ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Přestavba motoru 135 na 136 a 136x
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Přestavba motoru 135 na 136 a 136x

pomoc
Datum: 1.10.2010, 1:28
Od: kočička

jak mám smazat komentář kde jsem uvedla sve číslo a nechci už aby mi nikdo volal to nejde smazat??? nebo co ???


RE: RE: Svíčky II.
Datum: 1.10.2010, 1:21
Od: jana finkova

ahooj


Zadost
Datum: 17.02.2010, 21:19
Od: radek aizner

NEVITE PROSIM JAK MA VYPADT ORIGINALNI PAPIR ZE SKODOVKY NA PRESTAVBU MOTORU VE VOZE FELICIA? V DILNE MI DALI DO BENZINOVE FELDY DIESELOVY MOTOR A JA TO CHCI MIT OFICIELNE. VUBEC NEVIM CO S TIM MAM DELAT , DIKY MOC ZA ODPOVED. TEL.773 916 166


RE: Svíčky II.
Datum: 3.02.2006, 12:59
Od: Pavel Martinovský

Dejte si do Fáčka svíčky Denso Iridium je to fakt bomba. Mám Favorita 135Le (řízenej katalizátor) 40Kw a s těma svíčkama to jede o cca 10% líp a žere to míň sice stojej 4 něco kolem 2500 ale stojí to za to. Jel jsem s tim ve 4 lidech a plnym kufru věcí po dálnici 160 do kopce. Je to ale hrozně náchylný když jezdíte dlouho v nízkejch otáčkách 2000-3000 že to po pár dnech "stratí" výkon než to zase proženete do 6000 a pořádně zahřejete... Koupil jsem je na shop.tuning.cz


RE: 135 40kW BMM
Datum: 8.09.2005, 8:33
Od: Roman

Rozhodne nestaci jen snizit hlavu - jestli z toho chcete mit "50kW verzi" tak ta mela jeste jinou vacku (254/254), mela samozrejme jiny software v ridici jednotce (jiny predstih), mela jiny difuzor ve smesovaci, pouzivali se malinko odlisne svicky a jeste cosi u sani, ale to bych kecal, to presne nevim co. Pokud udelate jen hlavu a vacku a nedate jinej software, pojede to docela slusne taky(hlavne to pujde lepe do otacek, nadruhou stranu se velmi vyrazne ztrati tah od spoda), ale bude taky velmi neklidny volnobeh - jinak v tom neni problem


135 40kW BMM
Datum: 31.08.2004, 23:39
Od: FilipK

Jak tedy upravit motor 40kW po 1993? Jake jsou tedy problemy pri naslednem predelani 50kW na LPG? Diky


135 na 136
Datum: 26.05.2004, 12:09
Od: Marian

vie mi niekto povedať, či pri zmene z 135 na 136 aj u Fa so vstrekovaním stačí znížiť hlavu, alebo je nutné urobiť i sw úpravy. Dík


Help!
Datum: 15.04.2002, 9:59
Od: samo

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential, has anybody got any experience with kits for 1411ccm,1450ccm... .... Please help me with suggeestions!


RE: RE: RE: Karburator!!!
Datum: 15.04.2002, 9:52
Od: samo

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential, has anybody got any experience with kits for 1411ccm,1450ccm... .... Please help me with suggeestions!


RE: RE: Karburator!!!
Datum: 18.03.2002, 17:21
Od: vici

To je zajimave, znam skupinu lidi kteri tvrdi ze kerbec ze 130ky je daleko lepsi nez z Facka.Jsem rad ze se tady nasel nekdo kdo ma opacny nazor, stejne jako ja:o)


RE: Karburator!!!
Datum: 5.03.2002, 7:56
Od: Pavlů Jiří

Zdravím. Já jsem montoval karburator z Favorita do Š 125 a nebyl to celkem žádný problem. Pro karburátory favorit se prodává kovový a pertinaxový mezikus místo originálního pogumovaného mezikusu. Ten jesm připasoval na sací potrubí š 125. K tomuto mezikusu se také prodávají delší šrouby pro přišroubování karburátoru. Místo ocelové struny pro ovládání klapky jsem použíl ocelové lanko a prodloužil jsem bovden asi o 10cm. Musí se také upravit plynový pedál (potřebuje delší krok pro plné otevření klapky). Na karburáror jsem namontoval ruční ovládání sytiče(pokud se spokojíte s aut. sytičem nemusí se montovat). Struna a bovden od ovladání sytiče zůstaly bez úprav. První hadici pro ohřívání automatického sytiče jsem připojil na trubku, kterou jsem přivařil k trubce, která vystupuj z baňky termostatu a napájí topení. Druhou hadici na vyrobený T kus, který jsem vsadil do přeříznuté hadice k vyrovnávací nádobce. Filtr je použit komplet z Favorita. Dále se musí ještě upravit několik maličkostí, které si jistě každý vyřeší po svém. A výsledek? Spolu s upraveným rozdělovačem a elektronikou z Favorita se to nedá s původním karburátorem vůbec srovnat. Auto startuje i pří -20°C na první otočení. Studený motor běží při nižších otáčkách, pří rozjezdu a akceleraci žádné škubání. Spotřeba klesla v průměru asi o 0,5 l/100.


Karburator!!!
Datum: 3.03.2002, 15:47
Od: Vojta

Zdravim vsechny.Chtel bych dat do sveho rapida original 136 karburator z Favorita. Vim ze tam nesedi srouby atd ale jeden manik to mel a v celku si to chvalil. Nevite nahodou nekdo jak na to!Za kazdou informaci bych byl vdecny. Predem dik za radu.VOJTA


RE: RE: RE: Svíčky II.
Datum: 16.08.2001, 16:22
Od: Pato

Sorry ze tak neskoro, ale nejak sa nedostavalo casu. Z vlastnej skusenosti: Mal som vo Facku 136 r.v.92 Championky, Boschky a Brisk Classic a teraz tam su Brisk Premium LGS podla Briskovych tabuliek. Nikdy nebol problem so ziadnymi. LGS som kupoval na doporucenie predavaca (povodne som chcel stvorelektrodove Boschky) Po urcitom case zacalo cukat s motorom pri cca 2000. Servisak mi povedal ze to su sviecky a dal mi tam Brisk Classic, cukalo to dalej. Prestalo to cukat ked sa roztrhol vyfuk a vymenil som ho cely za novy.(vid komentare cukani motoru) Subjektivne motor lepsie taha, ide krajsie do otacok a ide vyssie do otacok. Myslim ze je to vela muziky za malo penazi.


RE: písty
Datum: 27.07.2001, 7:32
Od: Petr Kaška

Snizeni hlavy v tom bych problem nevidel u Nas v Plzni to delaj za 300+- bez papiru a rekl bych ze je to na sto( predtim jsem to mel u nejakyho typka doma a byl z toho akorat problem foukalo to do vody. (ale chtel jenom 100 (-: ) doporucuji firmu ktery se tim zabejva a potom uz to neni problem se s nekym domluvit.


písty
Datum: 15.07.2001, 8:46
Od: Jaroslav Novák

Nevyzkoušel někdo, místo snižování hlavy, vyměnit písty za písty ze 136? Nedovedu si představit, jak bych tu hlavu snižoval. Díky.


RE: 136
Datum: 10.06.2001, 13:26
Od: Radek

Jenom oprava meho komentare: Hlava ze 136X i se sanim je stejna jako 136 a 135. Motory se lisi ve vacce a rozdelovaci . Ja mam hlavu z 50kW MPi a ne z 136X. Tak sorry. zdar.


RE: RE: Co stříkačka?
Datum: 4.04.2001, 21:51
Od: pir

...a co rychlost ?


RE: Co stříkačka?
Datum: 31.03.2001, 22:23
Od: Karel

Mam favo s BMM. Nechal jsem si udelat tzv. chip tunning, teda serizeni ridici jednotky vstrikovani od fy. Cimbu. www.cimbu.cz. Slibovane snizeni spotreby jsem temer nezaznamenal, ale motor lepe reaguje na plyn hlavne v nizkych otackach. Da se akcerelovat tam kde jsem pred tim musel podradit a pri tom staci jen trochu pridat - odstranila se "dira v plynu". Samozrejme to neni zadny zazrak, zmena je znat pri prvnich jizdach po uprave, potom jsem si na to zvykl a dnes uz mi to ani neprijde. Cena 3400,-


Co stříkačka?
Datum: 26.03.2001, 21:51
Od: fantomas

Co stříkačka?Má někdo zkušenosti s úpravou stříkačky?Poraďte.


RE: RE: Svíčky II.
Datum: 24.03.2001, 15:33
Od: boss

ja mam na 136x sviečky champion rc9yc a kable tiez od chamion - zdaju sa mi najlepsie...bosky som mal stale cierne. Skusal som aj Super 4 a aj tie stoja za .... ak ked som vymenil v karbeci palec....Isiel som na 135, 136 aj na vsetkych Filckach ale na moju 136x sa nechytaju...(aj 1.6 mala problemy) a to tam nemam ziadnu upravu...Oproti 136 to super taha od cca 3000-4200 otacok ale potom to ide dolu..Ale pomocou tejto stranky skusim nieco vylepsit...Necha sa vam vsetkym dari....a vylepsujte tie svoje skodovecky...je to super vidiet 20 rocne auto nalestene a so super motorom...


RE: Ekonomer
Datum: 23.03.2001, 20:11
Od: pir

Ja jsem volal do firmy APRI ale znela tam neochota,proste se nevirabi a basta.Prosil jsem je jestli by neposkytli dokumentaci (gdyz uz to nedelaji) abych si to mohl udelat sam ,no bohuzel.Gdyby alspon meli WWW stranky(nemaji),kde by byla dokumentace to by bylo vyborne,nebo alspon formou stavebnice.


RE: RE: Ekonomer
Datum: 23.03.2001, 19:15
Od: Karel

Ten ekonomer jsem taky dlouho ale marně sháněl. Taky na BMM. Kdyby to slo jeste nejak sehnat mel bych taky zajem. Mozna by nas bylo vice. Skoda ze to prestali vyrabet. Maj to sice na feldu s BMM ale je tam snimac z tachometru ktery nalze na facko pouzit. Jinak na BMM je to CD-2.


RE: Ekonomer
Datum: 22.03.2001, 21:50
Od: vici
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

Manzel meji kolegyne je majitelm Apri, tak se muzu zeptat. No myslim ze mi kdysi rikal ze na BMM by to jeste snad udelat slo,ale na karbec uz ne. Kdybych sehnal ten na strikacku tak ho muzu s Tebou vymenit za ten karbecovy.


Ekonomer
Datum: 22.03.2001, 20:37
Od: pir

Nevite nekdo nahodou gde by se dal sehnat jeste na Fa 40Kw strikacku Ekonomer CD1 firmy APRI S.R.O. . Mam sice novy nepouzity ale na karburatorovy typ a ja potrebuji pro strikacku ,nebo muzem vymenit. Ta firma uz je nevirabi (jako spousta dobrych veci na FA od jinych firem).


RE: Svíčky II.
Datum: 22.03.2001, 16:11
Od: Radek

Těžko říci. Oboje jsou dobrý. Argumentovat tím, že jedny vydrží déle než druhý jed dost divný. Málokomu vydží auto 90000 bez opravy motoru. Stejně je se ty svíčky kontrolujou. Já tam mám BOSHe a jezdí to super. Otec je dává do Felícií a měl je i v Opel Vectra 2.0i. Mimo to, chce to bezodporový kabely. Tyhle svíčky maj odpor v sobě. Zdar a dobře kup.


RE: RE: RE: Nic moc
Datum: 22.03.2001, 15:59
Od: Pavel

Díky za radu. Pro další zájemce jsem sehnal další informace přímo u výrobce MIKRA Praha. www.mikra.cz.


RE: Svíčky II.
Datum: 22.03.2001, 8:52
Od: agrafik

Mel jsem ve Formanu 135E vicebodove Brisk Premium (kulate elektrody) a bylo to v pohode, ale nejaky velky rozdil tam nebyl. Je taky dobre vymenit zapalovaci kabely u motoru do r.92.


Svíčky II.
Datum: 22.03.2001, 8:26
Od: Richard

Tak už to konečně někdo rozsekněte! Mam Favorita 136 se sníženou hlavou a ostřejší vačkou. Rozhoduju se mezi BOSCH a BRISK Premium LGS.Tak který jsou lepší??? Ocením hlavně praktický zkušenosti. Díky.


RE: RE: RE: Svicky
Datum: 21.03.2001, 23:10
Od: Štěpán Březina

Ty Bošky nejsou žádnej zázrak. Brisk dělá svíčky s životností 90 tis. km, Bosch 60 tis. km. Samozřejmě podle typu. VW Brisky dokonce používá do svých aut.


RE: RE: Nic moc
Datum: 21.03.2001, 22:57
Od: Štěpán Březina

Seriový Favorit je opravdu hodně hlučný. Ale dá se s tim něco udelat. 1. Namontovat odhlučňovací sadu do mot. prostoru (kapota + přepáška mezi kabinou a motorem) sehnete jí v autodílech. 2. Dynamický tlumič viz. článek na tomto Webu 3. Hliníkové rozvodové tyčky Body jsou seřazeny podle účinnosti. Po těchto ůpravách se dostanete na ůroveň hluku ve Felicii model 1995.


Stuha
Datum: 21.03.2001, 19:58
Od: Libor

Ta stuha na anténě,myslím že by jsme si je tam mohli dát všichni, aspoň hned bude jasný ským si to tady píšem.Já měl stuhu na anténě při svatbě a není to tak hrozný,jezdit se stím dá.To jen tak mymo.Už mi tady parkrát někdo napsal, pokecáme v BRNĚ ,ale jak ho poznám opravdu nevím.


Poradte
Datum: 21.03.2001, 18:57
Od: Karel

Mam motor s fava 136 mam vacku 280 udelanou ze serie, hlavu 50kW s vetsima kanalama vsechno vylesteny. Mam to v 742 predtim tam byla obycejna 130 a ted to jede fakt odost lip a to i lip od spodu. potiz je ze nemam snizenou hlavu ani nevim jestli ji mam snizovat a to okolik, dale pak mam ze 130 rozdelovac a karbec. Nevim jestli tam mam dat jiny trisky vzdusniky a tak. Kdyz jo tak jaky mate stim nekdo zkusenost. A co ten rozdelovac? Dik KArel PS : Kamarad si koupil nejakej upravenej karbec (jiny difuzory, trisky atd) a ted se snim sotva rozjede a ma tam strasnou diru nez se to capne. a fakt to nikdo nemuze seridit. Nerad bych dopad jako on. PS2 : jo a taky mam v pohode spotrebu tak bych ji nerad extreme zvysoval. estejednoudik :-)


RE: RE: Nic moc
Datum: 21.03.2001, 14:05
Od: Karel

K tomu odhlučnění. Koupil jsem na favo dvě odhl. sady. Jedna je na vnitřní stranu víka motoru a na levou a pravou stranu přepážky mot. prostoru a druhá je na plast. kryt topení (větrání) a spodní část přepážky. Je to něco jako skelná vata s AL folií, samolepící, přesně nařezané na rozměr. Maj to i na 120 i feldu (novější modely fav.94 už to měly z výroby). Výsledek opravdu stojí za to. Hluk uvnitř se skutečně rapidně zmenší hlavně v nižších ot. Ještě jsem viděl sadu proti rezonancím kastle, do výplní dveří atd. tu ale nemám. Cena té větší sady je asi 500,-


RE: Nic moc
Datum: 21.03.2001, 12:44
Od: Pavel

Plně souhlasím, taky to jenom šolichám aby byl klid a žádný řvaní. A nemá někdo zkušenosti s odhlučněním ? No i když auto slouží a nikde mně nenechalo, tak si na něj nemůžu stězovat, že je hlučnější. Ale přece nemá někdo nějakou praktickou zkušenost ?


RE: Nic moc
Datum: 21.03.2001, 7:08
Od: Filip

Zdravim, ta vacka byla nova, z obchodu. Mela pruh takovou divne zelenou barvou. Jede to lip, ale moc veliky rozdil to neni. Za mesic to uz cloveku ani neprijde. Nemeril jsem to. Za ty penize to ale stalo. Prace to byla hrozna, od patku do nedele pod autem. Lepsi je vyndat motor, pokud je moznost. Ta stara vacka byla tak blbe udelana, ze ani nesly seridit ventily. Trochu jsem pootocil klikou a uz byl rozdil 0,05mm


RE: RE: Svicky
Datum: 20.03.2001, 22:39
Od: Radek

Ve Favu mám 4-elektrodový svíčky BOSH (asi to nejlepší, co se dá do Fava dát). Motor hnedle točí bez problému 6000 (šlo by i víc, ale chudák motor). Dělaj se pro spoustu aut (bohužel kromě Š742(ale maj aspoň s měděnou elektrodou(taky dobrý!))). Jinak mě v Brně poznáte (kdyby náhodou mi chtěl dát někdo do huby, tak se neznám :-))))podle stuhy na anténě (mám žlutý Favo). 105 se mi tam jet nechce. Ta


RE: RE: RE: RE: Vacka
Datum: 20.03.2001, 22:30
Od: Radek

Ja chodim do Vršovickýho vrakoviště v Praze. Tam maj třeba hlavy skoro nový za 1000,-. světlo na Favo 500,- za 2500,- komplet sedačky z Feldy (možnost i výběru). MAj tam toho kvanta i na 120. Někdy i nový věci (např. výfuky).


RE: RE: Něco lepšího.
Datum: 20.03.2001, 22:25
Od: Radek

Pro Štěpána:Nevim, jestli reaguješ na můj koment z jinýho článku, ale já jsem tam dal jenom jinou (vyleštěnou, sníženou) hlavu a to z 50kW Feldy a ten výkon je 50kW při 5600ot/min. Plus jiná tryska na 2.stupni karb. Měřil jsem pouze po, protože měřit 135 nemá smysl :-)). A měnil jsem ještě předstih. ad B) Jakou doporučujete tedy vačku; za kolik; kde; aby to moc nežralo a aby to mělo dobrej spodek? Pokud možno i s popisem zdvihu, a úhlech otevření a zavření.


RE: RE: RE: RE: Vacka
Datum: 20.03.2001, 21:24
Od: Libor

Příště toho hajzla zastřel.Jinak celkem slušný ceny mněli ,alespoň do nedávna(dlouho jsem tam nebyl)v bazaru(spíš vrakoviště) v ROUSÍNOVĚ u Brna.Mají tam převážně feldy a favecy.


RE: RE: 136
Datum: 20.03.2001, 21:18
Od: Libor

Někde jsem četl že pro vačky do 280.ti stupňů by měli stačit sériové pružiny ,popřípadě je vhodně podložit.Jednalo se pružiny na 136. protože tam jsou dvě na každej ventil u 135. by mněla být jen jedna takže tam nejspíš použít tvrdší.Stím leštěním kanalů ,teď budu zkoušet jednoho maníka co do toho dělá profesionálně,bude to fuškou (takže radši neuvedu o koho jde ,jistě to pochopíte) a cena by měla být okolo 1200,-,takže se potom podělím o zkušenost popřípadě o kontakt.


RE: Svicky
Datum: 20.03.2001, 21:02
Od: Libor

Svíčky Brisk premium LGS jsem zkoušel na 136.favecu a měl jsem problemy s vynecháváním motoru.Svíčky jsem vybíral podle katalogu Brisk.Na můj problém se svíčkami mi zástupci Brisku (na loňském Tuning srazu)zdělili,že svíčky Brisk premium lze použít pouze na vozy se snímačem klepaní,tedy až na felície 1.3 MPI a že je to chyba prodejce co mi je prodal na favorita, naštěstí máme v rodině 1.3 MPI takže nepřišli v niveč.Ale už jsem četl o favoritu(časopis AT 2/2001 červený favorit) co je má ,takže nevím.Mně osobně v autě nejeli.


RE: RE: RE: Vacka
Datum: 20.03.2001, 20:52
Od: Myval

Můžete mi někdo prozradit, kde berete ty hlavy, vačky atd. za zde uvadene ceny?? Navštívil jsem vrakovišť docela dost, ale všude jsem narazail akorát na kurvy, který chtěji za daný díl tak 80% ceny nového dílu v obchodě. Jeden borec chtěl za světlo na Favo 1200, za 1! sedačku z Felicie 3000 a za hlavu z 50kW Feldy 2500...


RE: Svicky
Datum: 20.03.2001, 20:47
Od: Štěpán Březina

Napiš nebo zavolej do Brisku oni ti rádi pomůžou.


RE: RE: Vacka
Datum: 20.03.2001, 20:43
Od: Štěpán Březina

Svíčky pro 135 a 136 jsou opravdu odlišne, ale neni to v dosedací ploše, tu si můžete vybrat.


Svicky
Datum: 20.03.2001, 20:39
Od: pir

Chtel bych pouzit svicky Brisk Premium LGS do Fa 40Kw nevite nekdo jestli se daji pouzit a jakej typ.


RE: RE: Vacka
Datum: 20.03.2001, 15:13
Od: agrafik

No s tim nastavenim to nepujde, protoze je to motor 135E a tam vsechno ridi pocitac, tak proto jsem se ptal.


RE: Vacka
Datum: 20.03.2001, 14:50
Od: Favoritman

No samozrejme zvysi vykon. Teoreticky by to mohlo jit az na tech 50 kW i vice, ale to uz by chtelo taky tu Feliciovou hlavu a idealne take pisty ze 136. No a pokud to tam lidi budete davat, tak nezapomente, ze svicky pro 135 a 136 se lisi (rovna a kuzelova tesnici plocha). Tudiz to chce vychytat veskere mouchy, aby to melo patricny efekt. Tryskovani a predstih neni nutne menit, ale je to VHODNE ! Rozhodne by to mel nastavit nekdo, kdo ma zkusenosti, tak, aby predstih ladil s pouzitymi komponenty. :)


RE: Nic moc
Datum: 20.03.2001, 14:38
Od: Radek

Zdravím. Jak moc se změnil rozsah kroutícího momentu? tu vačku jsi koupil novou, nebo z 2. ruky? Dík.


Vacka
Datum: 20.03.2001, 11:20
Od: agrafik

Nevi nekdo jaky efekt by mela vacka z Felicie 50kW v motoru Fava 40kW. Je nutne menit tryskovani karbu a predstih???


Vacka
Datum: 20.03.2001, 11:11
Od: agrafik

Nevi nekdo jaky efekt by mela vacka z Felicie 50kW v motoru Fava 40kW. Je nutne menit tryskovani karbu a predstih???


RE: 136
Datum: 20.03.2001, 10:21
Od: Petr Kaska

Kazdy meni vacku ale co pruziny? Kdyz tam date vacku s ostrejsim nabehem na otevreni a ostrejsim skosenim pro zavreni ventilu tak je nutne vymenit i pruziny za silnejsi protoze jinak to pri vysich otackach strati efekt. Mimochodem nevite nekdo kde za rozumnej peniz vylesti saci potrubi + kanaly v hlave na Favo ? Nebo popripade nejakej osvedsenej domaci postup, zkousel jsem hrozne moc veci a skoro bez efektu, hlavne ty mista kam se nedostanu rukama. Predem dik . Petr


RE: RE: Dotaz...
Datum: 20.03.2001, 9:53
Od: jklein

S tim LPG ten mechanik ma v necem pravdu ale plete se v tom ze kdyz se to vic stlaci tak to bouchne ja mam Fa 135 pisty 136 hlavu o jeden milimetr komprese cca 10,8 jezdim jenom na LPG prave kvuli vyzsimu oktanovemu cislu BA 95 memu motoru moc nesmakuje ( mala odolnost proti samovzniceni na BA98 by to bylo urcite lepsi ale drazsi) Ventily se zatim nezaklepavaj a bezny otacky na kterech jezdim jsou 3500-5000


Nic moc
Datum: 20.03.2001, 9:49
Od: Filip

Favorita 136 mam uz 11 let. Z fabriky to bylo pekne vodflaknuty. Spoustu veci jsem dodelaval doted. Vacku 136x jsem tam dal vloni (1250,-Kč , bez vyndani motoru). Jede lip, jde lip do otacek, ale moc to netocim, protoze nenam rad ramus. Spotreba je stejna. Krome razeni a predjizdeni 2500-3000 ot. Jet delsi kus ve vyssich otackach tak z toho ramusu zblbnu. Rozdelovac z fabriky nebyl vubec nastavenej, porad drncely ventily. Po pár letech jsem to uz nevydrzel a srovnal ho podle tabulky. (Tenkrat, kdyz Fa byla novinka, nam krmili usi, ze je to tak slozity auto, ze se to neda doma opravit...). Na podzim jsem presel ze supru na natural a zase to zaclo delat ramus a zase se ozyvaly ventily. Zkousel jsem predstih. Pri mensim to bylo tisi, ale nejelo to proti vetru. Pri vetsim zase ramus. Jedina pomoc je benadit do benzinu. Nedokazu si predstavit, ze bych snizoval hlavu kvuli vykonu - pri vysi kompresi sklon ke klepani, nutnost tocit do vyssich otacek - zase jen vetsi ramus... Aby auto jelo trochu pruzne a potichu, je treba vetsi tocivej moment = objem nicim nenahradis ! Pokud chce nekdo slusnejsi jezdeni, tak je asi nejschudnejsi cestou pouzit seriove dily z Oktavie 1,4 (klika, pisty..) - ma to tu vyhodu, ze lze pouzit seriove tesneni pod hlavu ktere se v pripade nouze koupi na kazdem rohu. Ale nelze cekat zadny zazraky. Favorit mi vyhovuje vzhledove i vnitrnim prostorem, ale po vsech zkusenostech s kvalitou vyroby a vykonem si rikam - skodovku uz nikdy. Stal jsem na nej 20 hodin ve fronte na zaznam, za tech 11 let me nikde nenechal (krome 1x voda v benzinu) a par let jeste musi vydrzet. Ale skodovku uz nikdy. P.S. Mam asi ctyri knizky (Andrt, Cedrych, KOPP..) a hlava pro 50kW je odlisna az u Felicie.


Rada
Datum: 20.03.2001, 9:41
Od: JP

Mám Forman 135LS a prosím niekoho o radu ako upravit motor, pridať mu pár KW naviac.Za radu vopred ďakujem JP.


RE: RE: RE: RE: Help
Datum: 19.03.2001, 22:38
Od: vici
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

vena:ja jsem ale psal ze je to vacka z polotovaru:o)!!!!!!!!!!!! a vacky 280 za 1500... tomu se nemuzu nic jineho nez smat... bude to jiste peknej smejd...ale proti gustu......


RE: RE: Něco lepšího.
Datum: 19.03.2001, 20:59
Od: Libor

Jaký má parametry opravdu nevím,já ji mám z druhé ruky,ale když jsem byl u MICHLa a ptal jsem se na ty vačky co davaji do upravenejch motorů ,tak se mi ani slovem nezmínili že by byli z Felicie , jediný co mi zdělili je, že si je nechávají brousit.Jo a rozdelovač je sériovej na 136. jenom je novej . Před výměnou jsem výkon neměřil ,protože motor měl podpálený ventily a dva válce netěsnily ,takže byl problém jet na pětku i po rovině.Motor mám po GO a výkon se měřil po ujetí asi 6000 km.Jinak jestli se zadaří tak do Brna přijedu v bílím favecu a jedinej stoprocetní poznávací znak je zničený těsnění kolem předního a zadního okna od barvy a BKC .. .. SPZ a katastrofální ráfky,takže bych stál radši mezi neupravenýma.


RE: RE: HELP
Datum: 19.03.2001, 19:23
Od: Štěpán Březina

To je samozřejmě možny, ale u mnou popsanho postupu je vše prověřeno výrobcem. S pořádnou vačkou se může stát že budeš mít volnoběh 1000 ot/min. Při použití jiné vačky by se měla změnit charakteristika zapalování.


RE: RE: Něco lepšího.
Datum: 19.03.2001, 19:15
Od: Štěpán Březina

Pokud neupravil rozdělovač tak je to možný. Jinak by měla jít od spoda daloko lépe než 136 viz. graf.


RE: Něco lepšího.
Datum: 19.03.2001, 19:11
Od: Štěpán Březina

Seriová 136 muže mít dokonce 48 kW a 103 N.m podle toho jak je zajetá. Potom ta vačka neudělala tolik. Ale pokud jsi to neměřil po a před výměnou vačky, tak je vše jak říkáš.


RE: RE: RE: Help
Datum: 19.03.2001, 16:21
Od: Vena

Za prve 180 stupnu byl samozrejme preklep. Myslel jsem 280 stupnovou. Za druhe pokud je to vacka prebrusovana z originalni, tak ma stejny zdvih ventilu jako originalni (nevim o nikom kdo by chtel mensi :-)) ) A za treti pokud bych psal otvirani a zavirani sacich a vyfukovych ventilu atd.. tak to stejne vetsine nic nerekne a pochybuju ze by si nedo delal diagram :-)). A navic cena 1500 je vic nez dobra. Mimochodem tech 7000 se mi zda setsakra hodne na to ze to je porad "jen" prebrousena serie.


RE: RE: HELP
Datum: 19.03.2001, 11:32
Od: vici
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

jen ve zkratce : u vacky nejde jen o to kolik nekdo rekne ze ma stupnu... treba kdyz nekdo napise ze ma 280ku, tak to znamena ze otevira sani 280 stupnu ale to je jediny udaj z mnoha. Dulezity je taky zdvih a dalsi. 280tek muze byt plny pytel a kazda bude jina, a jen malo ktera bude k necemu dobra. Ja ted cekam na vacku 278/265 zdvih 7,1 a 6,7mm je brousena z polotovaru a je za skoro 7000...


RE: Něco lepšího.
Datum: 19.03.2001, 9:00
Od: SiMi

Co je to za vacku od toho Michla? Ja jsem mel od nej upraveny motor (koupil jsem ho uz s autem) a vim, ze v papirech, ktere jsem dostal, jsem nasel ucet na vacku fel. 50kW za 2500 Kc. Myslel jsem puvodne, ze je seriova. Ona je nejak upravena?


RE: Dotaz...
Datum: 19.03.2001, 8:55
Od: SiMi

U toho LPG, bych videl spise mozny problem v sedlech. U me 136 (742) byla po najeti cca 30tkm zaklepana dve sedla u vyfukovych ventilu, jedno asi o 5mm, druhe o 3mm a zbyvajici dve byla OK. Byla to sice 742, nicmene v motorservisu prohlasili, ze tento problem muze nastat i u motoru navrzenych primo pro bezolovo (vzhledem k vlastnostem plynu), a ze pro "bezstarostnou" jizdu je treba mit sedla ze spec. slitiny (snad na bazi chromu) urcena spec. pro plynove motory.


RE: HELP
Datum: 19.03.2001, 8:36
Od: Vena

Na vyndavani pruzin si udelej jednoduchej pripravek ze starych sikovek a pak to jde jedna basen. Mimochodem nebylo by lepsi tam rovnou soupnout neco ostrejsiho nez je 246 stupnova vacka (kdyz utracet penize za vacku tak at to stoji za to ne? Me vysla 180 stupnova vacka na 1500 kc ... prebrousena z originalni a dodatecne nitridovana. Vena


RE: RE: RE: Dotaz...
Datum: 18.03.2001, 22:11
Od: vici
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

T2K:jestli mas sve auto jen trochu rad tak k tomu mechanikovi uz nikdy nechod:o))) je asi nemocny...:o))))))


RE: RE: Dotaz...
Datum: 18.03.2001, 21:48
Od: T2K

Taky mi nešlo do hlavy, jak je možné, že 136-tky jezdí na LPG. Ten mechanik mi říkal něco v tom smyslu, že LPG má oktanové číslo kolem 110, takže když by se to extrémně stlačilo, tak dojde k mnohem silnější detonaci a motor by to nemusel vydržet, myslím samozřejmně dlouhodobější provoz. Proto potřebuji vědět, jestli s tím má někdo zkušenost, hodně by mi to pomohlo... Ale díky za názor.


RE: Dotaz...
Datum: 18.03.2001, 21:06
Od: Radek

No, sice se v LPG moc nevyznám, ale co ten dotyčný považuje za vznik dekomprese? Za 2. tvrdit, že při přestavbě na motor 136 to nebude fungovat, tak jak teda je možný, že po silnicích jezdí plynaři i ve 136? Jediný problém je v nastavení bohatosti směsi. Ale to přece umí nastavit každý, kdo to kdy montoval. Logicky vzato, přestavbu je možné tedy uskutečnit, je nutné ten plyn jen trochu poštelovat.


HELP
Datum: 18.03.2001, 20:52
Od: Radek

Prosím o pomoc! Sháním někoho, kdo by mi sundal z ventilů pružiny a pak je zas nandal. Případně ten nástroj zapůjčil. Chtěl bych si vyleštit potrubí v hlavě. Předem díky.


RE: Něco lepšího.
Datum: 18.03.2001, 20:48
Od: Radek

Zdravím, jaký má ta vačka parametry? A co si o tom něco říci v Brně? Budu tam v sobotu. Zatím zdar.


DOTAZ..2
Datum: 18.03.2001, 13:29
Od: Libor

Způsobů,jak vylepšit motor z favoritu znám mnoho, ale co s karburátorem opravdu nevím(kromně přetryskování).Zkuste mi poradit,mám 136.Dík


RE: RE: Něco lepšího.
Datum: 18.03.2001, 13:15
Od: Libor

Ostuda to je,máš recht.Příště si to aspoň přečtu.


Dotaz...
Datum: 17.03.2001, 20:27
Od: T2K

Nevíte náhodou, jak je to se sníženou hlavou ze 136 a pohonem LPG ? Jeden mechanik mi tvrdí, že mi přestavbu ze 135 na 136 při pohonu na LPG nedoporučuje kvůli možnosti vzniku dekomprese v motoru. Rád bych se tedy zeptal, zda s tím má někdo zkušenost... Díky.


RE: Něco lepšího.
Datum: 17.03.2001, 19:28
Od: JirkaT

S tím českým jazykem jde především o princip, Libore. Být, bydlit, obyvatel, byt - copak je na tom něco složitého? =>Přečti si to po sobě... Není to ostuda? Člověk sice není neomylný, ale... Jinak znám típka, který má upravený motor 135 na 136X. Pružnost je prý lepší, "krouťák" taky, ale zase to málo táhne v nízkých otáčkách. Rozdíl ve spotřebě údajně není pozorovatelný.


Něco lepšího.
Datum: 17.03.2001, 18:00
Od: Libor

Nevím jestli,má cenu překopávat 136, na 136x.Taky jsem o tom uvažoval,ale nakonec jsem se na to vykašlal a dal jsem tam vačku ostřejší (ne o moc) od MICHLa. Stojí asi 2500,- a jenom ta vačka ukázala na brzdě nárůst o 6.-kw a krouťák o 7,6 Nm. Jízdní vlastnosti jsou mnohem lepší a spotřeba ,alespon u mně skoro stejná a není to vyhnaný do otáček.Maximum krouťáku mám při 3500 otáčkách za minutu.Jiná úprava dělaná nebila,alespoň zatím.Mimochodem o češtinu tu přece nejde.


RE: RE: RE: Ma to vyznam?
Datum: 17.03.2001, 16:13
Od: Favoritman

Bylo mi řeeno, že hlava z feldy 50 kW má větší průměr kanálů a tím pádem je to vlastně stejná výhoda jako hlava 136x. Pokud se zkombinuje s tou vačkou, mělo by to motor 136x možná i překonat, zvlášť při slícování potrubí. Eventuelně by se ta hlava mohla i snížit, ale protože po městě jezdím docela často, asi bych měl urité výhrady k jízdním vlastnostem při nižích otákách. No uvidím až to vyzkouším... :)


RE: RE: RE: Ma to vyznam?
Datum: 17.03.2001, 0:09
Od: RAdek

Fakt to význam má. Mám přestavbu z 135 na 136. A spotřeba značně klesla. Mimo to, měl jsem v ruce obě hlavy (135 a 136X) a v šíři kanálu se oporavdu liší. Zdar.


RE: RE: Ma to vyznam?
Datum: 16.03.2001, 23:53
Od: SiMi

Ze kazda kilowata je dobra, je fakt. Ale predstava, ze bych si pridal 4kW, ale taky 0.8 l/100km (mesto) se mi moc nelibi. Ale kazdemu dle jeho gusta. Musim se priznat, ze mam jeden motor 136 upravenej vackou z 50kW feldy, je-li tam upraveno neco vic, nevim. Vykon udajne 53-54kW. Kdyz jsem s nim jezdival bylo to trochu zivejsi nez tech 46kW, ale kardinalni rozdil jsem nepozoroval. Jak to zralo jsem tehdy nezjistoval.


RE: RE: Ma to vyznam?
Datum: 16.03.2001, 23:49
Od: Favoritman

Já, vzhledem k tomu, že mám motor 781.136 ,zkusím co mi tu někdo navrhoval a to je osazení motoru hlavou a vačkou z 50 kW Felicie + slícování sacího a výfukového potrubí. Pokud na to budou prašulky a povede se to, napíšu o tom příspěveček. A mimochodem, když jsme u té češtiny, kylovatu neznám. Snad jedině kdyby tam bylo napsáno každý kilowatt je dobrý... :)


RE: Ma to vyznam?
Datum: 16.03.2001, 23:21
Od: Štěpán Březina

Každá kylovata dobrá ne a moment rozhodně taky. A s tou češtinou máte pravdu.


Ma to vyznam?
Datum: 16.03.2001, 23:02
Od: SiMi

Pripada mi, ze prestavba, zejmena na typ 136X, nema moc vyznam a projevi se, ve srovnani s typem 136, zejmena zvysenim spotreby. Stoji prestavba na 136X opravdu za to ?? Jake jsou prakticke zkusenosti?? Jinak mam za to, ze typ ve smyslu druhu neceho (vyrobku atd..) se pise s "y".


RE: 135LX na 136LX ?
Datum: 16.03.2001, 22:48
Od: Štěpán Březina

Nejspíš ano, ale chtělo by to asi přeprogramovat řídící jednotku na tip pro 50kW.


135LX na 136LX ?
Datum: 16.03.2001, 20:35
Od: Milan Čermák

A šlo by také podobně přestavět 135Lx BMM 40 kW na 135 nebo 136LX BMM 50kW?


RE: 136
Datum: 16.03.2001, 20:17
Od: Štěpán Březina

Podle údajů výrobce jsou průměry ventilů stejné a to 34mm sací a 30mm výfukový.


136
Datum: 16.03.2001, 13:04
Od: RAdek

Dodávám jen, že motor 136X má jinou hlavu. Liší se v šíri kanálů a v větší velikosti ventilů. Také jsou jiné sací a výfukové potrubý(opět mají širší kanály). Hlava se při přestavbě z 135 na 136 pro kompresní poměr 9,7 snižuje o 1,1mm. Já jsem teď snížil hlavu o 1,3mm (mám 135) a jsem zvědav, co to s tím udělá. Při použití té hlavy 136X je to hnedle jiná jízda.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů