koda TechWeb   Copyright © 1999-2000, Petr Va & Panda internet studio
Jakkoliv vatek i petisk obsahu serveru koda TechWeb me bt pouit jinde pouze s psemnm svolenm provozovatel serveru, je jsou uvedeni ve.

Dodatečná montáž ostřikovače okna pátých dveří (na Škoda Favorit 135L/136L do r.v.7/91)
Rubrika: Elektrika
Publikovn: 6. ledna 2000

Ostřikovač okna pátých dveří byl do roku 91 jen na vozidlech s výbavou LS.
Cena kompletu se na vrakovištích pohybuje okolo 100,- Kč ( bez hadice, tedy jen motorek 70,-Kč a zadní tryska cca 30,- Kč )
Celá montáž zahrnuje : zavedení hadičky ostřikovače, úprava nádržky kapaliny ostřikovače, montáž motorku, montáž trysky, zapojení motorku.

Hadička ostřikovače se vede od nádržky ostřikovače pod palubní desku, dále levým sloupkem , levou částí střechy až k otvoru u pátých dveří.
U obou levých dveří se sundá těsnicí guma a demontuje se část stropního čalounění, tím se nám umožní táhnout hadičku pod střechou. Prostrkat hadičku bez demontáže čalounění se mě nepodařilo.
Další část montáže je připevnění motorku s čerpadlem.
Problém vzniká při demontáži nádržky ostřikovače. Nádržka je připevněna dvěma křížovými šrouby na levý podběh, do umělohmotných kostek, vzhledem k tomu že kostky se závitem jsou pouze naraženy do podběhu, který bývá zkorodován, může se stát že šrouby nepovolíte ale vytrhnete i s umělohmotnými kostkami z podběhu. Při zpětné montáži je pak potřeba nahradit původní šrouby novými s metrickým závitem a velkými podložkami. Motorek ostřikovače je připevněn k nádržce jen tím že se nastrčí přes gumovou přechodku a zapadne do prolisů. Standardně byla dodávána nádržka s prolisy na dva motorky, jen je potřeba vyvrtat otvor o průměru cca 10 - 11mm.
Připojení elektriky je banální protože kupodivu dráty i s koncovkami jsou nataženy až k nádržce. Poslední co musíme udělat je na pátých dveřích odstranit gumovou záslepku a nastrčit místo ní trysku ostřikovače.
Jednomu člověku trvá celá montáž asi 1 až 2 hodiny.

Autor lnku: S.L.Y. (Petr Šeda)
E-mail: petrs@electrocity.cz