Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 12:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Ladenie Lekr 28-30 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6224
Bydliště: Snina
Příspěvek Ladenie Lekr 28-30
Akým spôsobom upraviť (ne)bohatosť zmesi na lekri za jazdy? Pri čiastočnej záťaži- rozumej normálnej jazde rýchlosťou 40 a viac, v rozmedzí otáčok 2-3tis mám až príliš chudobnú zmes, a pravdupovediac, nejak extra to nešlape... Merák na stechio pomer mám z číny, lambda normálne namontovaná vo výfukových zvodoch (nohavice), takže hoc by to bolo aspoň informatívne, ale aj sviečky jasne naznačujú chudobnú zmes.
Pôjde to došteľovať úpravou pružinky v obohacovači?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
http://www.sptech.sk/


20.7.20, 19:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
bohatost řídí emulzní trubice tak bych u lekru zvedl hladinku :wink:


21.7.20, 10:45
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Co vím tak bohatost řídí kombinace tryska - vzdušník. Emulzní trubice by měla být až za tryskou a vzdušníkem.
Do emulzní trubice shora jde přes vzdušník vzduch, zespoda pod trubici přes trysku benzín, emulze pak jde do difuzoru nad klapkou.
Tuším že u LEKRu už nejsou výměnné jako u EDSR/SEDR/DDSR, ale odlité.
Takže zvýšení hladiny je asi nejlepší nápad. Ale nepřehnat.
Obohacovač by měl fungovat jen do zahřátí motoru.
A akcelerační tryska obohacuje jen při šlápnutí na pedál.


21.7.20, 18:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6224
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Trysky sú vyberateľné, a sú prevrtané na vyšší stupeň pre moju vačku (od fy Motor Excel). Zvýšenie hladiny mi ale nenapadá ako previesť... dnes som ale dostal jeden tip, či to za jazdy neprisáva niekadiaľ falošný vzduch, to by bola tiež možnosť. Skúsim dať karbec dole a niečo vyšpekulovať. Podložka pod karburátorom je síce nová (trojdielna) ale čínska výroba, origo sú nezohnateľné. Nenapadá niekoho, čím by šlo karburátor ešte k podložke zatesniť/prilepiť?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
http://www.sptech.sk/


21.7.20, 19:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online

Příspěvky: 14649
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Máš tam ten starý typ AC pumpy s páčkou nebo už ten novější bez páčky? Ta novější pumpa už prý dává mnohem více benzínu. A když to chceš přibohatit, tak tím bočním šroubkem to nejde?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.7.20, 03:54
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
AC pumpa to sice ovlivnit může, ale jen tlakem, kterým působí proti ventilu hladiny v karburátoru. Všechny AC pumpy měly dost velký výkon na to, aby karburátor spolehlivě přeplnily i při nejvyšším výkonu, při částečné zátěži nemůže být problém nedostatečná dodávka paliva.

Boční šroubek je snad na volnoběžnou směs, pochopil jsem že Lamač má problém při částečné zátěži, kdy je v činnosti první stupeň a přechodový stupeň.
Volnoběh by měl jen částečně ovlivňovat (skrz přechodový systém) i režim částečné zátěže, takže pokud volnoběh je správně nastaven, nepůjde to s ním změnit.

Apropo, přechodový stupeň máš čistý? Klapku druhé komory máš nastavenou tak aby byla správně uzavřena? Na EDSR bylo základní nastavení klapek klíčové, předpokládám že s LEKRem se taky při špatném nastavení nedomluvíš.

Pokud jsou trysky měntelné, zkus dát o chlup větší a nechat hladinu jak má být. Ale pak bys měl přeměřit sytost ve všech režimech, protože co si tak pamatuju, jedna velikost z kombinace vzdušník - tryska ovlivňuje nižší a druhá vyšší otáčky (nebo nižší a vyšší zátěž, už si to přesně nepamatuji) a u některých karbů ovlivňuje i volnoběh.


22.7.20, 07:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6224
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Podávacie čerpadlo je tam to novšie, bez páčky. Bočným šroubkem to nepôjde, tan je len na nastavenie voľnobežnej zmesi. A kanál pre voľnobeh sa pri čiastočnej záťaži už postupne odstavuje až nakoniec nejde vôbec. Klapku druhej komory som nastavoval, mala by byť ok. Na trysky som objednal sadu vrtákov, skúsim nejaké trysky dohľadať a prevrtať o 0,05mm viac. Ono je tam ešte obohacovač, ten sa riadi podľa podlaku a podľa toho uberá palivo, čím vyšší podtlak, tým menej paliva dáva -to je to hlinikove čudo z boku, čo tak rado tečie. Trysku sú tam dva, na prvý a na druhý stupeň, tak by som najprv vyskúšal vyladiť ten prvý. Každopádne bude musieť ísť karbec dole.Ešte skúsim zistiť či to fakt niekde neprisáva falošný vzduch... Pokiaľ motor nenechám vrčať na voľnobeh a hneď vypnem, tak sviečky sú celkom biele a pri tých 40-60km/hod, či už na trojke, alebo na štyrke cítiť, že ten motor nejak extra nejde. Od 3000ot to už má poriadny záťah a aj bohatosť zmesi je už vtedy ok.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
http://www.sptech.sk/


22.7.20, 10:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12049
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Kdyby to byl SEDR, tak bych řekl, ze by to mozna chtelo dřív otvírat druhou komoru, ale u LEKRU nemam tuseni.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


22.7.20, 11:14
Profil ICQ YIM
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
A hele, tu sa rieši karbec a tiež by som potreboval dačo poradiť :D

Auto je favorit, karburátor LEKR (teda môj je Pierburg origo 2E3). Motor ale nie je šéria - 265 vačka od engitecu (podobná ako motor excel), kompresný pomer 10,4:1, rozdeľovač 136x, 100 oktánový benzín a predstih cca 9 stupňov. A okrem iného auto dymí ako olejnička so stúpajúcimi otáčkami (asi v prdeli gufera na ventiloch).

Mám teraz repasovaný karburátor a celkom dobre sa mi to podarilo nastaviť, že auto akceleruje výborne aj na plyn reaguje výborne, ale zdá sa mi, že sytič vôbec nefunguje.
Auto síce naštartuje ale drží 600 otáčok a keď sa trochu ohreje (asi 2 minúty) tak drží 850 otáčok. Ak si dobre pamätám, tak keď je studený motor, tak sytič by sa mal pustiť, aj keď len na chvíľu, bez ohľadu na vonkajšiu teplotu, tak jest? :)

Plus som si vyrobil dymostroj na zistenie tesnosti systému a tesnenie pod karbecom je ok (plech origo škoda, podložka už bohužiaľ čína). Divné ale je, že dym unikal z osky škrtiacej klapky :/ To je normálne? Lebo iné ako nadmerná vôľa v oske mi nenapadá. Jedine že by to presne tam na takom malom kúsku tesnenia unikalo a vyzeralo to ako z osky. Ale dym vychádza presne z tej skrutky na ktorej je pruzinka, nie okolo nej.

Dík dopredu :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


23.7.20, 10:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6224
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Sytič sa musí spustiť vždy, keď štartuješ studený motor. Skontroluj podtlakový ovládač (ufo zozadu), ten prdne vždy ako prvý. Pokiaľ to ani nenabehne na zvýšené otáčky, tak závada bude skôr v bimetale, že je zle natočený alebo v tom prepákovaní (že chodí ťažko) Musí to ísť ovládať úplne ľahúčko, často sa stane že to niekto namaže, a pak to celé zatuhne.
Keď stlačíš a pustíš plynový pedál na studenom nenaštartovanom motore, zatvorí sa ti horná sýtičova klapka?
Ten dymostroj ba ma zaujímal...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
http://www.sptech.sk/


23.7.20, 11:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Je možné, že to je zle nastavené lebo karburátor bol kompletne rozobratý, daný do ultrazvukovej vane a celý prekopaný.
Viem to ufo nejak skontrolovať odbornejšie bez vákuovej pumpy?

Toto je ten dymostroj:
https://www.youtube.com/watch?v=EhNQiIRsCCk&t=92s
vyjde to asi 20 eur

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


23.7.20, 11:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6224
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Najprv skontroluj, či ti zatvára tú klapku. Keď hej, nechaj ju zatvorenú.Odpojíš z ufa hadičky, a pichneš tam druhé, vývod čo šiel do toho elektrického ventilu nechaj teraz voľný , a tú čo ti zostala, proste podcucneš ústami, tá klapka sa ti musí pootvoriť. A keď zaslepíš tú druhú hadičku, tak sa ti klapka musí pootvoriť ešte viac. Pokiaľ sa ani klapka pri cucaní ani nepohne a cucáš donekonečna, vymeň ufo.
Každopádne odsleduj najprv či ti zatvára tú hornú príveru (klapku).

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
http://www.sptech.sk/


23.7.20, 11:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Dík, skúsim keď budem pri aute. Inak dá sa to vymeniť bez demontáže karburátoru? Keď mám konečne dobrú poldožku tak sa mi to nechce dávať zbytočne preč...
Inak všetko toto si točím na kameru a budem to dávať na youtube len to najprv chcem mať hovoté nech z toho dačo zmysluplné zostrihám :)

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


23.7.20, 11:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6224
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Nie, karbec dole netreba, len filterbox a pri výmene ufa aj tú sytičovu automatikudať nabok. Ak to ufo budeš meniť, je potrebné ešte nastaviť medzery na klapke. A ľahšie sa ti bude vyberať, ak dáš dole z neho ten inbus z predu na tom tiehle ufa. Pak vyraziť kolík a ufo vysunúť doboka. Nasadíš nové ufo a zaistíš kolíkom. Dáš tam ten inbus a napojíš hadičky.Poskladáš sytičový mechanizmus (motor musí byť studený a klapka zatvorená). Urobíš ústami podtlak a skrukou na ufe nastavíš med
eru na otvorenej klapke ideálne 0,8mm (možeš ale použiť napr vrták 1mm). Medzeru meriaš v dolnej časti tej sytičovej klapky. Pak zoberieš inbusák, nasadíš do tej skrutky zpredu (čo je na tom tiahle ufa) a zatlačíš až na doraz. Otáčaním zatlačeného inbusáku nastavíš medzeru na klapke 2mm. Zapojíš hadičky tam kde majú ísť a to je všetko. :) Musí to fungovať na šupu. Základ je ale, aby sa ľahko pohybovala tá klapka hore.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
http://www.sptech.sk/


23.7.20, 12:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Ladenie Lekr 28-30
Dík moc :) skúsim budúci týždeň.

Čo vravíš na ten dymostroj? :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


23.7.20, 12:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz