Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 15:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 120 - 14V/55A 
Autor Zpráva
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10493
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 120 - 14V/55A
jeblo by mi.. ot 1000ot dobíjí 14-14,7, víc otáček, víc desetin.. na volnoběh samosebou nedobíjí. to není závada, ale vlastnost.. co mě ale štve, že stále prosvítá kontrolka dobíjení.. je to znát hlavně za tmy.. samosebou přes ní musí protékat nějaký proud, ale nepamatuji si, že by mi prosvítala..pro innfo, kachnisovskonepérovská dioda není osazena..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


14.8.20, 21:47
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15096
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Vycházím z předpokladu, že alternátor je určitě OK. Pak je snad jediná možnost znatelný úbytek napětí na spínací skříňce/pojistkovce/vedení a pod. Změřil bych na kterým drátu k žárovce kontrolky je vyšší napětí a podle toho postupoval dále.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.8.20, 09:17
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Tohle prosvítání kontrolky a podivné napětí bývá můstkem. Akorát už si nepamatuju jestli průrazem nebo přepálením. Tuším že to dělá dioda z fáze do země. Jedna fáze vynechá, regler to osolí, ale další fáze funguje takže napětí je najednou vysoké.

Altík obvykle vydává hučivý zvuk.

Dioda není potřeba, pokud je zbytek v pořádku, dioda naopak zhoršuje regulaci, osobně ověřeno.


15.8.20, 13:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14651
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
A to tam máš klasický altík alá š120 s regulací zvlášť nebo typ favorit/Felina co má regulátor na sobě? A není 14,7V už moc?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.8.20, 21:20
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10493
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
120..regler zvvlášť

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


17.8.20, 12:02
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14651
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
To dobíjení na volnoběh je opruz, měl jsem to na š105 taky. Když jsem někde stál, tak bylo vidět že světla svítily trošičku slaběji a při jízdě silněji. Rozdíl z nějakých 12,5V a 14V už je hold vidět. Asi bych to překopal na altík z Favorita, max přehodíš to přední čelo, ne? Ale vím že to tatík kdysi nějak upravoval, něco v tom přídavném regulátoru. Co to už nevím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


Naposledy upravil varok dne 14.9.20, 16:56, celkově upraveno 2



17.8.20, 19:17
Profil

Příspěvky: 15096
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Alternátor z Favoritu nemá absolutně žádné výhody oproti originálu 742, je to nemlich ten samej krumpl :wink:

Co Kachnis, měřil již napětí u žárovky?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


18.8.20, 18:28
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Ideálně osciloskopem...


18.8.20, 19:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14651
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Šemík: když dá ten novější typ asi od 92 roku, tak ten už má menší řemenici a není problém s dobíjením hned po naskočení motoru.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


Naposledy upravil varok dne 14.9.20, 16:57, celkově upraveno 1



19.8.20, 09:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11844
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
varok: Je. To vyřešil až odpor naletovaný u kontrolky dobíjení v 94 roce.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


19.8.20, 14:26
Profil

Příspěvky: 14651
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Je problém? U těch starších fáček asi do 92 roku byla větší řemenice a po naskočení motoru svítila kontrolka dobíjení. Po jemném přidání plynu zhasla. Od asi 92 už dávali menší řemenice a kontrolka už zhasla hned po naskočení motoru. Tak i tak ale dobíjelo už i při volnoběhu dobře i u těch starších modelů. Samozřejmě né při zatížení spotřebiči v celém autě, ale oproti š105 a výš úplný luxus. Novější auta jsou už někde jinde.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.8.20, 19:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11844
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Nemáš pravdu. Kontrolka zhasínala vždy až po přidání plynu. Až od roku 94 to konečně vyřešili tím odporem. U obou aut jsem to musel předělat. Fanouš je 10/92 a Miloš nějak začátek 93.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


19.8.20, 21:04
Profil

Příspěvky: 14651
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Aha, já měl fávo 91 a tam právě ta kontrolka svítila. Tatík měl konec 92 roku a potom od strejdy zhruba polovinu 93 a tam už ty kontrolky dobíjení po naskočení motoru nesvítily i bez přidání plynu. Já jsem pak měl 94 toho Solitaire a tam samozřejmě taky nesvítila.
To co popisuje Kachnis mi občas dělávalo když už byly moc krátké uhlíky nebo moc sjeté ty kroužky na rotoru.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


Naposledy upravil varok dne 20.8.20, 09:00, celkově upraveno 1



19.8.20, 22:13
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
U některých Favoritů ta kontrolka zhasla po startu jen proto, že sytič byl nastaven na vyšší otáčky...

Co se týče sjetých uhlíků nebo kroužků, kontrolka tím může být způsobena, ale to by mi tam pak nesedělo to napětí rostoucí s otáčkama, to dělává diodový blok.


20.8.20, 08:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14651
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 120 - 14V/55A
Tak to je možné, že naskočení motoru jak sytič přidal otáčky, že se to nabudilo a kontrolka zhasla.
To zvyšijící napětí to jsem si nějak nevšiml. Ale už jsem to opravoval několikrát, jednou na svém altíku ve fávu a párkrát někomu jinému. Vyměnil jsem ale celý regulátor i s uhlíky za nový a už kontrolka nepoblikávala. Zajímavé že skoro vždy byl hodně sjetý jen jeden uhlík a druhý byl ještě dobrý.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.8.20, 09:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz