Tento kousek se mi podařilo získat od bývalého spolužáka. Jedná se o Škodu 120 GLS, r.v. 1985, v barvě hnědá pastelová. Měl ji v plánu nechat sešrotovat, tak jsem se nabídl, že bych ji od něj odkoupil. To se také stalo a v srpnu 2014 jsem ji od něj koupil za 2 000 Kč. Původní majitel se o ni staral, byla garážovaná a jezdil s ní minimálně, poté ji zdědil jeho vnuk, který se o ni také relativně staral, sice už ne v takovém rozsahu, ale přesto se staral. Posledních cca 5 let toto auto užívala sestra přítelkyně bývalého spolužáka a je bohužel vidět, že posledních pár let stálo auto převážně venku a mělo minimální údržbu. Ačkoliv mi bylo namluveno, že se na autě udělala spousta věcí, tak postupně zjišťuju, že to až taková pravda nebyla. Při předání klíčků byl zcela viditelně vyšišovaný lak, auto již tou dobou několik měsíců stálo na místě, po zkontrolování oleje, chladící kapaliny a nastartování motor sotva držel při volnoběhu cca 200 otáček, ale jinak se vše zdálo být v pohodě. Po převozu, který byl snad nejhorší cestou, kterou jsem kdy absolvoval jsem ji umyl a vyleštil lak, další věci bylo rozebrání a přetěsnění karburátoru, kde se ukázalo, proč drží tak nízké otáčky, resp, proč ty otáčky tak moc kolísají, karburátor byl celý povolený, po seřízení motor běží jak hodinky. Na kastli je vidět nějaká ta koroze, jinak je kastle v relativním pořádku, auto má najeto cca 60 tisíc km, je vidět, že nejspíše zepředu bylo asi lehce bourané. Po cca měsíci stání u depa mi navíc někdo šikovný naboural nejspíše při parkování i zadek, na fotce je vidět lekce promáčknutý nárazník.
Zatím jsem stihl rozebrat a vyměnit těsnění v karburátoru, vyměnil jsem těsnění u víka motoru, nový výfuk, starší alternátor včetně nového regulátoru, nová autobaterie (původní dvě z nějakého neznámého důvodu odešly), výměna brzdových destiček, výměna spínače ventilátoru, výměna chladící kapaliny, výměna zadních tlumičů, seřízení světel a brzd.
V plánu mám do budoucna opravit to, co se jako vždy rozbije, v současné době je to uchycení hřebenového řízení, topení a asi budu muset sehnat startér, či tento repasovat. Na jaře, pokud se toho dožije, tak bych rád sundal, rozebral nápravy, natáhnul nové brzdové trubičky, přetěsnil kompletně motor, při té příležitosti provedl výměnu oleje (v současné době je tam z nějakého neznámého důvodu 15W-40, vzhledem k tomu, že olej teče prakticky všude, tak jsem neprováděl ani výměnu, pouze jsem koupil Mogul 15W-40 a dolévám ho, dále asi bude následovat spojka, nevím, zda také teče nebo je to pouze olej od motoru a spoustu dalšího. Vše se bude ovšem odvíjet od finančních možností.
Škodovka po prvním leštění a umytí
Ještě před přetěsněním části těsnění motoru, stačilo pár minut a na zemi byla louže oleje
A nakonec po mytí motoru, abych zjistil, kde přesně teče olej