|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
lacik20
Příspěvky: 1 Bydliště: Zilina
|
Rusenie v reproduktoroch
Takze, moj problem je nasledovny: V starom aute skoda 130 som mal autoradio pioneer + 2 kanal.zosilovac audison serie SRx + repro GZ.
V repro som pocul rusenie od motora a čo naviac, ako sa pretaca mechanika CD a napatove spicky pri spinani vsetkych rele.
Teraz mam Favorit 135 + to iste audio a rusenie je horšie.
Zle napajanie vylucujem, radio a zosilovac maju spolocne body napajania na baterii + spolocna zem s tienenim signalu.
A este jedna vec, bez toho zosilovaca to ide v pohode.
Dik za vsetky pripomienky k problemu.
|
23.12.06, 10:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Laco,čeká tě hodně času,zkoušení a nervů,ale neboj po dlouhém boji toto rušení odstraníš.Chci tě jenom připravit na to,že na odrušení není jeden návod,ale několik faktorů,které musíš poskládat.Začal bych takto-zesilovač odizolovat od kostry,natáhnout napájení přímo odbaterky,jak plus,tak i mínus a použít dostatečně silné vodiče.Kostru můžeš dát klidně o řadu silnější /4mm průřez/.Dále můžeš použít odrušovací LC člen /používá se dost často jen indukční člen,ale ten podle mého-a nejen mého-není dostatečný/.Tyto členy dát těsně k rádiu a zesíku.Dále zkontrolovat všechny spoje,jak plusové,tak mínusové-baterka,altík,pojistkovnice,propoje mezi motorem-kastlí-kostrou a pod.Tímto bych začal,ale ve zkutečnosti je toho ještě moře,co zkontrolovat.
Laco,hodně zdaru a napiš,jak jsi pochodil. čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
23.12.06, 12:33 |
|
|
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
No s tím odizolováním od kostry bych teda nesouhlasil! Právě, že bys to měl na kostru připojit a hlavně vystup z rádia vest k zesilovači přes stíněné kábly!
Hodně zdaru!:)
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
7.1.07, 20:57 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, a ty stíněné kábly bys měl uzemnit jen na jedný straně, jinak máš učebnicovou zemní smyčku.
Problém hledej v signálovém spojení zesilovač-rádio.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
7.1.07, 21:01 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
SM píše: No s tím odizolováním od kostry bych teda nesouhlasil! Právě, že bys to měl na kostru připojit a hlavně vystup z rádia vest k zesilovači přes stíněné kábly! Hodně zdaru!:)
Tvůj nesouhlas chápu,ale praxe mluví za vše.Není jednotný návod na odrušení v autě,ale plno faktorů,kde někde pomůže,někde né.Tím odizolováním je míněno to,že celý zesík bude mít stejný bod ukostření.
Věř,nevěř,tomu co dokážou špatné /zaoxidované/ spoje třeba k předním svět./velký odběr/.Taktéž tam byla nedostatečná kostra /přechodák-i když né velký-ale byl/,plno hodin hledání proč to ruší./možností několik-přepínač,kontrolky,zad.světla,no prostě hafo/.
Ale jak podotýká Nepér,vyvarovat se zemní smyčce./proto ten zesík odizolovat/.
Deset aut uděláš bez nějakých problémů a v pohodě a jedenácté tě odrovná na Jihlavský blázinec.Vážně není jednotný návod,důležitý je i to,o jaký zesík se jedná.
Tak Laco,hodně zdaru a čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
8.1.07, 19:22 |
|
|
roman heller
Příspěvky: 709 Bydliště: Milovice
|
Tak podobný problém sem měl taky a pomohl odrušovač který sem kupoval jako sedmý který mi to vyřešil ale spíš bych tedy viděl problém jak popisují kluci.Odstranit rušení je jako vyhánět duchy.....
|
8.1.07, 21:06 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Romane,to jsi napsal přesně a pravdivě.čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
8.1.07, 21:33 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
mne zas zmizol same od seba: dal som ine napajacie kable....
ale nechapem ako je to mozne
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
8.1.07, 23:01 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6507 Bydliště: Kosice
|
ma zosilnovac na vstupe zapojeny filtracny kondenzator? zosilnovac je zariadenie s vcelku velkym odberom a navyse vcelku citlive, tak zvykne byt dost citlive na napatove spicky pri spinani rele.
Inac ak mam miesto prijmu v oblasti AM (nie ze by som to pocuval, ale ked netrafim prepinac sterea na radiu, tak mi to prepne z FM na AM, je to hned vedla) take vysoko pisklave pulzne zvuky, ktore zjavne generuje cievka (pri zvysovani otacok to zvysuje frekvenciu), zavadu treba hladat kde? Pri FM to nerobi. Je blbo zavedena antena?
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
27.1.07, 11:17 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No to je tím, že při AM se rušení z cívky přičte k užitečnému signálu a změní amplitudu a jelikož amplituda je rozhodující, tak to ruší. Při FM se to taky přičte k užitečnému signálu, ale zvuk je "zakódován" ve frekvenci a tu to nezmění.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.1.07, 12:25 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6507 Bydliště: Kosice
|
Martin píše: No to je tím, že při AM se rušení z cívky přičte k užitečnému signálu a změní amplitudu a jelikož amplituda je rozhodující, tak to ruší. Při FM se to taky přičte k užitečnému signálu, ale zvuk je "zakódován" ve frekvenci a tu to nezmění.
princip AM a FM poznam... u FM je obmedzovac amplitudy, akurat by ma zaujimalo, ako to obmedzit... asi tam vrazim nejaky poriadne velky kondenzator na vstup stavy ( a potom sa mozno budem cudovat, preco mi vybija poistku dvojku :] )...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
27.1.07, 14:46 |
|
|
pro-race
Příspěvky: 88 Bydliště: Hradec Králové
|
Jako první,bych zkusil výměnu odrušovače.Ale jak tak koukám, máš i zesilovač.Tenhle problém jsem měl taky.Nevím, jakoý má tvůj zesík hodnoty,jestli máš kapacitor a jaký průřezy kabelů používáš k napájení.Ale....
Na kvalitní ozvučení jsou potřeba správný kabely se stíněním, jak napájecí, tak i signálové.
Pak taky musí být správně vedeny.To v praxi znamená, že elektro svazek, co je v autě originál, musí být veden zvlášť od signálního, signální musí jít zvlášť od napájecího atd, atd.Já jsem to řešil tak, že mám natažený zdrojový kabel k napájení zesilovače na levé straně mezi prahem a sedačkama, signální, to je ten , co vede signál z rádia k zesilovači, mám tažený z levé strany tunelu, z pravé strany tunelu vede originál svazek, no a na pravé straně mezi prahem a sedačkama jsou vedeny kabely výstupní, to jsou ty, který jdou od zesilovače k reproduktorům.Dál musíš mít v prostoru u zesilovače (zpravidla to bývá v kufru) kabely tahaný tak, aby byly od sebe co nejdál.Mám to takhle u mě v autě na radu z ACR (Auto Corner Radio-značkový obchod s caraudio) a rušení i vazbení je pryč.Pravdou je, že moje přívodní kabely k zesilovači mají průřez 2x50mm a výstupní 1x50mm, oba zesilovače mají samostatné 2faradové kapacitory a k tomu ještě jeden monoblok pro subwoofer s hodnotou 1250W RMS v můstku.Samostatná DVD mechanika, zvlášť rádio s mp3, a samostatně umístěný grafický ekvalizér..........prostě postupem času jsem do toho navrážel spoustu peněz a nespočet hodin strávených v garáži .Hodně zdaru při tahání nových svazků.
_________________ "Fanánek"
BMW 750il r.v.97, plná nálož
Ford Mondeo 2.2TDci DURAtorq r.v.04
|
27.1.07, 15:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|