Komentáře k článku: Zima RE: RE: sytic a favorit Datum: 17.02.2007, 17:23 Od: Martin nalej na zámek vodu:) ale pak tam stríkni treba silkonovejk olej nebo ted se prodávají rozmražovače zámku(tekutý) RE: RE: předehřev asi myslel 220 RE: předehřev el. topeni? trochu blbost setri to AKU uz vidim jak dojdu ke zmrzlymu autu 10 min budu topit 200-300 Watt a pak s usporou akumulatoru nastartuju... Start "Startujeme vždy maximálně 10 vteřin"......hahaha předehřev jak na ohřátí chladící kapaliny v zimě nějakou el. spirálou zabudovanou do chladícího systemu Š 105-136 (lepši start, hned to topi, šetři se motor a AKU), poraďte jak na to (co koupit, co udelat)? Omyl Sorry za tu rubriku.Nepatří to k favor.Překlikl jsem se RE: sytic a favorit Nevíte nekdo co do zamku aby nezamrzali???Podle orig. manualu se mazat nemaj a ja uz se nekolikrat do auta nedostal protoze driv nez se zamek rozehral(spis teda nerozehral) tak se dojebal zapalovac.Dik za rady.Cus sytic a favorit zdravim mal by som na Vas nejaku otazocku. Mam favorita 93 a zda sa mi ze nejak dlho mi ide sytic neda sa to najko nastavit alebo co. zda sa mi ze nejak casto idem na sytic a dokonca aj volnobeh meam nejaky velky pritom ked ho poriadne zahrejem tak spadne teda aspon si myslim poradte... RE: RE: RE:Start Eště si dej na vokno nápis PROVOCATION :-) mě chybí na to první nastartování ten startér (nízký otáčky motoru)... ale chytá mi to obvykle taky napoprvý, holt el. pumpa je el. pumpa :-))) RE: RE:Start Vzal jsi ho na lano? :-) RE: Start Včera se mi stala kuriózní příhoda. Chtěl jsem odjet se svým vozem Škoda Rapid 136. Vedle mě chtěl odjet chlápek s bavorákem trojkové řady staršího typu. Točil tam startérem pořád dokola. Startér točil dobře, ale motor pořád ne a ne. Já jsem zatím oškrábal skla. Potom jsem usedl do vozu, dal klíčky do zapalování. Elektrická pumpa "načerpala", dvakrát jsem prošláp, sytič a na první otočení to chytlo. Bylo -25°C. Přál bych vám vidět výraz v obličeji toho chlápka. Nestačil se divit. Nutno podotknout, že mám elektrické zapalování, baterii Bosch 60 Ah a rychlostartér s reduktorem (1 kW). I v největších mrazech to chytá na škrtnutí, a to bez omylu. Chci jen říci, že ty naše Škodovky, když se daj do cajku, tak to nejsou žádný popelnice, za které je většina ostatních lidích považuje. Jsem tu dnes na Techwebu poprvé. Fakt supr stránky. Díky všem, co přispěvujete, jen tak dál a zdar všem škodovkám a škodovkářům. Start Včera jsem Š120 "startoval" na laně (teplota -20,baterka 2 měsíce stará),ovšem soused felicii také :-) RE: Startování, LPG Já se tu snažil vyvětlit, že chyba často není v mínusových teplotách, ale třeba ve skrytých závadách, které se za tepla neprojeví a nebo třeba v zanedbané úržbě. I škoda 120 může v zimě bez problémů startovat, když bude v pořádku. RE: Startování, LPG Tak tu skuhrej. Startování, LPG Čtu si tady ohlasy a je to něco příšernýho.Pořád jen startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG,startování,LPG... Umíte se bavit (v tomhle případě spíš skuhrat) taky o něčem jiným?! Každý auto v zimě hůř startuje,staré škodovky zvlášť.S tím se ale nic neudělá.Takže si kdyžtak kupte jiný auta.Já taky jezdím ve Š120 a taky mám v zimě problémy se startováním. RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. To Bleys ale i ostatním: Tak to tady pročítám, ještě jsem nedošel ani do poloviny a už mě to se...štve. Motáte furt to samý do kola. Speciálně pro Bleyse: není pravda že sitič obyčejného karburátoru sedr či edsr při provozu na LPG nefunguje!!!!!!!!!! :o)) (klidně se sem vejde i víc vykřičníků) Pouze se chová úplně jinak než na benzín. U benzínu mění poměr směsi vzduchu a benzínu. U LPG ovlivní přisávání většího množství směsi čímž samozřejmě zpětně ovlivní plynový regulátor který se řídí podtlakem sání. Záleží ovšem na tipu použitého regulátoru a umístění hadičky vedoucí k regulátoru. Znám spousty lidí s LPG a každýmu se jejich témněř stejně staré škody 105 nebo 120 chovají jinak. Jeden mi tvrdí že dvakrát zmáčkne el.sitič LPG a jede, jiný že ani v létě nenastartuje na plyn. Mě sosobně se nedávno něco podělalo a zatím jsem nezjistil příčinu, ale před tím jsem také nastartoval i pod nulou na plyn. Nyní mám problémy nastartovat i na benzín. Kromě všech již napsaných závad momentálně bádám nad další možností. U starších vozů dochází často k problémům s elektroinatalací vlivem různých přechodových odporů, špatných ukostření a podobně. V souvislosti s tím jsem se rozhodl ověřit správnou funkci elektromagnetických ventilů které přepínají obě paliva. I malá netěsnost některého z nich, může způsobovat míchání obou paliv a jak tu již bylo řečeno - to prostě nejede. Dále chci upozornit některé škodovkáře s LPG že pokud se jim z jakéhokoliv důvodu podaří motor "uvařit" je tu hodně vysoká pravděpodobnost destrukce gumových částí plynového regulátoru, nebo v krajním případě i benzínového ventilu, který bývá často upevněn na víku ventilů. Na to pozor a případně nechat z kontrolovat. Další popisovaná věc je víčko rozdělovače. Ve víčku se může utvořit mikroskopická trhlina kterou nevidíte ale která nasákne vodu a potom probíjí VN čímž klesá výkon jiskry. I pouhá špína na či v víčku může způsobit navlhnutí (obzvláště při nízkých teplotách kdy voda kondenzuje ze vzduchu) a opět probíjení, které nemusí být vidět pouhým okem. Dalším opomíjeným problémem je gumová průchodka, kterou u některých tipů zařízení na LPG prochází trubice plynu dovnitř modrého krytu vzduchového filtru. Při montáži a demontáži může dojít k jejímu proříznutí a poté přisávání falešného vzduchu což samozřejmě rozhodí veškeré seřízení. Nebudu se ani zmiňovat o tom že i u motoru bez LPG je zbytečné cokoliv seřizovat pokud nejsou v pořádku tlaky válců ať už kvůli pístním kroužkům, nebo ventilům. Velký nesmysl je také seřizovat motor s prasklým či vysipaným výfukem. Na závěr ještě perličku: nedávno mi kamarád ukázoval v listu náhradních dílů co všechno vytrousil z karburátoru a motor stále fungoval, pouze ztratil volnoběh: byly to oba seřizovací šrouby (jsou jištěny jen gumoými "O" kroužky a po patnácti letech :-)). A obě šroubové zátky na bocích karburátoru. Po rozmontování na prvočísla jsme se zděšením zjistili že chybí jedna skleněná kulička (opravdu netuším kudy opustila svůj vymezený prostor. Snad jen rotříštěná na prach prošla motorem.) ŠKODÁM ZDAR A JEZDĚTE DÁL. RE: RE: RE: Startovani Zalezi pri jakym druhu a stylu jizdy. Jinak sem vlastnil favo - karbec, melo nalitano 170 tis. a zralo prumerne 8l na 100km... RE: RE: Startovani Ted mam favo 136 motor po generalce a zere mi to asi 10l ,neni to moc? Jake mate skusenosti ze spotrebou? RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. K tomu LPG, nemůže být problém například v tom, že v zimě by ve směsi mělo být víc nebo dokonce jenom propan, kdežto "letní" plyn má plusmínus 50% butanu (bod varu +3°C)...? RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Vím že můj dotaz sem nepatří, ale potřebuju aby mě někdo poradil(podrobně) jak seřídit předstich.Díky za pomoc. RE: RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. A trebas tryska sytice ? RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Na sytici se nic seridit neda.... RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. No to je prave ten problem, o kterym pisu, proste mi systic skoro vubec nefunguje na studenem motoru, takze neni sance to po startu udrzen na LPG.. Ventily mam taky serizene, ale bohuzel na zbytek se vykaslali, takze to blbne i na benzin, napr. kdyz seslapnu pedal, tak to sice vystreli jak raketa, ale po chvili to zadrhne a pak zase jede a pak zase jama a to nekolikrat (3x) az do 6500ot. Asi to bude treba nastavit poradne na benzin a pak na plyn, v pondeli s tim jedu na "prohlidku" tak jsem zvedav, co mi povi.. Mne by spise zajimalo, jak tedy seridit ten sytic, aby to drzelo ten plyn na studenem motoru... RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Myslim, ze je to vlastnost vetsiny skodovek - vzdycky v zime startuju nadvakrat (bez sytice nenastartuju pochopitelne vubec). Po nastartovani se syticem to bezi, ale musim pridat trochu plynu, aby se to udrzelo. Kdyz nepridam vubec, chcipne to, kdyz pridam moc, tak taky. Spis pomuze vyjet az po nejake dobe, kdyz motor parkrat na miste protocim - pak se da sytic trochu stahnout a vyjet, aniz by to zdechalo. K zahrati mi staci tak 2-3km, pak sytic stahuju uplne i v nejvetsich mrazech. RE: RE: RE: Startovani Taky bysme chteli neco podobneho. Motor Felicie 50 kW do 130 a to vcetne toho vstrikovani. To je to dulezite. Uvidime jak se zadari a jak to bude jezdit. RE: RE: Startovani cao, trošku mimo téma, není to tak dávno co se tu rozhořela diskuze o motoru 1.4 z fabie, a o problémech se vstřikováním. přišlo mi i několik mailů na tohle téma, chtěl jsem jenom podotknout, že stavíme š1000 mb s motorem 1.3 favorit s BMM, a že už běží, pokusím se sehnat nějaké foto, a sepsat nějaký článek... RE: Startovani Vazeni pratele, ja jsem mel Skodu 120L, se vsim co jste tu napsali se da souhlasit (baterie, zozedelovac,kabely atd.) Chtel bych zduraznit, to o cem se tu zminil p. Martinek a to serizeni vule ventilu. Podle mych zkusenosti je nutno serizovat vuli na ventilech u hlavy motoru 120 L, která nemá tvrzená sedla ventilu min kazdych 15 000 KM, lépe 10 000 KM. Pokud jsem nemel serizene ventily, auto ani na benzin nejelo, dokud se motor neohral na prvozní teplotu. Po sezizeni jsem jezdil a startoval bez problemu i v zime na LPG. A zkusenosti s LPG? Po predelani super , jezdilo to stejne dobře jako na benzin (z kopce a s vetrem v zadech jela i 165 KM/h – sluchátka nutna!) , snizila se hllucnost motoru, a ta uspora! (spotreba 8l LPG), super!!! Po 30000 KM spotreba 9-10l LPG,nizsi vykon, zvysena spotreba oleje,hlucnost mírne zvysena. Absolutní vrchol minulou zimu (50.000 ma LPG), při provozu pouze po meste , same popojizdecky, pro chleba, do hospody, na vlak apod. (denne 20 KM v kusech 1-2 KM) spotreba 15 l/100KM, cena 17Kc/l LPG = uspora = 0 Kc, a pudes z baraku potvoro, koupil jsem S Favorit ´94 snad nekdy LPG, poucení pro me – stary skodovky na to nemaji motory delany a pokud clovek provozuje LPG tak tomu motoru to olovo, z toho olovnatyho benzinu proste chybi. RE: ja też nic Já myslim že k pochopení to je i polsky :-) RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Zdravim, furt se tady bavite o startovani se syticem a bez nej, ale mne by spis zajimalo jak ho spravne pouzivat. Mam S120 na benzin, starty jsou zatim bez problemu. Horsi je, ze jak to nakopnu tak po nejaky chvilce se to zacne s vytazenym syticem dusit. Dalsi problem je pri jizde, studej motor je fakt utrpeni a na sytic se mi to nechce honit. Myslim ze se to ohriva docela pomalu, podle mne by mela voda nejdrive cirgulovat v malim okruhu a pak az se ohreje na provozni teplotu tak by se to melo honit celim chlazenim. Mel bych to poznat na teplomeru, tak ze to vyleze asi tak na 80 - 90 a pak zese spadne. A vona nic, jak to dosahne 80st ta to tem zustane. Myslim, ze je to chyba v termostatu. Za veskere ohlasy predem dekuli :o) RE: RE: Pomooc - startovani.. To t2k: Ja mam Lovato, sytic karburatoru je u me pri provozu na LPG dulezity, je-li chladneji tak bez nej nedrzi volnobeh. Na teplem motoru, po plnem vytazeni sytice, mam otacky asi 3500 ot/min. Je to logicke, jak jsem jiz psal, pri provozu na LPG se sytic v karburatoru chova jako mirne prislapnuty plynovy pedal (bohatost smesi neovlivnuje). Otacky volnobehu nastavuji tak na 800. Co se tyce tlacitka LPG sytice mam pocit, ze pokud ho zmacknu pred startem, tak to staruje vzdy hure.... 136 na LPG po rovine neco ke 160, ale treba ukazuje malo tacho :-)) Jo a nezapomen, ze k favo zapalovani potrebujes tez favo civku.... Startovani Mam novinku, moje popelnicka vzdycky startovala na LPG jako hodiny, ale posledni dobou to byla hruza, volnobeh cca 500 a smrdelo to desne a neslo to zvednout. Ted jsem si nechal seridit ventily, vymenili mi tam taky zdvihatka a rozdil je neskutecnej. Dneska rano se nekonalo zadny trapeni baterky a sousedu, proste takhle nestartuje ani teply fungl novy auto. Rucni sytic na pul, zacvakat elektrickym, pul plynu, starter jen cvrnknout a jedem. Na rucni sytic to reaguje jako na plynovej pedal (cca do 2500 ot) a je fakt ze pred serizenim to ten sytic poslouchalo spis sporadicky. Z toho plyne ze serizeni ventilu a vubec tlaky jsou desne dulezity pro pohodovy nastartovani LPG! Jink pro info, Motor fav 135, karb 135, elektronicky zapalovani orig fav. jinak BRC. RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. to bleys: kdyz se kouknes do toho katalogu poradne, tak zjistis, ze typy 135/136 maji kryt filtru jiny a to bez diry. A kdyz se ja kouknu do auta, tak tam zadna dira samozrejme neni, tak se me nesnaz presvedcit o opaku :-)))) RE: RE: RE: brzdná dráha 83 m !!! Samozrejme ze to opravim, jenomze nejdriv musim najit ten zdroj z kteryho jsem to psal a to bude chvilku trvat.Petr RE: RE: brzdná dráha 83 m !!! Tak to proste oprav a je to vyreseny. Skode Zdar. RE: brzdná dráha 83 m !!! Mas pravdu to mi nejak ulitlo, ty brzdny drahy jsem opisovalz nejaky dokumentace takze jsem se bud prekoukl nebo preklepl. Petr startovani Cau mam problem se startovanim, nastartuju, ale zase to hned chcipne, na podruhy se to uz udrzi, zkousel sem pred startem pumpovat ale zadny vyrazny zlepseni zlepseni. Motor se dusi a sotva se precaluje,ale rozbehne se a dalsi starty sou us v pohode. Nevite nekdo co s tim, jestli s tim jeste neco jde udelat. RE: LPG cao chlapi, několik mých zkušeností: ad1) modré sání má origo 135/136 jiné než 105/120/130, u plynu (lovato) ti je šroubek na dvě věci, je pod nim totiž příruba, kterou teče plyn přes karbec do potrubi, je to stažený pružinama (v mim případě) ad2) bavit se o tom kolik kdo ujede na nádrž plynu je taky zbytečná námaha - záleží na teplotě okolního vzduchu a na přetlaku u pumpy, někdy natlačim 45l, někdy jenom 30l ad3) zamrzání plynu se u mě projevuje v nižších teplotách, hádal bych tak -5 až -8 ale nejsem zrovna člověk, kterej by běhal v noci kolem auta s teploměrem, a zjišťoval kdy chytne a kdy ne, poznám to ráno když se snažím nastartovat, buď při zmáčknutí el. sytiče plyn syčí, nebo ne (zamrznul) ad4) zkušenosti se startováním - při dobře nastavenym předstihu, chytne v létě na první škrtnutí, v zimě, musim podržet el.sytič, a hned startovat, chvilku točí, a potom chytne (na 1. pokus), sytič musim dávát i když chvilku stojím ad5) díru pod plynem na benzín mám taky, i když jsem dal novej karbec ad6) občas se vyplatí karbec vyčistit, v plynu je tzv. kal, a když jezdíš pořád na plyn, tak se usazuje a nečistí, u některých soustav je i odkalovací nádobka ad7) na typu lovata který mám v autě jsou ve svý podstatě jen dva štelovací šrouby, jeden, přímo na přívodní hadici k přírubě, tím by se měla štelovat bohatost (do toho se nehrabu, jede to docela dobře) a druhý přímo na zplyňovači (teď si nejsem přesně jistej jak se tomu nadává) a tím štěluji volnoběh u plynu ad8) ''benzínový'' sytič mi zvedá otáčky i na plyn P.S. mám Rapida 135, vše jsou pouze zkušenosti s provozem na plyn, věřím tomu, že je může mít někdo odlišné, každá škodule je originál... RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Vyhoď vzduchovou klapku s jejím ovládacím bimetalem pro sání teplýho vzduchu od výfuku. Nachází se v té plastové trubce mezi hadicí co jde do kastle a vzduchovým filtrem. Problém je v tom, že když je to studený tak to saje vzduch pouze od výfuku kde je mnohem menší průměr hadic a jednoduše má málo vzduchu a nechce se mu z volnoběhu do otáček. Startování na plyn - plynový sitič,plyn na podlahu a start.Chytá to většinou napoprvé /samozřejmě při náběhu včas pustit pedál plynu /. RE: RE: Pomooc - startovani.. Takze na LPG tedka pres 150 a teprve zejizdim motor. Mam petikvalt s vlecnou a 150 je nekde kolem 4500ot/s samozdrejme plus minul nejaky drobny. Rikam ze na LPG nema sytic vliv. Sice to prechlastas, ale neodjedes ani ty takze je to dost na nic. El. zpalovani je vyborna vec. mam to a slape to sqele. Zkontroluj to vicko karburatoru. LPG Mam skodu 136 a na plyn jezdim asi rok a pul. Nedavno jsem koupil novy karburator a kdyz jedu na benzin tak tam mam pomlku taky, ale az kdyz mam plyn pomalu na podlaze. V zime startuju na plyn, ale jen asi do -5 pak uz se mu nechce. Sytic mi funguje jak na benzin tak na plyn. V zime mi to zere 10 litru a v lete jezdim za 8. Nevim jestli je to nejak moc. Nedavno jsem tomu musel trochu pridat, protoze to skoro vubec nejelo. Uz aby bylo zase leto:))) Pavel. brzdná dráha 83 m !!! Hezky clanek a co mne fakt dostalo je: "Tedy zatímco na suchém betonu zpomalíte ze 100km/h na 83 metrech........" Snad vsechna moderni auta maji brzdnou drahu na suchem asfaltu kolem 40 m (max 50). Podle tve tabulky by to bylo 83 * 1,3("koeficient" pro suchy asfalt) coz je 107,9 m a to uz je opravdu trochu rozdil nez 40 m co ma ve skutecnosti treba Fabie. Proto sem nepis blbosti.............. Pro všechny plynaře Pokud si chcete seřídit plyn sami,navštivte http://www.volny.cz/rkolbabek/,kde máte návod.Já osobně startuji Fav 135/BRC (aut.sytič na plynu) celoročně na plyn a celkem bez problému.Tzn.na plyn to trvá o něco déle,ale nejpozději do šestého otočení naskočí (v létě na 1.-2.). RE: Pomooc - startovani.. Ahoj vsichni, nejdrive vam vsem chci moc podekovat za nazory, dost mi to pomohlo, kde asi hledat pricinu. Ted k veci, pokusim se jeste neco osvetlit - tak mne napadlo zkusit vytahnout sytic na zahratem aute (LPG), ani se to nehnulo, spis to melo tendenci zhasnout, takze to bude asi ten problem, zapomnel jsem totiz uvezt, ze kdyz nastartuji na plyn, tak sytic muzu tahat jak chci, ale nema to skoro zadny vliv..(ne jak na benzin..). Dalsi vec, kolik mate otacek volnobehu ? Ja mam 600, coz je asi malo. Takze tady vidim asi ten hlavni problem. Dokonce jsem to zkousel tak, ze jsem si dal tlacitko misto vypinace na ten elektro sytic plynu, ale to drzi na 2000ot. jen chvili, pak to spadne a nez to vypnete, tak neni sance znovu nastartovat - "prechlastane". Ale da se to vyuzit jako vyborny bezpecnostni prvek, tlacitko zapnete pred vystupem z auta a kdyz nekdo zapne zapalovani, tak tak za 3s je motor beznadejne prechlastany a nema sanci s tim odjet...:o) Jeste k vasim nazorum, kontakty na rozdelovaci zkontroluji, ale myslim ze jsou ok, cistil jsem to v zari. Taky jsem premyslel o el. zapalovani z fav., hlavne kvuli tomu startovani, vcera jsem to nenahodil, vymlatil baterku a s kolegou to rozjidel vytahnutim na mirny svah, povedlo se to az na seste, malem jsem se tam slozil.. Chce to nastavit i karbec, ale vsude jsou sami nechopni lidi, sam to bohuzel nedokazu, pokud znate nejaky seriozni servis v okoli Zlina, tak mi dejte prosim vedet. Spotreba je ok, v zime 8.5, v lete cca 7.5 a to mu davam celkem kapky :), ovsem v rozumnych mezich samozrejmne.. Membrany vymenit zkusim. Jeste takova drobnost, taky vam to nevytahne na lpg vic nez 140 ? RE: Pomooc - startovani.. Nehodlám s nikým diskutovat o tom při kolika stupních nastartuje na LPG,ale moje zkušenosti jsou takové, že plyn má vysokou teplotu varu.(LPG údajně snad při +3C)V praxi to znamená, že zmáčknutím červeného tlačítka (LPG sytiče) tam pustíte první dávku a pokud se plyn neodpařuje špatně chytá.(proto je tam to předehřívání)Může se tedy stát že když to držíte dlouho máte válce plné ještě tekutého butanu.(čím nižší teplota tím nižší odpařování) Já osobně startuju po stisknutí LPG sytiče na první otočení,ale v zimě startuju na benzín.(Dojíždím na benzín aby se naplnil karburátor a ráno nemusím pumpovat)A nejlépe mi pomáhá trošku to prošlapat, vytáhnout sytič a i během startování trošku hejbu s plynem. (na 2-3 otočení i při větším mrazu to blafne) To co píšeš může být i tím, že i když ti to na benzín nechytí, už máš směs nasátou do válců a v karburátoru benzín a když to pak přepneš a pokuošíš se natočit to na plyn vznikne ti směs plynu a benzínu. Myslím že každý mi asi může potvrdit, že to pak nejede. Samozřejmostí je mít v cajku zapalování, akumulátor a občas taky jezdit na benzín (i v létě) a propláchnout tak difuzéry a všechny ty trysky.(slyšel jsem něco o karburátorovém kameni) Mám dobré zkušenosti s chemickým čističem karburátoru.(pouze se to naleje do benzínu cena cca 130Kč) RE: RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Kdyz se kouknes do seznamu dilu v katalogu skoda a.s. tak zjistis ze se delal u typu M tzn. 1984 a vys pouze jeden typ a to s dirou pro sroub. Typ Mam namontovany typ "BRC" najeto na nem je cca 35000 a stary je cca 2 roky. Staruju bez problemu na plyn i na benzin, ale LPG ma v zime problem. To ze se meni pomer Propan-butan je jasny. Na celou nadrz jsem ujel 430 km a to po dalnici do Brna a zpet a porad jsem jel cca 120 a vice a se zimnima gumama a s rozmerem 175 .... tak vychazim z toho ze to serizeny mam dobre. od posledniho serizeni cca 5 tydnu. RE: RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Ja mam Favorita 135LS a mam presne opacny problem. Na plyn nenastartuju ani v lete. Vzdycky musim startovat na benzin, po zahrati (ujeti cca 2km) prepnout na mezipolohu a po dojeti benzinu v karburatoru teprve na plyn. Na plyn nastartuju pouze, kdyz je motor jeste teply (stojim cca 3 hodiny (v zime 1 hodinu), kdyz stojim dele, sice nastartuju, ale auto pak, nez se zahreje motor, vubec netahne). Uz jsem s tim byl na serizeni v LPG servisu a je to jeste horsi. Mam LPG Lovato. Nevite nekdo, jak to postelovat? ja też nic ja też nic ni huja nie ponimajam o co tu do qrwy nędzy chodzi. Czesi piszcie po polsku albo po angielsku!!!!! HYHYHY Zajebisty artykuł ni huja nic nie rozumiem!!!! RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. to bleys: S135/136 ten "stredovy" sroub cisticem nemaji.... RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. To emc: Dira v plynu na benzin normalni opravdu neni. Ale objevila se zatim u vsech aut, ktera mela na LPG uz neco najeto (od 30tkm se projevuje zcela spolehlive) zkusenost s 3x S136R. Evidentne provoz na LPG karburatoru moc nesvedci. Jak se toho zbavit tez nevim... RE: RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. nemáš pravdu, nebo máš jiný systém, sytič norm. funguje a po nastartování jím reguluji otáčky volnoběhu, plyn mi za 3 roky nezamrzl ani při -15, startuju přímo na LPG a šlape to jak hodinky, navíc se na zimu mění poměr propan-butan, jede to hůř, víc to žere ale nemrzne, navíc si ho při každoroční revizi nechám seřídit u firmy, která ho montovala RE: Pomooc - startovani.. co to máš za výrobce zař.LPG?, já raptora startuju celý rok rovnou na plyn- sytič, krátce stříknu a běží, norm. to startuje asi do -10až 12 pod nulou na plyn, víc jsem nezkoušela, nech si vyměnit membrány a seřídit bohatost směsi, já jezdím na P.9- Sichrov a auto šlape. RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Ja se nechci s tebou prit. Mas neco vyzkousene a ja tez. Nemusis prece pouzivat sytic z LPG, ale bez nej to startuje hur. Slouzi jenom k tomu ze napusti saci potrubi plynem. K nicemu jinemu tam neni. Kolik ti to zere??? Sytic karburatoru je v te chvili uplne zbytecny. Mam to overeno a to tak kdyz jsem na starem karburatoru (SEDR) startoval s syticem rucnim a pak bez nej. Pokazde stejne otacky. Bod tuhnuti plynu zalezi na slozeni plynu, ale kolem -5 zamrza v difuzoru. Jsi prvni kdo mi toto rika a to ze prodavam dily na auta a s lidma co to montuji jsem v kontaku porad. Dobre asi mas uzasne auto a jezdis na plyn, ktery nezamrza!!-)))))) Ohledne tech vykricniku. Neni to zapotrebi, ale vyjadruje to muj postoj k tomu co rikam. Nechci se hadat. Preji pekny den. RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Sytic funguje bohuzel jenom na benzin s LPG nema vubec nic spolecneho. Zkus odpojit vyhrivani a uvidis. Nechci se hadat. Mam to overene. Nastartuj na studeny motor s benzinem a pak s plynem a uvidis ze otacky budou uplne jiny!!-)) RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Nebudu tady diskutovat, jestli mi věříš nebo ne - nemám to zapotřebí. To co jsem napsal jsou mé zkušenosti z provozu. Při startování na plyn a to kdykoliv (léto, zima) nikdy nepoužívám LPG sytič (elektro-ovládání od přepínače plyn - benzín), ale pouze sytič na karburátoru - funguje to a to je hlavní, teorie mě je v tomto případě volná. Pokud máš zájem, přijeď někdy po ránu a předvedem si to v reálu. PS: nemyslím si, že používání tolika vykřičníků je až tak úplně zapotřebí, co si o tom myslíš? RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Sytič samozřejmě funguje i na LPG. Jinak je funkce karburátoru pouze jako škrtící klapka - u LPG. RE: RE: Pomooc - startovani.. Cau. To jestli tvrdis ze v nastartujes na plyn se mi moc nezda,a le budis. Nehoupej nas!-)))) A pokud styartujes na plyn tak na karburator zapomen!!!!! Nema nic spolecneho s LPG jenom klapku a podtlak. Pokud znas trosku teorie tak vzdy se plni motor studenym vzduchem nez teplym. Teply ma mensi roztaznost nez studeny(fyzika). Rozdil mezi plyn benzin sice je trosku znat, ale do 5000ot/min to nepoznas!!! Kdyz startujes tak vzdycky to chce sytic. Bez nej to proste nejde!!!!!! Automat je pouze na benzin ne na LPG!!!!!!!! RE: RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Ted jsem si uvedomil jednu vec. Pokud ti to jede jenom na plyn a benzin blbne je to v karburatoru a konkretne vicko. Na 99%. Pokud jedes na LPG tak karburator je da se rici ze zbytecny. nejaka bohatost nebo neco takoveho je blbost. Potom samozdrejme chce seridit volnobeh na obojim, ale nejlepsi je na zkusebnim pristroji, ale lze i podle ucha. Tohle jsem mel taky. RE: Pomooc - startovani.. Jak psal kolega přede mnou, je třeba mít perfektně seřízený karburátor na benzin a potom seřídit plyn. Mám favoriťácký karburátor v Rapidu 136 a ráno i ve velkých mrazen stačí jednou šlápnout na plyn a automatický sytiš už všechno zařídí. Na benzin to startuju tak až kolem -20. Taky je třeba mít dobře udělanou úpravu na plyn. Mě třeba místo přisávání teplýho vzduchu seškrtili díru po vrap. hadici a auto jelo špatně. Po klasickém českém DOděláním DOma a vrácení hadice na původní místo a pořádné seřízení auto jezdí na plyn skoro stejně jako na benzin. Rozdíl je znát až v hodně vysokých otáčkách, kdy na benzin to má větší výkon. S původním karburátorem SEDR jsem i na plyn startoval na ruční benzínový sytič, ale automatika je automatika. Kdybys potřeboval něco upřesnit, ozvi se. RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Ahoj. Takze popisujes beznou vadu skodovek. Ze zacatku bych jenom chtel podoktnout ze i kdyz budes mit vsechny dily nove nebude to znamenat ze budes startovat n aprvni otoceni!!! Tak a ted k tvemu problemu. Pokud jsi to nastavoval pri studenem motoru tak je to blbost, ale nejsi jediny!!