Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 14:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 demontaz piestov 1.2 40kw 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
jako za málo to skutečně jezdit umí, nicméně za režimu klobouk, s maximální předvídavostí a beze všeh snah do jízdu svižn ou či dynamickou....

Tj. město s klidem, po okreskách do kila v kopci podřadit, moc nepřidávat, nechat spadnout rychlost tak na 70-80 a čekat a čekat a čekat..... Pak to za málo jezdí a má to menší sklony k závadám.

Nicméně protože je to líné a málokdo si to koupil dobrovolně proto, že nevyžaduje dynamiku a jezdí rozvážně, většina lidí s tím jezdí nedobrovolně, buď proto, že jim bylo líto peněz za plnohodnotný motor, nebo na něj neměli a nechtěli si ho koupit jinde, nebo to nafasovali jako referentské auto. Mno a pak když už se to má aspoň trochu hejbat, tak tu máš plnej a hybaj... pak to žere pomalu jak dvoulitr a stejně to nejde o moc víc, než v šetrném režimu. Týráním malý motor rychleji jezdit nenaučíme, jenom ho utýráme...

HTP trpí na několik vstupních problémů. Ten první a nejzásadnější je to, že je namontován v příliš těžkém autě, tyhle motory patří o třídu níž, proto je motor trvale přetěžován. Ten druhý je, že je užívám lidmi co potřebují silnější motor a takovýto základní mrd není primárně určen na to aby vozil plně naložené auto po dálnici, tahal přívěsy... Ten třetí je, že má několik konstrukčních vad, které by v mrdu typu c1/107/aygo/citigo, která přívěs tahat nesmí, po dálnicich se s tím moc nepočítá, nevyplavávaly svými následky naporvch tak rychle, kdy velcí trapiči malých kubatur jsou schopni tohohle třínohého, choulostivého koníka jménem HTP uhonit za 50kkm.... Tohel je motor skutečně jen pro klouboučníky pro pohyb po městě a bezprostředním okolí, pro dlouhé trasy klidným tempem a bez výstřelků.

K motorce: aerodynamika motorek je špatná, obzvlášť nekapotovaných - motorka o výkonu shodném s HTP je schopná jet 200, pod podmínkou že zalehneš, víc ne, nicméně je schopna v rychlostech, kdy se to ještě tolik neprojevuje neobyčejně dobře akcelerovat 0-100 za 5s, 0-150 za 10s, ale pak už se aerdynami postaví v plné síle proti a než se to dohrabe na 200 tak to trvá.... auto shodného výkonu k tomu potřebuje zhruba 3-4 násobek, nicméně tyhle vysokoobrátkové motocyklové motory mají sice kosmické výkony, ovšem moment je malý, kdyby jsi měl v té motorce místo 50kw 500-600ccm motoru 50kw litr, bude se chovat jinak.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


16.1.17, 22:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
tomvm píše:
....


Motory od r. 2007 stále nejsou příliš dobré, jen už nejsou úplně zcela špatné, ale o něco méně špatné.

To že se ti zdá, že je 1,4 zkraje línější, je dáno převodovkou, resp. odstupňováním. HTP má kvůli bachratosti karoserie Fábie a bídnému výkonu motoru natolik krátké první tři převody, že se to z fleku zdá dobré, nicméně jak rychlost stoupne nad 80-90km/h, prskavka vyšumí a je to v prdeli, lenost a spotřeba stoupající vysoko nad slušný průměr jeho kubatury. 1,4 díky svému výkonu, který už tak nějak postačuje, si může dovolit převodové poměry běžné a proto je dynamika z fleku rovnocenná s htp, nicméně vy vyšších rychlostech je stále uspokojivá a rozumná spotřeba odpovídající odevzdávanému výkonu.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


16.1.17, 23:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
tomvm píše:
Při jízdě 90-100km/h jezdí za 5l/100km.

A to jsi měřil jak? Podle palubního počítače? Nerelevantní.
Zkus vypočítat průměrnou spotřebu dle tankování do plné.

tomvm píše:
Maximálka po rovině 180km/h taky stačí.

Takovou maximálku nedovolí fyzika.
Zkus zkontrolovat tachometr dle GPS.


17.1.17, 11:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11844
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Pech. píše:
jako za málo to skutečně jezdit umí, nicméně za režimu klobouk, s maximální předvídavostí a beze všeh snah do jízdu svižn ou či dynamickou....

Tj. město s klidem, po okreskách do kila v kopci podřadit, moc nepřidávat, nechat spadnout rychlost tak na 70-80 a čekat a čekat a čekat..... Pak to za málo jezdí a má to menší sklony k závadám.


No jo, jenže s takovou jízdou se dostaneš na úplně srovnatelnou spotřebu i s tou 1.4 :) S ní se mi povedlo jezdit kolem pěti litrů, když jsem měl dost času. S HTP mám při běžné jízdě (žádné šetření ani závodění) podle palubáku 6,5 litru. Ale to až tak po 10 kilometrech jízdy, když si jen zajedu do města, je to spíš kolem osmi, devíti.

Jo a jednou jsem měřil jak moc se liší skutečná spotřeba od té palubákové. Skutečná byla tehdy o 0,3 litru vyšší.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


17.1.17, 11:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Ano, to je právě ono.... že tímhle stylem za tyhle čísla pojede i motor větší, který má v rezervě koně pro případy kdy je potřebuješ a nemuíš to honit jak nadmutou kozu....

Ono už hodně dlouho, zhruba od doby, kdy se do aut dostaly vyspělejší vstřikovací systémy platí, že velký motor nemusí žrát, pokud se nevyužívá jeho výkon naplno, spotřebu udává spíš to, kolik toho musí uvézt. tj. 1,4 v malém autě nebude žrát a pojede dobře, 1,4 ve velkém autě bude žrát a pojede nahovno. Zrovna u Fábie jezdí dvoulitr za stejnou spotřebu, jako OHV, pokud pojedeš tempem, kterým se běžně jezdí s 1,4, protože veze zhruba stejnou váhu, pasivní odpory se příliš neliší a pokud se neliší ani tempo, je postřeba zhruba stejná, jízda je samozřejmě s velkým motorem příjemnější, protože i tu 1,4 je třeba občas popohnat, aby to odsejpalo (u HTP marná snaha) a ten velký motor to zvládá jak se říká s jednou rukou v nose a druhou v prdeli. Za stejné peníze jezdí v mimoměstském provozu i HTP, jen ve městě bere o trochu míň, protože jedině tam lze považovat jeho koncepci a zpřevodování jako výhodu.

Stejný příklad funguje i obráceně... Vezměte TSi - v režimu malého zatížení jezdí skutečně za málo, což odpovídá jeho objemu, nicméně jakmile si sáhnete pro ty koně, které má, tak začne žrát jako motor přiměřeně větší, který má z jiného objemu podobný výkon (+-100k).

Fyzika je hotl neúprosná, výkon vzniká spálením paliva a pokud ho nespálíš, nejsou koně, pokud ho spálíš, jsou koně a v dnešní době už je celkem jedno, jestli spálení benzínu v množství odpovídajícímu odevzdané práci/výkonu provede brutálně přeplňovaný litr, nebo nepřeplňovaný dvoulitr.

Motor htp je příliš slabý na to, aby sebou vozil tak bachratou a těžkou kastli jako má fábie, ten patří o třídu níž. Do fábie je 1,4 pro mne slušný základ, který nebude mít problém jezdit uspokojivým tempem bez týrání a proto nebude mít ani problém se spotřebou a nakonec i spolehlivostí z toho týrání vyplývající.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


17.1.17, 13:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: demontaz piestov 1.2 40kw
Vezměte TSi - v režimu malého zatížení jezdí skutečně za málo, což odpovídá jeho objemu, nicméně jakmile si sáhnete pro ty koně, které má, tak začne žrát jako motor přiměřeně větší, který má z jiného objemu podobný výkon (+-100k).

octavia combi 1,2 TSi 77 kW řídil jsem já balaton a zpět + popojíždky 700 km spotřeba pět litrů, v autě čtyři lidi kempovací věci, narvaná, šla i nadoraz jak byla naložená, jel jsem po prdelkách,

pokud si chceš sahat na ty koně jak píšeš, musíš mít i kvalitní palivo, které všude nemají,


17.1.17, 16:36
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz