Komentáře k článku: Rady při koupi staršího vozu RE: RE: Koupe starsiho Formana Datum: 30.08.2009, 16:00 Od: Petr Pokorný Ještě k té prohlídce před koupí: Vůbec bych se nebál si trošku šťournout šroubovákem do podběhů i podlahy. Já osobně měl v předním podběhi díru jak hrom, která se ale oběvila právě až po prohledání šroubovákem:-) Jelikož to byl prorezlý nosný díl tlumiče muselo se to zavařit. Taky bych si všímal odlišností na laku jestli náhodou není nějaké místo už opravované a jakým způsobem. Koukni se i v kufru pod koberec na podběhy a misky uchycení tlumičů - tam to taky pěkně rezaví a tlumiče by ti někdy mohli přijít na návštěvu až do kufru, což by jistě nebylo příjemné :-) Není pravda, žeby ty plastové částečné kryty zadních lemů měly až auta od 93 roku. Dávaly se už dřív, např. v roce 92 byly součástí aut s označením ls, jako třeba série sportline. tak to je asi tak vše na co jsem si vzpoměl :-) aky je vas nazor? mam moznost kupit octaviu r.v.1998 1.6i 74kw, najazdene 170.000km, jazdil na nej len 1 clovek, a bola pravidelne servisovana, dobre sa o nu staral... potreboval by som vediet kolko teoreticky este vydrzi, nez bude potrebna generalka motora... Diky Starsi Felicie Rád bych si koupil starsi Felicii, a mam prosbu na co si dat pozor prí koupi ( koroze, motor a tak ).Narovinu priznavam ze moc zkusenosti nemam tak uvitam cokoli. Diky Náprava či co? Poraďte Nevíte někdo co by to mohlo být? Škoda Felicia r.v. 97,40kW,MPI. Jedu po rovne silnici a najednou se ozve rana nekde z prava. Bud ze predniho ci zadniho kola/napravy. Auto sebou trhne prudce pribrzdi a zase jede v pohode dal. Najeto 98000. Ujel sem s tim 500 km za vikend a nic. ted po 100 km dvakrat. Co to je ? dik Leon RE: Koupe starsiho Formana Na zaklade vlastni zkusenosti nedoporucuji kupovat Favorit/Forman pred r.v 1993 - od te doby meli z fabriky nastrikane dutiny.Rezavi casto zevnitr z dutin smerem ven. jako skrz plech. Malinkata tecka se zmeni v 2 cm diru. (vlastni zkusenost) Vuz je totoz delany z plechu 0.8mm na rozdil od 105/120 ktere byli z 1.2mm plechu. Nez zjistis korozi, odkoroduje cca 0.3 mm .To co zbyva asi nema patricnou nosnost , zejmena v pripade havarie. Koroze je hlavne na zadnich blatnicich, prazich, zadnich (5.)dverich a na spoji prahu, ktery je videt kdyz otevres zadni dvere. Tez se vyplati vytahnout koberecek pod ridicem (spolujezdcem)a podivat se na misto kde se spojuje podlaha a nosnik prahu. Pokud je tam koroze, pryc od toho. Nosniky motoru maji byt prime, pokud jsou zahnute ci hrbate nebo dokonce tmelene a nastrikane , vuz ma za sebou "bombu cumakovku" Dale je vhodno vsechny konektory rozebrat, vystrikat kontoxem a vypucovat dratenym kartacem. Pokud Ti nekdo nabizi r.v. do 92 nema mit na prednim okraji zadnich blatniku plastove ochranne dily, ty jsou tam az od '93. A obvykle skryvaji rez. Doporucuji vymenit yadni tlumice, preziji malokdy vic nez 4 roky. Pokud je tuhy chod radici paky, urvat na to slevu a pravidelne nastrikat kloub tahla a misto kudy vstupuje do prevodovky vhodnym sprayem (GT85, WD40) S motorem jsem zadne problemy nemel. Favorit/Forman do 92 Taky přidám svou trošku do mlýna - mám Fávo z roku 92 a kromě již uvedeného upozornění na korodující místa bych doporučil zvláštní pozornosti ještě 1) hydrauliku nastavení světel - před rokem ještě fungovala a teď už se jí moc nechce (nevíte někdo co s tím - kromě výměny?), 2) jestli běhá zadní stěrač (kombinace bronzového (či co to je)ložiska a ocelové hřídelky se při nepoužívání dokáže pěkně zareznout dohromady a pak to chce Konkor a gumovou paličku) 3) jestli rezerva "neplave" - zatékání do kufru okolo těsnění zadního okna je taky celkem časté - tenhle problém jsem vyřešil pomocí silikonového tmelu (šroubovákem odhrnout těsnění a do vzniklé spáry tlakovat tmel z kartuše - je lepší to dělat ve dvou) 4) poslední zásadní věc se kterou jsem se u několika aut která měla nad 70 000 km setkal byla ložiska rozdělovače těsně před destrukcí - dá se to poznat celkem snadno (pokud si prodejce nedá dost práce) - ve víčku a v rozdělovači se dají najít malé stříbřité pilinky, které jsou většinou magnetické), když je destrukce pokročilá jsou tyhle pilinky většinou i na bloku motoru a na podběhu - tedy ono se s tím dá jet ale spotřeba jde nahoru a motor se při vyšších otáčkách (nebo při pokusu o vyšší otáčky) chová dost zajímavě. RE: Koupe starsiho Formana Formany,patří mezi docela slušný auta.Mám jednoha z r.92 a jsem s ním spokojen.Avšak na každé Škodovce se vždy něco najde.Jestli můzu poradit,tak doporučuji koupit Formana od roku 1993.Tan má oproti modelové řadě 91-92 spoustu vylepšení a inovací.Především motory od roku 93 mají již jednobodové vstřikování(do 92 pouze karburátor).Nemalé změny jsou také v interiéru a exteriéru.Vnitřek byl změněn z hnědé na černou-jiná přístrojovka,výplně dveří,atd...Jsou instalovány výztuhy ve dveřích a je zlepšena celková pevnost karoserie. Auto by nemělo mít najeto více jak 60000-70000km,pak se totiž začíná "sypat"!No né tak doslova,ale poruchovost je podstatně vyší.(Samozřejmě záleží na tom jak se s tim autem zacházelo). Klasickou neřestí je koroze!U favoritů a formanú ja první místo kam se podívat na korozy jsou PŘEDNí BLATNíKY u uchycovacích sroubů,lem u zadního kola,vnitřní hrana zadních pátých dveří,dolní růžky dveří a konečný díl vyfukové soustavy. U Formanů se také může objevit vrzání zadní nápravy při propérování.Není to na škodu,ale je to velice nepříjemné. Pozor také na převodovku,velmi často se stává že tam rychlostní stupně jdou velice špatně.(jako u každé škodovky) Přeji dobrou koupy! Koupe starsiho Formana Potrebuju poradit Chtel bych koupit formana tak rok 92-93. Na co si dat u techto aut pozor pri koupi jakymi trpi nejcastejsimi problemy. Chtel bych spis slyset nazory majitelu jenz tento vuz provozuji delsi dobu, ale jinak diky vsem za za nejakou radu.
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|