Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 12:01



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 209 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
 Hans/Kachnis - Škoda 130 L - Gargamel 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Hans/Kachnis - Škoda 130 L - Gargamel
Mým současným vozem je jeden z nejlépe vybavených modelů produkovaných AZNP Mladá Boleslav v roce 1987 - Škoda 130 L. Původ mého automobilu je obestřen rouškou tajemství, neboť podle výrobního čísla by měl patřit někam na přelom 42. a 43. série, tedy by měl být vyroben někdy kolem dubna 1987. Jeho registrace je datována k listopadu téhož roku. Počet předchozích majitelů zůstává neznámý, protože technický průkaz je již druhopisem…

Svůj vůz, který jsem později pojmenoval Gargamel, jsem koupil 28.3.2006 náhradou za Sršně. Na první pohled mne zaujal relativně nový lak, i když nanesený zjevně někde v domácí dílně, a vyměněné přední blatníky. Ještě k tomu laku - například v kufru nebo na rámech dveří je ještě odstín původní, takže je jasná snaha o co nejmenší obtížnost opravy... Ale účel to plní dostatečně.
Fotky z bazaru, kde byl Gargy koupen:
Obrázek Obrázek Obrázek

Auto jsem tedy koupil, protože bylo potřeba něčím jezdit, navíc stotřicítka v podobném stavu není v nabídce každý den. Bylo mi hned jasné, že bude potřeba vyměnit ložiska zadních kol. Protože jsem něco podobného nikdy nedělal ani neviděl, svěřil jsem tuto opravu poměrně vyhlášené dílně u nás ve městě. Jenže nastaly komplikace - zadní ložiska byla již natolik špatná, že jejich pozůstatky poškodily i část poloosy... Kontrole byla podrobena i ložiska přední - jenže nebylo co kontrolovat, v domečku byl jen jakýsi spečený plech... Takže celková suma za opravu nakonec dosáhla necelých deseti tisíc korun - asi 2 500 za materiál a zbytek práce... Sluší se dodat, že současně byly i přetočeny přední brzdové kotouče a vyměněno obložení brzd zadních.
Krátce po těchto opravách jsem se vydal na STK, kterou Gargamel bez zaváhání absolvoval.

Co se týká dalších oprav, měnil jsem uhlíky ve startéru, v létě došlo na kulové čepy řízení a výměnu těsnění olejové vany. Také jsem natřel celý podvozek gumoasfaltem.

Ze současných závad mne nejvíce trápí koroze podlahy, došlo už i na známé ulomení trubky pro hever... Po této nemilé události byla podlaha v místě poškození vyztužena dvojitým oplechováním, do prahu byla vtlačena montážní PUR pěna. Nejde sice o profesionální řešení, ale dávat desítky tisíc za opravu karoserie a laku si prostě nemůžu dovolit, a tohle aspoň dočasně splní účel.
Jinak motor spotřebuje i nějaký ten olej, ale stále jsem v normě - cca půl litru na 1 000 km. Za devět měsíců, co Gargyho mám, jsem s ním najel něco kolem osmi tisíc kilometrů, v podstatě bez problému. Nějaké to občasné ucpání volnoběžné trysky karburátoru nebo přelomený zapalovací kabel nepovažuji za závady.... Pístky v předních brzdách mají také již svůj život za sebou, minimálně jeden totiž odmítá spolupracovat; spojka je také ještě původní. Nic nevím o osudu těsnění po hlavou, ale vzhledem k tomu, že mi poslední dobou občas lítá rafička teploměru, něco nebude v pořádku. Spíš to ale vidím na termostat, tak ho vyměním a uvidí se...
Nedávno přestal fungovat hlavní brzdový válec, nyní mám tedy ve voze zapůjčený válec od Šemika. Jemu také patří mnoho díků a uznání za provedené opravy a úpravy – například zapojení předních mlhových světel, výměnu kontaktů přerušovače a seřízení předstihu, repasi a výměnu startéru, pomoc při výměně brzdového válce… a také za poskytnutí garáže k těmto opravám!
A díky patří i Kachnisovi, který se se mnou v noci v lednu přes dvě hodiny dobýval do auta drátem pro zabouchnuté klíče... Až se na nás přišli podívat čerti :twisted:

Dojmy a zážitky s Gargamelem by se daly psát donekonečna, protože nakonec každá cesta s tímto vozem je zážitkem (v dobrém slova smyslu); nějaké ty závady se musí očekávat, je to přece stará škodovka…

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


Naposledy upravil hans dne 4.2.07, 11:15, celkově upraveno 2



2.1.07, 20:38
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ked som mal asi 8 rokov tak som otca buzeroval aby sme predali 120L-ku a kupili presne takuto skodovecku, to bola amerika.
velmi pekny voz :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


2.1.07, 20:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 709
Bydliště: Milovice
Příspěvek 
Jo,tak ta je pěkná..... :D


2.1.07, 22:22
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Díky :) 8)

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


2.1.07, 23:21
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Paráda. Tak přesně takovou škodovku mám vysněnou: - modrá 13x. Snad budu mít jednou štěstí.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


3.1.07, 15:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12395
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Etě takovej dotaz Hans. Co to máš za upravy v motoru :?: :?: :?: Mám na mysli třeba kampak vede ta hadice od oddechu motoru z ventilového víka atd... A etě bych se chtěl optat ty potahy jsou to ty chlupatý :?: :?: :?: Jesi jo tak mě napiš prosím jak se ti s nima žije :lol: :lol: :lol: Jako jesi nepouštej chlupy jak stárnou no prostě jak se ti s nima žije. :lol: :lol: :lol: Dikas Martin.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.1.07, 15:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
No ta hadice větrání motoru je jenom odpojená mimo filtrbox, protože mi skrz ní utíká nějakej olej a zasíralo to karbec a následně volnoběh... Takže je akorát přidělaná k zadnímu čelu a kape mi z ní za jízdy olej pod auto... Ne teda vyloženě kape, ale něco se tam z toho vycházejícího vzduchu nasráží.

A na ty potahy si nemůžu stěžovat, chlupy to nijak nepouští. Teď v zimě i docela příjemně hřejou, ale naopak v létě se v nich strašně potí záda a pr*el...

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


3.1.07, 16:14
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27197
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: hans - Škoda 130 L - Gargamel
hans píše:
Mým současným vozem je nejluxusnější a nejsilnější sedan produkovaný AZNP Mladá Boleslav v listopadu 1987 - Škoda 130 L.


dělaly se i 136 sedany :wink:

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


3.1.07, 17:23
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Re: hans - Škoda 130 L - Gargamel
Sadra17 píše:
hans píše:
Mým současným vozem je nejluxusnější a nejsilnější sedan produkovaný AZNP Mladá Boleslav v listopadu 1987 - Škoda 130 L.


dělaly se i 136 sedany :wink:


Jistě, ale Škoda 135 L, GL, GLi, Li, Si a 136 L a GL (výroba obou v letech 1987-1990) jsou samostatná modelová řada 746. Tudíž v rámci 742 je nejsilnější 130. :idea: I když uznávám, že jsem to původně napsal trochu nepřesně. :oops:

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


3.1.07, 17:33
Profil ICQ

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Pěkné autíčko.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


3.1.07, 21:27
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12049
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: hans - Škoda 130 L - Gargamel
hans píše:
Sadra17 píše:
hans píše:
Mým současným vozem je nejluxusnější a nejsilnější sedan produkovaný AZNP Mladá Boleslav v listopadu 1987 - Škoda 130 L.


dělaly se i 136 sedany :wink:


Jistě, ale Škoda 135 L, GL, GLi, Li, Si a 136 L a GL (výroba obou v letech 1987-1990) jsou samostatná modelová řada 746. Tudíž v rámci 742 je nejsilnější 130. :idea: I když uznávám, že jsem to původně napsal trochu nepřesně. :oops:


K nepresnostem: S130L, pokud vim, nema mit interier jako Rapid. To mela byt verze 130GL. Podle myho nazoru mas 130L s dobastlenym interierem zrejme ze 120GLS nebo 105GL, protoze jestli se nepletu, tak nema knoflik nastaveni casovani cyklovace.

Prava "nejluxusnejsi" verze 742.13 je Skoda 130GL v exportni verzi: koberce na spodni strane potazene plastem, v interieru na blatnikach odhlucneni, v zadnich blatnikach (u motoru) odhlucneni, stresni okno, prihradky ve dverich a pod palubni deskou, jine vyplne dveri. Taky jsem jednou mel v ruce sedacky z mikroplyse, ale to bylo na 120GLS/1983 v nejaky verzi koupeny pres Tuzex, nicmene podle provedeni potahu si myslim ze to skutecne bylo original z vyroby.

Dodam pro uplnost ze moje vzorky exportni verze byly S130GL export Francie a S105S export Nizozemi.

Mimochodem, jsem tak na 99% presvedcen, ze S 135L/GL a 136L/GL byly 742.135 a .136....

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.1.07, 10:54
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 15096
Bydliště: Praha
Příspěvek 
My jsme s Bukajem (no, vykoumal to on) přišli na to. že Š130L má Rapiďácký interiér v případě, že pochází z Kvasin. v případě, že pochází z Mladé Boleslavi má klasický stodvacítkový:wink:

Btw, ta exportní Š105S měla nějaké zvláštní prvky výbavu oproti té "tuzemské" :?:

S těmi 135 a 136 s tebou souhlasím, byly to 742.135 a 742.136 :wink: Š 746(sedan) aŠ747(coupé) byly exportní 136 s jednobodovým vstříkováním paliva Bendix pro USA...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


4.1.07, 11:04
Profil

Příspěvky: 92
Bydliště: Kutáčov
Příspěvek 
kua sem osušil očko... mi to připomnělo modrobus, který je už pápááááá :( Hekééééééé až budu velký taxi něco takového pořídím znovu abych se nenudil :P Ještě jsem měl z venku všechny černé plasty stříkané na bílo (byla to ledová bílá - takový cool odstín mírně do modr) a vypadalo to pěkně... Škoda že nejsou fotky :( Ale moc pěkné

_________________
Felicie 1,3 MPI. A pořád je co dělat...


4.1.07, 11:55
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12049
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Šemik píše:
Btw, ta exportní Š105S měla nějaké zvláštní prvky výbavu oproti té "tuzemské" :?:


S105S (NL): Sedacky s operkama hlavy, predni i zadni pasy (samonavijeci), gumovy koberce, jinak shodny se S105L.

Obrázek

Obrázek

Fotky jsem lepsi nenasel, jinak ten volant neni samozrejme original, jinak to celkem origo je, az na svetla. Byl to rocnik 1988, uz je ve srotu. Fotky jsou porizeny z poslednich jizd.

Jinak v Holandsku zrejme nekdy byla, protoze jsem pod kobercem nasel minci 1 gulden, takze puvodni majitel asi nekecal.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.1.07, 12:44
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6508
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
[quote="Viky"][quote="Šemik"]
Btw, ta exportní Š105S měla nějaké zvláštní prvky výbavu oproti té "tuzemské" :?:
[/quote]

S105S (NL): Sedacky s operkama hlavy, predni i zadni pasy (samonavijeci), gumovy koberce, jinak shodny se S105L.

[img]http://volny.cz/valentvi/foto/Obraz097.jpg[/img]

[img]http://volny.cz/valentvi/foto/palubka.jpg[/img]

Fotky jsem lepsi nenasel, jinak ten volant neni samozrejme original, jinak to celkem origo je, az na svetla. Byl to rocnik 1988, uz je ve srotu. Fotky jsou porizeny z poslednich jizd.

Jinak v Holandsku zrejme nekdy byla, protoze jsem pod kobercem nasel minci 1 gulden, takze puvodni majitel asi nekecal.[/quote]

Tak az volant nebol meneny, tak je tiez iny, tento je 125L a vyssi, popripade Rapid, seriovo sa nemontoval.


26.1.07, 01:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 209 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz