ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Škoda Favorit Crash Show
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Škoda Favorit Crash Show

RE: RE: RE: ve zdravi...
Datum: 26.02.2007, 23:02
Od: rally boss

Takže abych uvedl vše na pravou míru...Jiří Sedlář,rodák z Kašavy okr.Zlín zahynul ve FÁČKU v roce 1989 a tady jsou slova jeho tehdejšího spolujezdce Pepy Častulíka......."Chystali jsme se na Rally Budapešť, která se jela v rámci Mitropa Cupu, a testovali poprvé originální tlumiče. Jirka se normálně poutal, to spíš já jezdil bez pásů, tenkrát to ale zrovna bylo naopak. Při rychlejším průjezdu jednou zatáčkou šel závodní favorit ven na stranu, příkopa auto zvedla a to se převrátilo přes střechu. Nic by se asi nestalo, kdyby Jirka nehrábl po klice a neotevřely se dveře. On se v autě neudržel a dopadl na krajnici, já zůstal sedět v autě," .....Čest jeho památce.


RE: RE: RE: Uvedeni na pravou miru...
Datum: 31.08.2001, 17:17
Od: RANGER@atlas.cz

No tak kdyz to beres takhle, ale podle mne je jedno jestli se nejaký auta vyráběj spolu nebo ne. Podle téhle teorie teda Škodovka od Favorita nevyrobila kromě Feliny už žádný oficiální auta,protože Oktávia se singl nedělala nikdy a na první "oficialní" Fabii se asi ještě načekáme,protože nic o tom že by Škodovka chtěla přestat vyrábět Octavii, sem nikde neslyšel. Jo a mimochodem Favorit je oficiální až o roku 1990,to se teprve přestal vyrábět Rapid.


RE: RE: Uvedeni na pravou miru...
Datum: 30.08.2001, 11:05
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/motorsport

Jiste, prvni Fava se vyrabely jiz v roce 1988, soucasne jeste se starsimy modely Skoda. Ovsem singl vyroba Fava se spustila az v roce 1989.


RE: RE: RE: ve zdravi...
Datum: 10.08.2001, 20:59
Od: Zdeněk Chovanec
WWW: http://www.cmt.wz.cz

Tím jezdcem byl Jiří Sedlář, jeden z nejtalentovanějších jezdců rally. Zemřel po celkem banální nehodě při zkušební jízdě závodního Favoritu - důvodem bylo hlavně to, že nebyl připoután. Spolujezdec, který jel s ním byl připoutaný a nic mu nebylo. Ono je třeba mít hlavně štěstí!


RE: RE: Uvedeni na pravou miru...
Datum: 10.08.2001, 14:32
Od: RANGER

První seriový Favorit sjel s linky v srpnu 1987,je pravda že první kousky si rozebrali různí tehdejší funkcionáři AZNP, KSČ apod.,ale rok 1988 je zcela běžně k vidění.Na vůz z roku 1988 opravdu nemusel být nikdo prezident stačilo aby se včas přihlásil do pořadníku a nebo zaskočil do TUZEXU, popřípadě uplatil vedoucího MOTOTECHNY. Ale záleží na výkladu co je oficielní favorit a co není.Dle mne je sériový zároveň oficiální. Jinak fotky sou "GUT".


RE: Uvedeni na pravou miru...
Datum: 9.08.2001, 23:42
Od: Katka Laskovska

Hmmm, jestli vyjely prvni oficialni vozy roku 1989, tak je ten nas z 1988 asi neoficialni, a to ani nemam tatinka prezidentem:)


Uvedeni na pravou miru...
Datum: 9.08.2001, 20:07
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/motorsport

CO SE TYKA BERTONEHO: prave proto ze delal design kastle tak to je (samozrejme ne uplne)italske auto. OCHRANNE RAMY: samozrejme, i starsi Skody mely ramy, a 99% havarii posadky prezily prave kvuli kombinacim 4-bod pasy a ram + sedacky. To neznamena ovsem ze musim prezit. A v clanku je opet napsano ze ..."ze vsech techto"... to znamena z havarii ktere jsou zachyceny, ne ktere se staly kdysi a kdesi. VIDEO: resi se to, uvidime co z toho vyjde na povrch VYROBA FAVORITA:v clanku je jesne napsano "..PRVNI OFICIALNI"!!!! Favorit. Tim nemyslim specialne vyrobene kusy pro vedeni Skody, nebo prototypy ktere se v roce 84 prohanely po okruhach ale vozy pro verejnost.. NAHON NA PREDEK:to same jako vyroba Favorita..."PRVNI OFICIALNI".. ruzne pokusy a zprzneniny ze Skody zde neuvadim, nema to cenu, a navic je znaji jen znalci...


Jen tak naokraj
Datum: 9.08.2001, 18:48
Od: Jindrich

Nechci se tady nijak dohadovat, jenom bych upozornil na to ze favorit neni prvnim vozem od skodovky ktery ma nahon na predek, prvnim autem co bylo tak Škoda 976 ktery se ani nezacal vyrabet seriove (vsak to si muzete precist zde : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=283), jak vidite je to dokonce i ne tomto webu. Ale jinak tyto stranky jsou doooooost dobry. :)


Hlavne zdravi z posazavi.
Datum: 9.08.2001, 12:13
Od: ***

ha ha


RE: RE: ve zdravi...
Datum: 9.08.2001, 10:46
Od: joot

Pokud jde o Jiřího Sedláře, tak ten zahynul tuším v lancii delta.


RE: ve zdravi...
Datum: 9.08.2001, 9:17
Od: Karel Petr

Ochranný rám je dobrá věc a šance na přažití jezdce v případě nehody zvyšuje. Ovšem s tvrzením, že jezdci ve favoritech z nehod vyvázli živý si dovolím polemizovat. Vím minimálně o jednom (myslím, že se jmenoval Jiří Sedlák, nebo tak nějak), který zemřel při testování závodního favoritu určeného pro rally. Bylo to někdy kolem roku 1989. Určitě je možné najít další... Faktem je, ale daleko větší bezpečnost závodních vozů, záleží ovšem na havárce... Škodě zdar


89?
Datum: 8.08.2001, 23:39
Od: Karel Svoboda

Nerekl bych, ze prvni Favorit byl vyroben v roce 89. Tim spravnym rokem je myslim 87. Mam doma cenik Skodovky z roku 1988 a Favorit uz tam je v plne krase za 84 000 Kc.


RE: ve zdravi...
Datum: 8.08.2001, 20:55
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

Nutno jeste podotknout ze tyto ramy maj vsechny soutezaky, i treba 130ky, takze to ze se posadce nic nestalo neni zas takovej zazrak :-)


RE: RE: Navr?ený v Itálii ?
Datum: 8.08.2001, 14:53
Od: Honzicek

No taky podle toho ten interier vypada, ze? ;-))<BR> Nicmene je skoda, ze tu nejni treba nejaky video, ale to uz se tu resilo, kdyz se tu objevila prvni serie techto slanku "Skoda 100-136 Crash Show".<BR> Presto diky za zajimavy "fotky".


ve zdravi...
Datum: 8.08.2001, 12:53
Od: vici
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

asi by nebylo spatne podotknout ze soutezni Facka maji hmologovany ochranny ram, sedacky a pasy,hasici system atd., tudiz nabizi posadce v pripade havarie daleko vetsi sanci bez seriovka....


RE: Navr?ený v Itálii ?
Datum: 8.08.2001, 12:49
Od: Bleys

Bertone delal pouze jenom karosesrii. Vlastne se jedna o cely exterier!!!Vnitrek je delanej v Boleslavi.


Navržený v Itálii ?
Datum: 8.08.2001, 12:33
Od: joot

Tak takhle bych to asi neřek, Bertone dělal tak akorát design kastle.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů