Autor |
Zpráva |
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
zasa typický príklad buď extra vybehaný motor alebo nepresne nastavený predvstrek chcel by som byť u toho keď to mechanik (ktorý týmto čerpadlám rozumie) šteluje podľa budíku presne na chlp
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
2.5.16, 16:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
Jasně, že podle budíku na chlup předvstřik nikdo nešteloval. Ale studený startoval v pohodě. Když jsem s tím začal jezdit mělo to asi 200 tkm a za tepla to nestartovalo. Všichni říkali, motor je KO nemá tlaky. Udělalo se časový relé paralelně k řj žhavení a já jsem s tím po úpravě najel za 10 let dalších skoro 300 tkm bez zásahu do motoru - pouze zdvihátka se jednou měnily. Výměna oleje 15W-40 každých 10 tkm. V lednu tomu skončila STK a vzhledem k pokročilý korozi auto zamířilo na vrakec. Jinak rozvody jsem tomu měnil já a žádný velký sraní jsem s tím nedělal - setrvák na rysku, čerpadlo na vrták a vačka na pravítko. Jednou to bylo na repasi čerpadla v servisu (tekla nafta přes gufero u řemenice) a chovaní motoru se nezměnilo. Ale jak oni nastavili rozvody nevím.
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
2.5.16, 16:37 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
ano ono studené to štartovalo dobre lebo čerpadlo malo pridaný predvstek za studena. ale jako sa ohrievalo tak to uberalo. a keď bolo zle naštelované tak po ubratí už bolo moc málo a sem tam to trhlo a za tepla nechcelo chytiť ani za pána. a preto povedal že sa to má štelovať za tepla, ohriateho motora
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
2.5.16, 16:54 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
Jako udělat rozvody, pak dát znovu setrvák na rysku a zkusit zakolíkovat čerpadlo? Myslíš, že ohřátím motoru se to tolik rozjede? Na TDI rotačce vidím předvstřik na TDIgrafu, u PD kouknu na synchronizaci klika-vačka, ale tady?
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
2.5.16, 17:04 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
nie nerozhodí sa to, sedieť to bude, ide len o to za tepla trocha pootočiť len čerpadlo aby bol väčší predvstrek pre teplý motor. potom to dobre chytá aj za tepla a netreba vôbec žhaviť ale zasa nie moc. a toto vie nastaviť podla nejakého budíku
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
2.5.16, 19:03 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
No ale pokud pootočíš čerpadlo, tak už ten kolík nebude sedět. Aretuješ přece náboj čerpadla vůči jeho tělesu, ne? Navíc ten motor není žádnej tichošlápek, hlavně za studena. A přidáním fóra se to ještě zhorší. Zajímavý je, že za tepla mu stačilo přižhavit jen pár vteřin kdy se svíčky sotva rozžhavily a start byl OK. Teď už je to ale stejně jedno, auto je v hutích, i když se mi doneslo, že motor byl prodanej jako málo jetej zájemci s potkaným motorem. Je tedy fakt, že i 500 tkm ten motor jezdil pořád stejně.
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
2.5.16, 19:28 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
veď o to ide, že značky sedieť nebudú ale bude to presne nastavené áno za studena je viac traktorový zvuk. ale ako sa ohreje tak výrazne stíchne. teda aspoň z môjho pozorovania. za tepla by som ten zvuk prirovnal ako keď vrčí TDI inak čím chladnejšie tým to viac hučí to je jasné.
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
2.5.16, 19:40 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
Najprv sa to dá na značky a potom podla potreby doupraví - pootočí čerpadlo aby to bolo presne
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
2.5.16, 19:43 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
Takže se dá říct, že jedna cesta jak přechcat menší kompresní teplo opotřebenějšího motoru je zvýšit předstřik a druhá je pomoct mu žhavičkami.... Třetí možnost by byla zvýšit startovací dávku, ale to už je trochu komplikovaný.
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
2.5.16, 20:11 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
[quote="jjjano3"]zasa typický príklad buď extra vybehaný motor alebo nepresne nastavený predvstrek chcel by som byť u toho keď to mechanik (ktorý týmto čerpadlám rozumie) šteluje podľa budíku presne na chlp [/quote popiš jak mechanik ktorý tomu rozumi šteluje čerpadlo lukas podla budíku na chlp mechanik od auta si múže tak nastavit budík aby nezaspal do školy
|
2.5.16, 20:58 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
no miloši fakt, dokonca ti to povie presne na stupňe o kolko bolo zle dané. neviem, nikdy som u toho nebol, tak mi to len vysvetloval starší mechanik čo to šteloval. je pravda že tam chodilo hafo 1,9D z vtedajšieho topolčianseko pivovaru a všetky sa štelovali nikdy žiaden problém. inak nemusí to byť zrovna že by bola už malá kompresia - to by chcelo zmerať. ale to by bolo zrejme cítiť aj zlý výkon a štartovalo by sa zle aj za studena aj za tepla.
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
3.5.16, 13:35 |
|
|
Jardak
Příspěvky: 143 Bydliště: Kaznějov
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
Ale jako nový ty motory startovaly dobře i za tepla, ne? Takže něco musí být opotřebený, že se to změnilo.
_________________ Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008 Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002
|
3.5.16, 15:01 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
mali by, no to už nezistíme každopádne ja som za 5 rokov a 70tis. nespozoroval žiadne zhoršenie štartovania odvtedy čo to skoro pred 6 rokmi našteloval
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
3.5.16, 15:21 |
|
|
robert1235
Příspěvky: 3
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
dobry den ja mam problem ze mi felicia stale zhavi neviete mi poradit im to je zhavi aj ked je zohriata na prevadzkovu tepotu a vtedy dlh toci motor az potom nastartuje vopred dakujem za rady
|
22.4.18, 20:52 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: Žhavenie Felicia 1.9 Diesel
noo tak možností je viacej, bud je ucvaklý káblik na čidle teploty (maju tam byť 4), alebo je tam žlté čidlo teploty (má byť origo zelené), alebo je tam nejaká úprava na spínanie relé žhavenia ( treba popozerať okolo RJ a tak či nie sú dorábané kábel a pod.) aaa každopádne určite máš malý predvstrek, pretože ti to za tepla nechytá, ale za studena isto hej. tak sa to prejavuje nastaviť sa to dá aj doma pomaličky, alebo vyhladať niekoho kto má stroboskop na dieslový motor. predvstrek má byť 15 stupnňov za tepla (čerpadlo lucas), no v základnom nastavení je 15 stupňov za studena, ked sa zohreje a vypne N108 a zvýšený volnobeh tak to klesne, a už motor nepracuje najvýhodnejšie, čo možno "na oko" nie je znať. preto ani neštartuje za tepla.
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
23.4.18, 15:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|