Felicia 1.3MPi občasné cukání
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14652 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
120000km A pak se divíš že ti to cuká? A jakou značku? Jestli Brisk, tak tam bych měnil co 15000km, třeba při každé výměně oleje. A i když jsi psal že ty cívky na svíčkách jsou dobré, tipoval bych to na ně.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.5.20, 20:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Mám tam nové. 120000km jsem najel na staré, které byly v tak dobrém stavu, že bych na ně mohl jet dále...
|
25.5.20, 07:54 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Sága pokračuje. Mám podezření, že to žere jak tank. Zbastlil jsem další verzi "kontrolního mezikusu" mezi kabeláž a lambdu. Zachoval jsem vypínatelný "odpor" před žhavením lambdy (realizován H4). LEDkou jsem si signalizoval napětí na vyhřívání lambdy a žárovkou napětí mezi zemí a mínusem vyhřívání (jednotka spíná k zemi). Následně jsem to projížděl sem a tam a koukal co se děje jak na kontrolkách tak na VAGScope. Odhadem tak 40km v různých režimech. Zjistil jsem že vyhřívání lambdy je spínáno jednotkou během startování, tedy předpokládám že v okamžiku kdy se zasynchronizuje a začne stříkat a pálit. Následně se žhavení nevypíná, je nonstop zapnuté nezávisle na režimu jízdy, teplotě atd. Předpokládal jsem, že bude žhavení nějak řízené, ale není. Z chování odvozuju, že spínací člen v jednotce je v pořádku (ani průraz ani zkrat) a kabeláž taktéž. Dále jsem zjistil (resp. ověřil), že při slabším žhavení (H4 v sérii s žhavením) hodnoty lambdy blbnou i při klidné jízdě v obci. Tedy předpokládám že problém není způsoben "přehřátím" lambdy (např. vlivem vyššího palubního napětí oproti sériovce). Scope s H4 v sérii: http://foto.fatal.name/index.php?id=654Následně jsem tedy přepínačem přemostil H4 a tedy žhavení napojil napřímo. Signál se viditelně nezměnil, ale přestal občas "ulítávat". Na volnoběhu jakžtakž vypadá správně, při pomalé klidné jízdě jsou hodnoty častěji u 0.8V než u 0.2V, čekal bych že by to mělo být přibližně stejně. Scope napřímo: http://foto.fatal.name/index.php?id=653Tak jsem najezdil cca 3/4 testování, bez chyb. A pak byla příležitost to pořádně prohnat na plný plyn (a pak skočit na brzdu). Nad 3200rpm šla hodnota lambdy dolů a po sjetí z hlavní a zaparkování byly hodnoty rozhozené. V chybách byla nízká hodnota a dolní mez. Podle VAGu byla hodnota příliš vysoko, podle chyby příliš nízko. Není náhodou hodnota z VAGu opačně, tedy když je na lambdě 0 je ve VAGu 1.56? Plný plyn a decelerace: http://foto.fatal.name/index.php?id=655Tak jsem objednal novou lambdu Bosch a zkusím to vyměnit, ať vyloučím/potvrdím chybu lambdy...
|
5.6.20, 16:11 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6227 Bydliště: Snina
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Neskúšal si druhú jednotku?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ http://www.sptech.sk/
|
5.6.20, 19:17 |
|
|
varok
Příspěvky: 14652 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
No konečně. Je to ověřené mnoha lidmy, že opravdu fungují jen originály, nebo plnohodnotné náhrady Lambdy. Říkal mi to i technik u emisí(i když ten může jen mlžit). nechci ti kazit radost, ale to co píšeš je podle mě do určité míry normální. Tedy když auto proženeš a ihned zastavíš, tak nějakou dobu trvá než se hodnoty opět upraví do normálu. Mě to taky tak dělá. Tedy nemám zjištěno při jízdě, ale při stojícím autě chvíli vytáčím motor do otáček a když povolím plyn, tak se otáčky vrátí na volnoběh, ale hodnoty Lambda sondy ještě pár vteřin ukazují nesmysly. U mě tak 2-3 vteřiny. Potom se to urovná. Tedy jestli jsem to dobře u tebe pochopil.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.6.20, 20:16 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6508 Bydliště: Kosice
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Takuto podobnu haluz som videl na lambde v jednom Opli, akurat tam to robilo aj bez nejakeho nadmerneho pridavania a ohrevu lambdy. Riadiacej jednotke podla mna vadilo uz to, ked napatie padlo na 0, vtedy zahlasila chybu, prehlasila lambdu za vadnu a viac uz lambdu neriesila. Takze v case, ked tam bolo tych 1,56V, RJ uz lambdu povazovala za defektnu a dalsiu chybu nezapisala.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.6.20, 21:43 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Lamač píše: Neskúšal si druhú jednotku? Ne. Nemám druhou jednotku. A nevím zda by se nerozhodil imobilizér, kdybych přehodil jen jednotku...
|
8.6.20, 07:57 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12478
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Jednotku treba len cez diagnostiku spojit s imobilizerom, nic zlozite.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
8.6.20, 08:46 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Nainstalována Bosch LSH 25 a je to lepší, signál neulítává do nesmyslných hodnot když dám plný. Akorát hned po nastartování vyběhly dvě chyby. Budu to sledovat a testovat. darklord píše: Jednotku treba len cez diagnostiku spojit s imobilizerom, nic zlozite. A je možné mít k jednomu klíči dvě jednotky, přičemž jezdím na jednu, přehodím druhou a jede to? Nebo se musí při změně jednotky nějak "synchronizovat" plovoucí klíč?
|
13.7.20, 19:48 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12478
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Kluc sa koduje do jednotky imo. Imo sa paruje s jednotkou motoru. Takze klucov mozes mat kolko ti dovoli imobilizer, ale jednotku motora predpokladam len jednu.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.7.20, 21:23 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A jsem přesně tam, kde jsem byl rok zpět. Včerejší 27km test v pohodě. Dnes nastartuju, lambda se zahřeje a klesne na 0 a tam zůstane. Už mě to fakt sere.
|
14.7.20, 11:48 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Když vypnu žhavení, napětí po chvíli roste až nad 1V. Když zase zapnu žhavení, napětí klesá zpět na 0. Nic kloudného z toho nedostanu.
|
14.7.20, 13:19 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18132
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Nasazena zpět Magneti Marelli. Chová se jako před výměnou, špatně, ale lépe než Bosch. Asi budu musel zkoušet kupovat nové lambdy tak dlouho, dokud nenajdu jednu správně fungující. Otázka za tři šípy: Jaká porucha může odprásknout lambdu za 27km?
|
14.7.20, 20:20 |
|
|
varok
Příspěvky: 14652 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Že by olej ve větším množství ve výfuku? Ale za těch pár km si myslím že je blbost.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.7.20, 03:49 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
fatal píše: Otázka za tři šípy: Jaká porucha může odprásknout lambdu za 27km?
a co ti to ukazuje v řj motoru?
|
15.7.20, 06:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|