Škoda Favorit hráme o záchranu
Autor |
Zpráva |
wierdpaal
Příspěvky: 16
|
Škoda Favorit hráme o záchranu
Zdravím miestne osadenstvo, snáď sa nenahnevate, že zakladám nové téma.. Môj favorit 92 je skrátka hrdzavy, celé prahy, zadné lemy, blatniky, dvere na spodkoch, horsie je, že asi aj nosniky a v kufri tie srandy čo držia tlmiče...sorry za výrazy nevyznám sa v tom. Vec sa má tak, že ho mám rád a nechcem ho dať preč, no môj mechanik mi hovorí, že po vyvareni mi to začne kvitnut do dvoch rokov znovu a vraj tomu nezabránim. Chcem prosím vedieť vaše názory, pripadne rady a skúsenosti. Je pravda, že do toho nemám vrazat a vyriešiť iné auto alebo je tam predsalen možnosť ako s mojím Obľúbencom spokojne žiť ďalšie dlhé roky? Vopred ďakujem za info ak treba doplnim čo potrebujeme vedieť.
|
21.7.15, 08:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6227 Bydliště: Snina
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Tak plechy jednoznačne budeš musieť kúpiť nové,ale vyvarenie budeš musieť zacvakať tiež,a počítaj s tým že cena značne presiahne cenu auta.Ja teraz síce svojho favorita vyváram,ale plechov a nd mám kopu,takže to tak nejak nepočítam,ale ak by som to mal variť niekomu druhému,asi nie.Radšej našetri a kúp druhého favorita,napr.na bazoši sa objavujú celkom pekné kusy za dosť dobré ceny,prípadne si svojho preskladáš do nového.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ http://www.sptech.sk/
|
21.7.15, 09:19 |
|
|
varok
Příspěvky: 14651 Bydliště: Havířov
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Tak ono záleží hlavně jak moc to je chycené. V jednom má Lamač pravdu. Dát to někomu na vyvářku se nevyplatí. No přiznám se, taky jsem udělal tu obrovskou chybu a pustil se do takového. nakonec jsem zjistil, že moje fáčko je shnité více než jsem myslel(tak to většinou bývá) a musím v podstatě dělat skoro všechno nové. Na čas a peníze nehraji, mám to jako koníčka a své fáčko mám rád. Vašeho mechanika neposlouchejte! Když se to udělá poctivě i následující ošetření, tak to nějakých pár let vydrží. Možná i více než 5. Dva roky vydrží zfušovaná na rychlo udělaná prasárna, jako dělá můj garážsoused. Jestli máte všechno jen chycené, jak se říká, tak se záchrana možná vyplatí, ale opět viz. Lamač, cena opravy vyleze na několika násobek ceny fáčka.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.7.15, 13:43 |
|
|
wierdpaal
Příspěvky: 16
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Páni, ďakujem za odpovede, samozrejme, že pozerám na cenu ale nehrá až tak rolu pre mňa, že oprava bude drahšia ako auto. S tým rátam od začiatku. Na druhej strane by ma mrzelo do toho dat 1500 e a za dva roky znovu. Zhnité je to podla mňa dosť ale som laik tak možno to nie je také horúce. Ešte raz diky za info.
|
21.7.15, 17:07 |
|
|
varok
Příspěvky: 14651 Bydliště: Havířov
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Jestli mohu poradit, zeptejte se spíše u nějakého garážníka, nebo v nějaké neznačkové dílně. Hlavně né značkovou karosárnu. Netvrdím, že všechny odvedou špatnou práci, ale cena neodpovídá výsledku. Když natrefíte na někoho slušného, tak se dostanete na nějakých 20 000,- kč se vším všudy i s lakem. Ale bude to všechno právě jen práce té které dílny. Jinak by jste dal jen za lak kolem 20 tisíc, kdyby jste to dal do značkové lakovny. Ale raději se předem poptejte v okolí, jestli někdo někoho nezná a je s ním spokojený, protože může být garážník šikovný a garážník piplala, s kterým asi nebudete spokojený. Znám pár takových, jako třeba můj garážsoused apod. A za ty peníze už to musí trošku vypadat, vyměnit poctivě všechny díly, ošetřit, nalakovat.
Když to shrnu, tak dejme tomu za materiál asi 5000,- kč. Samozřejmě jen přibližně, záleží co všechno by bylo potřeba měnit. Něco práce, tak si každý řekne něco jiného. Jeden si může vzít 5000,- kč, jiný třeba i 15 000,- kč. Když vezmeme tu první možnost, jste na 10. Plus lak, řekněme 10 tisíc a jste na 20. Více jak těch 20 bych do toho opravdu nedával, to už se vám nevyplatí. Samozřejmě si to musíte přizpůsobit vašim cenám na slovensku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.7.15, 18:19 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
já si myslím že vyvařovat komplet favorita, ještě ve stavu v jakém to Wierpad popsal, se prostě nevyplatí.... není lepší vzít ty peníze co jsou na opravu a za to koupit něco jiného eventuelně nějakého zachovalejšího favorita když po něm tak prahne? edit: do dvou roků to hnije když se to dělá, jak se to dělat nemá. spoje se mají dělat natupo, svařovat né obyč CO2, ale směsí plynu 82 Argon,18 CO2 (Corgon či Ferromaxx), pořádně to ošetřit jak zevnitř tak i zvenku a hlavně se třeba co půl roku mrknout. jestli není vnější lak ojebán, tak i ochranný nátěr (gumoasfalt či jiná sračka), jestli je tak odrbat, odrezovač, nátěr, gumový sráč Sakra jsem se nějak rozepsal (omluva za výrazy )
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
Naposledy upravil CrazyMan dne 21.7.15, 20:07, celkově upraveno 1
|
21.7.15, 20:00 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6227 Bydliště: Snina
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Tak na favoritoch odchadzaju najčastejšie tieto veci: blatniky predne,lemy pod nimi,hrnce tlmičov predne,prah vonkajší,výstuha prahu,vnutorny okraj podlahy,podlaha predná,zadná,zadné lemy,resp.celé zadné blatníky a ich vnútorné lemy,vaňa na rezervu,rohy dverí,lem kapoty,rohy zadných dverí,zadné hrnce tlmičov,výstuhy podlahy,a to bol ešte len základ.Potom počítaj držiaky náprav,predná náprava,chladičovka....Jednoducho chcelo by to fotky ako to teraz vyzerá,ale aj fotka a prvý,druhý aj tretí pohľad bude klamať,pokiaľ sa to nezačne rozoberať.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ http://www.sptech.sk/
|
21.7.15, 20:03 |
|
|
wierdpaal
Příspěvky: 16
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Rozhodne je rozumnejšie kúpiť iné auto ale toto vynechajme, teda pokiaľ je možné opraviť to s tým, že to bude mať solídnu životnosť, nie ako mi bolo povedané, vraj za dva roky to budem robiť znovu. Ešte dodám, že lak nejako extra nepotrebujem z hľadiska estetiky, radšej to natrieť niečím čo predĺži životnosť aj za cenu vzhľadu. Ale ak sa dá za +- vyššie uvedenú sumu uvažovať aj o laku som rád. Samozrejme chápem, že je to veľmi ťažko hodnotít cez internet, podstatné som sa dozvedel, že je to riesitelne. Každopádne som vám vďačný za názory, nápady a váš čas.
|
21.7.15, 20:12 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
no neházejme flintu do žita, ale buďme realisté počkáme si na fotky
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
21.7.15, 20:15 |
|
|
varok
Příspěvky: 14651 Bydliště: Havířov
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Samozřejmě od netu to nikdo neodhadne. To by vám řekl jedině až člověk, který by to viděl a dělal vám to. Pozor! některé věci třeba nejdou vidět, ovšem po rozebrání jsou někdy hin a je potřeba vyměnit. Jako třeba výztuha prahu apod. na druhou stranu ale nesmíte narazit na zloděje a podvodníky, i takové jsem kdysy zažil. Tak hodně štěstí
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 17.9.20, 19:55, celkově upraveno 2
|
22.7.15, 12:44 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Ak tomu nerozumieš, tak sa nato vykašli. Za 500 eciek idu felicie s potencialom prejst na stk. Slusne spravit stare facko pod 1000 e nebude.
|
22.7.15, 22:45 |
|
|
wierdpaal
Příspěvky: 16
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Viem, že sa to sem nehodí ale budem pokračovať vo svojom vlakne... Chcem vedieť, či máte niekto skúsenosti s dlhodobým behom motora na voľnobeh. Ako tým uskodim motoru, alebo čo môže vadit ak ho nechám povedzme 6 hodín bežať a vykurovat kabínu. Je to Favorit 43kW. V navode sa píše, že nemá dlhodobo bežať na voľnobeh no nič bližšie. Ďakujem vopred za info. Wierdpaal
|
21.9.15, 19:34 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Pokud ti funguje dobre chlazeni,spinac vetraku a vetrak sahary,tak bych se toho nebal.A mazani motoru taky musi dobre fungovat...Se chces otravit v aute? Hrozna sebevrazda....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
21.9.15, 20:09 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4110 Bydliště: Havirov
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
Jako všeobecně motor bez zátěže trpí o chlup více než s přiměřenou zátěží..součásti se rozvibrovávají při jiných frekvencích atd. Nicméně nevím jak se to bude líbit převodovce která je u fa-fe mazaná prakticky až když auto jede..
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 424tk OctaviaII 1,9tdi 452tk
|
21.9.15, 20:20 |
|
|
wierdpaal
Příspěvky: 16
|
Re: Škoda Favorit hráme o záchranu
nechcem sa otráviť ale často cestujem a potrebujem prespať a keďže ide zima...ešte k tomu nejaké zábavné noci so ženami. Bude to chcieť prikurovat. Tá prevodovka ma nenapadla, to môže byť pravda. Možno dať do toho nezávislé kúrenie.
|
21.9.15, 20:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|