ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
11. září 2002

Alarm Quark SE562

popis zapojení


Zdravím všechny čtenáře zde na Techwebu. Dostal se mě do ruky starší alarm Quark SE 562. Pochází z vrakoviště a nebyla k němu tzv. klíčenka. Co s ním vyhodit? Nikoliv to je škoda. Proto jsem se rozhodl, že vypátrám jak tento alarm zprovoznit. Již při demontáži nastane problém. Po odpojení konektoru mezi centrálou a sirénou Vás přivítá poplach. Je to tzv. sabotážní smyčka, proto Vám doporučuji konektor neodpojovat (tedy je-li to možné). Dá se tomu též zabránit tím, že vypnete zámek na siréně (tedy jestliže máte klíček).Pokud klíček nemáte tak si připravte např. „vaťák“ a sirénu do něj zabalte (hluk bude o něco menší). Alarm odmontujte tak, aby zbyly co nejdelší vodiče.

Tak a teď co s takovým alarmem bez dálkového ovládání? Nelámejte nad ním hůl! Klíčenka se dá koupit. Zhruba uprostřed horního víčka pod nálepkou je křížový šroubek. Tento šroubek povolte a sejměte víčko. Na plošném spoji je nálepka a na té jsou uvedeny parametry klíčenky. Vypadá asi takto:
 
RX CODE 12345
-
-
-
+
+
*
*
*
1
2
3
4
5
14
13
12

 

Co to znamená?

RX CODE - To by měl být kód pod kterým se dá klíčenka objednat u výrobce.

Dále se dá "nakódovat" klíčenka od jiného alarmu a k tomu slouží tyto znaky +,- a *.

K alarmu Quark SE 562 se dodávala klíčenka ES 307.

Z pochopitelných důvodů tady nebudu rozebírat co jak kam a proč zapojit.

Jedná se o to, že při objednání klíčenky po Vás budou tyto parametry požadovány, aby se klíčenka tzv. spárovala s alarmem. Šikovnější z Vás přijdou na to jak klíčenku podle +,-.* spárovat podomácku. Mě se to podařilo bez větších problémů. Nechci to tady zveřejňovat, protože už vidím někoho na parkovišti jak přepíná "pianové vypínače" a čeká dokud to zapípá a vypne se alarm a ....

Tak pokud máte klíčenku můžete alarm začít montovat do auta. Zapojení vodičů: Pohled ze předu (nálepka je nahoře).
 
2
1
2
1

 
12
11
10
9
8
7
14
13
12
11
10
9
8
6
5
4
3
2
1
7
6
5
4
3
2
1

 

Horní dva konektory slouží pro připojení ultrazvukových čidel.

Konektor 1-12 pinů slouží pro připojení centrálních zámků a není nutné ho zapojit (ani nevím jak se zapojuje nemám je).

Konektor 1-14 pinů je ten hlavní, který je potřeba. Zapojení konektoru:

1- nebylo zapojeno(Zelený).

2- záporný pól (-) připojen na karoserii.(Černý)
3- výstup pro sirénu (Modrý)
4- nebylo zapojeno (Hnědý)
5- výstup pro sirénu (Bílý)
6- neobsazeno
7- výstup pro LED diodu (záporný neboli - pro diodu druhý vodič od diody propojte s vstupem 10 to je to kladný pól od baterie)
8- nebylo zapojeno (Zelený)
9- výstup pro sirénu (Černo žlutý)
10- vstup kladného pólu (+ od autobaterie)
11 a 12 výstupy pro blinkry (11 pro levý okruh,12 pro pravý okruh)
13 a 14 ochranná smyčka proti odpojení alarmu (Šedý)

Bílý drátek koukající ze zadní strany alarmu je Anténa proto se ho nepokoušejte zapojit!!!

Kde jsem k tomuto alarmu přišel? Ze Škody Forman. Tak příjemnou zábavu při zapojování a ať to šlape! Doufám že jsem nic nezblbnul. Tak se mějte s pozdravem Petr Prchal.

Autor článku: PP (Petr Prchal)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (21):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů