pri nizkych otackach a samostatne vetvy pre zvysenie max. vykonu .Presny vypocet dlzky vyfuku je dost zlozity a zavisy na mnohych parametroch.


RE: RE: re:Netopýr
Datum: 19.03.2003, 18:17
Od: Jiří Čech

Pokud budu "hýbat" se sacím potrubím mezi klapkou a sacím ventilem, určuji průběh točivého momentu, pokud "hýbuů mezi klapkou a filtrem, maximálně o něco snížím odpor vzduchu a celkově ho tam poteče více, ale průběh točivého momentu se příliš nezměmí, možná se o něco zlepší plnění ve vysokých otáčkách, ovšem žádné desítky kW, max. tak nějaká jednotka. --- Pro výfuk platí totéž co pro sání, ale rychlost horkých plynů je vysoká a tak jsou délky několikanásobně větší, než u sání. Na rozdíl od sání je možné (a často se to dělá) pro zvýšení toč. momentu v nízkých otáčkách spojit po určité délce větve válců pracující v protifázi (1. + 4. a 2. + 3. válec). Ovšem popis vlivu velikosti a délky sání jsem popsal v Teorii motorů I.


...pár fotek
Datum: 19.03.2003, 18:03
Od: Eda

No, aby jste se pořád jen nebavili o motorech, radši koukněte na něco zajímavého... http://www.kodak.klatovsko.cz/index_fla.htm ...je to odkaz na stránky profi fotografa, takže něco málo obrázků ze Šumavy. Ty co jsem posledně v jiném příspěvku sliboval já... no prostě tyhle od profíka jsou daleko lepší a že jich tam je :-))).


RE: Snímací kolečko
Datum: 19.03.2003, 17:50
Od: r

ten snimac musi byt s feromagnetika jinak ti hall nepujde tzn ze hlinik ani dural nelze pouzit


RE: RE: re:Netopýr
Datum: 19.03.2003, 14:49
Od: Max

Souhlasím s tím, že se změnou délky sacího potrubí se mění plnící účinnost motoru a tím i efektivní tlak při různých otáčkách. Změna délky nebo tvaru sacího traktu má smysl jen tam, kde vznikají tlakové kmity. To by mohlo být v místech, kde je průměr sacího traktu nejmenší (viz. Octavia s proměnným saním - 1.6 / 74 kW). Zvětšováním délky přitom roste kinetická energie směsi, v nižších otáčkách se jí tam tedy dostane více. Slyšel jsem, že ve výfukovém traktu je to přesně obráceně. Viděli jste někdy výfukové paroží z formule? Pěkná pavučina:))


RE: re:Netopýr
Datum: 19.03.2003, 13:13
Od: Netopýr
WWW: http://plivnik.cz

přesně jak říká ze dne 17.03.2003, 14:39 car <car@post.sk>. s tim plne souhlasim, nesouhlasim s p. Čechem, že je to jedno - byť u MPi před klapkou....


Snímací kolečko
Datum: 19.03.2003, 11:18
Od: David K.

S panem Čechem přes e-mail diskutuji o možnosti snímaní polohy klik. hřídel z řemenice pomocí snímacího kolečka, které se přepočte podle setrvačníku (jedná se o 4bod vstřik MPI). já chci znát názor ostatních, týkající se materiálu ze kterého by sním. kolečko mělo být. Zda-li by bylo možné ho udělat z lehkých kovů - dural, hliník. Jestli by to Hallův snímač skousnul. Děkuji za Vaše názory.


RE: karbon ve spal. prostoru
Datum: 18.03.2003, 18:29
Od: Jiří Čech

Na jaký to benzín jezdíš? Milimetr černé hmoty bude karbon, motor už Ti asi slušně žere olej. Pokud budeš trvale jezdit na aditivovaný benzín, množství úsad silně poklesene. Ale jestli je motor už celkově opotřebený, už mu moc nepomůžeš, nejlepší řešení je potom GO.


karbon ve spal. prostoru
Datum: 18.03.2003, 15:24
Od: Jiří Klokočka

Zaznělo tady něco kolem napečenin ve spalovacím prostoru. Mám tam napečíno asi milimetr černý tvrdý hmoty pod kterou je naopak bílá kamenná hmota. Co všechno to značí a hlavně jak to má po ujetí 10 000 km vypadat správně? Nevíte to někdo? Dík


RE: dotaz
Datum: 18.03.2003, 15:15
Od: Max

Motor tím určitě nezkurvíš, když už máš kat. pryč tak je to přírodě už celkem jedno. Dle mého když odpojíš sondu, jednotka nebude dostávat informace o složení směsi a bude se muset přizpůsobit. To znamená že bude nastavovat hodnoty z paměťi a dopočítávat podle údajů z dostupných senzorů. Podle tý spotřeby předpokládám, že motor půjde na bohatou směs a mohl by jet lépe v nižších a středních otáčkách. Co se týče lambda sondy, tu bych tam nechal a jestli to dělá nějaký vylomeniny, zkontroloval bych kontakty nebo přeměřil průběhy na výstupu sondy.


RE: RE: dotaz
Datum: 18.03.2003, 15:05
Od: vici

ja bych rekl ze to vliv ma. tim ze das pryc kat tak klesne teplota lambdy a to ji vadi. proto se posouva bliz motoru....


RE: dotaz
Datum: 18.03.2003, 15:02
Od: chipmen

Pokud das pryc katalyzator na lambdu to vliv nema (tedy pokud uvazujeme vozidlo s jednou lambda sondou) protoze je pred katem. Lambda sonda se snazi udrzet idealni pomer spotreby vykonu a emisi, pokud se odpoji vetsina jednotek reaguje prechodem do nouzoveho rezimu, kdy data ze sondy proste nahradi pevne nastavenymi daty z tabulky, kde je pro jistotu o neco vice paliva, tedy zvysi se lehce vykon a stoupne spotreba(tak o 0,1-0,3l) a emise...


RE: dotaz
Datum: 18.03.2003, 14:56
Od: vici

a u jake kary mas pryc kat? jestli u feldytak je ideal pouzit prvni a druhy dil vyfuku z karbecoveho fava a lambda by mela byt 3cm bliz k motoru... (u 1,3 mpi)


re:Netopýr
Datum: 18.03.2003, 13:27
Od: helmut

Jak to myslis s tou praxi. Co se s tim teda stane, kdyz tam bude delsi hadice a bude privadet studeny vzduch.


dotaz
Datum: 18.03.2003, 12:35
Od: helmut

Dale bych mel dotaz, mam pryc katalyzator,chci se optat co na to lambda sonda. Mam takovy dojem ze kdyz ji odpojim,motor je klidnejsi a jde lepe do otacek.Kdyz je sonda zapojena, po seslapnuti plynu se motor trochu hada. Mozna je to jen subjektivni dojem.Ale chci se timto zeptat,kdyz ji necham odpojenou, nekurvi se tim motor, take mam dojem ze to zere jako krava.Muze mi to nekdo osvetlit.Skode zdar.


RE: RE: RE: dotaz
Datum: 18.03.2003, 12:24
Od: Netopýr
WWW: http://plivnik.cz

to mozna rika teorie, praxe je ovsem jina....


RE: RE: dotaz
Datum: 17.03.2003, 18:54
Od: Jiří Čech

Délka přívodní hadice před karburátorem nebo škrtící klapkou u hliníkového potrubí (MPI) na nic nemá vliv, její průměr je velký a rychlost proudění malá, pokud ji demontuješ, nic se nezmění. Vliv má jen ta část, kde dochází k tlakovým kmitům v potrubí, tzn. mezi klapkou a sacím ventilem.


RE: RE: dotaz
Datum: 17.03.2003, 14:42
Od: car

OPRAVUJEM v predchadzajucom clanku nema byt kompresny pomer ale kompresny tlak.


RE: dotaz
Datum: 17.03.2003, 14:39
Od: car

Dlzka sani ovlyvnuje polohu a velkost kompresnich tlakov a plniacu ucinnost.Obecne plati ze s predlzovanim potrubia sa maximum kompresnych tlakov posuva k nizsim otackam, pritom nemusi platit ze max. hodnota kompresneho pomeru je rovnako velka pri rozdielnych potrubiach.Taketo ladenie sa pouziva v zavodnych motoroch spolu s vyfukom.Obdobne plati aj pri zmene priemeru potrubia.Ohladom toho studeneho vzduchu:cim ma vzduch nizsiu teplotu tym viac sa zvysi plniaca ucinnost.Kludne si zrus predohrev sacieho potrubia aspon v lete.Ohladne spotreby :skus zlicovat sanie s hlavou a karburatorom a vylestit potrubie.


RE: dotaz
Datum: 17.03.2003, 11:01
Od: fido

zdravim. samozrejme, ze studeny vzduch do sani prospiva kazdemu autu, delka sani ovlivnuje vykon a predevsim zalezi na tvaru privodni hadice...takove ty \"varhanky\" vzduch vyri a ten pak neproudi primo a dostatecnou rychlosti do sani. proto se tyto nahrazuji trubkou s rovnou stenou...jakoukoliv (s odpovidajicim prumerem). ale v prvni rade bych zde pouzil sportovni vzduchovy filtr. hoj


dotaz
Datum: 17.03.2003, 10:13
Od: Helmut

Chci se tady jenom, jestli muze nejak ovlivnit dlka sani vzduchu vykon a spotrebu motoru a jestli má cenu zavádět nejakym zpusobem u favorita rizenyho pocitacem studeny vzduch do sani motoru, predem diky za rady.Skode zdar


RE: RE: RE: RE: RE: Fa ojnice?
Datum: 16.03.2003, 15:20
Od: Jiří Čech

Udrží bez problémů tuhost a pevnost je tam dokonce vyšší - pokud nemáš uhnilá místa připevnění příčky převodovky a ramena.


RE: RE: RE: RE: Fa ojnice?
Datum: 16.03.2003, 12:49
Od: j

Mám doma kolíbku na uzkou 120.Teď sem si koupil 130 a kolíbka mi nešla nasadit na přední kolo musel sem propilovat středovou díru takže už to je v pohodě.Jenže co stím zadkem??Můžu to tam nasadit??Vydrží to když se to opře o tuhle napravu???


RE: RE: RE: Fa ojnice?
Datum: 15.03.2003, 17:17
Od: Jiří Čech

Pokud se nedodrží utahovací moment šroubu, tento se povolí a druhý to zákonitě udržet nemůže. Také únava materiálu muže být na vině, že se šroub normálně přetrhne (způsobuje to také nedměrné dotažení šroubu, který se natáhne). Motor nemusel být generálkován, ale pouze překroužkován a snad zabrousili ventily, poznáš to podle stavu karbonu na pístech. Ale to už je jedno, proražený blok je stejně na vyhození.


RE: RE: Fa ojnice?
Datum: 15.03.2003, 10:31
Od: Martin

Dobry článek díky.Nechci se nanic ptát jenom chci říct co sem viděl.Občas koupim nějaké auto rozdělám ho a prodám na díly a něco dám do svého miláčka!!Normálně koupil sem od jednoho pražáka škodu 130L za velmi rozumnou cenu ta častka se mi vratila dvakrát.Víte co stím měl?Jel z Prahy do HK a povolil se mu šroub na ojnici a ten druhy to neudržel takže mu ojnice prorazila blok.Jak se tohle muze stát??Když sem to rozdělával tak mě přišlo jako kdyby mu někdo dělal generálku motoru všechna těsnění nová.Byla to únava materiálu??Nebo mu tu GO dělalo nějaký čuně??Jinak já mám ve sví 120 favorita a stím olejem to je pravda vůbec nemizí.


RE: Fa ojnice?
Datum: 14.03.2003, 18:45
Od: Jiří Čech

Podle mne tam žádný rozdíl není, vizuálně jsou obě ojnice totožné a pochybuji, že by pro sériový motor v Boleslavi vymýšleli jinou technologii a měnili materiál. Jestli si dobře vzpomínám i objednací číslo podle katalogu je stejné.


Fa ojnice?
Datum: 14.03.2003, 14:06
Od: Tomáš Macháček

to p. Čech: díky za další informace. Mám dotaz, jaký je kvalitativní rozdíl mezi ojnicemi Š 130 a Fa? Při repasi motoru jsem je tam dostal s tím, že jsou lepší. Kvalitnějš materiál, zpracování nebo povrchová úprava? Díky za odpověď, určitě to někdo z vás ví :-).


RE: RE: Vytecny clanek...
Datum: 14.03.2003, 8:55
Od: tappaja
WWW: http://www.tappaja.wz.cz

Loni sem v Podebradech byl, ale jen jako divak(a fotograf http://uscar.serv.cz/srazy/podebrady/)... Je jeste hooodne veci, co mam dodelavat.


RE: Vytecny clanek...
Datum: 14.03.2003, 0:11
Od: Samantus
WWW: http://***

Dobra kara, byls loni v Podebradech na srazu?


RE: Vytecny clanek...
Datum: 13.03.2003, 23:45
Od: Havrla

Ano!! dost dobrý......


RE: Vytecny clanek...
Datum: 13.03.2003, 18:47
Od: Jiří Čech

Otázka vaček je dána hlavně původní vačkou motoru a jeho průběhem točivého momentu. Od toho de sá odvodit další. Tobě šest litrů objemu nestačí? --- Moje články navazují na sebe a tak poznámka o kompresním poměru u litinových pístů pro diesely je myšlena vůči dieselům jako takovým. Dno pístu - píst je vlastně hrnek obrácený vzhůru nohama a kde má hrnek dno víš.


RE: Vytecny clanek...
Datum: 13.03.2003, 16:19
Od: a

zajimavy clanek a mel bych par dotazu pisete ze u dieslovych motoru lze pouzit mensich kompresnich pomeru ale v praxi se pouzivaji kompresni pomery kolem 20ti a u benzinovych 8-12ti tak jak to teda je? dale jsem nepochopil co je mineno dnem pistu? to jako kdyz postavim pist aby stal jako napr hrnek, tak je mysleno jakoby to dno hrnku nebo jako primo ta strana v normalnim pohledu nahore, ta oddelujici spalovaci prostor, vysvetlil jsem to blbe ale snad jset pochopil co jsem tim chtel rici dekuji


Vytecny clanek...
Datum: 13.03.2003, 14:04
Od: tappaja
WWW: www.tappaja.wz.cz

Dalsi vytecny clanek, dekuji. Chtel jsem se zeptat na par otazek okolo vacky. Neni to sice na skodovku, ale proc ne. Chtel bych vymenit vacku u sve 5.7 V8. Tech vacek je mraky, ale nevim, co si vybrat. protoze z toho nechci delat motorovou pilu, tak v uvahu pripadaji vacky, ktery nejsou az tak "ostry", ale jsou ostrejsi nez serie a je u nich zachovan (nebo i zlepsen) kroutak v nizkych otackach. Oznacuji se cislem treba 260/260 coz je uhel otevreni sacich a vyfukovych ventilu. A tady je ma otazka, narazil sem na vacky, ktery maji ruznou dobu otevreni pro saci a vyfukovy ventily. Jakou to ma vyhodu? A pry lze ovlivnit dost znacne i zvuk motoru. A do jake hodnoty je rozumny jit, aby zustal zachovan "spodek" kroutaku?Nevim, jestli jsem to zformuloval srozumitelne...Dekuji Jinak par fotek z repase karburatoru na mych strankach, nekamenujte me:o))



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů