Úprava krytu vzduchového filtru (u starších Škodovek)
Rubrika: Motor
Publikován: 4. července 2000
Jelikož je obecn? známá skute?nost, že ?ím lepší pr?chod vzduchu ke karburátoru, tím lepší „pln?ní“ motoru, zkusil jsem jednoduchou úpravu krytu vzduchového filtru. Nejd?íve odstraníme ohebnou trubice která p?ivádí teplý vzduch od výfuku do filtru a potom následuje plastový díl ve kterém je u nov?jších Škodovek umíst?na klapka regulace p?ívodu vzduchu v závislosti na teplot?. Po odmontování celého „tubusu“ s filtrem vyjmeme filtr a t?lo „tubusu“ zkrátíme tak, že ?ez vedeme t?sn? za p?í?kou o kterou se opírá vlastní filtr. Odstraníme pouze krycí plech, nikoliv konstrukci držící uprost?ed šroub pro následné uchycení filtru. Z od?íznuté ?asti ješt? u?ízneme ?ást držáku o kterou je zaklesnutá pružina od karburátoru, za?istíme ostré hrany a tím je celá úprava provedena. Takto upravený „tubus“ rádn? vy?istíme od stop po ?ezání pro zamezení vniku kovových ?ástic do karburátoru. Vložíme filtr stejným zp?sobem jako d?íve a celý komplet ( také ?ást držáku pro zaklesnutí pružinky ) namontujeme zp?t o vozu, karburátor takto m?že nasávat vzduch celou plochou filtru, p?i zachování p?vodní filtra?ní schopnosti.
S touto úpravou se mi zdá, že je chod motoru pružn?jší a lépe reaguje na p?idání plynu, také m?žu mít mén? sešlápnutý pedál plynu pro dosažení stejné rychlosti jako d?íve. Je to ale pouze subjektivní dojem, nikde jsem nic nem??il. Vzhledem k tomu, že tato úprava na mém voze je „?erstvá“, netuším na kolik ovlivní spot?ebu paliva, rozhodn? se zvýšila hlu?nost motoru ve vyšších otá?kách, ale je to v p?ijatelných mezích. Další otázka je zanášení filtru, z?ejm? jej bude nutné ?ast?ji m?nit, dále jsem také zv?dav jak se motor bude chovat až uhodí mrazy. Ur?it? by se dalo jít ješt? dál a laborovat se se?ízením karburátoru nebo tryskama, v tuhle chvíli budu zatím sledovat jak se to dál bude chovat. Pokud máte n?kdo s n??ím podobným zkušenost budu rád za další informace.
Autor článku: Biker (David Lacina)
E-mail: biker55@post.cz