ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
2. listopadu 2001

Zástavba sedaček z Felicie do Š120

návod


Nejprve bych rád upozornil, že tato přestavba není povolená, neboť je potřeba měnit úchyty sedaček v karoserii, což je zakázané.
Nicméně, i přesto jsem se pro tuto úpravu rozhodl, neboť pohodlí v sedačkách z Felicie se nedá s originálem porovnat. Navíc sedačky jsou tenčí, takže na zadních sedadlech je mnohem více místa.
Pro vlastní zástavbu je potřeba toto nářadí: rozbrušovačka a svářečka (nejlépe COčko), a to zcela bezpodmínečně.

Přední sedačky
Jelikož sedačky z Felicie jsou vyšší, je potřeba snížit úchyty. Jako ideální se mi zdá výška v úrovni tunelu. A to jak z konstrukčního, tak z ergonomického hlediska. Přední úchyt jsem odřezal v úrovni tunelu.


Část úchytu u prahu pod krycím plastem jsem zachoval. Z úchytu jsem vytvořil jakousi "krabičku", která zpevňuje budoucí úchyt. V úrovni tunelu jsem navařil L profil. Profil není možné vložit do auta vcelku pro obě sedačky, protože původní úchyt je vprostřed lomený. Profil jsem přivařil k tunelu, ke zbytku původního úchytu, ke "krabičce" vytvořené pod krycím plastem a k prahu. Takto vytvořený úchyt je mnohem pevnější, než původní. Na sedačkách se musí přední část kolejnic přihnout do pravého úhlu.

Lyžiny s krytemLyžiny bez krytu


Zadní úchyty (konzole) jsou potřeba vytvořit hlubší, neboť sedačky mají lyžiny blíže u sebe. Původní konzoli na tunelu jsem odřezal v úrovni tunelu, takže z konzole zbyly dva trojúhelníky. Mezi trojúhelníky jsem přivařil konzoli novou, společnou pro obě sedačky. Zbytky původní konzole jsem nechal, protože mé svářečské schopnosti nejsou na takové úrovni, abych byl schopen novou konzoli pevně přivařit na tunel, navíc bez toho, abych tunel provařil (svařoval jsem obloukem).

Konzole na prahuKonzole na tunelu


Konzoli na straně prahu jsem odřezal tak, aby byla v rovnoběžné rovině jako přední úchyt. Pomocí vodováhy a několika podložek to zvládne každý škodovkář. Konzoli jsem odřezal tak, aby zůstala část pod plastovým krytem ve stejné výšce a upravil stejným způsobem jako vepředu. Do zbývajících trojúhelníků jsem přivařil nově vyrobenou konzoli. Díry na šrouby jsem navrtal dle sedačky. Při svrtávání pozor na to, aby obě lyžiny byly ze sedačky stejně vysunuty. Mně se napoprvé povedlo jednu lyžinu o zub posunout, takže mám v konzolích díry dvě. Pokud se nepodaří udělat konzole v přesné rovině, sedačky jdou špatně posunovat. Stačí před dotažením lyžiny vložit na stranu potřebnou podložku. Mně se to stalo u jedné lyžiny, stačil měděný drátek o průměru 0,5 mm a sedačka najednou šla krásně posouvat.
Sedačky mají integrované držáky pásů. U Felicie jsou sedačky chyceny do zesílené podlahy, navíc mají v zadní části dva šrouby na každé kolejnici. To ve 120 není možné udělat, proto je potřeba držáky ze sedaček odšroubovat a ponechat původní uchycení. Já jsem použil držáky z Felicie. Ty jsou však více vyhnuté, takže se musí podložit dvěma podložkami a navíc prohodit pravou a levou. Nové držáky jsou nižší, nedrnčí a lépe vyhazují pás.

Přední sedačky

 

Zadní sedačky
Pro uchycení zadních sedaček jsem se rozhodl použít stejný systém, jako je ve Felicii. Šrouby na původní držáky jsem odsekal. Vyrobené úchyty jsem prozatímně přichytil samořeznými šrouby. Při vrtání pozor na provrtání nádrže, nachází se asi 10 mm pod podlahou. Pro řádné připevnění držáků je vhodnější zespodu podlahy přivařit plech s navařenými matkami a z vrchu dát šrouby. Ale na to je potřeba vyjmout z vozu nádrž.



Zadní úchyty

Autor článku: xpetr (Petr Vančura)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


www.plivnik.cz/veteran

Komentáře k tomuto článku (24):




 

© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.
Zásady ochrany osobních údajů