Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 15:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
 Škoda 120 GLS 
Autor Zpráva

Příspěvky: 12
Bydliště: Děčín
Příspěvek Škoda 120 GLS
Tento kousek se mi podařilo získat od bývalého spolužáka. Jedná se o Škodu 120 GLS, r.v. 1985, v barvě hnědá pastelová. Měl ji v plánu nechat sešrotovat, tak jsem se nabídl, že bych ji od něj odkoupil. To se také stalo a v srpnu 2014 jsem ji od něj koupil za 2 000 Kč. Původní majitel se o ni staral, byla garážovaná a jezdil s ní minimálně, poté ji zdědil jeho vnuk, který se o ni také relativně staral, sice už ne v takovém rozsahu, ale přesto se staral. Posledních cca 5 let toto auto užívala sestra přítelkyně bývalého spolužáka a je bohužel vidět, že posledních pár let stálo auto převážně venku a mělo minimální údržbu. Ačkoliv mi bylo namluveno, že se na autě udělala spousta věcí, tak postupně zjišťuju, že to až taková pravda nebyla. Při předání klíčků byl zcela viditelně vyšišovaný lak, auto již tou dobou několik měsíců stálo na místě, po zkontrolování oleje, chladící kapaliny a nastartování motor sotva držel při volnoběhu cca 200 otáček, ale jinak se vše zdálo být v pohodě. Po převozu, který byl snad nejhorší cestou, kterou jsem kdy absolvoval jsem ji umyl a vyleštil lak, další věci bylo rozebrání a přetěsnění karburátoru, kde se ukázalo, proč drží tak nízké otáčky, resp, proč ty otáčky tak moc kolísají, karburátor byl celý povolený, po seřízení motor běží jak hodinky. Na kastli je vidět nějaká ta koroze, jinak je kastle v relativním pořádku, auto má najeto cca 60 tisíc km, je vidět, že nejspíše zepředu bylo asi lehce bourané. Po cca měsíci stání u depa mi navíc někdo šikovný naboural nejspíše při parkování i zadek, na fotce je vidět lekce promáčknutý nárazník.

Zatím jsem stihl rozebrat a vyměnit těsnění v karburátoru, vyměnil jsem těsnění u víka motoru, nový výfuk, starší alternátor včetně nového regulátoru, nová autobaterie (původní dvě z nějakého neznámého důvodu odešly), výměna brzdových destiček, výměna spínače ventilátoru, výměna chladící kapaliny, výměna zadních tlumičů, seřízení světel a brzd.

V plánu mám do budoucna opravit to, co se jako vždy rozbije, v současné době je to uchycení hřebenového řízení, topení a asi budu muset sehnat startér, či tento repasovat. Na jaře, pokud se toho dožije, tak bych rád sundal, rozebral nápravy, natáhnul nové brzdové trubičky, přetěsnil kompletně motor, při té příležitosti provedl výměnu oleje (v současné době je tam z nějakého neznámého důvodu 15W-40, vzhledem k tomu, že olej teče prakticky všude, tak jsem neprováděl ani výměnu, pouze jsem koupil Mogul 15W-40 a dolévám ho, dále asi bude následovat spojka, nevím, zda také teče nebo je to pouze olej od motoru a spoustu dalšího. Vše se bude ovšem odvíjet od finančních možností.

Obrázek



Obrázek

Škodovka po prvním leštění a umytí

Obrázek

Ještě před přetěsněním části těsnění motoru, stačilo pár minut a na zemi byla louže oleje :)

Obrázek

A nakonec po mytí motoru, abych zjistil, kde přesně teče olej


2.11.14, 20:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
Ten olej-proč z neznámého důvodu 15W-40? To se dávalo naprosto běžně...

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


3.11.14, 18:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10210
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
Z nějakýho neznámýho důvodu tam patří :wink:. Kup 10W40 a zabiješ motor.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


3.11.14, 18:51
Profil

Příspěvky: 12
Bydliště: Děčín
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
Nevím, ale spousta lidí mi tvrdí, že tam patří 10W-40. Dobrá tedy, nechám tam 15W-40


4.11.14, 23:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9399
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
tak ty lidi neposlouchej

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


5.11.14, 05:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10210
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
spousta lidí je blbá jak dlabaný necky, co nalejt do motoru se řídí tím, co napíše jeho výrobce a ne tím, co si myslí ostatní....

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


5.11.14, 06:14
Profil

Příspěvky: 12
Bydliště: Děčín
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
Tak v patek, 20.2. prosla uspesne a hlavne legalne emisema i technickou :)


22.2.15, 17:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12050
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
Hezky stroj, prijedes ho ukazat na sraz? ;)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


22.2.15, 23:27
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Škoda 120 GLS
to cislo 15w40 apod je jen takove orientacni na jake teploty je delany, dulezitejsi je presne oznaceni typu. ja treba jezdil na 5w40 ale jak se zabehlo tak sem musel na 10w40 a ted uz sem skoncil zase u dobre 15w40 :D


23.2.15, 20:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz