ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Upravovat starší auto nebo ne?
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Upravovat starší auto nebo ne?

prehnal si to
Datum: 26.09.2002, 18:08
Od: Deadeye

Nechaj si to prejsť hlavou


RE: RE: autor neví co píše
Datum: 22.07.2002, 14:59
Od: uicb

mozna viš co píšeš ale spíše ne mam facko z roku 91/11. kamarad ma bleklaina a na dalnici ale ostatne vsude mu ujedu.


RE: \"Tuning po česku\" - úvaha
Datum: 22.01.2002, 12:39
Od: RoadMagor - Jirka Miškei
WWW: http://roadmagor.3web.cz

Ve vašem komentáři píšete o celkem užitečné věci - o rámech. Chtěl jsem se tedy zeptat, jestli někdo ze čtenářů nemá výkresy, nebo nějaký návod na stavbu vnitřního trubhovýho rámu do Rapida (případně do Š120). Za každou informaci budu vděčný. Jirka


RE: \"Tuning po česku\" - úvaha
Datum: 1.12.2001, 12:19
Od: ras

Naprosto souhlasím :)


RE: RE: autor neví co píše
Datum: 7.08.2001, 7:30
Od: Roen

Zřejmě jsi si nepřečetl můj komentář a svůj článek pozorně.Chtěl jsem poukázat na to,jak si protiřečíš. Čao :)


RE: autor neví co píše
Datum: 3.08.2001, 10:41
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/motorsport

U prvnich typu Favoritu se nejcasteji vyskytovali tyto zavady: velmi rychle rezively, rozjizdela se geometrie predni napravy, prestavali svitit zadni svetla vlivem spatne kostrukce kontaktu ktere byli uchyceny u techto prvnich typu na zadnim plastu v interieru, velmi casto se zasekaval automaticky sytic,.... Samozrejme ze tento typ vlastnim a to prave na zaklade techto poznatku. Proto jsem si ho vybral. Samozrejme jsou lepsi typy jako ´93 GLX take s karbecem ale ten prakticky neni k sehnani. Takze si bud jisty ze vim vic nez moc dobre co pisu.


autor neví co píše
Datum: 3.08.2001, 7:37
Od: Roen

"První typ Fáček (88 – 91) byl totiž konstrukčně velmi slabý. Nejlepší typ favoritů byl v době kdy Wolkswagen vstupoval do naší automobilky, a změnil pouze interiér a částečně design interiéru (r.v. 92)." Pokud se u favorita roku výroby 92 jak píše autor změnil pouze interier a částečně design interieru,je potom stejně konstrukčně slabý jako favority roku výroby (88-91). Nevidím potom důvod proč právě favorit roku výroby 92 je ten,dle autorova mínění nejlepší.Zřejmě to bude tím,že autor onoho favorita vlastní.


RE: Favorit r.v. 90
Datum: 22.04.2001, 12:39
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/bonanza

CHYBA! zadny vuz nehanim, je naprosto jedno jestli nekdo upravuje skodu 100 nebo novou OCtavii. Toto byl je souhrn dojmu o favoritech, ne naneni jakehokoliv druhu vozu znacky skoda....


Favorit r.v. 90
Datum: 21.04.2001, 13:18
Od: Favoritman

Dovolil bych si nesouhlasit s autorem článku v bodu, kdy haní starší Favority. Osobně mám Favorita 136 Lux (oproti bežným L a LS má navíc takový lišty pod oknama a asi i pár serepetiček, které už nemám, protože to je auto z bazaru) a myslím, že co do kvality na tom není až tak zle. Chce to jenom "dopracovat". Po koupi auta mi automatický sytič přestal sytit a karburátor byl zanesený, po seřízení, opravě a vyčištění ho však považuji za příjemný (nastartuje a hotovo). Motor je na tuning myslím celkem vhodný, protože jsem ve 140 km/h předjel Škodu Octavii. Se sériovým motorem bez GO který má okolo 200 000 km. Z důvodu zanedbané údržby předchozím majitelem se měnily věci jako palivový a olejový filtr a podobně. Po namontování odhlučňovací sady, dynamického tlumiče a hliníkových tyček na sací ventily nebudu mít důvod k nějaké nespokojenosti (no asi interiér by chtěl vylepšit, oproti interiéru VW mi chybí boční kapsy na předních dveřích).


RE: RE: \\\"Tuning po česku\\\" - úvaha
Datum: 9.04.2001, 20:33
Od: noname

Díky za podporu, tak nějak to bylo míněno, ale musí se uznat, že třeba přes ty černý fólie není skoro nic vidět a když z auta není nic vidět, tak je to špatný, podobně je to s začerněnejma světlama.


RE: \"Tuning po česku\" - úvaha
Datum: 8.04.2001, 13:23
Od: Bohuslav Šolc
WWW: http://www.sendme.cz/bonanza

Nikdo te kamenovat nebude je to tvuj nazor, castecne s nim souhlasim i ja vyjma jedne veci - at si kazdy dela upravy dle sveho uvazeni - kdyz nekdo chce uriznout ci unavit pruziny - prosim, kdyz chce mracitka prosim. Ale souhlasim s tim at se jezdi po silnici dle moznosti ridice i vozu....


"Tuning po česku" - úvaha
Datum: 7.04.2001, 17:46
Od: noname

Na začátek předesílám, že jsem fanda tuningu a zajímám se o něj. Poslední dobou mě ale čím dál více znepokojuje několik věcí a některé články a komentáře na tomto serveru mě v tom utvrzují. Jakoby češi opět dělali dělali vše po svém. Ale jako ke všemu, se i k tuningu musí přistupovat s mírou a hlavně rozumem. Dneska si každej, s prominutim d_b_l, nalepí na kdejakej vrak mračítka, totálně začerní světla, aby on ani ostaní ho neviděli, někdy to ještě voblepí spoilerama a vůbec nejlepší je dát si ještě nálepku "Tuning". A pak, se sebevědomím Don Juana, se v lepším případě vydá závodit do ulic, v tom horším přímo drze a arogantně vyzívá svým jednáním k bezohledné jízdě. To je má zkušenost. K_rva, uvědomte si, že na tý silnici NEJSTE SAMI. PRÁVĚ o to je to horší, když člověk vidí, v čem takový, s prominutím, h_v_da jezděj. Naprosto mě jímá hrůza, když se taková Š 120 ve smyku, za pískání gum, řítí 110 km/h do zatáčky, kde i majitelé Š Octavia jedou 90 km/h. A už se dostávám k tomu tuningu. Dobře, všichni nemaj na nový a _bezpečný_ auta, ale ty starý (neupravený) škodovky (ale i jiný, často vraky) alespoň jedou, vzhledem ke svejm výkonům a stavu, relativně pomalu. Nebo alespoň většina normálních lidí se s nimi drží při zemi. Vím, že i sériová škodovka upaluje 140 km/h, ale zkuste v tý rychlosti manévrovat, brzdit, natož havarovat!! Je totiž náramně lehký (technicky) dát do Š 120 motor z Favo nebo Felicie, ale je taky zatracenej rozdíl, když s tou Š 120 do něčeho potom prásknete v 70 km/h nebo ve 150 km/h ("obrazně řeč."). A nejhorší na tom je, že to většinou _taky_ odnesou ty druhý. Vždytˇ ruská konzerva od "volejovek" má snad větší tuhost, než karoserie starejch škodovek, ale ani favorit na tom není _vůbec_ o nic líp. A to mám na mysli auta nezkorodovaná. Takže: Když už "tuníte" ty starý káry, místo ňákejch plastů, vejfuků, prolisovaných ráfků a podložek, zkuste si nejdřív pořídit pořádnej vnitří RÁM, kvalitní kotouč. BRZDY a raději přestěhujte svou cihlu z plynovýho pedálu _pod něj_. Myslím to opravdu vážně a to, co se dá vidět na našich silnicích, je katastrofa. Třeba v SRN/Rakousku se dávaj do starších vytuněnejch aut rámy zcela běžně. Vždyť takovej rám se dá pořídit levnějc, než celá sada spoilerů. Nehledě na to, že přináší až o 100% větší šanci na přežití v případě havárie. Je překvapivý, jak málo aut ho u nás má. Tuning je určitě především o penězích a je mi jasné, že ne všichni mají NA kvalitní, jízdní vlastnosti, ale hlavně pasivní bezpečnost zlepšující, tuning. Pokud na to nemáte, nelze to nahrazovat "po česku" vyřešenými náhražkami. Buď neupravujte vůbec nebo upravujte jen po estetické a/nebo bezpečnost nijak nesnižující stránce. Nesnižujte už tak nízkou bezpečnost starších aut nevhodnými doplňky a nebezpečnými úpravami. Udělejte aspoň něco pro svoje bezpečí. A komu je vlastní (potažmo ostatních) bezpečnost ukradená, ten na cestu nepatří. Takový, že někdo uřeže pružiny nebo je dokonce unaví, nalepí zevnitř 100% neprůhlednou černou fólii (vídávám 1x-5x denně), zatmaví světla tak ,že i za tmy vzadu svítí jak kapesní svítilna a ve předu má trvale zapnutý dva 100W MAXTELy (taky už jsem viděl) - tak z toho mě vstávaj vlasy na hlavě. Uberte prosím raději na spoilerech a investujte do bezpečnosti. Stranou nechávám samozřejmě ty, kteří si své auto vylepšují pouze esteticky (kola, křídla, interiéry, polepy) a _v rámci předpisů_ a většinou se na silnici chovají slušně. Samozřejmě, jako všude, se na obou stranách barikády vyskytují opačné případy. Vím, že jsem asi většinu z vás minimálně popudil, ale věřte, že toto není jen můj názor. Přece se nechceme všichni rozmáznout za prvním rohem. Chtěl jsem zkrátka říct, že i k úpravám by se mělo přistupovat s trochou nadhledu a rozmyslu. Ještě závěrem se sluší doplnit, že taky spousta sebe/vražednejch řidičů nemá s tuningem nic společnýho. Dost keců - tolik z mé úvahy, nekamenujte mě za můj názor, mějte se dobře a přeji všem spoustu dalších šťastných kilometrů.


135 alebo 136
Datum: 5.04.2000, 21:48
Od: Rasto

Aky Favorit kupit 135 alebo 136 ? L alebo LSko ? Ktory je navhodnejsi na tuning ? Ja uvazujem o karburatorovom 135 LS, ale pytam sa - ktory je navhodnejsi ? Len tak mimochodom - chcel by som na nom dat spravit upravu na 56 kW + HP tlmice a pruziny.


Nepřesnosti
Datum: 4.03.2000, 10:02
Od: Radek HORSKÝ

Přidávám se k těm, kteří vědí, že katalyzátor se do favoritů začal seriově montovat v roce 93 a to řízený. Favorit 92 ho určitě z Boleslavi neměl. A k těm hladkejm klikám - ty dou dát oi na 120ku - mechanismis je totiž stejný. Jo a kdyby někdo věděl, kde sehnat kulatý zrcátka na Favo (ne nabastlit ty z Feldy, ale original), co se montoval v roce 94, dejte mi vědět na horskyradek@volny.cz


RE: Nepřesnosti atd.
Datum: 1.03.2000, 11:10
Od: Jvot

Favo z roku 1984 byl nejspíš skutečně prototyp, pamatuju si kdysi pořad Automotorevue v televizi, možná že to bylo ještě před rokem 1989, kde ten prototyp, který byl od designérů ze škodovky, předváděli a srovnávali ho s finálním výtvorem od Bertoneho.


Nepřesnosti atd.
Datum: 1.03.2000, 8:59
Od: Ing. I. Dymovský
WWW: http://sportmotor.sro.cz

Mám poněkud jiné informace, než Mr. Bobo. Já jsem jel prvním Favoritem v roce 1987 na Brněnském okruhu, při prvním předvádění novinářům u příležitosti Strojírenského veletrhu, nebyl jsem novinářem ani prominentem, jen jsme s kamarády byly na veletrhu a náhodou se stavili na okruhu a po domluvě s pracovníky Škodovky, kteří nám oznámili, že když zítra ráno přijdeme tak nás svezou, jsme přespali jednu noc v autě, a prycovníky Škodovky to tak překvapilo, že nás opravdu po okruhu svezli, ale proč to říkám je to, že onen Favorit měl modrou metalízu, autorádio Philips, elektrickou vysouvací anténu a hlavně výrobní číslo 000003, takže první Favorit v roce 1984, asi těžko leda prototyp. Vlastnil jsem nový Favorit r.v. 03/92 a NEMĚL katalyzátor, a to si dovoluji tvrdit, že jsem ho stoprocentně nepřehlédl! Ten se montoval seriově až od modelového roku 94. Omezovač rychlosti nebyl nikdy na Favoritu montován, a dodnes není na žádném vozidle Škoda! Problémy se zasekávajícím sytičem trvaly po celou dobu výroby vozu s karburátorem, a já osobně to vyřešil ručním sytičem. Nové typy Favoritů se vstřikováním Bosch monomotronic r.v. 93-94 byly určeny i k nám, jelikož vstoupily v platnost nové exhalační předpisy. K nám nebyly určeny pouze Favority r.v. 92 s elektronickým karburátorem Ecotronic, označované Le, LSe.


RE: RE: A co já ???
Datum: 29.02.2000, 11:21
Od: CMT

Co se týče ručního sytiče, je to dost dobrá věc. Jeho principem není náhrada automatického sytiče, ale pouze jde o regulaci jeho funkce. Pokud tedy ruční sytič vytáhnu, zruším funkci automatického sytiče, motor jede bez sytiče. Pokud ruční sytič zasunu, funguje automatický sytič jako normálně. Funkce automatického sytiče spočívá v přivírání klapky na prvním stupni karburátoru pomocí bimetalu. Protože však funkce bimetalu ohřívaného chladící kapalinou z motoru není ideální, zvyšuje neúměrně k požadavku motoru bohatost směsi s negativním vlivem na spotřebu a opotřebování motoru. Zejména při krátkých jízdách po městě se snížila spotřeba při používání ručního sytiče o asi 2 litry - z 10 na 8. Tedy neskutečná úspora - mluvím z vlastních zkušeností. Co se týče úprav Favorita, podívej se na mé články Jak na tuning, nebo mě kontaktuj na e-mail, poradím ti konkrétně podle tvých představ.


Podlepy
Datum: 29.02.2000, 11:06
Od: magaw

Mohl by jste mi napsat kde jste sehnal ty barevné podlepy pod budíky? Děkuji


katalyzator 2
Datum: 29.02.2000, 9:47
Od: sotek

Jeste jedna reakce. Koukam, ze se nekteri divi, ze tam meli katalyzator. Pokud nekdy jezdi na STK a emise, nebo se staci kouknout do technickeho prukazu a tam by mel byt kat. napsany S1, nebo S2. Nebo, v osvedceni o mereni emisi to musi byt uvedeno, jestli je kat. montovan Rizeny, nebo Nerizeny. A jeste jestli jste nevedeli ze tam katalyzator mate a jezdili jste na olovnaty benzin, tak si muzete byt na 99.9% jisti, ze je katalyzator nefunkcni. U seriove montovanych katalyzatoru je vyfukove potrubi z techto dilu 1. Sberne potrubi delka cca 50 cm s pripadne namontovanou Lambda sondou 2. Katalyzator 3. Stredni dil vyf. 4. Zadni dil vyf. U nekterych dodatecne montovanych katalyzatoru nejsem si jisty vyrobcem katu. Autometal???? bylo Sberne potrubi nedilnou soucasti katalyzatoru.


RE: katalyzator?
Datum: 29.02.2000, 9:26
Od: sotek

Jeste dodatek. Do vozu Favorit od.r.93 se samozrejme montovaly karburatory, nebo vstrikovani. Pozdeji v r.93 pro nas trh jiz pouze se vstrikovanim, protoze u nas tusim vstoupily v platnost prisnejsi emisni limity pro nove vyrobena auta a ty jiz verze bez rizeneho katalyzatoru nemohly splnit. Verze s kaburatory pak jiz byly urceny pro vyvoz a to jeste tusim pouze na prani. Dokonce podle udaju vyrobce se jeste do nekterych verzi Felicie montuje karburator, pricemz jde o vyvoz nekde na vychodni trhy.???


RE: RE: RE: 93ka
Datum: 29.02.2000, 9:24
Od: Jvot

Mam FAv z 91 a pri vymene vyfuku zjistil servisman ze tam je katalyzator stejny jako na felicii se zaslepenou dirou pro lambda sondu. Lisi se od nerizeneho kat pro Fav prirubou pro vyfuk a myslim take delkou.


RE: RE: 93ka
Datum: 29.02.2000, 8:41
Od: Vici

Neřízený a ani jiný katylyzátor jsem na svém fávu nikdy neměl. U karburátorových aut v žádném případě nepatřil k sériové výbavě a to dokonce ani od roku výroby 91, ani žádného jiného. Platí přesně to co ve svém komentáři napsal pan SOTEK.....


RE: A co já ???
Datum: 29.02.2000, 8:37
Od: sceska

Ja mam taky starsiho Favorita (rv 90). Motor ma 140 000 (ale s cerstvou generalkou, takze jezdi :-) Zajimalo by me, co se s timhle autem da vsechno delat. Nepatrim k automechanicky zrucnym a treba rozebrat motor bych se bal jak cert krize, zato se citim na "lehci" upravy, napr. v elektrice. Skoda ze zakladna uprav na Fa neni tak velka jako na S120 (i kdyz uvidime casem...) Taky by me zajimala ta uprava s manualnim syticem - k cemu to je ? Me na tom aute automaticky sytic docela imponuje, v mrazu jednou skrtnu starterem a uz to jede, narozdil od ostatnich aut v ulici (105-120), co startuji na sedmkrat.


katalyzator?
Datum: 29.02.2000, 7:26
Od: sotek

Zajimalo by me, kde autor vzal tu jistotu, ze v modelech od roku 91 byl katalyzator montovan seriove. Je to celkem velky nesmysl, protoze nerizeny katalyzator mely namontovany jen jako zvlastni vybavu a jednalo se o nerizene katalyzatory Kemira, a byly poznat podle napisu na zadnich dverich s oznacenim Katalyzator a samozrejme pohledem na vyfukovou soustavu vozu. V zadnem pripade tak nebyly seriove vybavovany vsechny vozy. Pokud ma autor pochybnostti, tak at se podiva pod vetsinu vozu do r.92 a uvidi sam, nebo koukne do literatury. Dale pokud je mi znamo tak seriove montovany katalyzator mely jen vozy s motorem 135E,135B a 136B, kde jsou jiz katy rizene. Provedeni s motory 135E -typy Le a LSe s karburatorem a systemem Ekotronik byly urceny pouze pro Nemecko a Holandsko. Typy se vstrikovanim byly urceny pro CESKY a zapadni trh a montaz vstrikovani Bosh Monomotronic od r. 93,94 byla z duvodu splneni prisnejsich emisnich limitu a v zadnem pripade nebyla urcena jen pro vyvoz.


RE: A co já ???
Datum: 28.02.2000, 21:28
Od: Mr.Bobo

v článku jsem samozřejmě vycházel z mých zkušeností a informací, ale také si myslím že nerozhoduje o vyšperkování auta rok výroby ale vztah k autu


RE: 93ka
Datum: 28.02.2000, 21:24
Od: Mr.Bobo

stoprocentně souhalsím s faktem že na tuning je lepší model s karburátorem, ale ohledně toho katalyzátoru - ten se montoval sériově od roku 91 tzn že jste ho tam musel!!! mít já mám model 92 a měl jsem ho tam taky jako standartní verzi ( samozřejmě neřízený)


A co já ???
Datum: 28.02.2000, 13:11
Od: Jan Novák

A můžu si vyšperkovat já svého Favorita 136 ? Mám r.v. 1989, dodělávaný ruční sytič, celoročně garážovaný a 50 000 na tachometru (myslím že i v motoru).


93ka
Datum: 28.02.2000, 12:30
Od: Vici

Nevím jak moc ví pan autor o Favoritech roku výroby 93 a dále, ale ve svém čláku opomněl uvést, že první 93ky (ta moje je z dubna) měly ještě karburátor a neměly katalyzátor. Mám Silver Line, původně 135ku. Jak jistě víte jedná se o jednu z omezených sérií se "skoro" plnou výbavou, má např. černý strop, polepy B sloupku atd. - prostě GLX. S tuningem jsem kromě finančních problémů a problémů s některými "úpravci" žádné potíže neměl (mám již "třetí" motor, tlumiče,kola atd....) akorát ta spotřeba.... Takže si dovoluji tvrdit, že daleko vhodnější pro úpravy je 93ka s karbecem - stačí LX, oproti 92 a starším "žebřiňákům" je to docela krok vpřed...... myslím že Riehelen by také souhlasil...


co vy na to????
Datum: 28.02.2000, 12:27
Od: mára

nemůžu souhlasit svojí škodovku jsem stavěl téměř od základu sám a to je ten nejlepší způsob jak postavit dobré auto protože nevyhazujete peníze za něco co stejně na autě nepotřebujete tak že můj názor sehnat kastli v super stavu, postavit si nový motor, převodovku, nápravy, atd...je fakt že vás takhle vyjde škodovka pěkně draho, ale máte kvalitní auto a takhle kvalitní fávo nebo něco jinýho bude ještě dražší pokud ho seženete, protože zastávám názor, že co si udělám tomu můžu věřit



© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů