ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Škoda Octavia RS vs domácí tuning
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Škoda Octavia RS vs domácí tuning

NOVINKA!!!!
Datum: 7.02.2007, 11:05
Od: David

MYSLÍTE ŽE ŠKODA OCTAVIE AT UŽ 1,NEVIM NEBO RS SRÁČ ,,JE VÝKONNÉ A ATRAKTIVNÍ ZAJÍMAVÉ AUTO? LITUJI VÁS CHUDÁČCI MÁTE TAK MAXIMÁLNĚ NASRÁNO V PALICI


RE: motor
Datum: 6.03.2001, 14:38
Od: Ing.I.Dymovský
WWW: http://sportmotor.sro.cz

Vážený Vici (???), rád bych věděl co přesně jste měl od nás za úpravu, od kdy, a jaké jsou tedy vaše draze vykoupené zkušenosti, o kterých tak plameně píšete. Myslím, že o problémech s našimi úpravami bych věděl první já, ale jelikož o žádné vážné závadě na námi upravém motoru nevím, mám pocit, že si bohapustě vymýšlíte. S pozdravem Ing. I. Dymovský - Sportmotor


RE: RE: 4x4
Datum: 9.01.2001, 11:31
Od: Zdenek Andrysik

Mluvil jsem s mym znamym, co 4x4 ma, o co mu presne jde, rika, ze zvlast v zime se mu obcas stane, ze pri prujezdu zatackou se mu auto utrhne a dostane do smyku prave diky zmene sil pri zapnuti spojky. Nevim, sam jsem za takovych podminek s tim autem nejezdil.


Cena
Datum: 5.01.2001, 8:00
Od: Hornet
WWW: http://miniportal.zde.cz

základ bude stát prej 669900 Kč


už je známa cena RSka
Datum: 3.01.2001, 22:23
Od: Zdeněk Klír

Nevštivte stránku automobilky a uvidíte velice příjemné překvapení ohledně ceny RSka.


RSi
Datum: 18.12.2000, 8:28
Od: MATTESS

Pred 2 mesici jsem byl na exkurzi u jednoho zapadoceskeho prodejce vozu Skoda. Ve skolicim stredisku nam instruktor sdelil, ze ne vse, co se pise, je pravda. Udajne s RSi uz jel a ma 6ti kvalt a pohon 4x4. Sam jsem zvedav, jak to tedy ve skutecnosti je. Mimochodem - nechci nikomu brat jeho sluch, ale slysel jsem ozvuceni Sony X-Plod na Autoshow Praha v Alfe a to je ukrutne plechovy zvuk. To se neda poslouchat. Ani zadarmo. Zdravim vsechny Skodovkare a preji v novem tisicileti mnoho stastnych kilometru!!!!


RE: 4x4
Datum: 17.12.2000, 23:26
Od: Vít Otípka

Zdravím Vás, nejsem sice zcela fundovaná osoba v této otázce, ale strašně rád sbírám různé technické postřehy a řešení /no prostě "strojař"/. Ale k Vaší otázce, obávám se, že již z princupu tohoto systému to možné nebude pokud budete chtít mít trvale zapojenou haldex spojku /tj. 4x4/ a ani by to nebylo vhodné - tím by se z auta stala "primitivní čtyřkolka" bez možnosti rozdělení počtu otáček na přední a zadní nápravu. A to je na pevném podkladu malér - zadní náprava potřebuje v zatáčce více otáček. Z toho důvodu je u většiny terénních aut pokud nemají mezinápravový diferenciál tento způsob vyhrazen pouze pro nezpevněné podklady. Ale to asi víte, možná Vám jde spíše o trvalé vypnutí, ale zde mě nenapadá výrazná výhoda - nic se vlastně nemění, hnací hřídele se u zadních kol stejně otáčí a hřídel od převodovky k haldex spojce také. Ale já píšu hlavně proto, že mě zajímají Vaše zkušenosti se "čtyřkolkou" v tomto provedení. Teď mám Octavii 1,8 T s upraveným výkonem a strašně mě mrzí, že to není "čtyřkolka". Na druhou stranu je to legrace, když ve 120 km/h na "trojku" začne v táhlé zatáčce "hrabat" vnitřní kolo, auto přestává zatáčet a místo korekcí volantem "stačí" pouze přidávat a ubírat plyn a škodovka se vlní jako "užovka" a pištění gum uhání. To je ta legrační část, ale na mokru a sněhu marně vzpomínám na Subaru Imprezu 4x4 turbo se kterou jsem jezdil tři roky /než se 14 dní po záruce rozpad motor - už tu značku s kolegou nemůžeme ani vidět/ - proto mě hrozně zajímá každá zpráva o "škodovácké čtyřkolce" a hlavně jak se chová "za mezí adheze" a co dělá ta Haldex spojta. Teoreticky by měla právě při mnou popisované situaci dovolit nejdříve lehké protočení vnitřního kola a poté "poslat" 50% výkonu "na zadek", tím by se napodobilo ubrání plynu u předního náhonu, předek by se měl začít chytat a naopak zadek by mohl jít do smyku. Což by bylo zajímavé - ale bojím se, že toho půjde dosáhnout jenom s benzínovým turbem a to kdoví jestli ( Subaru mělo 250 k a stejně to bylo zejména na suchu málo a nestačilo to k vytvoření plynulého powerslide, no přejně jenom na dvojku mezi 85-100 km/h ). Těším se na reakce ostatních - bylo by zajímavé přinést nové téma - a to "čtyřkolky" a zkušenosti s nimi.


4x4
Datum: 17.12.2000, 17:12
Od: Zdenek Andrysik

...je to sice trochu mimo, ale kdyz uz to tady resite, chtel bych se zeptat, jestli se da upravit ovladani 4x4 u oktavky na manualni, aby se nezapinalo automaticky. Diky Zdenda


K ceně Octavie RSi
Datum: 15.12.2000, 15:03
Od: Vít Otípka

Ty kalkulace jsou hezké, mě osobně "postačí" 17" kola, tlumiče (zatím tam jsou) s pružinama a sedačka (König - jediná opravdu drží ramena)a čip motoru (ten tam mám, výkon mě moc nezajímá, ale zrychlení 60-140 km/hod na III. rychlost se zlepšilo z 11,5 na 8,5 vt.) = celkem cca 85.000,- Kč (při smlouvání o cenách). Ale šlo mě o něco jiného, docela mě "vytočili" úvahy o tom, že "výhodná" cena RSi je někde okolo 750.000,- Kč (nejen u Vás - např. Autosport tuning), to je totiž cena LEONA 4VT, který má 6-ti kvalt a 4x4 /bohužel bez klima/ !!! A to je alespoň pro mě to nejdůležitější ( přece jenom jsem jezdil tři roky se SUBARU TURBO (než se 14 dní po záruce rozpad motor s najetými 50 tis. km - ale to je jiná "písnička" ), a za 650.000,- Kč je LEON 132kW s předním náhonem /asi taky bez klima/. Takže jsem sice "patriot" (Subaru bylo "na svátky", jinak jsem proháněl Favorita a nedám na něj dopustit /mimo jiné líp řadil než to zatracené subaru/, ale aby bylo RSi zajímavé, tak musí stát spíše k těm 650.000,- Kč a to je nutno počítat s tím, že : sedačky nebudou držet ramena, pérování bude na blbnutí stejně měkké a motor nemá /prý/ jiné turbo a už vůbec ne druhý mezichladič /což je stejné jako přečipovat 110 kW/. Jinak je můj výsledek "jasný", raději si koupím Octavii combi 4x4 110 kW, ta vyjde na cca 700.000,- Kč a "skousnu" ten batoh vzadu i když mě bude štvát jeho cena a budu se těšit na zimu . . . na to krásné smykování. Díky za pozornost a taky něco napište. Víťa.


RE: motor
Datum: 15.12.2000, 6:31
Od: Chipmen

Samozrejmne ze leckdo vi o "porsebijcich" a o tom co na ne rikaji napr. zavodni jezdci,ale to uz je zase jina kategorie to je auto ktere se parametry a cenou blizi WRC (nechci ted diskutovat o cene a konkretnich parametrech). Ale to je opravdu jina kategorie, to neni tuning, to je vicemene zcela prestavene auto. <br>Hodne lidid ma zkusenosti s jednou, ci vice tuningovymi firmami, ale kazdy jine, nekdo si stezuje na tuhle nekdo zase na jinou a neni mozne brat v potaz subjektivni nazor na sluzby urcite spolecnosti, pak by se cely clanek zvrhl v puste pomlouvani a hrubou preferenci jedne oblibene firmy. Takze pokud autor chce zajistit alespon nejakou objektivitu musi pracovat s dostupnymi daty od firem samotnych, tj. seznamem jejich uprav s vykonovymi parametry a cenikem. Samotne rozhodnuti ridice (majitele) kam potom pojede ovsem zavisi take na ohlasech lidi kteri uz nekde na tuningu byli a maji s nim zkusenosti, ale prave od toho jsou zde tyto komentare kde se k tomu muzete vyjadrit a pridat svou zkusenost.


motor
Datum: 14.12.2000, 23:33
Od: Vici

no do upravy od Sprasmotoru nebo Cimbu Autosizunk bych nedal ani desetnik, ten kdo temhle vecem rozumi a vi voco go pochopi, ten kdo si mysli ze rozumi tak se tu se mnou bude urcite hadat,ale verte mi,jsou to draze zaplacene zkusenosti..... jo a delat nejaky clanek ci recenzi vicemene jen na zaklade informaci z webu jistych firem mi pripada mirne neobjektivni....... A stejne, pokud bych vedel ze nekde po republice jezdi Oktavica Turbo,ale 2,1l a nejakych 250k a se setikvaltem a naraznikama a blatnikama z Kit Caru a to jako ze opravdu jezdi...,tak bych na nejake Sportmotor ci Cimbu RS asi zvysoka kaslal....


RE: RS
Datum: 14.12.2000, 20:40
Od: U-Geen
WWW: http://skoda.virt.cz

joo, se 4x4 by to bylo zupr... taky sem si myslel ze to 4x4 uz je a vono nic. Treba casem


RS
Datum: 14.12.2000, 19:33
Od: hanes

myslím že snaha výrobce není dotažená do konce, docela by se mi líbilo 4x4. PS 6-ti kvalt si koupím sám :-)) hanes



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů