ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Zimní radovánky
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Zimní radovánky

Jizda do kopců
Datum: 16.12.2004, 16:31
Od: marw

Poradte někdo jak se š105L(široká) na celoročních gumách do kopců.Už jsem 3krát lovil ze strouhy.(Naštěstí vždy jen trochu prohlé plechy).Vždy se mi tak v půlce kopce začne hrabat.I když to rozjíždím(v rámci mezí) a i když dávám málo plynu.Bud by proste chcipla a jak pridam tak hrabe.Dík za odpovědi.Cus


Co předek
Datum: 22.12.2000, 8:37
Od: JohnyV

Mám dotaz - jak se chovají 120 s kyvadlovou nápravou, když se zatočenými předními koly přidáš na sněhu plyn a chceš to dostat do smyku. Já mám Rapida a když chci utrhnout zadek plynem, tak se místo toho utrhne předek a jede do rovně. Dřív jsem jezdil Š1000 a místo předku se mi utrhával zadek a do smyku se to dostalo líp. Jaký máte zkušenosti? Jinak Škodovkám zdar a zadnímu náhonu zvlášť. Honza


RE: RE: Dnešná skúsenosť
Datum: 19.12.2000, 20:23
Od: Vít Otípka

Jenom v krátkosti k "plavání" zadku u 130-ky. Měl jsem rodinného miláčka 105-ku a protože "miluji zatáčky" a hned v začátcích jsem zkoušel nacházet hranice pneu a auta /ono to jde lehce, když máte chatu u Karlštejna kde jsou největší serpentýny ve středočeském kraji/. Jenom si tak matně vzpomínám na výsledky /náhodou teď nemyslím bouračky-ty jsmem měl dvě a paradoxně když jsem "neblbnul" ale naopak jel "ležérně"/ - jednoduché : do 60km/h to je legrace. do 80km/h to chce již cit, do 100km/h si secsakramentsky dávat pozor a výš . . . to jsem zkusil jen v několika "speciálně širokých zatáčkách" a hezky jsem se potil. Jenže proč to vyprávím - to vše bylo s naším autem které jsem obul do tehdy širších a nižších gum (175/70)a hlavně do steelek. Předtím jsem měl běžné gumy a ve 150km/h na dálnici /samozřejmě s kopce/ jsem auto honil po silnici /a to mělo najeto cca 20 tis. km/. Najednou po výměně gum jsem na stejném místě a při stejné rychlosti volant dokonce pustil - a škodovčička si to "šupajdila" rovně a nestačil "zírat" (proto jsem již "gumama" zůstal potrefený a i na "fáčku" jsem měl 195/55 R13 a se sníženým podvozkem to byla motokára). Ale to jsem se rozepsal - na ty gumy jsem chtěl jenom upozornit, jsou určitě podstatné, ale při čtení Vašeho problému se zvednutím zadku jsem si vybavil ještě něco jiného - když už 105-ka sloužila jen občas pro zábavu /přece jenom je to "české porsche"/ a měla už dokonce "legrační" gumy 185/60 R 13 (zbyly mě z Favorita)tak její jízdní vlastnosti byly úžasné. Nejdříve lehce ujížděl předek, pak nevěděla co a v konci zatáčky lehce začal utíkat zadek - malé kontra a byl jsem za zatáčkou. No a jsem konečně u Vašeho problému, protože jsem mojeho miláčka věčně strkal do servisu s větou "vyměňte vše co není dobré", tak mě jednou vyměnily obě zadní pružiny za nové (prý byla jedna prasklá). Je fakt, že do té doby byla ta naše škodovka "podezřele" dole proti jiným (za prvé jsme ji kupovali 9 měs. starou, ale zato od "zelináře" a za druhé jsme stavěli chatu /8 pytlů cementu-však to znáte/)a zřejmě měla i měkčí sadu pružin. Vyrazil jsem ze servisu a hurá k mým několika "zkušebním" zatáčkám - a jaký byl můj šok, když už v první zatáčce téměř hned začal utíkat zadek. Měl jsem pocit, že někdo to auto vyměnil. Sice to byla větší "sranda", ale raději jsem končil někde u 80km/h. Výš jsem si už netrouf, přece jenom ten zadek "šel hned". Tak a teďsi vyberte co má u Vás větší vliv. No jo, ale teď mě došlo, že máte 130-ku a ty mají vzadu úhlová ramena - ty sice méně "přiřizují" zadní nápravu proti klasickým (ale to je na samostatný článek), ale zase mají standartně větší odklon a u starších aut jsou unavené /ohnuté/ a tak by tam ten rozdíl nemusel být tak patrný. Ale každopádně věřte, že gumama, odklonem kol, tuhostí pružin a vůbec výškou auta nad silnicí se dají dělat divy ( o tom by mohla vyprávět moje "octávka" a holky "felda"-ta tedy spíš, protože octávka ještě "čeká", teď má chování tak na 50% felicie - ale to už je zase na jiný článek ). Tak zatím nashledanou a bavte se v nadcházející zimě - já se bavit nebudu, protože mám přední náhon !!! vrrrrr


RE: Dnešná skúsenosť
Datum: 19.12.2000, 10:46
Od: Lubos

Ja som mal doteraz vzadu letne 175/70/13 ale mam tam nove zimne 165/70/13 a musim povedat ze teraz mi to auto plave ako handra. Neviem ci to je tym ze su to "iba" 165ky. Mam 130L a vymenil som si za 120kove tie zvony, ktore su uchytene v karoserii a ide cez ne tlmice a su tam pruziny uchytene. Tie 120kove zvony su tak robene ze auto mam o 2cm vyssie a este v tych zvonoch je aj zaliata guma. Tie povodne boli iba plech. Tak neviem ci to neplava aj tym zvysenim alebo tym ze tam je zaliata guma alebo co. :-((( Mozno tou gumou je to auto meksie a tak mozno kasna pruzi na tych gumach. Lubos


Dnešná skúsenosť
Datum: 19.12.2000, 9:06
Od: Rácz
WWW: http://skodaweb.home.sk

Poviem vam ľudia. Nieje nad zimné gumy (ja ich nemám). Dnes ráno tu v Bratislave napadol prvý "sneh". Neviem či sa tomu dá tak povedať lebo sa to hned topilo, ale paseku to narobilo. Aspoň u mňa. Chcel som si skúsiť prejsť jednu zatčku á la Schumacher a skoro som ostal v kríkoch. Mal som to šťastie že som bol v tej chvíli na ceste sám. Poviem vám pekne mi zamykalo zadkom. Ale zvládol som to. Aj ked vôbec neviem ako. Vďaka bohu.


RE: Jizda s ruckou
Datum: 19.12.2000, 8:38
Od: Paja

Nechtel bych byt hnidopich, ale kdyz nastane krizova situace, tak si na rucku 90 procent z nas ani nevzpomene. Rada je takova. Nedotacivy smyk - do zatacky jedu vzdy se zarazenou nizsi rychlosti, abych v pripade smyku mohl ubrat a auto se mi vrati do spravne jizdni drahy. Pretacivy smyk - vyslapnout spojku a kola natocit do spravneho smeru. Kazdy nahon at na predni ci zadni kola ma jine jidni vlastnosti. Zadni je spise pretacivy a predni je nedotacivy, ale zvladnuti smyku se nelisi. Tady funguje fyzika a tu neocurate. Hlavni pravidlo je a s tim plne souhlasim s autorem clanku: Pokud vjedete do zatacky 60 km/h a je v tu chvili prujezdna tak 40, pak s tim nic neudelate.


predni nahon
Datum: 18.12.2000, 22:50
Od: Vici
WWW: http://www.cmt.wz.cz

mam Facko a jeste nikdy jsem nemel duvod si stezovat na predni nahon v zime. A to zima tady v Beskydech na Valassku neni zrovna jezdeni na cestach osetrovanych solankou a podobne. Pokud napadne snih tak cesta na ktere uvidite kousek asfaltu a v poslednich letech i posypu je spis vyjimka... je vubec svatek kdyz je prohrnuto.. Jeste se mi nestalo ze bych nevyjel kam jsem chtel,byt nekdy s mensima problemama. A jen jednou mi to ustrelilo,ale to bylo mou blbosti - bylo mi zdechlo podradit protoze sem mel pravou ruku odlozenu na stehne spolujezdkyne:o)) byly z toho pekne hodiny, a misto z kopce sem jel do kopce, hned po vytlaceni z krajnice, nic prijemneho :o((,ale to je asi dan z toho ze jezdim v zime denne a kolikrat najezdim vic km nez v lete.. A TAKY to bylo tim, ze me zimni pneumatiky, i kdyz se vzorkem jeste uchazejicim uz jezdily treti zimu a smes za ty tri roky tak zestarla,ze ztratily tak 50% svych vlatnosti,proto doporucuju nejezdit na jednech vic nez dve zimy bez ohledu na opotrebeni, dat je dozadu a dopredu koupit nove. A taky je treba se nekdy vyblbnout nekde na parkovisti a dostat karu na snehu trosku "do ruky" protoze v krizove situaci jsou reakce vice mene automaticke a pokud nevite jak reagovat je to v pytli.... No sem zvedavy, letos zkusim kombinaci obsah 1450, Dunlop Wintersport, tlumice HP a kratke Ackove rizeni + volant Sparco... Hodne stastnych zimnich kilaku :o))))


Jizda s ruckou
Datum: 18.12.2000, 20:09
Od: Robert Jankovic
WWW: WWW.harvester.prv.pl

Mozna by nebylo od veci popsat obsirneji jak jezdit na snehu s rucni brzdou a jak sni zvladat smyky a podobne vychytafky:-)


Druhá výhoda zimy
Datum: 18.12.2000, 15:44
Od: Honza

Jako druhou výhodu zimy spatřuju tu skutečnost, že po ukončení dušiček odstaví do velikonoc do garaží svoje miláčky ti méně zdatní jezdci (klobouk, brýle, max. 50 km/h - všichni je určitě znáte) a na silnicích zbydou jen ti (nechci napsat rozvážnější - blbců tam zůstane stejně hodně) zkušenější a i v horších podmínkách se nám všem lépe jezdí. Ať žije sníh a škodovky se zadním pohonem.



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů