Komentáře k článku: Ekonomika jazdy RE: Spotreba S105L ! Datum: 17.06.2006, 19:53 Od: RP Maniac Cau. Ked chces ozvi sa mi, nieco poriesime s tvojou spotrebou, tiez som z KE... icq:227813705 alebo mail cchick@zoznam.sk cau RE: Spotreba S105L ! no tych 13l/100km je fakt dost. normalne by si mal prejst takych 200km. moze to byt stale otvoreny sytic, vysoka hladina v pl. komore, bohata zmes, upchate vzdusniky, skratka chybu by som hladal v karburatore. pripadne skus natankovat na inej pumpe. k tym rychlostiam: nerozumiem ako sa maju pomiesat????? pri volnobehu sa nic neopotrebuje viac ako pri zaradenom kvalte. vsetky kolesa su v stalom zabere, tocia sa obidva hriadele, akurat synchronizacne objimky nie su v zabere. ale tiez sa tocia. vstupny hriadel (stromcek) ma otacky volnobehu motora, vystup (pastorok)ma otacky podla rychlosti vozidla. pri vyslapnutej spojke sa nici pritlacny kotuc (mekano), lebo tanierova pruzina je stale stlacena. dojde k unave materialu, a pri povoleni pedalu pruzina nema dostatocne velku silu na pritlak lamely. spojka potom preklzuje aj ked je nova (dost hruba) lamela. spojkove lozisko dostane sice tiez zabrat, ale nie je to take tragicke. co sa tyka spotreby pri jazde z kopca, prip. dojazdu so zaradenou rychlostou pri karb.motore je naozaj vyssia. ide o tzv. nuteny volnobeh, kedy je sice privreta skrtiaca klapka, ale vo valcoch vznika taky velky podtlak, ze strhava cez volnobezne trysky viac paliva. rovnaky priemer trysky ostava, akurat sa zvysi rychlost prietoku. dufam ze to takto staci... skode zdar! Spotreba S105L ! ZDRAVIM VSECHNY SKODOVKARE, MAM PROBLEM SE SPOTREBOU PALIVA - MAM S105L,r.v.81, najeto 98000km, motor je ve vybornem stavu,nebylo na nej sahnuto, nezere olej,necudi, skvely tah, absoludne klidny beh na volnobeh ale mam dojem ze ma velmi velikou spotrebu: na 4,5l benzinu jsem ujel v meskem provozu 33km! to je docela hodne. odpovida to cca 13l /100km. Prosim o radu, teplota vody nejde nad 65stupnu(ve predu mam decku pred chladicem), nevim jestli by to nemohlo byt podchlazenym motorem (mozna trvale otevreny termostat, nebo ucpaty karburator). Fakt nevim, diky za kazdou radu. At vam to jede. Tom (Kosice, SR). Uz som to čítal Možno sa mýlim ale tento článok som čítal v angličtine na adrese začínajúcej na www.gov....com (je blbé že si všeto neznačím ale kto by to robil ?) keď som hľadal nejaké nápady na úsporu paliva. Podľa môjho názoru je najlepšie mať auto v perfektnom technickom stave a jazdiť z rozumom. Ja jazdím na 26 ročnom Fiate Mirafiori 1600 ktorý som kúpil so spotrebou 9,5 a po nastaveni a opravení zišla spotreba na 6,7 na dlhe trate a 7,3 v meste. RE: Super Abych pravdu napsal, domnivam se, ze si autor utrhl vice ostudy, nez musel. Bylo by lepsi, kdyby clanek takoveto urovne radeji ani nevysel, nejenze je silne laicky, coz by nevadilo, ale je tam i dost chyb, spatna usporadanost a velmi nevhodne kladen duraz na jednotlive fakty. Jinak se domnivam, ze spousta lidi co zde diskutuje snad nechodila do zakladni skoly a ani necetla nejjednodussi manual k udrzbe nejakeho vozu. Dale si myslim, ze jste asi necetli spoustu zdejsich skutecne odbornych clanku, ktere jsou na urovni. Meli by jste to napravit. Jinak tady zaznel nazor, ze se pro zmereni spotreby da pouzit kanystr, to je pravda, ale dane mereni vyprodukuje tak obecne nereprezentativni vzorek, ze to tu snad nikdo soudny ani nemuze doporucit ostatnim, jako bezva metodu, to funguje snad jen pro opakovanou meziosadovou jizdu, ci pro mereni spotreb na jednotlivych rychlostech, neb to proste nezohlednuje trend a rozlozeni jizd. Rozhodne rozumejsi je sledovat prece delsi obdobi, to uz alespon vyjeti jedne nadrze muze byt, to se zastavam autora, ale opravdu funkcni je odhad za obdobi napr. 1/2 roku, nebo cely rok, aby se dalo skutecne relevantne hodnotit, ale to snad vite, pomalu se stydim tady tak notoricky znamou vec psat, jen me tato mrzka uroven diskuze vytocila. S pozdravem a hlubsimu poznani zdar. Podradení Ste psali ze podradením se zvýsia otácky a aj spotreba ale opak je pravdou, pri podradení se neslapnutým akcelerátorem se otácky síce zvýsia ale karburátor neprisává benzín a spotreba je kolem nuly. Andre Přehled nad spotřebou Na netu jem prográmek na evidenci spotřeby auta. S programem lze velice snadno evidovat prohlídky, lékárničku a další věci. Pokud jej budete chtít, rád vám jej e-mailem pošlu. Super Děkuji autorovi za tento, řekl bych výborný článek. Je pravda, že většinu těchto věcí jsem znal již před tím, ale vždy se člověk doví něco nového a pro začínající řidiče mohou být tyto informace dosti přínosné. TAkových článků by mělo být více :). RE: RE: Pekny hovadiny Jde o to, že klimatizace zvyšuje spotřebu až o 2 (slovy dva) litry paliva. Znamená to, nepoužívat klimatizaci zbytečně. Článek je o úspoře paliva, je na každém, co z těchto rad je ochoten podstoupit v praxi. Hmotnost Znizovanie spotreby paliva zavisi aj od znizovania hmotnosti vozidla. Pri znizeni hmotnosti o 40 kg, znizi sa spotreba az o 0,2l/100km. debata o spotrebe tak sem si tak cetl ten clanek jak zjistit spotrebu a ten co to psal si asi mysli ze sme milionari.nevim jak on ale ja nemam na natankovani plne nadrze.podle me je lepsi vzit kanystr od oleje(nakej na pet litru,udelat do vicka diru a natahnout hadicku).Jinak mam zkusenosti s tatrou 613-3 a stou se da jezdit po meste v pohode za 10,5-11 litru na 100.A to ma 8valcu a obsah 3,5l! a se skodovkou se nevlezu pod 7litru,takze jezdim s tatrou ktera ma aj lpg. Jezdit úsporně může být zábava Chtěl bych se zastat autora, napsal pro vás hezký článek, tak na něj nebuďte tak zlí. Uvítal bych ale diskuzi trochu jiným směrem, např. neví někdo, zdali na trhu existuje nějaká přísada do benzínu, která nejen chrání sedla ventilů, ale zvyšuje i oktanové číslo, aby se dal použít i levnější benzín nenen pro Š100? Dále mám ty zkušenosti, že použití vícejiskrového tyristorového zapalování ušetří víc, než včasná výměna oleje. Ten stojí peníze. K technice jízdy - aby se něco ušetřilo, nesmí se moc rozjíždět a brzdit, k rychlosti - opravdu tak 70 až 80 je optimum, a projíždět touto rychlostí prudší zatáčky může být i zábavné, když se trošičku říznou ... samozřejmě v rámci pravidel, doženete i mnohem silnější vozy, to mi věřte. A na dálnici ušetřím hodně benzínu (1 až 2 litry na 100 u Fa) spíš tím, že se pověsím těsně za nějaký kamion nebo autobus. Ti většinou spěchají a jen málokdy jdou pod stovku. Je to samozřejmě dost nebezpečné, a chce to jistou koncentraci pozornosti !!!. Stejně bonsy pojišťoven jsou nevýrazné. A samozřejmě z kopců vyřazovat. Pak spotřeba kolem 5 litrů se dá celkem snadno dosáhnout. A o to přece jde, jezdit za stejné peníze jako předtím, než nás stát natáhnul o spotřební daň ne ?? RE: nevim nevim Teda nevim,ale dopravni predpisy jsou od toho aby se dodrzovaly, maj totiz nejake opodstatneni, timto se ovsem neminim zastavat maniku, kteri jedou na 60ce 40, ale jet na te same 60ce 100 taky neni moc fajn. Vetsinou je neaky duvod omezeni rychlosti... nevim nevim autore diky za snahu, ale tak nejak to na silnici musi svistet, nebo si nasadime na hlavu klobouky a budeme se plouzit 70-tkou at se na me lepi ti nervoznejsi. honza RE: RE: RE: RE: RE: RE: Otazka Nevím jak hoddně tvrdá je ta Velká B(ý)íteš po který jezdíš, ale ta Velká Bíteš kterou myslíš (leží u D1) se píše s i ne s y,a mimochodem silnice jsou tam udržovaný líp než některý z okolí Brna (věř mi, bydlím tam), jinak s tebou souhlasím záleží na materiálu a na vzorku. Prakticky vyznam nechci nijak snizovat autorovu snahu o co nejlepsi informace, ale z meho hlediska nema smysl jezdit tak jak je pospano v clanku. Prakticky priklad (vuz S120 '87 se 4q): pri lehke noze na plynu mam spotrebu 6,8 l/100 km pri prumeru 110 km/h mam spotrebu 8 l/100 km (mereno na trase Plzen - Brno a zpet po dalnici) standartne mam spotrebu kolem 7,5 l/100 km pri pomeru klidna/sportovni jizda zhruba 50/50 tudiz dam raci o 20 kc na 100 km a budu mit z ty jizdy nejaky poteseni nez abych tech 20 kc usetril a byl zpruzen. RE: Pekny hovadiny "Dakujem" vam pekne za ohodnotenie mojej prace slovami "Pekny hovadiny". Predkladane informacie som nezbieral pre tych, ktori vsetko vedia alebo im je jedno, kolko penazi minu za benzin (nac sem si koupil klimatizaci?), alebo nemienia zmenit svoje sposoby jazdenia. Jazdite, ako chcete a myslite si, ze som vsetko opisal z nejakeho prastareho Sveta motoru (mam dojem, ze nic take som v zivote v rukach nedrzal) a napokon vam to moze byt jedno. Svoju zbierku rad som kompiloval pre tych, ktori chcu optimalizovat alebo minimalizovat spotrebu vsetkeho, co sa na aute opotrebuje a spotrebuje. Nie kazdy je vsevediaci a iste su ludia, ktori mi vdaka tomuto clanku budu vdacni, aniz by mi to museli dat najavo. Moja web stranka http://automobilove.miesto.sk/ bude vzdy obsahovat informacie podobneho charakteru, pretoze vodicov je stale viac a stale su novi a vzdy sa najdu aj taki, ktorym ta spotreba materialu bude lezat na srdci. Naviac chystam doplnit stranku o fyzikalne vysvetlenia, pripadne aj o kvantitativne porovnania. (Viem, ze klimatizacia inac vplyva na 40kW ako na 240kW motor.) Privitam vsetky napady na obohatenie stranky. Vdaka za pochopenie. Vas G. Pavlik RE: RE: RE: RE: RE: Otazka Drobná připomínka. Zimní ralley se také jezdí s hřebíky v pneu a s těmi na hladkém ledě zabrzdíš na kratší vzdálenosti, než s normálními pneu na suchém asfaltě. Já osobně jsem z Brna a jezdím zimu na 175/70. Jezdím i na vysočinu do okolí Velké Býteše a nemohu si stěžovat. Problém není v rozměru pneu, ale v materiálu a vzorku. Univerzální "celoroční" pneu 165/80 nikdy nebude tak sedět, jako zimní 175/70 s pořádně hrubým traktorovým vzorkem. RE: RE: RE: RE: Otazka Souhlasím naprosto s EDOU. A kdo tomu nevěří, tak ať se podívá na nějaké fotky nebo filmy ze zimních ralley a uvidí na čem na sněhu jezdí WRC. RE: RE: RE: RE: Otazka Najlepšie je to asi odskúšať si v praxi. RE: RE: RE: Otazka To ti v tý prodejně tak úplně nelhali.Na sněhu je to úplně jiný ,než na asfaltu,kde čím větší styčná plocha,tím lepší.Na sněhu s minimální adhezí je mnohem účinnější větší zatížení na plochu.A tu dosáhneš buď větším zatížením auta(blbost)nebo "menší styčnou plochou" tím pádem užší pneumatikou.Větším plošným zatížením dosáhneš většího zaboření pneumatiky a naplnění vzorku pneu sněhem, o který se pneu opře a má lepší záběrové vlastnosti.Stará známá věc je,že na sníh je mnohem lepší užší pneumatika o větším průměru,než malá a široká. Ono to celý je taky o tom,kde se jezdí.Já jsem z Jablonce a v zimě jezdím opravdu na sněhu i ve městě a v kopcích kde sypač projede třikrát za zimu.Něco jinýho to je jezdit v pseudozimě ve středních čechách a velkoměstech. RE: RE: RE: Otazka Neprosmekne se na snehu ,ale lip na tom zmrzlym pod nim :-)) RE: RE: Otazka Dakujem za odpoved. S tou prevodovkou je mi to uz jasne. Ale preco mi potom v predajni pneumatik (kupoval som si zimne) povedali, ze je lepsie mat uzsie pneu na zimu. Letne pneumatiky mam rozmer 175/70 R13 a pri kupe zimnych mi bol odporucany rozmer 165/80. Bolo mi vysvetlene, ze ked su uzsie, tak sa pneumatika skor dostane na tvrdsi podklad a tym nepresmykuje na snehu. ?. RE: Otazka Prevodovka sa najviac opotrebuje a teda aj poskodzuje, ked je v zabere, vsakze? Pri neutrali sa nema ako. Jedine, ze by niekto rozumel pod pojmom neutral stlacenie a drzanie spojky, ale to sa potom poskodzuje hydraulicky okruh spojka-brzda (osobne takeho exota poznam). Co sa tyka sirky gumy - skuste zabrat na snehu na bicykli typu favorit a na nejakom horskom. Fyzika je o tom, ze cim vacsia dotzkova plocha, tym vacsie trenie a v tomto pripade lepsiodpich a prejazdnost. Preco maju nakladiaky take siroke pneumatiky? Tenke sa lepsie zarezavaju... autor RE: RE: RE: Pekny hovadiny Neni to pravda, klimatizace bere opravdfu vic nez jen 1kW. Zalezi samo na jejim vykonu a typu auta. Mam osobni zkusenost s Peugeotem 206, ktereho jsem mel pujceneho na dovolene, verze 1.1 s klimou, ktera me 44kW a zapnuti klimatizace bylo opravdu dost znat. Takze ackoliv motor mel jakousi dynamiku a vykon tak pri vyletech po mistnich horach na zapadnim pobrezi Mallorky jsem pri vyjedech do ostrych kopcu, kde jsou silnice jedna 180 stupnova zatacka za druhou, musel v zatackach klimu vypinat, protoze bez ni si to dvojak nebrala a musel bych podrazovat na jednicku. Takze to je jiste vic nez 1kW ktery by nemohl v celkovem poctu 44kW tak vyrazne znat! RE: RE: RE: Pekny hovadiny no fajn clanok na take ozrejmenie si spravnosti jazdy. Ale nenasiel som tam nic nove... A problem je v tom, ze ani ostatnych moc nie je. Ale pekne sa mi kritizuje, ked som neprispel ziadnym clankom. Moc kritizovat je o nicom, sak autor sa snazi a myslel to urcite dobre. :) Ale aj tak budem dupat.... RE: RE: Pekny hovadiny Ono jde spis o to nejezdit stylem brzda-plyn to mel podle mne autor na mysli. U te klimatizace je to skutecne sporne podle mne ubere maximalne okolo 1kW coz neni nijak mnoho, navic modernejsi auta maji propojene ecu a klima a kdyz prudce akcelerujete tak se kompresor odpoji. Druha vec je spotreba a ta je skutecne pri pouziti klimatizace vyssi, muze to byt o litr na 100 km, na druhou stranu auto s klimatizaci si ridic kupuje proto aby mu pri jizde bylo prijemne a ne proto aby si liboval jak usetri na benzinu... Vse je jen veci nahledu na dany problem. RE: Pekny hovadiny "pouzivejte klimatizaci co nejmene" - k cemu jsem si ji tam teda kupoval, kdyz ne k tomu, abych ji pouzival. nebo "vyhybejte se zbytecnemu brzdeni" - nebo radeji nebrzdete vubec. a kdybyste pulku cesty tlacili, uspora paliva se jeste zvysi. co takhle zkusit hromadnou dopravu, ta je zarucene levnejsi? RE: RE: Otazka No, ze vraj sa mozu pomiesat rychlosti. Preto sa pytam. Cau. RE: Oktanové číslo Ad Granada mohu ti zarucit ze rozdil spotreby 5 l na 100 km neni zpusoben oktanovym cislem o par cisel vyssim. U trilitru se mu houpe spotreba od 12-17l a podle me akorat sundal cihlu z plynu. Jinak neverim ze s obsahem 2,8 a automatem jezdi za 10 (mozna tak praha-brno ale nikdy normalni provoz). Oktanové číslo Nevím jak to odborně vysvětlit, ale mám v praxi ověřeno, že při jízdě na Super 96 s mojí škodou 120 L, se chod motoru výrazně zklidní a zestabylní, čímž se o něco maličko i sníží spotřeba. Mnohem výraznějších rozdílů dosahuje kamarád s vozem Ford Granada kombi s motorem 2,8 litru a automatickou převodovkou. V techničáku má psán bez. i olovnatý minimálně 91 oktanů. Na speciál jezdí zhruba 15 litrů na 100 km, na Natural 98 jen něco málo přez 10 litrů. Pokud mi někdo dokáže odborně tento jev vysvětlit, budu mu vděčen. Škodě zdar!! Lubik RE: Otazka Proč by se měla poškozovat?? Když vyřadíš tak se v ní točí jen jedna hřídel s ozub. koly do kterých nic nezapadá. Jediné ozub. převody, které zapadají jsou v diferenciálu a ty vlastně točí jen tou jednou volnou hřídelí a nepřenáší žádný tah. Při záběru motoru přenáší značnou sílu a vydrží to, proč by se mněly poškozovat naprázdno??? Felda 1.3 podla mojich praktickych skusenosti ma 1.3 felicia MPI optimum pri 100-110 (co sa tyka spotreby) a nie pri 90 Pekny hovadiny Hele tady ten clanek si vopsal z nakyho stoletyho, predrevolucniho sveta motoru, ne? Otazka Hi ! Chcel by som vediet: 1.ci sa pri dojazde, ak mam neutral, neposkodzuje prevodovka 2.a ako je to s nedohustenim zimnych pneumatik? Podla mna ma uzsia pneumatika lepsie zaberove schopnosti (v zime) napr. na snehu ? Diky.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|