Komentáře k článku: Řízení POMOC Datum: 25.03.2009, 23:48 Od: Jiří Veith WWW: http://tri-m-j.blog.cz Dobrý den vaše stránky projíždím den co den a našel jem tam jak na to šnekové řizení jenomze ho nemůžu sundat poradtemi díky moc RE: Nestabilne riadenie Mě to dělalo taky:problém byl v neodborné opravě svislích čepů a pouzderch:mechanici aby ušetřily..vše dotáhli na fest nevracel se mi ani volant!..bylo mi řečeno ,že se to časem srovná.Kola mi v žatáčkách odskakovali a jako by se to celé přetáčelo na druhou stranu...najednou se byl na druhé straně zatáčky tam kde sem jrzdil 100km do zatáčky_bych si v 70km rozbil hubu!Ve 110 se rozklepal volant-klasika ..moje oprava byla :cestou na chatu jsem v polní cestě hledal výmoly a najížděl jsem donich křížem ,aby každé kolo mělo jinou záběr..pak cestou domů po jsem okresce asi tak 80km stále vychyloval volat do stran ,tak aby si ještě auto drželo svojí stopu.Po asi 100km se jev odskakování stratil a 200km se žačal vracet sám volan -tak jak to má být!je to spůsobeno tím ,že kola mají tendenci se vrátit spět do výchozý polohy(prostě jed rovně)jakmile se to neděje je to auto sebevraha!Další možnost odskakování a náhlá změna směru je přílišná hutota gum .. mám 120LM předek 1.9 atm a zadek 2 atm ,jeli venku 27-30 st ubírám na všech 0.1 atm ,a je vše vpořádku . Na dálnici si přihustím předek 2atm zadek 2.2atm !..pozor dle venkovní tepoty.Tak ušetřím benzín :auto má menčí kontakt s vozovkou ...proto na okresce v zatáčkách odskakuje a náhle mění směr......Na rovině (po srování kol)pust volant (obrazně) a držíli auto stopu je vše v pořádku..doufám ,že jsem ti trochu poradil a nasměroval tam,kde máš u sebe hledat chybu..je pul třeti- musím jí spát..čus..škodováci RE: Vola hrebenoveeho riadenia Mělo by stačit vyměnit to plastové pouzdro, kterým prochází hřeben právě k pravému kolu, ale stejně je to celkem pakárna, musíš de facto rozebrat celou převodku řízení. Já to dělal u dvou řízení a pomohlo to. viděl jsem ale i hřeben, který byl vydřený tak, že měl tu vůli i s novym pouzdrem - sice menší, ale byla tam... Cvaknutí v řízení Čau škodovkáři. Mám škodu 105L a problém s řízením, při jedné otočce volantem něco cvakne v řízení. Zdá se mi, že ten zvuk jde někde od kola. Prosím o help. Díky RE: RE: Pootočený volant mam fava r.v. 93 a potrebujem tam doplnit PM da sa to nejak ale aby som nemusel secko rozoberat ... RE: Pootočený volant K pootočení volantu po nárazu nejspíš došlo pootočením tisícíhranu v objímce na převodce řízení. Je tam šroubek, myslím M6, který stahuje objímku hranatého tvaru na tisícíhran hřídele převodky. Dostaneš se k tomu ze spodku auta. Po takové ráně bych to zkontroloval. Jinak volant narovnáč pootčením volantu v tisícihranu v hlavě volantu po oddělání krytu apovolení matice klíčem 22-27. Po takévé ráně si stejmě nechej zkontrolovat sbíhavost, protože to bude šibnutý. Tam ti i srovnaj volant. Jirka Záměna nápravnic Mám Škodu 110L a strašně by mě zajímalo jestli je nutná nějaká úprava pro záměnu nápravnice se šnekovým řízením za nápravnici s hřebenovým řízením. Všiml jsem si, že někteří takovéto úpravy dělají hlavně na eRkách. Děkuji za pomoc. Vola hrebenoveeho riadenia Mam S120 s hrtebenovym riadenim a na prava strana hrebena ma vertikalnu volu, je nutne vymenit cele riadenie alebo len prislusne puzdra? RE: Pootočený volant Ked sa pootocil volan urcite je geometria v keli. Niekedy sa strihne pero pri zvislom cape, zakladna informacia sa da ziskat tak ze sa vlezie pod auto a normalnym paskovym metrom sa zmeria zbiehavost, da sa to spravit asi v 1/3 vysky (na stred sa nedostanes) a pre moznost chyby treba urobit viac merani. Vysledok by mal byt 0-2mm, pricom 2 mm je uz extremna hodnota. Potom to mozno dostavit na 0-0.5 mm a nemusis chodit do servisu. Ak ale dostanes napriklad 1 cm tak doporucujem servis. Tiez treba skontrolovat vsetky vole v capoch ako prvu vec! RE: Pootočený volant no ja bych rekl ze se ti ohly ridici tyce .. RE: Pootočený volant Videl bych to tak, ze pri tom narazu ti preskocilo rizeni o zub. Melo by stacit sundat volant a vratit ho tam spravne. Pootočený volant Mám problém. Po nárazu vyčnívajícího kamene do pravého předního kola u mé 105L r.v.1981, při kterém se mimochodem procvakl plášť a naťuknul disk, mám teď volant trochu pootočený. Předtím, když jsem jel rovně, tak ten střed byl vodorovně, ale teď, když jedu rovně, je pootočen jakoby doleva... Stalo se to na polní cestě, malá rychlost, ale slušnej náraz. Jinak na řízení nic špatnýho nepozoruju. Geometrie OK. Prosím, zkuste mi poradit než to šoupnu do servisu. Obracím nad tím svým vrakem každou korunu :( Díky :) SERVO RIZENI NECHCE NEKDO UDELAT CLANEK O SERVO RIZENI?DOCELA BY ME ZAJIMALO JAK TO VLASTNE FUNGUJE,A HLAVNE POSILOVAC RIZENI A TY VECI OKOLO na loďce Můžete mi někdo poradit? Mám Š105L (r.v.87) a při jízdě mám pocit jako bych jel na šišatých pneumatikách - auto se lehce pohybuje (spíš kýve) ze strany na stranu. Tuším, že je něco s nápravami, ale nejsem v tom vůbec zběhlý. Prosím napište mi někdo, co mám zkontrolovat, případně opravit (vyměnit:o). Díky. RE: RE: RE: Trasie sa volant Zvisle a gulove capy, pneumatiky a tlmice. A treba dat doporiadku aj zadnu napravu. Pneumatiky niekedy stratia presny tvar takze tam zacat a potom by som isiel po tlmicoch. Tiez moze byt poskodene lozisko v kolese ale to potom huci. RE: Vůle řízení Skus axialne vymedzit snek. Vůle řízení Potřebuju poradit mam na svoli 105 se šnekem vůli na řízení.Několikrát jsem němil převodovku a výsledek v podstatě žádný, u některá ještě horší.Zajímalo by mě jestli pomůže ji stáhnout?A jestli se třeba časem povolí, protože předpokládám, že to pak bude dosti posilovna zatáčet.Nebo jestli je závad někde jinde. RE: RE: RE: Trasie sa volant Muze toho byt hodne. Zacal bych testem tlumicu a pak se koukni na brzdy, jestli nejsou nejak poskozeny kotouce. Muzes mit take nalepene blato vevnitr disku. Zkontroluj vsechny silembloky. Pokud je to intenzivnejsi na nerovne vozovce, mohla by byt pricina prave v nich. Hodne zdaru. RE: RE: Trasie sa volant Mne sa zase na skodovke 136ke trasie volant pri rychlostiach od 100 do 130km/h (max asi pri 115) a pri 150 je to uz uplne kludne. Nielenze je to neprijemne najma pri ceste po dialnici, ale bojim sa ze tam moze byt nieco natolko poskodene ze by som mohol skoncit v priekope. Mam vyvazene vsetky kolesa, opraveny stabilizator (po oprave sa to trochu utlmilo) a nastavenu geomtriu prednych kolies. Trasie to vsak nadalej. Neviete cim by to mohlo byt? RE: Nestabilne riadenie To znam.Koupil jsem novy snek,matici a ostatni veci,a udelal jsem si GO skrinky rizeni.Ta stara byla normalne vybehana.Byl jsem v soku,kdyz to po oprave bylo mnohem horsi.Nepomahalo ani kdyz jsem nekolikrat zkousel seridit vuli mezi snekem a matici.Strasna anabaze.A cim to bylo??Prodali mi zmetek-snek.Byl asi uz z vyroby prohnuty.To znamena,ze po konecnem opracovani sneku zustalo jadro prohnute a povrch(velky prumer) byl v hrotech prebrousen do valcoviteho tvaru.Potom to funguje tak,ze v jedne poloze sedi snek s matici na bocich sroubovice (to je spravne)a vrcholy sroubovice maji mezi sebou mezeru a v druhe poloze (asi o 180 stupnu) sedi vrcholy (vrchol a dno) na sobe a mezi bokem sneku a matice vznikne mezera.Pak ti auto pri pravem rejdu utece doleva a naopak.Pokud ti to cela na stare skrince,je to opotrebenim boku sneku a amtice.Mas co delat.Ahoj. RE: Trasie sa volant Mas celou predni napravu KO.Musis mymenit vsechny cepy a udelat GO skrinky rizeni.Samozrejme potom musis vyvazit kola a udelat geometrii.Uz to mam zasebou.Takze mi asi budes verit,ze?!!! Trasie sa volant Mam na svojej 105 taky mali problem. Pri brzdeni sa mi zacina triast volant. Najprv len jemne. Ked jemne brzdim z vecsej rychlost, tak sa mi roztrasie az tak ze lietam v takých 0,5 metrovych vychilkach. Nie je to ziadna sranda. Prosim poradte mi jak to mam odstranit. Dakujem. ostrejsi hreben Da se sehnat ostrejsi hrebenove rizeni? rozdil jedne otacky volantu proti maticovemu je dost velky. Budu v erku menit sneka za hreben a ty 2,5 otacky volantu mi dost vyhovovaly. DIK (odpoved prosim na email, pokud nekdo bude vedet) RE: Nestabilne riadenie Letmo mrkni na stav zadni napravy. Olej Ne vždy je hřebenové řízení plněno olejem. Favorit má od roku tuším 90 náplň vazelínou. Nestabilne riadenie Mam na svojej S120 maticove riadenie, no mam problem. Pri zatacani vozidla do oboch stran sa v urcitej polohe auto cukne spat na opacnu stranu, do ktorej zatacam. V praxi to vyzera tak, ze pri zatacani mate v urcitej chvilke pocit, ako by ste isli do smyku a mate tendenciu vyrovnavat volant do opacnej strany. Ja som si uz na to zvykol,vobec to uz necitim, no ked soferuje niekto iny, tak ostane soknuty. Moze niekto poradit, cim by to mohlo byt? Dakujem
|
|
||||
© 1999-2018, Petr Váňa a Insidea Digital s.r.o. Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše. Zásady ochrany osobních údajů |
|