|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm)
Autor |
Zpráva |
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm)
Skvělej den všem mechanikům i jejich obětem Pokud máte s opravou tohoto typu brzd osobní zkušenost, budu rád za sdílení. Jak jsem na podzim naší Fíbině obouval zimní bačkory, zjistil jsem, že mi přední destičky šoupou o kotouče víc než je zdrávo (hlavě vlevo, ale ani napravo to neni žádná sláva) - musel jsem opravdu hodně zabrat, abych s kotoučem za dobře slyšitelného šoupání otočil. S nasazeným kolem to šlo samo lépe, ale také víc ztuha + šoupání. Za jízdy a při popotlačení v garáži to zatim znát neni, ale... Trochu jsem to "cvičně" pobouchal kladivem, vysypala se hromádka rezu, nepatrně se to zlepšilo. Tedy oprava nutná (nehodlám čekat, až to někde neodbrzdí nebo nezabrzdí). Dle charakteru závady počítám, že jde o počátek zareznutí pístků ve třmenech (kdo by to řekl, po 9 letech, "nedávno" jsem to koupil nový), takže pokud to rozeberu, najdu patrně korozí poškozené pístky, povrch válců v třmenu - tedy výměna manžet asi nebude to pravé. Uvažuju tedy o koupi nových třmenů - ale nerad bych naletěl - ceny mají dost velké rozpětí cca od 1 do 4-5 litrů. Našel jsem třeba tohle: http://www.cc-autodily.cz/trmen-kotouco ... odel=FABIAMáte někdo zkušenost s tím obchodem? Ta cena za nový třmen origo výrobce mě překvapila, protože jinde chtějí za renovovaný výměnným způsobem i několikanásobek (třeba AutoKelly). Také jsem našel ještě levnější: http://www.vrakovisteskodaauto.cz/akcni ... ncni-cenu-Obojí je bez vodících čepů, který nevim, jak budou po 9 letech vypadat. A nakonec to hlavní, co se chci zeptat a co jsem v dílenské příručce nenašel - čím se mažou nebo nemažou ony vodící čepy ( http://www.cc-autodily.cz/kolik-vodici- ... odel=FABIA), vkládané do vodících pouzder ( http://www.cc-autodily.cz/sada-vodicich ... odel=FABIA). Jo, a prej je v těch čepech - neobvyklý rozměr 7-čka imbus (ještě jsem se nedíval, zda ho mám nebo nemám)
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
9.11.15, 23:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Neznám brzdy F3, ale to že desky "nepovolí" může být způsobeno více důvody: - rez mezi deskama a brzdičem, která desky "drží" - očistit, obrousit - zarezlé čepy plovoucích třmenů - očistit, rozhýbat, namazat, vyměnit manžety, nebo vyměnit celé - zarezlé pístky - vyměnit pístky, gumičky, manžety - přicpané hadice - vyměnit
Osobně jsem zarezlé pístky měl jen na jednom autě, jinak bylo přibržďování způsobeno vždy jinou příčinou, brzdiče jsem nemusel měnit nikdy.
|
10.11.15, 07:26 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Dík za odpověď,
-Přicpané hadice jsem vyloučil hned - chvilkovým povolením odvzdušňováku (taky jsem se s tim setkal). Ale ty zarezlé desky v brzdiči, to mě nenapadlo, podívám se na to.
-Plovoucí třmeny jsou u FS III řešeny silnějšími vodícími čepy ve velkých (oproti jiným řešením) gumových (nebo plastových - teď nevim) pouzdrech - jak moc často tohle zarezává nevim, ale přišlo mi, že kotouč je mezi deskama sevřen z obou stran. Ale taky to prověřim.
-Pístky jsem někde našel pětikilo za kus + manžety, takže pokud celý brzdič vyjde na litr... (no, ušetřil bych taky, ale zas rychlá oprava...)
Zarezlé písky jsem měl na Žofině (Š110), nové už nebyly k sehnání (menší průměr než Š120), vyčistil jsem to, napatlal takovou starou bílou vazelínou, co nenabobtnává gumu (za komančů se s ní něco konzervovalo na dráze) a už jsem na to nešáhl. Ale tady si na takovou divočinu netroufám.
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
10.11.15, 12:30 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12478
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Ja mam trochu pocit ze tu nahanate duchov. Pokial dana brzda nepribrzduje (hreje sa koleso za jazdy viac ako je bezne?) takje vsetko v poriadku. To ze je kotuc zovrety doskami po brzdeni je normalne.
A k autodielom. Nemozes brat autokelly ako nejaky zdroj normalnej ceny, kedze maju marze aj niekolko sto percent aj oproti OEM autosalonovym predajcom originalnych dielov.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
10.11.15, 14:36 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Jestli se to hřeje nevim, vždycky na to zapomenu máknout (a jedu tak 1-2x do týdne a ještě střídám druhý auto).
Ale i kdyby to nehřálo - porovnávám to se stavem při předchozích přezouváních - vždycky to šlo zlehka a teď se to výrazně zhoršilo. Přehazoval jsem zimáky i na tchánovo Juniora a synkovo Rapida a tam se to točí jedna radost. Taky mi to jednou při prudším zabrzdění cuklo do volantu (asi jak se to "utrhlo"), ale při opakovaném brzdění už ne.
Jj, to je fakt, Auto-v-Kellu zdroj normální ceny neni - to je obchod asi jako sámoška na vesnici - když zapomeneš nějakou drobnost a obchod je za rohem.
No každopádně odmontuju brzdič, vyndám desky, očistim to, mrknu pod manžetu zkusim zatlačit pístek a uvidim.
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
10.11.15, 18:44 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10210 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Kvůli tuhejm pístkům měnit komplet brzdiče, to je trochu s kanónem na vrabce ne? Pokud tomu nehovíš, dej to do ser....visu - a doufej že tě neojebou (WD pod pístek a tučná fakturka) Pokud tomu hovíš, kup si repas sadu (frenkit je třeba dělá), kde jsou pístky a všechny prachovky. Očistit, natřít, vyměnit co je třeba. Jak pod manžetu pístku, tak do vodících čepů dlouhodobě dávám silikonovou vazelínu s breoxem (snad půjde ještě sehnat, už se prý nevyrábí) a nemám s tím problém. Pozor, keramický a měděný pasty na brzdy zrovna do těchto míst nepatří. No a kup si dva ABN čepy, a zkus každou díru, jestli tam jde. Pokud tam půjde, tak už ho tam nech. Kdyžt ti bude chybět tak dokoupíš, ale obvykle to není tak horký, měl sem vyhrčený brzdy jak sviňa když jsem koupil felinu, sháněl jsem ABN čep jak ko*ot, a nakonec ani do jedné díry nešel ...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
10.11.15, 21:38 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Kanón to je, ovšem když jsem porovnal ceny... ale už jsem našel levnější sadu s pístkem - právě od FRENKITu http://www.autodily-stancl.cz/pistek-pr ... 54931.htmla ještě levnější: http://www.autodily-stancl.cz/none-21.html O tom už se dá uvažovat, ale kvůli ušetřeným dvoum stovkám bych se s tim nepatlal. Akorát se bojim kvality manžet - chci to opravit tak, abych na to min. dalších 9 let nesáhl - s ošizenou gumou mám špatný zkušenosti. Mazat to hodlám tímhle: http://www.superoleje.cz/pasta-na-hydra ... -ate-180-g popřípadě nehydraulickou část http://www.superoleje.cz/univerzalni-vy ... -ate-75-mlV servisu jsem před léty dělal a proto se mu obloukem vyhýbám Jo, ABN čepy se do FS III nedělají, je to jinak řešené - jednodušeji - podobně jako zde (druhá polovina videa): https://www.youtube.com/watch?v=nLFfsEmm_dg
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
10.11.15, 23:56 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Všem díky za reference - přidám svojí. Měli jste pravdu, hydraulika brzd naprosto vpořádku, vázlo to v kontaktu destička - třmen - těhlice. Pístky šly zatlačit rukou. Takže jsem to po rozebrání očistil, ošmirgloval, okartáčoval a styčné plošky destička - třmen - těhlice lehce pomazal pastou ATE Plastilube - přímo k tomu určenou. Krom toho jsem injekční stříkačkou naplněnou ATE Bremszylinder Paste opatrně mírně přimáznul místo pod manžetama pístků a hlavně tam kde se manžety dotýkají pístků a brzdičů - aby stále dobře těsnily a nepronikala pod ně vlhkost. ATE Bremszylinder Paste jsem také po vyjmutí a důkladném očištění namazal také gumová pouzdra a vodící čepy. Původně jsem zvažoval toto namazat ATE Plastilube, ale připadalo mi, že guma pouzder má tendenci tuto mazací pastu vstřebávat - což by mohlo vést k "vyschnutí" a nabobtnání pouzder (ale nevím to jistě, neměl jsem čas čekat co to udělá), takže jsem použil ATE Bremszylinder Paste, která už z podstay svého určení - pro konzervaci a montáž manžet pístků a těsnících kroužků hydraulické části brzd a spojek - musí být k pryžovým dílům šetrná (stejně jako brzdovka). Jedna zajímavost - psal jsem i na ATE - linku do Německa e-mail a ptal se, čím se mají správně ony vodící čepy a gumová pouzdra mazat - zda ATE Bremszylinder Paste nebo ATE Plastilube - odpověděli mi, že vodící čepy se vkládají do nových gumových pouzder nasucho - což jsem tak trochu tušil - nové gumové díly mívají na povrchu takovou bělavou vrstvičku, která poněkud snižuje tření a dílenská příručka o jakémkoli mazání - nemazání zarytě mlčí. Toto ovšem nebyl můj případ - pouzdra byla pouze špinavá, umyl jsem je mýdlem a zubním kartáčkem a jinak jim nic nebylo - nic vytlačeného, odřeného a podobně. Ale tu vrstvičku neměla. Ovšem přiznám se, že bych namazal i nová pouzdra - pro delší životnost jistě PLUS (pokud je člověk nenamaže "obyč" vazelínou, která by je nejspíš rozleptala). A když už jsem byl v tom rozebírání a čištění, sundal jsem i kotouče, očistil, přeměřil - cca 21,3mm (nové 22, minimum 19mm; destičky 9-10mm bez kov. desky) a styčnou plochu s nábojem kola natřel barvou KONKOR (podobné jako RESISTN CAR - nezaměňovat s olejem KONKOR) - mám s tím dlouholeté dobré zkušenosti - nezrezne to a spoji to nepřekáží - to samé dávám do závitů šroubů, kde se dá předpokládat zareznutí (ale ne kolových, ty dávám vždy na sucho), čepy náprav apod. - nezareznou + samojistící účinek - nepovolí se. Stejně tak dávám KONKOR na styčné plochy ráfek - náboj (kotouč, buben), spoj je po mnoha letech jako nový. Toť asi vše
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
21.11.15, 23:16 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
|
22.11.15, 12:55 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
Nestraš!!! Já chci jen jezdit a lejt benzín No aspoň jsem si po předchozích modelech odpočinul (viz podpis, hlavně na Žofině jsem dělal téměř všechno, včetně GO motoru 1205ccm i převodovky s převodem 3,9) - teda když nepočítám výměny olejů (včetně "celoživotního" převodového), brzdovky, chladící kap., svíček, filtrů, voskování, montáž tažnýho + dodatečnou ochranu spodku Tlumexem Speciál (hlavně ta místa, kde je jen základovka). A dvě malý opravy - 1x zapalovací cívka a výměna lanka ručky (manželka nacouvala do díry). A mám "už" najeto 50 tis. km. No, každej rok to rozebírat určo nebudu, ale ty plošky vždy při přezoouvání přimáznu - jsou přístupný po sundání kola - to jsem měl už od novýho, to je fakt. Holt celej život se člověk učí a stejně blbej umře
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
22.11.15, 18:41 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Přední brzdy Fabia - typ brzdiče FS III (kotouč 256/22mm
u htp je to přesně 30,000 km, pak během letních prázdnin, a v zimě, tak pro toho nejpečlivějšího řidiče se brzdy kontrolujou i 3x za rok
|
25.12.15, 11:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|