ŠKODA techweb [homepage]
Ostatní
27. listopadu 2001

Škoda Felicia Crash Show

obrazová dokumentace


V roce 1994 ukončuje Škoda a.s. výrobu modelu Škoda Favorit a spouští se výrobní linky s inovovaným modelem Škoda Felicia. Konstrukce prvních typů tohoto vozu je navlas stejná s předchozím modelem, změněn byl pouze interiér a karoserie. Proto si také tento vůz vysloužil přezdívku kterou nosí dodnes – „kulatý Favorit“.
Nicméně opustíme sériové výrobny těchto vozů a podíváme se na daleko zajímavější stránky tohoto vozu, než je jeho výroba. A tou stránkou je Škoda Motorsport. Tento vůz si okamžitě stejně jako jeho předchůdce získává na Rallye soutěžích velkou oblibu, i když jeho výkony byly zpočátku zcela stejné jako u Škoda Favorit. Jenže poté přicházejí Felicie s motory 1,6, což Favorit nikdy neměl a to se stává hitem. Právě pro lacinou úpravu těchto vozů, jejich snadnou modifikovatelnost a větší obsah motoru je tento vůz k vidění i na dnešních soutěžích již skoro 8 let po zahájení výroby. Samozřejmě i tyto vozy se pořádně dokázaly pohádat s některými fyzikálními zákony. Některé momenty jsou právě teď a tady ke shlédnutí….

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Strnky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (5):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů