Komentáře k článku: Tuning versus vzhled RE: Pilka Datum: 31.10.2009, 10:16 Od: řur WWW: http://iu hzj RE: RE: RE: RE: RE: RE: Další z milionů názorů Ahoj a to jsi delal serii ty auta nebo nejakej tuning? RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... milanku ja mam felinku combi 1.350kw po dalnici jsem letel 165km v hod na te nasi d.1 a mel jsem bobky samej kamiom a samej magor spotreba 9litru proc RE: RE: RE: RE: Další z milionů názorů ja mam octavku narval jsem do ní 230000 kc ma to 456 koní vahu 1tunu a 400 kg spojleri karoserie cus RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Další z milionů názorů cus je tam nekdo RE: RE: RE: RE: RE: RE: Další z milionů názorů nevěděl bysi o nějáký škovce do 1000Kč třeba 120 ne ale i klidně 105 136 Zdravim všechny ŠKOdováky v tom 4lanku co jsem četl máš pravdu ale na druhou stranu když je auto udělaný pořadně myslim motor nápravy atd...... tak nevidim duvod proč neudělat hezky karoserii ja mam 136 mam vni skoro 120litru a jsem spokojenej tak se mějte čusssssssssssssssssssss..,. RE: RE: RE: RE: RE: Další z milionů názorů čau mě je 18 začal jsem od mala u škodovek a pořád jsem u nich s tátou jsem dal do kupy 100,120Lsku já jsem si na konec koupil 1000 a říkám zůstan u značky škoda u té české klasiky,vím jak se cítíš když jseš mladej a víš víc než jiní okolo tebe hodně štěstí chlape at se daří RE: RE: RE: RE: Další z milionů názorů zdarec lidicky je mi sice teprve 15 ale sem blazen do favorita 2 kamosum pomaham tunit skodovky jednomu stovku a druhymu stodvacitku sem proste si jistej ze v osnacti se pustim do mojeho auta jen sem se chtel zeptat na vas nazor jestli je to dobre rozhodnuti. jako o autech toho vim dost uz sme tu stodvacku rozebrali na sroubek a pak dali dohromady takze bych si na tuning troufnul takze chtel sem se zeptat na nazor starsich a skusenejsich. diky RE: RE: RE: Další z milionů názorů Hochu ještě drobek popřemejšlej, jetli jsi zdravej... RE: RE: RE: Další z milionů názorů Hochu ještě drobek popřemejšlej, jetli jsi zdravej... Pravda Chlape, máš pravdu, taky mě to štve, ale spousta lidí to nechápe, znám jich pára je to takový to TUNING, TUNING jenom TUNING a ve skutečnosti neví, ani kudy se tam leje olej RE: RE: Další z milionů názorů koukam ze tady vetsine lidi vi o tunningu pekny hovno,kort ti co si nalepej na skodofku rez je nejlepsi pac sou liny a nehodlaj investovat ani korunu do auta.To ze si nekdo udela auto v garazi byste neverily jak se da dost libove udelat,a je to lepsi nez kdyz to sjede s linky a mnohem spolehlivejsi pac to auto znate cely a to je dobre,taklovyhle auto se muze posrat stejne jako auto ktery sjelo z linky.a to ze si nekdo da plasty na schnilou kastly,jo o.k je to blby mel by to opravit ale kdyz nema prachy co ma delat.Si to promyslete nez zacnete zvatlat sracky. RE: RE: Další z milionů názorů Ackoliv je tenhle clanek davno mrtvej (taky jsem si to za nej pekne schytal) dovolim si tvrdit, ze nejlepsi tuning skutecne neni auto seriove vyrabene, ale nejlepsi je tuning v tovarne, tedy soutezni auta tovarniho tymu. Bohuzel, upravy S130, ackoliv jsou sqely, byly omezeny tehdejsi technologii. Proto jsou dneska uz zase trochu jiny moznosti, ale jinak napriklad S130L/A opravdu obdivuju, protoze jsou tam reseny lecktery technicky slabiny seriovyho auta. Musime si uvedomit, ze SERIOVY auto MUSI byt takove, aby jeho vyroba byla hromadne opakovatelna, coz v dobach S742 znamenalo spoustu kompromisu a nepresnosti. RE: Další z milionů názorů Souhlasím s Tebou.Nejlepší je auto v serii.Přece nejlépe ho naladí jen v továrně a ne rádoby tuner doma v garáži.Ty to spíš pěkně pokurví.Já mám na škodce nápis nejlepší tuning je rez.To bys viděl ty ohlasy. RE: tunning ffdggdgdgdg RE: Pilka Jo když zafouká vítr, to se dějou věci. RE: Pilka Jestli to nebylo tym ze tachometr lital od 100 do 145.. Pilka Možná tomu nebudete věřit,ja měl stovku a ta dělala na trojku 120km/h.Měla motor ze starý 1000-ky.Jela líp (mnohem líp než 120L).zajímalo by mne čím to bylo že tak dobře jela.Smerem do Brna (od Svitav)na čtyřproudovce těsně před Brnem jela jako prd 145km/h.Ato jsem vezl dva pitle brambor v kufru a tři lidi. zatim Zdar Bizonek. RE: skodatuning II. Vseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeecka cest a slaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaava.........Konecne niekto normalny,kto k Skodofkam aj nieco citi.Ja osobne som pred dvoma mesiacmi kupil od starsieho pana S100 v dost dobrom stave.R.v. 72,povodny lak,motoricky vyborna...farba...klasicka skodovacka bledohneda,podvozok,az na susplech pod nadrzou,uplne super...Pomaly ale isto sa pustam do uprav,dvojkomorovy karburator zo S120,vzduchový filter so skratenym a rozsirenym sanim a tepelnym cidlom na nasavani od vyfukoveho potrubia (na zimu fantasticka vec,uvidime,co to spravi v praxi),ventilator chladenia sprevodovany zmensenim hnacieho kolesa,takze teraz kruti rychlejsie (este ani raz som ju nezavari-isli ste uz niekto 7 km v totalnej zapche???).Teraz je to obute na 155/80 R14,ale rad by som ju prezul na 175/70-65 R13.Momentalne ju pripravujem na zimu,ale buduci rok by som rad nahodil vyladeny motor zo S110R s upravenym sanim a zvodmi a s patstupnovou prevodovkou.V interieri mam len malickosti na skraslenie (cerveny tapacirung na dverach,palubke a na podlahe),hlinikove klucky zo S1000MB, rad by som vymenil aj klucky na otvaranie okien za hlinikove,ale neviem ich zohnat.Mam tam aj budiky zo S120 (voda,tacho,otacky,zdruzak,palivo)...Skratka s interierom som sa pohral.Uz sa tesim na zimu...na motore je lestenia a lestenia.Pokial by si mal nejake rady,privitam ich.Dakujem a prajem Tebe a vsetkym Skodatunerom vela uspechov... SKODA FOREVER!!! Tuning Zdravím skodovkare hele delam jsem sraz skodovek a polovina lidi jse me ptala co je vlastne tuning!!!Navíc mam stovku a pomalu jak jsou finance tak upravuju karoserii povenku neni nic moc i kdyz uz dostava smrnc napravy ze 120 maxac gumy 165/65 a sedi super proste jsem moc rad ze se jeste najdou lidi co chcou investovat penizky do skodovek ono mate pravdu ze je mozna hezci udelat skodovku jen tak po motoricke strance peknou a potom predjizdet auta a machrovat ale kdyz vydim hezkou skodovku nejlepe vlastni tvorba protoze tech plastu bylo dost pak je to supa.U nas v NJ jezdi i skovky zhnila jak prase ale ma spoilery vyfuky kraval delaji.Souhlasim svama ze je hezci udelat auto do kupy a pak slechtit kdyby jste meliu zajem budu delat asi v srpnu sraz na kacabaji podrobnejsi informace budou zacatkem srpna na mich strankach Další z milionů názorů Kamos ma na stene v pokoji tri plakaty 130LR. Abych rekl pravdu, nevsiml jsem si zadnejch plastu. Muj nazor je ten, ze me blazi pohled spis na kamosovy plakaty nez na preplastovanou silenost jednoho souseda. Mam Skodzillu 120, nemam prachy. Na druhou stranu me doslova srala seriovost meho vozu. Vyresil jsem to jednoduse. Nechal jsem si udelat pres cely zadni okno pod sebe napis NO (cervene) TUNING (bile). Kamos uplne stejnou bledemodrou stodvacu. Nechal si ode me nalepit to same. Za samolepku jsem dal 250 kacek, vi o me vsichni tuneri z okoli (megaklaksonovani kdekoliv se vidime) a jsem docasne spokojen (s vizazi). Jina vec je samozrejme ta, ze skodarna je po technicke strance seriova a jizdni vlastnosti jsou brutalni. A ted informace pro vsechny, kteri chteji jeste vic vytocit mym komentarem. Mam jednu zadni poloosu emkovou a jednu uzovkovou. Upadlo mi totiz jednou kolo a nebylo po ruce nic jinyho. Proste tam zustala a stala se moji image mezi tunerama. Ja vim, je to brutalni a ted se muze ozvat rada lidi, ze je to o drzku, ze jsem debil, ze tenhle komentar sem vubec nepatri apod. Tak ja je predbehnu: je to brutal, jsem debil. Mejte se lidi fajn a jestli me nekdy potkate na silnici, tak trubte, jsem vas kamos. RE: RE: RE: RE: Reakce Jo, tak ta je hustá. RE: RE: RE: Reakce jo, a ještě abych přihodil do kotle komentářů k článku, na fotkách z pávova, je červená gardovka, doslova mě fascinovaly (s úsměvem na rtech) ty plastový lemy, a neskutečně utopený kola v blatnících, viděl jsem hodně, ale tohle je extrém (nebo X-TREME???) RE: RE: Reakce Jsou předělaný náboje. Podložky jsem moc nechtěl. Jinak musím uznat, že tohle auto moc nejezdí. Na běžný cestvání mám to druhý. RE: Reakce no, máš to moc pěkný, takovou nějakou barvičku jsem chtěl taky, ale nakonec jsem si to rozmyslel, jinak koukám že se taky docela nudíš viď, 2x během 3 let nastříkat auto... no nic. 100 máš udělanou přes podložky? nebo přímo vrtanou rozteč do nábojů?... do odkazu jsem na stránky jsem si taky přihodil svojí fotku... jinak obecně mě už pomalu začíná mrzet (zvlášť při pohledu na fotky z Pávova) že už i naše škůdky začínají být tězce o prachách, a o profesionálních tunnigových firmách. Nemám moc rád tunning, kdy autíčko stojí celej rok v garáži, a jezdí akorát na srazy a to ještě po rovný silnici, aby náhodou někde neškrtlo, a na cestě jinak nepotkáš.... já jezdim denně, a mám to pro radost, a zároveň i pro to, aby mi ty úpravy sloužily, ne pro to, abych je JEN ukazoval na srazech ostatním - je jasný, že taky na srazy jezdim rád, ale poslední dobou tyhle dvě skupiny tunerů jasně začínaj odlišovat (těžký prachy vs. šikovnost, popř. domácí dílna) RE: Reakce Máš to moc pěkný. Asi se docela shodnem :-)) Viz moje auto :-) Akorát ještě není tak dokonalý - 15ky kola čekaj v garáži, v tejdnu sem zadělával sedačky. Reakce Jak tak koukám, tak tenhle článek dost rozbouříl jinak poklidné vody. Autor má jistě v něčem pravdu, ikdyž jeho auto bych asi taky nepovažoval za tuning. Jen tak pro zajímavost dávám odkaz na fotky mého auta a předem upozorňuji, že za tunung v pravém slova smyslu, to také nepovažuju. Pravdou je, že velkým příznivcem oplastování nejsem a na mém autě je to taky vidět. Mějte se a škodovkám zdar! web.quick.cz/tomzet RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning tak si vem dva kamarády, udělejte kolonu, a jeďte do Mostu, a zkuste si hezky spolu najednou vyjet kopec na Hněvín, garantuju ti že si to vyzkoušíš, ale jinak taky jinej kopec neznam... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning Este sem newidel kopec na kterej by mi nestacila dvojka .... ani u Opla ani u Skudky .... A ze uz sem par stotisicu najezdil ... skoda 135 turbo? kde se na tech webu vyskytuje skoda 135 turbo?to musim videt RE: RE: RE: RE: KLUB 200+ Cool! Tomu rikam prace, zvenku to skoro neni videt..... paradicka. RE: RE: RE: RE: KLUB 200+ Jo, to vypada rozumne. volove Jste vsichni volove.kazdej tuni jak muze a dela se svim autem to co se libi jemu ne ostatnim.vsichni jen kritizujou to co nemaj radi.dete vsichni doprdele. RE: RE: RE: KLUB 200+ A co rikate tomuhle ? Rozumna uprava, nemyslite ? <a href="http://personal.inet.fi/yritys/wallcar/galleria/skoda_120_Turbo_IC.htm">skoda 120 Turbo</a> RE: RE: Taky tuning :o) Protoze mam rok vyroby '96 a tam neni. Seriove se montuje od cca 1/2 '97. Nejdriv si zjisti fakta a pak kibicuj :o). PS: koukni se schvalne z okna a obhlidni par starsich feld.... RE: RE: Taky tuning :o) Feldy mají 3. brzdové světlo seriově až od faceliftu. Do té doby byly bez tohoto světla a montovalo se až dodatečně. RE: Taky tuning :o) Tak to je blbost,protože felda má třetí brzdový už z výroby,tak nechápu proč sis ho kupoval..:o))) Taky tuning :o) Tak jsem si o vikendu poridil tuning na svou novou feldu - na burze jsem koupil a 60 Kc bily bocni blinkry a oranzovy navlek na zarovky do techto, 3. brzdovy svetlo ... :o)) PS: berte tento komentar jako pokus o nejapny zert, ale kdyz si chvili ctete v historii komentaru, tak Vam to neda... Jeste jednou sorry. Taky tuning :o) Tak jsem si o vikendu poridil tuning na svou novou feldu - na burze jsem koupil a 60 Kc bily bocni blinkry a oranzovy navlek na zarovky do techto, 3. brzdovy svetlo ... :o)) PS: berte tento komentar jako pokus o nejapny zert, ale kdyz si chvili ctete v historii komentaru, tak Vam to neda... Jeste jednou sorry. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning A právě s meziplynem se na jedničku nemusí čekat až to zastaví ... RE: RE: Stroboskopy Jo,tak dík moc.V Táboře se na to mrknu,ale to už bych to chtěl mít i na svym žihadle.Jinak tak jak to uvádíš ty je to vopravdu bomba-je tak dál.Škodovkám zdar RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning No nevím jak vi, ale já jsem jezdil z různými škodovkami od 105 přes 125, feldu, favorita, fábii a taky chvíli eRko, než jsem ho rozebral... a jezdil jsem i velice slušné krpály, ale nikdy jsem nepodřazoval na jedničku, buď jsem to vyjel na dvojku, nebo jsem holt musel zastavit (skoro zastavit) a pak teprve řadil jedničku. V běžném provozu potřebuji jedničku jenom na rozjezd (i když to jde i na dvojku a s trochu sebezapření v případě potřeby i na trojku...). A asi takhle to bylo myšleno a ne na postup, jak zařadit jedničku... RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning Co to je za dotaz, jestli nekdo podrazuje z dvojky na jednicku? Ty jezdis s tim svym Oplem jenom po rovine, nebo kdyz ti v opravdu prudkym krpalu dvojka uz nestaci, tak zastavis aby jsi tam dal jednicku??? S tim tvym jezdenim to fakt asi nebude zase az tak super, co? ;-) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning Normálka, vyřadíš dvojku, pustíš pustíš spojku, dáš meziplyn a hodíš tam jedničku, je to v pohodě. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning Hele nechci se tady hadat o rychlostech ani o znackach auta (btw mam OPLA :o) ale ne kadetta proboha) dlouho ... dlouhataaaansko sem jezdil se 120kou ... rekni mi jednu vec: je jedno v jakym aute ale ty podrazujes z DVOJKY na JEDNICKU ????? rekni mi KDY ??? mozna neumim jezdit :o) RE: RE: RE: RE: ? Nedávno jsem to zkoušel a z 0 na 100km/h cca za 14-15 sec. (ne příliš přesný měření) RE: Stroboskopy Jelikož jsem je vyráběl já tak mohu prohlásit že to funguje na 100% a přesvědčit se můžeš třeba v Táboře (kdyby to nefungovalo tak bych to nezveřejňoval-takovou ostudu bych si neudělal) Stroboskopy Zdravim škodovkáře,chtěl jsem se zeptat jestli má někdo z vás zkušenosti s podomácku vyrobenýma strobáčema,jejichž plánek je na unicos/škoda.Hlavně jestli fungujou tak jak se tam uvádí.Škodovkám zdar RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning To jo, chtěl jsem jenom říct, že na autě kde jsou synchrony v háji je nutný srovnat ty otáčky poměrně přesně, jinak to tam jde přes zuby. Když synchrony makaj jak maj, tak to rozmezí může být podstatně větší a rychlost tam padne s přičiněním synchronu. Jinak odměnou řazení s meziplynem může být taky vyšší spotřeba, záleží na stylu jízdy - jak brzo před zatáčkou (a přibrzděním) to tam chceš kopnout, tak vysoko musíš na neutrálu vytočit. Ten kdo rád brzdí před zatáčkou podřazením a motorem to pozná. RE: RE: RE: RE: dotaz ano to se lisilo jen stalym prevodem... ale pak jeste existuji firmy, ktery jsou ochotny ty prevodovky dal upravovat, je mozny zes tam mel nejakej hybrid... RE: RE: RE: dotaz no, ale to se lisilo stalym prevodem ne ? a me a rychlost s otackama nesedi jen na 5ku ! nebo jsem slepej, jak rikam radsi to jeste overim, ale myslim, ze nekecam :) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning Dovolil bych si lehce nesouhlasit, pokud clovek radi dolu bez meziplynu a pusti rychleji spojku, tak je to dost poznat, jak sebou auto cukne kdyz se srovnaji otacky motoru, prevodovky a kol. Opravdu vsem doporucuju radit dolu s meziplynem (hlavne z 3 na 2 a z 2 na 1, tam jsou ty rozdily v otackach motoru a prevodovky nejvetsi), je v tom velkej rozdil a navic to polechtani plynu ani neda pri razeni moc prace... casem si na to zvyknete, a pak uz muzete prijit na radu i dvoji vyslapnuti spojky... tj. seslapnu spojku, dam paku do polohy neutralu, pustim spojku, polechtam plyn, seslapnu znovu spojku a zaradim... jde o to srovnat otacky motoru, prevodovky a kol tak aby byly pred pustenim spojku priblizne stejne... odmenou vam bude plynula jizda a mnohem mensi opotrebeni prevodovky i spojky. no to jsem se zase rozkecal... RE: RE: dotaz Jo, prevodovky ve formanu i favoritu jsou stejne, ale do obou montovaly se dva druhy. :) Ta delsi byla na prani. Ta kratsi jede na V. pri 3000 ot/m 104,5 km/h, ta delsi jede 111,5 km/h. RE: dotaz Převodovky se můžou lišit stálým převodem, ze začátku to tak u formanů/favoritů určitě bylo .., někde tady na techwebu je o převodovkách článek. RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning Nahoru se neřadí s meziplynem ale s dvojím vyšlápnutím spojky (prostě ji pustíš na tom neutrálu), dolů potom samozřejmě s meziplynem. Ale k tomu jestli to někdo umí nebo neumí, tak to poznáš jedině až budeš mít synchrony totálně v háji :))). Já takhle jezdil několik let s favem kde nešla dvojka ani zaboha bez meziplynu, a chvíli trvalo, než jsem se naučil trefit ty správný otáčky na tom cvrknutí plynem na neutrálu. Tam se prostě musí dorovnat otáčky hnaného a hnacího hřídele, ale když jsou funkční synchrony, tak to je celkem fuk, padne to tam tak jao tak ... RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tuning To Michal: proste radis s meziplynem, to umim taky .... :o) RE: tuning Myslim, ze autor clanku moc dobre vi, co dela. Kdyz nekdo na silnici potka trochu polecenou sunku, je udiven, tohleto nezna, tak si da pozor a jede radeji opatrne. Je to paradox, jel jsem ted s Fordem Mondeo 1.8 Vtec, 115 k. Po okreskach. Se S100 bych byl asi rychlejsi. Vsici se cpali prede me, a rikali si, jsem borec, predjel jsem forda. Jak se silnice rozsirila, pekne jsem jim to naprasil, pitomcum. dotaz no mam uplne blbou otazku na kterou je asi odpoved ANO takze: ma Favorit stejnou prevodovku jako Forman??? Proc se ptam, protoze jsem zkousel podle tabuky tady z techwebu jestli rychlost odpovida otackam no a vsude to bylo O.K. az na 5ku tam to je o dost jinak to mi vysvetlete diky radsi to jeste prekontroluju :) Co resite ? Myslim si, ze je jedno, jestli ma nekdo S100, S120, Facko, BMW, nebo neco jineho. Po vstupu do EU stejne budou platit predpisy EU, a oni zakazou provoz vseho, co nebude mit papirove kat., to si budte jisti. Vsici skoncime v propadlisti dejin. Proto mam strakatou S100, s LPG. To je nejlepsi tunning. Vydelala si nejen na sebe, ale i na sportacka. RE: RE: RE: RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... Je to komicke uplne stejne jako kdyz nekdo kdo ma Skodovku nadava na Facka........... RE: RE: RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... Připadá mi poněkud komický, jak každej nadává autu toho druhýho, obvzlast kdyz de vo jinou znacku... RE: RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... Jaryne, nebyl jsi moc dlouho na slunicku??? Trosku to tu prehanis, myslim ze ta felda udelana u Motor-excelu ma tak trikrat vetsi hodnotu nez Tvuj Kadet, toho prodas maximalne za padesat tisic nejakemu pubertakovi v sustakach, nikdo jiny by to nekoupil........ RE: RE: RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... Milan: OK, motor-excel beru! RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... Ty vole kde jsi to sebral 65kW s se starym 1.3 OHV smejdem. I s ostrou vackou, chipem, remusem a kn filtrem ti to neda vic nez 60kW. Kdyby ses misto tuneni zastaraleho smejda s rozvorem kratsim nez multikara venoval nejake rozumnejsi cinnosti. RE: RE: RE: RE: RE: Tuning ne je fakticky po meste... Reknu to takhle...pokud budu jezdit po meste style prase tzn. 1,2,5 razeni ( kvalty ) apod ...motor drzis v otackach 3 - 5 tis tak pak je spotreba 12-13 litru.. Spotrebu merim stylem plna nadrz 100 km ujedu a zase na stejne benzince doplnim do plne. Pokud beru normalni jizdu ale ne zase ze motor je podtacen a plahocim se jako slimejs, tak je to tech 9....V zime to bylo 10 ale skrz sitic. Jo ve 115 se da radit za 3. ALE : nesmis mit zarazenou dvojku mackas spojku a hned za 3. Sice to jde ale slysis jak prevodovka trpi ( jde to pres zuby ) Jediny styl jak preradit je druhy stupen, neutral, 3 stupen...To je jediny postup, pak neni problem...Ale pri 105 to jde bez problemu....Ovsem problem je z 2ky na 5tku to tak pokud to nechci tahat pres neutral tak je to tech 80 KM!!!!!!! Nevim ani 74kw octavie GLX to nerozdejcha do 140 pak je rychlejsi... to se bohuzel 1.3 motor nechyta... :((( Nejvetsi strach mam ale o 3x ulozenou klikovku :( Tohle je velky problem a dosti limitujici.. Jinak mohu rici ze 280 stupnova vacka je naprosto skvela. Bohuzel dani je vyssi volnobeh, a bohuzel vetsi spotreba nez ze seriovou vackou. Dalsi problem je vyssi hlucnost od tech 3000 - 3500 vyse . :( Ale lze to vyresit odhlucnovaci vlozkou ( kami :) Ale nejsou penize zatim :( RE: RE: RE: RE: Tuning 2 Michal (Kuldas@): A ta spotřeba 9l/100km je po městě nebo po dálnici? Jestli po městě, tak to bych chtěl fakt vidět, jak s takovou vačkou a hlavou jezdíš za 9l/100km! Sorry, ale buď realista. To co píšeš možná platí mimo město. A řadit ve 115km/h za 3? Není to trochu blbost? Chtěl bych vidět synchrony. Při těhle otáčkách to nemůžou stíhat(vím, o čem mluvím). Chudák převodovka :-( Jinak máš rech, že slabší Oktávky to nerozdejchaj, když je předjíždí ve 160km/h Fávo :-) Zdar RE: RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... tio Vici: podivej se na moje stranky tam je to vsechno popsane nebo napis na mail. RE: RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... 2 vici: Míla tam má ostrou vačku (myslím že mi říkal 265/?), čip, výfuk, filtr, upravenou hlavu(kompres, spešl. ventily, kanálky). RE: RE: KLUB 200+ myslim, ze odpor vzduchu je kurevsky dulezitej a s rychlosti roste jako prase :( RE: RE: RE: KLUB 200+ Zdravim Ty co se nakazily tou neléčitelnou nemocí jménem TUNING.Nechápu jak nekdo může váhat nad tím zda namontovat či nenamontovat spoiler atd,mám vyšlechtěnou š1000MB,a neni nad to když ve 150 předjíždíte filcky a podobný dnešní "bláta",je to muj názor a myslim že ne jen muj.škodě zdar. RE: RE: KLUB 200+ Zdarec! Tak jsem se probral tou spoustou komentaru a nemuzu pochopit proc se kazda diskuze na jakekoliv tema zvrhne v prehlidku pokorenych rekordu. KOHO TO KURVA ZAJIMA??? Uz je mi lip, ted k tematu... Mam 125L, vsechno seriove, akorat sani a karbec jsou vylestene a chybi mi pul tlumice sani. Nedavno jsem za smesnou cenu koupil spojlery (predek, bok) ale nejak se nemuzu premoct, abych to namontoval. Asi jsem taky zastance uprav v nejakem logickem sledu, to je podle me nejdriv na seriovce projit STK, pak podvozek, brzdy, motor a nakonec zevnejsek. Zdechlina, ktera si veze dva metraky laminatu a na krizovatce zustava daleko za seriovkama je vsem jen pro smich. Mejte se a skodilakum zdar, Chatra RE: KLUB 200+ Dovolim si doplnit vypocty, jedna se o teoreticke hodnoty predpokladajici idealni prevodovku. Za vztazne vozidlo pro karoserii S742 vemu S105L/33kW, max rychlost 135km/h. Stejny vozidlo by na 200km/h melo potrebovat 73kW, na 180km/h 59kW, na 160km/h 47kW, na 150km/h 40kW. Vypocet je: (maximalni_rychlost / vztazna_rychlost)^2 * vztazny vykon = potrebny_vykon, racte si prepocitat. ;-)) Myslim, ze to z hlediska odporu vzduchu zas tak velky problem neni. Jestli je to opravdu realny, tohle z auta dostat, nech klazdy uvazi sam. Snad jsem ten vypocet nezvrtal. Klub 200 ad. Chtel bych jeste na zaver podotknout, ze si VAZIM prace, schopnosti, umu a vytrvalosti vsech, kdo se snazi svoji Skodovku udrzovat, mazlit, zlepsovat... cili - jak se rika Tunit. At se Vam to, chlapci, v ramci moznosti dari. Skode ZDAR! KLUB 200+ Tak panacci, koukam kam az se rozvinula diskuze "jestli plasty ano, nebo plasty ne" :o)) Kdyz uz se tu ohanite rychlostma nad 150km/h tak bych si dovolil malej prispevek. Jak mozna nekteri vite (zvlast ti, co SKODA.PANDA.CZ sleduji od zacatku svoji existence) jezdil jsem nejakou dobu docela vyslechtenym Erkem a potom jsem presedlal na 150ti konovou Hondu CRX. Samo ze mi to nedalo a u obou aut jsem zkusil jet "co to da". Erko slo tachometrove 160 (takze realne cca 140-149 a bylo mi ho lito- otackomer zle v cervenym poli), v CRXu jsem to drzel do chvile kdy se rucicka tachometru oprela o hodnotu 9000 a zacal zabirat omezovac. V tyhle chvili bylo na tachometru 230 a mne bylo jasny ze sem narazil na vyrobcem udavanejch a v technicaku napsanejch 222km/h. A reknu vam chlapci,<b> JE TO KURVA HUKOT !!!! </b> A) je potreba mit setsakra dobrej a stabilni podvozek B) na tuhle rychlost se 150ti konovej motor rozjizdel dost dlouho C) byl to fakt supr pocit ale byl sem z toho tezce vyjetej na dve hodiny .Uvedomime-li si ze odpor vzduchu stoupa se ctvercem rychlosti, pak musi bejt kazdymu jasny, ze ten kdo rekne - jel sem s Feliciii nad 200 je PROSTE KRAVINA. (podobne plati o rade 100/110/120/130 a rychlostech nad 180). S vykonem kterej jsou +/- seriovy motory schopny dat to NELZE, NEEXISTUJE a NENI MOZNY. Howgh! RE: RE: RE: RE: Tachometry Jeste pred tim nez jeste vice projevis svou inteligenci a nazory te upozornim na jednu vec. Takovy jako ty uz tady jednou byl, jmenoval se Viktor Sosenka. Precti si v ruznych clancich jeho komentare a odpovedi na ne. Tady to zname vsichni. Takze pokud nemas neco objektivniho ci zajimaveho a hodlas pouze projevovat sve inteligencni schopnosti tim ze budes urazet a hazet vykriky do tmy o vykonu tvojeho auta ktere stejne nikoho nezajima, tak proste jdi na jiny web. A az mi zacnes ted nadavat, tak to prosim delej na muj mail, at neotravujes dale ostatne ctenare... RE: RE: RE: RE: Tachometry Reknu Vam hadat se o kravinach to Vam teda jde!!!!! RE: RE: RE: Tachometry to je fakt.. vysypal se mi rizeny katalyzator. hlavu si nad tim mily hlupacku lamat nemusis, protoze ty nejspis zadny takovy nemas. RE: RE: Presnost otackomeru a tachometru... z velkeho kopce s vetrem v zadech:o))))))) a nebo mas chip od Cimbu:o))) Nic ve zlem:o) jak a co mas upravene ze to tak jede? RE: Presnost otackomeru a tachometru... Dnesni cyklokomputery meri az do 200 Km/hod presnost nevim a velmi casto se pouzivají na motorky. Jinak ke starsim prispevkum o rychlosti, ja s Felicii 1.3 MPI (upravena) muzu jet po dalnici trvale 150 Km/hod do kopce po rovine. Maximalni dosazena rychlost podle tachometru 195 Km/hod a prepocitana podle velikosti pneu (185/60/14) 202 km/hod ale bylo to v nemecku na kvalitní dálnici. RE: Presnost otackomeru a tachometru... Zdravim,kamoš staví moc vychytanou Š 130 a pořizoval do ní počítač.Nejsem si jistej,ale když to počítá průměrnou rychlost(+ další hromadu věcí),tak to musí počítat okamžitou rychlost a mělo by to být dost přesný.Pořízeno na conrad.cz... A ještě k tuningu...Zatim jsem nepotkal škůdku,která má udělanej spodek,nebo motor,nebo obojí a je to schnilák jako pig.To je jako stavět barák od střechy.To už chce opravdu jenom odvahu a žádnej mozek.To už bych si radši koupil GSI.Je jedno v jaký šunce se zabiješ... Škodě zdar! Presnost otackomeru a tachometru... K presnosti mereni otacek a rychlosti: Uvazuju delsi dobu o digitalizaci mereni tehle veci v aute, jestli se nekdo uz takovou veci zabyvate, urcite dejte vedet. Co se tyce toho tachometru z kola.... obvykle z duvodu omezeni matematickych operaci nemivaji cyklotachometry ve vyssich rychlostech dostatecny rozliseni zobrazeni hodnoty. Nevim jak novejsi typy, ale byvalo obvykle, ze tachometr na kole meril do 120km/h a jeste na konci rozsahu s presnosti 5km/h, tim bych auto urcite nevybavil. Dneska se jiste da sehnat lepsi, za kolik? RE: RE: Tachometry jaryne uz me celkem seres. mam spis pocit ze tvoje GSI tedka moc nejede,nebo se pletu? A nebo jezdis 200 na lane?? ja se svym fackem jedu taky do dost prudkeho kopce 150, ale to je celkem muj problem a nikoh s tim neotravuju. takze uzij si opravu sveho vraku.... Jenom muj nazor precetl jsem si hodne komentaru, se kteryma se da jenom souhlasit. Ale i hodne se teryma se souhlasit neda. Je mooc hesky mit upraveny motor, podvozek atd.. Ale kdyz nebude neco, co ty veci bude drzet pohromade, tak i nejlepsi sportovni brzdy prdlajs ubrzdi. Vono potkat auto se super podvozkem z kteryho padaj blatniky nemusi byt moc prijemny. Ani plasty moc mepomuzou kdyz neno co by je zabrzdilo. pravda bude nekde u prostred. Zaklad je mit auto v perfektnim technickym stavu a pak si stim muze delat kdo chce co chce. Melibi se mi preplacany auta plastama. Ale fakt pekne udelany auto, za tim se rad votocim. A menusi to mit extra vykon. A co se rychlosti tyce, nevim jak to mate upraveny, ale pri takovejch rychlosti to uz snad musi vzlitnout. Ja dam s moji 120L max. 140 a vic se bojim, abych se nepodival do nebe. Jinak mam rad sviznou jizdu, ale v ramci moznosti. Ridi si musi byt vedom na co ma on a jeho auto. Kolikrat se mi stalo, ze me predjizdeli majitele ruznych zahranicnich vozitek v tak nepochopitelnych mistech a situacich, ze jsem vazne zacal pochybovat o jejich inteligenci. Asi proste nemohli snest pocit plahocit se za stodvacou devadesat mimo obec. Nekdy mi propada, ze je na ceske sinice lepsi nevijeizdet, jeli Vam zivot mili. Skode a ridicum, kterym nezalezi jenom na sobe, ZDAR! RE: Tachometry Pozor otackomer (ze sdruzeneho hranateho stitu postaveny okolo IO MAF115) lze velmi snadno presne zkalibrovat a dostavit linearitu, zvladne to kazdy elektroprumyslovak s generatorem. Vzlastni kalibrace zabere tak 10min. Pak to ukazuje velmi presne. Takze, ikdyz mam tez serizeny tachometr a udaje vypoctene z otackomeru s nim celkem sedi, verim spise vypoctu podle otacek.... Pri 4500ot/min na 5q/3.9 jedu cca 153-154 km/h. RE: RE: Tachometry No jaryne, uz jsme z toho tveho GSicka vsichni opet uplne hotovy.... RE: Tachometry vy volove, o cem si to tu povidate, ja jezdim se svym autem 150km/h do prudkeho kopce a vy z toho prozivate orgasmus. Tachometry Když už jste dodiskutovali k přesnosti tachometrů, tak mi jednou zkoušeli tachometr na zkušebním stroji v opravně. Při šedesáti to ukazovalo přesně šedesát, při devadesáti už to ukazovalo sto a při stodvaceti stočtyřicet. Pak samozřejmě není problém mít na tachomteru 180 a ve skutečnoti 150. Podle otáček je hezké se dopočítat rychlosti, aly oni ty otáčkoměry na tom jsou s přesností dost podobně (možno zkontrolovat při seřizování motoru v servisu). Momentálně řeším jak zabudovat do auta cyklocomputer, na kterém se dá přesně nasavit obvod kola. Až bude hotovo dám vědět. Jinak s článkem souhlasím a jsem překvapeney kolik z vás taky. U těch plastů bych docela rád viděl výsledky s aerodynamického tunelu, protože věřím že půlka z nich přinese akorát zvýšení spotřeby a aero..odporu. Tachometry Když už jste dodiskutovali k přesnosti tachometrů, tak mi jednou zkoušeli tachometr na zkušebním stroji v opravně. Při šedesáti to ukazovalo přesně šedesát, při devadesáti už to ukazovalo sto a při stodvaceti stočtyřicet. Pak samozřejmě není problém mít na tachomteru 180 a ve skutečnoti 150. Podle otáček je hezké se dopočítat rychlosti, aly oni ty otáčkoměry na tom jsou s přesností dost podobně (možno zkontrolovat při seřizování motoru v servisu). Momentálně řeším jak zabudovat do auta cyklocomputer, na kterém se dá přesně nasavit obvod kola. Až bude hotovo dám vědět. Jinak s článkem souhlasím a jsem překvapeney kolik z vás taky. U těch plastů bych docela rád viděl výsledky s aerodynamického tunelu, protože věřím že půlka z nich přinese akorát zvýšení spotřeby a aero..odporu. RE: RE: RE: ? No a este by ma zaujimala akceleracia tvojej seriovej 130 Rapid. RE: RE: RE: RE: RE: ? 175 km/h s Fackem? hm tak to mu asi taky premerovalo tacho....... vzdyt napriklad maximalka verze (a to velmi rozsirene verze) BMM 40kW je 140 kdyz se moc dari. A ony fabricke udaje tykajici se max. rychlosti Facek a novejsich aut vicemene na 100% sedi. Napriklad Felda MPi 50kW ma mit max. 162 a kdyz jsme to zkouseli s takovou Feldou, ve vybornem tech. stavu, dokonce s chipem, tak to opravdu bylo 160 a malicky kousek - na rovine a bez vetru v zadech. Kdyz jsemstouhle Feldou ficel po dalnicich, tak byl opravdu svatek kdyz me nekdo predjel, (samo netvrdim ze je to bezpecna rychlost a taky netvrdim ze tam nebyla spousta rychlejsich aut atd). Nicmene to je asi normalni, Mpicko nejede zle (teda 50kW verze, 40ka je zmetek), ale vic nez 160 neda, takze pokud Vam cokoliv, hlavne 120ka, 130 a slabsi Favo/Felda a dalsi jede moc rychle, neni to autem ale spis tachacem.......... ono uz jen zmena pneu pokud maji jiny obvod nez s jakym pocita prevod tachometru docela tezce zkresluje....... RE: RE: RE: RE: RE: ? Pánové, jsem opět u diskuse ohledně maximálních rychlostí a tachometrů, podívejte se na starší příspěvky na techwebu a je tam někde tabulka na výpočet rychlostí a on-line formulář, do kterého zadáte otáčky motoru, rozměr pneu a stálý převod a rychlostní stupeň a vypadne vám rychlost. Ještě si dovolím upozornit, že u té tabulky je úplně jedno jestli máte motor seriovku nebo upravenou u toho výpočtu nezáleží na úpravách motoru, je to pouze o otáčkách. Výkon motoru oceníte pouze do chvíle než se na ty otáčky dostanete, ale pak už ne. Tj. pokud pojedu se seriovou 125 130 km/h budu točit nějaké otáčky a pokud budu chtít zrychlit ještě řekneme o 20 km/h na 150 km/h musím dosáhnout vyšších otáček, které už ale motor nedokáže vyvynout, proto to auto rychleji nepojede, ale upravený motor tyto utáčky hravě vyvyne a proto auto ještě zrychlí... Teoreticky může jet i seriová 130ka 200 km/h pokud na pětku vyvyne odpovídající otáčky... (to jenom pro ty, kteří by mě chtěli kamenovat za tak trofalé tvrzení, že jím auta nejezdí 160-170-180...km/h) RE: RE: RE: RE: ? Jen abych doplnil ... jel jsem s kamosem (ma facko) po dalnici, pozor z kopce, a me rucicka na tachometru ukazovala 200km/hod (mam nalepky tady s techwebu) spise se tam klimbala v rozmezi +-10km/hod a pak kdyz jsem s nim mluvil tak rikal ze tam mel 175km/hod .... takze si muzete udelat obrazek jak ty tachometry meri .... mam obuti 175/70/R13 motor FA(46kW) a 5q(prevod 3,9) RE: RE: RE: ? Ja bych to stema rychlostma neprehanel. Velky cisla vypadaj hezky, ale realita byva jina... Jet se seriovou 130tkou 160 (skutecnych) je dooost problem... Kdyz jsem serizoval tachometr, tak jsem zjstil (a po te ubral) u rychlosti okolo 150 ti odchylku cca +15% a to u obou tachometru, ktere jsem mel v ruce. Jinak pri otackach 4500 (a otackomer mi ukazuje naprosto presne) mi to (136/5q/3.9) jede neco malinko pres 150... Jo a kdyz jsem mival pneu 175/65 a neserizeny tachometr, tak se rucicka za 180tku dohnat dala, ale skutecna rychlost byla zcela nekde jinde :-)). RE: RE: ? Když tě ještě nepředjela Škodovka, tak to jsi měl jet 17. dubna po dálnici z Ml.Boleslavi do Prahy a zpět. Možná, že by jsi mě na pár vteřin viděl. 160 km/h v pohodě bez jakýchkoliv úprav motoru (130 Rapid), ale potvora už dál netočí (jenom asi 4250 ot/min). PORAĎTE NĚKDO: chci si dát jinou vačkovou hřídel, co by jste mi doporučili? RE: Rychlost atd... ať si každý říká co chce, ale "kamarádi" z dopravní policie mi naměřili 141km/h (stálo to litr - safra drahý měření) :o) a rezerva tam stále ještě byla, když mluvím o maximálce, tak beru maximálku za ideálního počasí (pro škodovku je to těsně před deštěm) na dálnici, z prudkýho kopce - na budík by to chtělo další čárku (bylo to za 180) ale skutečná rychlost si myslím že taková nebyla... mimochodem, motor je seriový fa, na LPG a převod je 3,9 (5-ti kvalt) - otáčky byly někde na kraji maxima toho motoru - obsazenost 2 lidi a pár zavazadel... myslím že pár lidí ví o čem mluvím... ona ta maximálka je supr, ale nedejbože to v tuhle chvíli zastavit...škodě zdar P.S. po rovině podle budíku někam ke 150km/h v těhle místech tomu ještě věřim Rychlost atd... Jo, jo, je jasný, že na prvním místě by měly být v pořádku brzdy, podvozek a kola ("švestka" na běhounu pláště dokáže pěkně potrápit). K těm uváděným rychlostem: kdo z Vás to má opravdu změřený přesně? Většina rychloměrů škodovek (105-130) kecá = ukazuje víc než je pravda. Pravděpodobně to bude použitým obutím. Přestožě pan Cedrych píše, že rozdíl mezi původními R14 155 a R13 je v toleranci, tak je to asi takhle: rozdíl tam JE. Měřil jsem obvod (pásmem i přes poloměr k vozovce) R14-tek (155OR6) a R13-tek (165OR34) a pak spočítal odchylky v rychlostech. Tu tabulku jsem už někde ztratil, ale přibližně se pamatuju, že rozdíly byly asi o 9km/h víc na stovce a kolem 13km/h na 130-tce. Takže klídek je možný, že na káře, která má obutý R13 165/70 to kecá ještě mnohem víc a pak se tu objevují takovýhle cifry. Rozdíl je poznat i na akceleraci. Jednou jsem v zimě na sníh obul starý R14-kový zimáky a auto rázem znatelně "zlenivělo" (krom toho sem málem dostal mořskou nemoc z toho, jak to plavalo :-))) ). Já sám mívám na dálnici (na rovině) na tacháči něco mezi 145 až 155, takže v reálu jedu asi tak 135. Potvrzeno i člověkem, který má údaj rychloměru potvrzen radarem. Ještě jedno rejpnutí: rychlost by se měla měřit na rovině, protože třeba i z mírnýho kopce to jede třeba i 170. GIMLOS P.S. Jinak taky přehnanejm a nevkusnejm plastum nefandim... RE: RE: ? Ještě abych se vrátil k plastům. Mam na eRku přední spoiler od AXL tuningu (jenom mě napadá, že občas je na autech k vidění nápis TUNNING, což je samozřejmě BLBOST), který se mi jevil jako nutná potřeba. Bez něj se eRko při 120 km/h už vlnilo po silnici a maximálka při velkym potlačení pudu sebezáchovy byla přes 160 km/h. Takže přišel ke slovu zmíněný spoiler, výška asi 15 cm, většina z vás ví o kterej se jedná. Při snížení př. pružin, je výška spileru nad zemí asi 11 cm, což není žádná brutalita, ale níž to prostě nejde, protože už tak často slyšim jak hrubě rozmlouvá se silnicí. Maximálka spadla na cca 150 km/h-cca 6000 ot/min, max 7000 ot/min na 1.-3.kvalt (když je na tacháku 100 km/h, jedu ve skutečnosti 96,5 km/h - měřeno podle kilometrovníků na dálnici) ale ten pocit se nedá srovnávat. Při 90 km/h se eRko začne „lepit“ a vim, že když ve 130 km/h pustim volant, neuteče do škarpy. Kamarád, kterej má 120 s hřebenem mi nevěřil dokud to neviděl na vlastní oči. A ještě mam zadní kapotu ve stylu RS s průduchem. Ale jinak už nebudu do vnějšího vzhledu zasahovat a pohrávám si s myšlenkou strhnout pruh z předního skla, to se v 80. letech „nenosilo“. Prostě jsem jenom chtěl říct, že některý plasty maj svý opodstatnění pokud chci zvýšit úroveň aktivní bezpečnosti, a že rychlost škůdek se sériovym motorem kolem 150-160 km/h není blbost.(motor 120 LS po GO, uříznutý sání, 4-katodový svíčky BERU a výfuk domácí výroby-celkem nic světobornýho-převodovka 4,44) Nakonec můžu jenom zopakovat, že výbornej technickej stav je základ. Škodě zdarec. RE: ? Zdravim, co do rychlostí, myslím si, že se sériovou 130-kou není zase takový problém dosáhnout rychlosti 160 Km/h. Mě se to už několikrát podařilo a to jsem jel na LPG (rychlost měřená společně s více vozy). Jasně, že jsem neměl na kámoše, co zamnou jel s Oktávkou, ale o rychlostech to přece ani tolik není, ne? I když s upraveným motorem bych těm 200 Kilometrům za hoďku klidně věřil. Ještě k tomu "oplastování", když jsou plasty na voze použité vyváženě, pak můžou naopak přidat autu hodně na atraktivnosti, ale nic se nemá přehánět. Řekl bych, že pět nasavačů vzduchu na přední kapotě, kde je opravdu funkční pouze jeden, je opravdu mnoho a mohl bych dále pokračovat... RE: RE: ? Názorů podobných mému se tu objevilo už několik.Podle mě,když se chce tunit,základem musí být auto v dobrém technickém stavu,to je jasný.Rozšiřování náprav...no tomu bych asi tuning neříkal,ale určitě je to rozumnější,než na užovku cpát nefunkční ofuky....Já dělám úplně to samý.Jelikož ještě studuji a moje příjmy jsou spíše záporné:o) tak toho moc kupovat nemůžu.Ale mám třeba zpětný zrcátko z feldy(neklepe se) a vnitřní osvětlení taky z feldy...docela praktický.Neřikám že je to tuning,ale vylepšení určitě.A o to snad jde,ne?Já nedělám auto proto,abych jezdil max50Km/h abych si neurval lízátko a očekával udivený pohledy.Ty pohledy určitě potěšej,ale dělám to jak se to líbí mě,aby to bylo bezpečnější,rychlejsí a hezčí.A že je to o penězích....co dneska neni.Ale nelíbí se mi nakoupit sadu spoilerů...to jsou pak taky akový "sériovky". RE: ? no ja o tuningu nevim, napsal jsem jen to co doopravdy mam na aute udelane. JA si to sam nedelal ... Cele upravy me staly kolem 30k ... a to ze je opravdu udelany zavodni vyfuk tridy A ( a on to opravdu je ) bych jako male upravy zrovna nepovazoval ...Ano octacivie ma sice o par kw více i kroutak je vetsi ale pokud jste tak chytri tak si prepoctete kolik KG pripada na 1 KW vykonu...!!! Favorit je minimalne o 1/4 lehci nez Octavia. Ja nejsem tuning teoretik ani praktik. Jen mi 40KW na standartniho favorita nevyhovuje. RE: ? Plny suhlas, konecne si to vsimol aj niekto iny ako ja. Podla toho ako citam poznamky ludi tu je priemerna rychlost skodovky 130 - 140km v hodine, po nalepeni nalepky turbo az 150 ( sorry to bol ftip :-) ). Jazdim v aute dost dlho a pravidelne, a akosi som si este ani raz nevsimol aby ma v 130 predbehla jedina skodovka (myslim klasiku, teda nie favorit a vyssie.) Teda nie ze by som bol proti skodovke, kazdy ma co ma, nemam vo zvyku sa smiat ani trabantu, ale podla mna seriova skodovka v dobrom ( naozaj dobrom stave ) bez hrdze, pekne umyta vylestena s cistym interierom iduca 80km/h bez smradu a kudolov spaleneho oleja na mna urobi ovela vacsi dojem ako sebevrah na polorozpadnutom vraku (aj ked zurivo vytunovanom) co sa na mna prilepi v snahe dokazat mi ze je rychlejsi. Inak tuningu zdar ;-) ? Chodí sem na tuhle web stránku lidi co dělají tuning opravdu, nebo ti co mají všechno přečtený z časopisů a jsou to teoretici. Poslední dobou se mi zdá, že těch druhých je většina. Když si přečtu starší články o úpravách motorů, tak před rokem to jezdilo 170 km/h a dneska s menšíma úpravama už 200km/h , že by nám řídnul vzduch ??? Neříkám, že to tak upravit nejde, ale nemůžu přijít na to, co vede lidi k tomu, aby říkali, že jim to jezdí čím dál rychleji.Mě by osobně štvalo, že to tak opravdu nejede. Příště, až budete psát čísla, nebo jiný veličiny, tak si to po sobě přečtěte. Kdo ujede stokoňový oktávce 1.6 a má upravený jenom kompresní poměr a vačku na 1.3 ať si dojde k místnímu prodejci škoda na předváděcí jízdu.Doufám, že se to dotklo jenom těch, na který jsem mířil. RE: RE: RE: RE: TUNING vs STYLING počet máme stejnej, ale ta doba se liší, já to mám od září, a to sedim v autě denně, a občas si hodim nějakou tu tisícovku v kuse... je to šílený, jak se to natáčí... to člověk potom cpe ty prachy do výměn oleje, svíček, filtrů, destiček.... o palivu ani nemluvim :o)) RE: RE: RE: TUNING vs STYLING :))) to je drsny... ja najezdil od 1. ledna 22.000 km RE: Kazdý chce neco jineho Zdravim,chce to makat a potom jezdit.A dlabat na buzerující bezmozky v GSI atd...A policajtům se pěkný škůdky taky líbí a nejsou takový parchanti,když vidí,že je auto v poho a je vidět,že nedrží pohromadě pomocí samolepek koupených v neděli na burze...Už jsem letos ujel s Rapídkem 9 km.Od října lítám s dost jetou 120cou abych mohl ladit a taky žiju.Nashle v Táboře... Kazdý chce neco jineho U tohoto konicku plati ze kazdy preferuje neco jineho nekdo venkovni vzhled nekdo radeji upravenej motor a podvozek je to kazdeho vec, budme vzajemne tolerantni. Pravda ale je ze plastem preplacane skodovky (a nejen ty) opravdu nemusim ceho je moc toho je prilis. Navic nekdo upravene auto pouziva ke kazdodenimu jezdeni takze potom tuning musi byt i funkcni jak by asi vypadal kuzi potazeny interier po mesici ? Ja osobne zastavam nazor: v prvni rade motor podvozek vyfuk potom interier a nakonec decentne vnejsek ale hlavne tak aby vsechno spolu opticky ladilo(napr. kola a sirka a tvar blatniku nebo zadni naraznik a koncovka vyfuku). Kdyz se vratim k obsahu clanku nemyslim si ze je mozne povazovat montaz siroke napravy a hrebenoveho rizeni za tuning to je spis nutna prestavba, naopak montaz sportovnich tlumicu uz tuningem urcite je. A jeste poznamka k diskum 14" a 13" rozdil v prolisu je cca 10 mm ve prospech 13" na jeden disk, takze rozsireni o 4 cm je prehnane maximalne 2 cm protoze rozchod kol se udava na stred pneumatiky(disku). RE: RE: TUNING vs STYLING ty najezdíš jenom 20.tisíc? ale to máš jenom za léto že jo.. RE: RE: Mala poznamka Dost se divim, nikdy jsem o takovy skodovce neslysel... dalsi duvod o ni neco tady zverejnit. :-) Pokud je to opravdu ta sportovni verze se Skodovky, klobouk dolu, neni to sice podle myho vkusu a nejezdil bych s tim, ale je to kus prace. Pokud to ma motor 66kW, nic proti, s motorem 37kW by to asi nebylo to pravy, ze? ;-) RE: TUNING vs STYLING Jasne, kdyz si nekdo prida plastovy blatniky tak si treba nehraje na zadnyho 'tunera', proste se mu to libi. To ze nekdo jinej je moc militantni a chape to jako nejaky 'falesny tuning' je jeho problem. BTW: moje auto je standardni neupraveny rapid, bez zadnych plastu, pouze udrzovany v dobrem stavu (ono kdyz clovek za rok najede pres 20 tisic tak to chce dobry stav auta...). Jedina zajimava je barva - jasne zluta ;-) Favo Nazdar, mám Fávo r.v. 89 nalítano 33 000 km, fakt super stav, absolutně bez koroze, motor vynikající, vše originál jak z Mladý Boleslavi. Ale mám problém vrže mi přední náprava a nevím co s tím? Poradte prosím co to může být: ramena?, tlumiče?, .... Zatím dík........Škodě zdar RE: Mala poznamka mas uplnou pravdu. tyhle skody byly vyvazeny do anglie koncem 80tych let. meli kompletni oplastovani a neco navic: (uprava z s130l a 130rapid), bylo na nich provedeno spoustu uprav na vse si nespomenu (bylo to otisknuto v automobilu asi 89, 90). tlumice sachs, tvrdsi pruziny, vyssi komprese el.rizeny karburator, novy pal.cerpadlo, sport. vyfuk, mozna i ostra vacka a jine. vykon asi 66kW, rychlost pres 180 kdyz to chcete vedet presne tak to muzu doma najit stano Moje napravy... Konecne jsem docetl vsechny komentare. Tedy k jednotlivym bodum. Uzka predni naprava: Kdo pochybuje, ze jsem rozhodil celou napravu, vymenil napravnici a udelal napravu (temer) shodnou se S Garde, plete se. Opravdu jsem to udelal, a jeste jsem kvuli tomu predelaval diru v podlaze a pridaval posilovac brzd a tudiz menil trubicky brzd. (Myslim, ze to zaroven vyvraci ten nazor, ze pes ktery steka, nekouse.) Co se tyce rozsireni pomoci seriovych disku: Kdo cte dokumentaci, zjisti, ze se 13 kama diskama se lisi rozchod kol proti puvodni hodnodte se 14kama o 40mm, je to ruznym tvarem prolisu na diskach. Cili ten vizualni rozdil neni jenom tech 10mm sirky plaste (malokdo to vi, ale je to tak). No... celkove jsem rad, ze se o clanku diskutuje, presne na tohle jsem ho psal, aby si lidi na rovinu ujasnili, co si o tom mysli. Jestli to vypada, ze jsem radikal, ktery odmita cokoliv delat v designu auta, je to moje chyba (blbe sem to napsal), ale neni tomu tak. Ovsem je fakt, ze i mne znacne desi nize popsana Skoa PT. :-)) Nenapsal bych to lepe V tomhle s tebou musim souhlasit. Jestli se ma na autaku neco vylepsovat, tak to je hlavne podvozek, brzdy a az potom motor a uplne naposled vzhled kastle. Taky zastavam nazor, ze auto ma prvne "jezdit" a az potom teprve vypadat jako zavodak. Navic nekteri policajti nemaji pro upravy pochopeni, tak proc je zbytecne drazdit. S pozdravem Stenly RE: TUNING vs STYLING Nepletu si to, spis se snazim na ten rozdil upozornit. RE: Tvoje nápravy! Hi.. to je fakt, jenze to malokdo pozna, rozsirenej predek je videt MNOHEM vic nez rozsirenej zadek. Krome toho, kdybys do toho sednul, vis, proc to tak je. To je konecne nazor Zdar, celou tu dobu jsem cekal az nekdo napise neco takoveho, branim se slovu pravdiveho, aby jste me neukamenovali, a proste tu PRAVDU napsal a ne se tady jenom predhanet recma o tom jaky jsme slusny ridici a ze nikdo nechce mit auto namaslene, priznavam ze maslit by se melo az je auto komplet v cajku. Ale co se tyce toho pomlouvani ridicu starsich cizich aut myslim ze je to uplne stejne jako vetsina ridicu starsich ceskych aut, a nerikejte ze minimalne pulka z vas do teto skupiny nepatri. Protoze jak napsal Slausek neverim tomu ze by nekdo jednou nejel jako prase a nebral vsechno co mu prijde pred auto. Tim se priznavam ze tak obcas jedzim, ale je to porad v mezich normy a jeste jsem nikoho neohrozil, asi si ted kazdej rekne ZATIM, co ?? No to je jedno ... jsem pripraven az se do me pustite a zacne te mi nadavat ze takovy magori jako jsem ja na silnici nepatri, ale piste pravdive ..... Jinak skudkam zdar :)) Dalsi chytrak! Ani sem to nedocet.Dalsi co si muśi dokazat ze von tomu rozumi a nabastlit sprcanej clanek!Proc furt vsichni neco kecaj? Na internetu,jako nikde jinde,plati:"Pes ktery steka nekouse!"vo tom uz sem se presvedcil. RE: Tvoje nápravy! Jenom malá poznámka k nápravám autora. V článku je napsáno, že má hřebenové řízení. Jediná škoda s "úzkou" přední nápravou a hřebenem byla škoda Garde, všechny ostatní hřebeny byly na širokých nápravách. Pochybuji, že by autor montoval hřebenové řízení s úzkou přední nápravou, pokud si dal tu námahu, aby dozadu namontoval širokou. Takže bude mít asi i vepředu Mkovou nápravu. Spíše mě zaujalo další rozšíření 4 cm použitím seriových 13" palcových disků, jak to autor myslel? RE: RE: RE: RE: RE: Tuning zdravim, ona je sice hezká myšlenka typu - jenom podvozek, motor... ale jak to člověk má vydržet, dostal jsem se k rapidu, je pravda že na něm čas už byl podepsanej, ale i tak mi to nedalo, trošku ho vzhledově vylepšit - dostal nějký ty podložky, kola a křídlo (teď by se dalo říct, zase nějakej po* plasťák) ale proste když si auto dělám tak chci aby trošku vypadalo podle mého vkusu. Taky jsem se postupně dostal ke generálce kastle a musím říct že jsem znovu musel zaplatit auto. teď jsem tam přidal další plastík, začínám nakupovat díly na podvozek, na obě nápravy. Ale byla tu řeč o nízkých pružinách a tvrdých tlumičích - ptám se tedy, má to na naše silnice smysl?? už teď řvu vzteky, když vymetu nějakou tu díru (- je to u nás neobvyklé?).. prostě a jednoduše, podle názorů o tuningu asi patřím do skupiny na kterou se nadává, mám na autě 2 křídla a přední plast a ne motor, podvozek a brzdy (na Rapidu jsou už i tak dostatečné) občas jezdim jako ti "golfáci a kadeťáci" přiznám se k tomu, ale ruku na srdce, kdo tak nikdy nejel?? nebudeme se teď bavit jak to komu jede, všichni to víme, a stejně nám to nikdo nevěří dokud nevidí a neprožije. Často se na dálnici bavím tím že vezmu oktávku, a pak se dívám jak funguje mozeček průměrného českého řidiče - "cože? mě s mojí super oktávkou předjela nějaká zasr* škodovka? to ne, jen počkej" a během minutky kolem mě prolítne ta oktávka kterou jsem předjel.. škodovky ještě nepatří do šrotu, i když mají serii motor... tuning je pro mě rozum, a vkus a škodovka stojí za to aby se tunila RE: Kdo jak chce... Jak to, že tvojemu dědovi sloužila přes 20 let, když byla vyrobená v roce 1987? (podle mně mu sloužila max. 15 let!) Kdo jak chce... Vubec bych to neresil...Kazdemu zalezi na necem jinem, a bohuzel jsou i taci co polepi kde co samolepkama a mysli si ze jsou proste nejlepsi. Ja mam Shade 120 po dedovi 87RV ma nalitano 70 tisic a nestezuju si.Kdyz slouzila dedovi prez dvacet let, mne poslouzi taky nejakej ten casek. Mamm tam akorad trichu lepsi muziku:-)) Shade zdar... RE: RE: RE: RE: Tuning Zdravim vsechny. Nazor autora clanku je sice jeden z tech, ktery ja osobne povazuji za ten mne blizsi, ale i tak si dovolim nesouhlasit. Vse je totiz postaveno tak, ze jediny dobry tuning je ten, ktery neni videt a kdokoliv, kdo na auto namontuje treba jen jednu listu, tak je neznaboh a vrtak... Take patrim do sorty, ktera radeji oceni jizdni vlastnosti nez vzhled, ale na druhou stranu jsem rad, kdyz se nekde objevi nejake skutecne vysperkovane auto. Jednoduchy, smysluplny design, ktery da seriovemu vozu uplne jinou linii nikdy neuskodi a myslim, ze kazdy z vas tak, jak tady prispivate, se na to radi kouknete. A jsme u jadra problemu... Balici, kteri si koupi prohnilou skodarnu a naplacaji na ni plasty chemoprenem nejsou tuneri, ale amateri. Stejny amateri jsou ale i v radach tech, kteri se snazi tunit vykon auta... Jen to neni tolik videt, coz? Proto si myslim, ze uznani zaslouzi jak kvalitni tuning motoru a veci kolem nej, ale i uprava zevnejsku. Ono vetsinou kdyz mate auto namakle zvenku, tak neni treba moc premyslet o vnitrku, protoze ten je vetsinou jeste vyrazne lepsi :o)... No a co se Golfistu, Kadetistu a podobnych skupin tyce, tak ruku na srdce panove, ale mezi skodovkarema existuje prave takove mnozstvi magoru, kteri na silnici proste nepatri a proto nesouhlasim se zobecnovanim pojmu Golfista=blbec... Rozdil mezi magorem Skorovkarem a Golfistou je vetsinou jen ve vykonu vozu, nikoliv vsak v touze dostat se co nejrychleji pod drn.. Pavel. PS: Libi se mi, jak se diskuse o tom, co je dobry/spatny tuning zmenila v prehlidku toho, kdo ma co v aute a kdo z vas ma jaky kola... :o))) Jeste by to chtelo virtualni hospodu a virtualni pivo a nic tu nechybi, co? :o)))) RE: RE: RE: Tuning ja teda souhlasim. Pro me nema zadnou cenu tuning stylem ala plast....davam prednost bezpecnosti a funkcnosti. Mam Favorita 135L rok vyroby 90 . Je celkem stary .Ale ma velice dobry podvozek...spise receno zachovaly, dobre ramena kvalitni tlumice, pruziny, plaste OR57, generalka motoru, 280 vacka ( 63 kw ) , svicky BRISK PREMIUM LGS, sportovni filtr, Olej Magnetic GTX 5W-40, sportovni vyfuk tridy A. mlhove svetla, predni svetla Philips All-Weather, maji mirne modry nadech ( spatna imitace xeonu :). Z venku auto vypada velice ohyzdne ( seriove ) , zrezle apod... ale motor podvozek, napravy jsou sqele, a v neposledni rade brzdy ostre a v bezvadnem stavu. A je velice krasny pocit kdyz predjedete nejakou "ospojlerovanou" feldu ktera se vam ani za mák nechyta... nebo octavie GLX 55 Kw a 74 kw a mnoho dalsich ... Je videt ze jejich ridic nemuzou prenest pres srdce ze je porad vidim ve zpetnych zrcatkach. A navic dalsi vyhodou je ze Vam auto nikdo neukradne protoze z venku vypada velmi obycejne az na 2 trubky v zadi vozu... ( mimochodem vyfuk je homologovany a splnuje normy i akusticke ) . Maximalni rychlost se pohybuje kolem 200 km ( zalezi na povetrn. podmink.) max. otacky cca 6800. Lze tocit ovsem do 7500 ot. ale povazuji to za zbytecne. A navic Trojka lze radit dokonce az ve 115 km/h. Bohuzel nevyhodou na takto upraveny vuz je spotreba a ta je okolo 12 litru sportovni jizdou ... normalne jezdim za 9 a kdyz setrim tak 7 l. No tuningu zdar a co nejvice normalni ridicu na silnicich a ne takovych prasat co jezdi po Ostrave hlavne Karvine Ale fuj :-) !!! Myslím ze tomu autor článku vytřel prd...el s tím naznačováním ze auto nemá pořádně vypadat, ale jinak souhlas !!! RE: RE: Tuning Nevim jak to bylo s nováčkama na závodech, ale pokud vím já, tak dva bílý pruhy po kapotách a střeše jsou podpisem Carolla Shelbyho, konstruktéra legendární Cobry. Jinak já dávám přednost funkčnosti před vzhledem. Taky bych už moch stavět motor, ale k čemu mi to bude, když to neudržim na silnici. Proto jsem šel cestou M nápravých (což podle některých neni tuning-netvrdim, že ano, ale lepší než nic), sportovni tlumiče od HP, al kola, 175/65 gumy a chci dát čtyřpístky a snad i chlazený kotouče, dozadu závodní obložení a pro jistotu, že by vše selhalo (ačkoliv na eRko se mužu spolehnout víc než na sebe a už mě nejednou vytáhlo z kaše, podotýkám, že podvozkem a ne výkonem) mam namontovanej trubkovej rám. Škodě zdar. RE: TUNING vs STYLING Souhlas. A proto taky spousta lidí tuning nesnáší... Muj nazor v podstate souhlasim s myslenkou prezentovanou v clanku. barva nejezdi, kola delaj auto, motor musi trhat asvalt. rozhodne bych v ramci tuningu investoval do podvozku spolecne s motorem. poradny sedacky a volant. plasty, pokud bych je chtel, az uplne naposled. u starych skodovek ROZHODNE ochranny ram. TUNING vs STYLING ...ono to asi bude tim, ze si 90% lidi, stejne jako autor clanku plete "tuning" se "stylingem". Škoda je pořád Škoda Článku se nedá nic vytknout - autor píše "všeobecnou" pravdu. Ale kucí já měl taky škodku vrazil sem do ní plno - fakt plno peněz - stovky hodin práce a byla to pořád 120ka(typický zvuk dveří při zavírání, vibrace, hluk všeho okolo, slícování dílů, dílenské zpracování, studený starty, elektroinstalace jak za krále klacka atd.). Ať se člověk snažil sebevíc pořád to byla 120ka i když tam někdo má 6ti válec z opla. Tedka mam japonce a je to uplně o něčem jinym, první týden byl pro mě největší tuning - nedá se to vůbec srovnávat. Myslel sem že se mi po ní bude dlouho stýskat, ale ani to nebolelo:-) Je bohužel pravidlem, že všechno je otázka peněz a všichni nemůžeme mít S8čky - přeju hodně zdarů, ale po mých zkušenostech to radši chvíli vydržte, šetřete a kupte si neco novyho, pak je to o něčem jinym. Zdravim škodovkáře Tvoje nápravy! Je moc hezký, že máš vzadu eMkový nápravy, ale vpředu ti zůstaly úzký viď? Pokud vím, tak tohle nesmí být! Je to někde vysloveně napsaný v povolených přestavbách. Věřim že to jede v pohodě, ale technickou to asi neprojde ne? Jinak když už tuning, tak ať je to lepší a i hezčí. Já mám eRko, motor 120 vyhnanej na 50kW, točí skoro k 8000 ale to už je maximum a zkoušel jsem to jen párkrát. No a k tomu patří, aby auto bylo i reprezentativní, pěkné. Ale každý má svůj názor, nikomu nic neberu. Přeji zdar a pozor na všímavý poldy... Honza RE: Co je teda tuning... Tak tohle je přesně můj názor a jsem rád, že nejsem jediný, kdo si myslí, že oplastovaná popelnice není tuning a že základem tuningu musí být auto, který je v pořádku. RE: Co je teda tuning... presne RE: RE: Tuning Asi mas pravdu... Co je teda tuning... Takže drazí kolegové, přidávám i svůj názor. Tuning můžete dělat asi na tři způsoby - 1/ optický tuning, kdy se chcete pouze odlišit a nemusíte mít motor co trhá asfalt. Tato skupina lidí udržuje auto ve výborném stavu a postupně ho vylepšuje doplňky (mračítka, ofuky, křídla). Většina z nich počítá s tím, že má pouze plasty a tak jezdí slušně. 2/ výkonový tuning. Jasná věc, prostě se vymění motor za lepší, slícují se kanály, koupí vačka, podložky pod kola nebo širší disky, atd. Tito lidé si libují v tom, že Shade 120 zlividuje Mazdu, přičemž majitel Mazdy nevěřícně hledí co se stalo a proč mu ujela "blbá" Škodovka. 3/ kombinace. Skloubit hezké auto s výkonovým vylepšením. Netřeba popisovat. TUNING NENÍ: pako s ohnilou pixlou a zvednutým výkonem (to je sebevrah), stejně tak není tuning oblepit shnilou popelnici plastikem a jezdit jako blázen. Tuning není jenom o autech, ale i o lidech. Prostě auto bez řidiče není nic, takže do tuningovaného auta musí sednout "tuning" řidič, který pořítá s tím, co má pod kapotou a ví, co si může dovolit. Bohužel si část populace myslí, že lepší auto (byť by bylo udělano sebelíp) z nich dělá lepší řidiče. Tato populace lze často nalézt pod pomníčky okolo silnic. MOJE maličkost spadá do poslední kategorie - chci mít auto s hezkými spoilery co se liší od ostatních a zároveň mít pod kapotou víc než standartní zážehovou třináctistovku s výkonem 46 kW. Protože nemám peníze (student), mám zatím pouze auto opraveno, nalakováno a s pár neviditelnými vylepšeními (černé výplně dveří, hlava snížená, sání slícované, brzo bude rozpěra tlumičů, pár blbůstek, atp.). Dál budu střádat a vylepšovat, zároveň taky ale pokud možno auto udržovat, protože vrak s plastem je k ničemu. Takže, tohle je můj názor. :) Trotling Golfisti a Kadetisti a Passatisti. Kdyz se rekne jedno z tehle dvou trech slov tak mi vstavaj vlasy hruzou. Kadetisty charakterizoval uz mYchal. Golfisti se delej do dvou skupin. ty chudy jsou na tom stejne jako skodovkari, jen s tim rozdilem ze vetsinou "tunej" z jenom vzhled. Druha skupina jsou bohaty Golfisti a o tech se na vsech srazech rika : JEE - PRIJELY PRACHY a vsimete si , ze jejich auta vypadaj vpodstate stejne blbe uniforme. Ale nez takoejhle tunning, tak radsi nic. AD:Passatisti jsou ve vetsine pripadu mlady kluci co v praci nafasovali silny rychly auto. Prvni, druhy i treti skupine uhejbam ze silnice, protoze bych se rad dozil klidnyho stari. RE: Tuning jen bych chtel podotknout neco k puvodnimu vyznamu tzv. "rychlych pruhu" na autech - ty se zacaly barvit pri zavodech na vozy zavodniku-novacku jako vystraha, aby je ostatni jezdci snadno odlisili a davali si v jejich blizkosti vetsi pozor... a dalo by se rict, ze stejnou funkci plni i na tech dnesnich oplastovanych priserach ;) zmena nazoru no taky se mi driv libilo kridylko tady a tady taak ted treba prahy a mracitka a lemy a uz me to preslo :) nastesti jsem to na karku nikdy nepridelal ted bych to daval pryc = vyhozeny prachy no az budu spokojen s tech. poladenim tak mozna neco decentniho co to vzlhedove dotahne musim rict, ze jsem videl par moc peknych skudek, ale ted si uvedomuju, ze meli jenom pekny kola, super lak ,snizeny, peknej vyfuk a zadny spoilery :) sem tam jinej naraznik, ale to bylo vsechno a je z toho super vzhled - jak malo staci :) ale kazdemu se libi neco jineho jinak by to byla nuda RE: Tuning Mno to je celkem jasný, ne.... Každej "pořádnej" tuner si radši koupí auto v dobrym stavu - pokud možno aby vypadalo, jako když vyjelo z fabriky, protože se takovýhle auto daleko líp tuní, než auto, který má sportovní podvozek, zavařený kliky, stroboskopy... atd. Pak totiž vynikne tunerův um a ne "tuning tuningu"... Takže ty týpci, který chtěli tvoje céro koupit byli "opravdový" tuneři.. HOWGH Tuning Musim rict ze patrim k zastncum vykonu, nez plastu. Moje zkusenost se Skodovkou byla takova, ze jsem jezdil 3 roky Erko (´74), ktery se od seriovky ktera vyjela z fabriky lisilo jenom 175/65/13 Skodovackejma kopretinama, RedRyderama tlumicema, smaonavijecima pasama, chlazanim vyvedenym ve medenejch rourach, malinkym volantem, mlhovkou precizne zapilovanou v zadnim narazniku, elektronickym zapalovasnim, chromovanym sanim a 10 gramama rzi.:o) Musim rict ze jsem na ni byl sakramentsky hrdej. Protoze ty upravy byly povetsinou smerovany ku zvyseni uzitny hodnoty nebo bezpecnosti. Ted jsem jezdil rok a pul CRX VTi (mala sportovni Honda Civic). 110kW cistyho vykonu v zakladu na 16tistovku s promennym casovanim ventilu je az az. Muj tunning spocival ve vymene kol za 205/50/15 a dokoupeni silnejsich zarovek. Jinak sem delal vsechno mozny i nemozny aby z toho byla zase seriovka.(coz se nakladove i narocnosti vyrovnalo tuneni) Narozdil od kolegu z CRXklubu, ktery mracili az se z nich hulilo, cernym sprejem nicili zadni lampy, strikali rychly pruhy, nahrazovali vejfuky rourama od kamen ........ Jaky pak bylo vesely pozorovat v Brne korzujici lidi jak chodili okolo nasi vyrovnany rady klubovejch aut a : "jo, dobry, mmmm. to sou super prahy, oooo, pekny mracitka, .. supr kridlo." a pak dosli ke mne a :" Hele, prodej mi ji !" . Tak nevím . Myslím si , že kritizovat někoho kdo se snaží trošku odlišit své auto od seriového ať již čímkoliv , je strašně jednoduchý . Nechci se zastávat pouze úpravy vzhledu , nebo naopak úprav motoru a podvozku , myslím si , že nejlepší je kombinace obou . Ale každý nemá možnost , nebo není tak manuálně zručný , aby zvládnul měnit vačku , hlavu , či nápravy . Tím neříkám , že na silnici není vidět dost nevkusných úprav , ale pokud to nikoho neohrožuje a dělá to majiteli radost , tak je všechno OK . Idea mít auto vzhledu seriového a výkonu sportovního je sice taky hezká , ale vnucovat jí někomu jinému , kdo chce úpravu vzhledu , nebo obojí , je blbost . Mě se taky víc líbí blondýnky a kamarádovi černovlásky a tak to má bejt . Škoda PT - "plast tunning"??? Co dodat k článku? jen - amen. Nemám rád machírky, kteří si dají na lemy tunu plastu jen aby zakryli rez a ještě budou machrovat, jaké mají dělo. Znal jsem jich pár (2) a už nejsou mezi námi - v zatáčkách je plast na silnici neudržel.... tunning Takze bych taky rad pridal trosku a myslim si jedno. Pokud si myslis ( autor clanku) ze tunning je zamena z maticoveho na hrebenove rizeni nebo jiny dil montovany seriove tak pak by se melo vymyslet nove slovo pro upravy vozidel. Treba vymena motoru je tunning?? Mozna ano mozna ne. Takze je dost tezke mluvit o tunningu jako takovem. Spis bych to prirovnal k udrzbe( konkretne u skodovek) Ale ted me asi vsichni ukamenujete takze toho radsi necham. Zdarec skodoblazni!!-))))) Ne kazdy chce .... No v clanku je patrna jista podujatost. On totiz kazdy nechce nebo nema moznosti menit casti motoru, nebo podvozku. V zahranici slovo "tuning" pouzivaji v souvislosti s ceskym "ladit", ale u nas se to spise pouziva ve srovnani se slovem "odlisit". Jsou i taci, kterym staci 37 nebo 43 kW a odlisi se tim, ze provedou pouze designovou upravu. Takze si myslim ze i tito lide maji pravo na uznani. Nechame stranou prave ty "radobytunery", my i oni vime o cem to prece je. Tunning versus vzhled. Zdravím Vás přátelé. Ten článek je pravdivý. Je pravda, že poslední srovnání není příliš objektivní, ale jinak máš určitě pravdu. Takovým Tunningem může být i barva. Taková kanárkově žlutá udělá své. Má blankytně-modrá Škodověnka má tento rok 24 let. "Mírně" jsem si ji vylepšil, ale snažil jsem se jít svým vlastním směrem. Mnoho věcí není vidět a stačí mi, že o nich vím sám a že z mého "modrého anděla" dělají takové "jiné auto". Je pravda, že mám osvětlení a žárovičky rád a proto jsem si na střešní anténu instaloval svítící Kinder-vajíčko. Věřte nebo ne-projíždím-li se někde večer, téměř každý se poohlédne a usuďte sami-na kolik mně to přišlo...Motor nemá žádné změny, ale ještě než jsem auto dostal od rodičů-taťka jej "zajel" více než dobře. 140km mi to udělá a to mi stačí. Doposud jsem ji měl rozšířenou podložkami, ale ve sklepě mně už čekají široké nápravy z hřebenovým řízením. Taky tvrdší tlumiče udělají své...Raději budu mít auto "v cajku" po technické stránce a po stránce bezpečnosti než jej bezhlavě oplastotávat a plácat na něj díly, jejichž smysl není pouze v tom lepení. Nechci počítat situace, kdy jsem stál na křižovatce a vedle mně stála "oplastovaná" Škodovka. Bylo to pěkné, ale učebnicový příklad-jak je to špatně. Byla nejspíš tak těžká, že se málem nerozjela a to ten kluk jel sám! Nechci brojit proti plastům. Některé jsou moc pěkné. Mvyhlídnutý moc pěkný přední nárazník, ale dávám přednost vlastní tvorbě a vlastním nápadům. Škodovka je velice variabilní auto a opravdu pěkně a účelně "vytuněnou" z ní může udělat přece pouze dobrý řidič, ne? Ať si nejsme sami sobě na silnicích "zbraní". Hodně štěstní v dalších úpravách. Cody Mala poznamka Clankem vyjadreny nazor je mi vcelku blizky, nicmene i tak respektuji ty, kteri preferuji vzhled pred vykonem a jizdnimi vlastnostmi... Ale o tom nechci hovorit, chtel bych neco poznamenat k poslednim dvema fotografiim. Ackoli nevyrcenou odpoved na otazku "Ktere jezdi lepe?" to urcite nezmeni, tak si nemohu odpustit poznamku, ze druhe auto patrne neni jen tak ledajaka oplastovana skodovka. Pozorny ctenar si vsimne, ze ma obracene sterace a jedna se tudiz o anglickou verzi. Na tom by nebylo nic zvlastniho, ale v druhe polovine osmdesatych let se do Anglie vyvazely modely Skoda 120 Sport, ktere vypadaly presne takhle - mely bile vsechny plasty, vcetne mrizky chladice i narazniku, presne tyto plastove prahy, spoilery, lemy a dokonce i takovato divna bilocerna zrcatka. Jedinymi odlistnostmi jsou napis turbo na boku, sundane nebo nabilene puvodne cerne bocni plastove listy a snizeny predek. Na 99% procent je to tedy primo v Boleslavi vyrobena vyvozni verze. Co tim chci rici? Ze opovrhovat zrovna timto unikatem neni to prave orechove, myslim, ze by ho lecktery zapaleny skodovkar chtel mit doma... RE: RE: Tuning Škoda Souhlas, k tem orezlejm sunkam - jeste horsi nez orezly skodovky jsou stary vyrachtany golfy a kadety, dotazeny z rajchu klukama okolo dvacitky, kteri si mysli, ze maji zavodak, ze jim patri svet a nesnesou pred sebou cokoli s okridlenym sipem ve znaku. Vybavi svuj naziwagen mracitky (ktere omezuji ucinnost svetlometu az o tretinu), modrymi prevleky na zarovky (jen to oslnuje) a maji pocit, ze jsou krali silnic. K videni na Prachaticku, Strakonicku a vubec tam, kde je blizko na caru, za niz se nasi sousede s radosti zbavuji tehle vyrachtanych herek. Co majitel pseudotuneneho vozu dela na silnici, radsi nepsat. Slysim-li zvuky techna (dalsi charakteristicky znak) a vidim-li ve zpetnem zrcatku blizit se takovouhle kreaturu, honem uhybam ke krajnici. At zabije sebe, ne mne! RE: skodatuning II. Souhlas, už jsem měl tu možnost (bohužel) vidět několik Škodovek roku výroby tak 1980, které měli M-kovou karoserii, původní úzké nápravy, stáli na 14" kolech, ale hlavně, že měli plastové lemy kolem platníků, takže kola byla utopena tak hluboko, že pomalu ani nebyla vidět, k tomu naprosto "rozsedlou" zadní nápravu atd,atd. Jestli tomuhle říká někdo tuning, tak sorry... Myslím, že základem je podvozek, brzdy, motor, kola. Pak teprve mohou být plasty okrasou. Mimochodem, kolik plastů mají na sobě ty nejhezčí Škodárny, které jsou k vidění na srazech? Řekl bych, že pomálu. Škodě zdar skodatuning II. Naprosto souhlasim s Morrisnem… podle me je "tuning" ( viz anglicko-cesky slovnik: „tuning“ – ladeni, naladeni, nastaveni, zvyseni vykonu; „engine tuning“ – ladeni motoru; „suspension tuning“ – nastaveni podvozku, …… ) vsechno, co ve finale odlisuje seriovy vuz od toho „tuningovaneho“ A jestli je to naslaplej motor,nebo siroky gumy a nebo treba nejakej ten spoiler navic, je uplne jedno…. I kdyz ja osobne tem „preplastovanejm“ skodofkam moc nehovim a radsi se zabyvam tim spodkem….. U myho skodawagen 120 L z roku 78 zacal "tuning" asi takhle: jedu si tak s uzofkou pekne po Praze a ejhle kanal... no on to nebyl ani tak kanal, jako spis past na mamuta. Snek na rizeni s tou dirou vubec nesouhlasil a vzdal to... takze rizeni v prdeli... A dal asi takhle: novy napravy z emka s hrebenem plus komplet novy brzdy a trubky, ctrnactipalcovy disky skoncili i s gumama ve srotu a na auto sli trinactky s gumama 175/70... jizdni vlastnosti s puvodni verzi nesly VUBEC srovnavat... pak prisly na radu uplne zrezly prahy a podbehy... ...po tom samozrejme novej lak... ...pak novy tlumice... ...pak motor... ...vacka... ...hlava... ...saci a vejfukovy potrubi... ...dlouhy svody... ...vejfuk nastorc... ...sedacky z rapida... ...karbec... ...zapalovani... ...folie... ...muzika... ...a tak dal a tak dal... No a to vubec nepocitam tech dni, co s tim clovek stravi... Me je jasny, ze si asi ted skoro kazdej klepe na celo, proc jsem to tenkrat nehodil rovnou ze skaly, ale kazdej spravnej SKODATUNER to pochopi a na celo si urcite tukat nebude... Protoze kazdej spravnej SKODATUNER proste ladi to co ma doma, co dostal po dedovi, nebo za levnej peniz nekde koupil... A ladi to proto, PROTOZE TO PROSTE CHCE LADIT!!! Jo a jeste neco: na mym tuningskodawagnu neni jedinej spojler a kazdej kdo ji videl, tak se mu to i docela libilo... "Jakej je to rok?" "...sedumvosum..." "Co??? To neni mozny....!!!" Tohle treba je uryvek z jednoho ( z docela castejch... :))) ...) rozhovoru s cetnikama.... Takze mi dovolte jednu otazku, kterou si proste na zaver nemuzu vodpustit: CO JE TO VLASTNE TEN TUNING??? :-)))) skoro souhlas Zdar! Sice zacinam mit taky hodne blizko k myslence navrch zcela serioveho auta a vespod malyho dablika, ale stejne musim poznamenat, ze jak uz z toho slova "tuning" cili ladeni vyplyva, lze za tuning povazovat vsechny funkcni odlisnosti od serie, nemyslite? Protoze ladit muzu jak parametry, tak vizaz... RE: RE: Tuning Škoda Souhlas, taky musim svoje auto dat nejdriv do cajku (zatim je to hromada rzi :-) a pak zacne tuneni :-) a tim myslim, jak co do vykonnosti, tak i vzhledu ... Nejdriv napravy + brzdy, prevodovka, motor, vyfuk, pak se vrhnu na pohodli a vzhled (BTW: z venku to chci krome tmavych oken mit original - skoro) Skode zdar !!! RE: Tuning Škoda konecne se tu zase po dlouhe dobe objevil nejaky osobni nazor. Z meho pohledu je tento clanek hodne subjektivni sdeleni, ale jako zaklad pro naslednou debatu je to dobry. Jen bych tu nerad videl v komentarich nejaka osobni napadani a podobne vystrelky, vzdyt vkus kazdeho z nas je jiny. (mimochodem take nechapu jak si nekdo muze chvalit auto s 60kg plastu navic s tim, ze ted mu to tedy jede 300 z mista a 200 ve meste...). Vubec by nebylo spatne bavit se o technickem stavu skodovek obecne, ono proc taky tunit auto ktery neni technicky v poradku ze? Kdyz vidim nektere "radobytuneneskodovky" na silnici a zazivam chovani jejich ridicu, tak se kolikrat ani nedivim zastancum nazoru typu "skodovka je vrak a nepatri na silnici v roce 2002". Je az smutne videt, jake strepy jsou jeste vydavany za auta a litost u mne vzbuzuji jejich majitele snazici se vytunit tyhle hromady rzi aniz by z toho nejdriv udelali zase auto. Tuning Škoda Pod pojmem tuning si představím auto, které je v celkově dobrým stavu a navíc má ještě spoustu vychytávek a vylepšeních. Bohužel to tak často na silnici nevypadá a každej blb, kterej si auto oblepí plastama si hned myslí, že může jezdit jako formule, když je na první pohled vidět, že jeho auto je skoro "závodní", i když motor a hlavně brzdy jsou sériový! S tvojim článkem celkem souhlasím. Taky mám radši úpravy, který nemusí být na první pohled vidět (výhoda u technický :-)), ale zlepšují jízdní vlastnosti a funkčnost auta. Jenom u toho auta na fotce bych se přece jenom na ten zevnějšek trochu zaměřil, alespoň na nový lak. Škodě zdar tuning no myslim ze tuning jako takovy je slazenim vseho nejen motoru, vzhledu, podvozku repro atd ale vseho komplexne at uz decentne nebo "brutalne" to tvoje auto se neda nazvat tuningovanym, ze vymenis uzky napravy ze snekem za novejsi sirsi hreben atd neni podle me tuning, a ze to z venku vypada jak si napsal jako orezla plechovka to radsi nebudu popisovat, i kdyz na jednu stranu mozna hezci nez nektere "oplastoviny" co se daji videt na nasich silnicich Tak nejak Sice trochu moc radikalni (proti decentnim upravam zevnejsku nejsem), ale jinak vice/mene souhlas ;-)
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|