-)) Asi bych zvolil tento postup. Kazdopadne bych nabil baterku a ocistil zapalovani. Koulk bych na vicko rozdelovace a na odtrh. Tim mas jistotu ze toto je v poradku i kdyz to zatim tvuj problem neresi. Nevim jaky mas karburator. Kazdopadne vymen vzduch filtr, protoze to ma vliv na spotrebu a taky na vlastnosti motoru. A jeste jeden pokus. Kdyz jsi sundaval a nasledne nandaval modry kryt filtru co je nad karburatorem tak jak moc jsi dotahnul sroub ktery j prochazi zmonovanym krytem a upevneny je v karburatoru. Konkretne ve vicku. Pokud ho dotahnes moc tak prohnes vicko a pak to dela to ze to na benzin nechce jet. Moc znamena tak od 3Nm a vice. Je to blbost ze to tam vubec davali. Nasava to z druhe komory a nejde to poradne seridit. Lze narovnat, ale pozor na to aby neprasklo. Hodne pruzi , ale jde to. Nejleppe pod lisem. V zadnem pripade udery kladivem. Nove stoji kolem 600 az 700kc. Kdyby neco jeste tak napis na email!!. Cau Honza RE: RE: RE: Pomooc - startovani.. Diru v plynu na benzin mam taky a nevim jak se ji zbavit. Ale byly doby kdy to nedelalo, takze to neni normalni jak mi nekdo tvrdil, ale je tam neco "shnileho¨! RE: RE: Pomooc - startovani.. Jestli jsem to dobre pochopil, tak ti nechodi poradne provoz na benzin. S tim mam take problemy ne se startovanim, ale s "dirou" v plynu. Zkusil bych procistit karburator, zkontrolovat hladinu v plovakove komore a nastavit volnobeh (na teplym motoru!). A propos ten teply motor plati i pro LPG, kdyz nastavis perfektne volnobeh na studenym motoru, tak ti to na teplym bude chcipat. Vse se nastavuje na teplem, pri studem si musis pomoci, je-li treba, syticem, ktery v pripade benzinu (doufam, ze startujes na sytic a bez seslapnuteho pedalu) generuje bohatou smes a pri provozu na LPG se chova jako "prislapnuty" plyn. Zkontroluj jeste predstih (staci klidovy), stav kontaktu prerusovace, palec (pripadne ho vymen) a vicko rozdelovace (zevnitr )(nesmi byt urazen stredovy pruzny kontakt a ani nektery z postranich). Co civka? -muze byt prorazena izolace VN - to je ale spis teoreticke, neslysel jsem, ze by se to nekomu stalo. Zima Serte na zimu NEJEZDĚTE !!! RE: Pomooc - startovani.. Jeste jsem zapomnel: svicky Brisk pro LPG, zap. kabely nove pro LPG, vymenen vzduch. filtr, zapalovani OK, starter OK, motor super stav. Napadlo mne, zda by pomohla napr. vymena filtru LPG, jeste jsem to nemenil za cca 30 000km, system je BRC, montovan pred rokem. Pomooc - startovani.. Lidi, pomozte mi - mam R135 na LPG, a silene problemy se startovanim, nejen ted v zime. Na benzin to nahodim jen rucnim pumpovanim v motoru a to jen nekdy, na LPG to natocim cca na druhy pokus, problem je vsak ten, ze mi to vubec neudrzi otacky, i kdyz to chvili nechavam zahrit, takze abych nelezl kazde rano do motoru a potme nehledal packu, tak musim nastartovat na LPG, vytocit motor na 3000ot. a pak prepnout na benzin a vytahnout sytic.. Je tohle normalni ? Nikdo mi neni schopen poradit, osobne si myslim, ze to optimalne nastavit lze, nejsem zadny automechanik, jednou jsem se hral s tim regulacnim sroubem, nastavil jsem to tak, ze rano jsem skrkl, motor naskocil napoprve na plyn a drzel, problem nastal, kdyz se auto zahralo a dal jsem neutral - motor zhasl. Je mozne to nastavit napr. karburatorem ? Diky moc za vsechny odpovedi, uz fakt nevim, co s tim, obesel jsem 4 servisy + LPG servis, nic...
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|