Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 10:01



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Škoda 100, provoz na etanol 
Autor Zpráva

Příspěvky: 59
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Dám na Johnyho, startovat budu na benzin s tou náhradou olova a pak to přepnu na plyn. Kdyžtak sem tam přepnu během jízdy na benzín s náhradou olova. Úspora to je a výrazná, je rozdíl jezdit za 8-9L/100Km při 37Kč/l tj cca 340Kč na 100Km a nebo za 10L/100Km při ceně 15,50Kč/L tedy 155Kč na 100Km. Více než dvojnásobná úspora, se starty na benzín teda tak na 170Kč na 100Km s přísadama. Škodovka to není bůhví jak zachovalá, jede dobře ale je dobitá, na veterána bych musel vyměnit přední kapotu, zadní dekl, pravá oboje dveře, zkrátka je zachovalá, bez koroze ale domlácená, už jsem ji takovou koupil, střecha je plná důlků, nevím co s tím kdo dělal, zkrátka na veterána se nehodí, taky porvaný interier a práhy už jsou chytlé. Auto jsem vykoupil před šrotem s tím, že ho vemu na práci a ježdění, má tažné. Né abych do toho rval prachy, když se aspoň u nás válí všude plno jiných daleko hezčích. Pokud někdo má zájem za 7Kč/Kg se prodává jedna hezká zelená stovka, bez koroze, jen sešly lak, kliky ven, dost zachovalá původní po důchodcích. Kdyžtak je v Hlučíně na autovrakovišti naproti technických služeb, směrem k Shellce. Já to udržovat budu aby mi nehnila, počítám s ní, protože ke stovkám mám docela osobní vztah, ale hold potřebuju jezdit levně, kdyžtak jak bylo řečené, nechám vytvrdit ty sedla, vyvložkovat po přestavbě. Je to takový provozní veterán, aktuálně dám spodek a podběhy do olova a na to gumoasfalt. Mám to vyzkoušené na jiných vozech a lepší nátěrovou kombinaci neznám. Tak závěrem Díky Johnymu za radu, taky jsem toho názoru, že to vydrží, my jsme léta jezdili se stovkou na N95 a problém nebyl, předchozí majitel s tím taky jezdil na N95, protože 91 už je skoro nemožné sehnat a o těch náhradách obyčejní spotřebitelé moc neví. Se 120tkama se tak jezdí dodnes. Nemluvě o té nádherné 110R co jsem včera viděl důchodce tankovat N95 a té by byla teprv škoda, zkrátka výrobní stav, absolutně bez vady.


11.7.14, 17:26
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 59
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Ještě bych měl dotaz, dnes jsme s tím jeli asi 40 z kopce, cesta byla nerovna, vyjete koleje v asfaltu, ale z ničeho nic to začlo vydávat strašné zvuky, v prví chvíli jsem myslel, že ležíme předkem na cestě bez kol, zřejmě se rozkmitala přední náprava do stran, je tam vůle, řekli mi to i na STK a proto dali jen na měsíc, prý vůle v převodce řízení, Predtím se mi to nikdy nestalo a to se jezdilo daleko rychleji, tak by mě zajímalo zda to je tou vůli nebo zda jste se s tím setkali taky. Řízení šlo, přestalo to až když jsme skoro zastavili na nějakých 10Km/h. Jak kdyby do toho někdo pral zbíječkou... Popřípadě jak se dá ta vůle u toho vyřešit bez výměny a rozebírání půlky auta, o samotnou STK nejde, tam se to řeší jinak , ale spíš můj vlastní pocit, ať se to někde nerozpadne.


19.7.14, 20:05
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Jestli ti mlátil i volant do stran, tak je to "shim" (nebo tak nějak), obvykle se projevuje u škodovek s šnekovou převodkou řízení, ale stává se to až kolem 80-100km/h. Kola se rozkmitají do stran, volant nejde udržet, pomůže jen zpomalit. Trpěly tím hlavně stovky. Je možné, že k tomu stačí i nižší rychlost, pokud jsou v nápravě velké vůle.

Co se týče vůle v předovce řízení, i nová převodka má pracovní vůle, to není chyba. Spousta lidí to považuje za chybu, dorve nastavovací šroub (který se má nastavovat úplně jinak) a tím poškodí víko převodovky případně mechanické části uvnitř a problém se ještě zhorší. Převodku jde zrepasovat, nebo vyměnit, ale u stovky musí jít celá náprava z auta ven. Dalším typickým problémem je vymlácený čep na střední tyči u převodky řízení, všichni mění jen kuláky u kol a na střední tyč zapomínají.


19.7.14, 20:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
kmitání kol přední nápravy ko čepy žízení najede to na nerovnost kola se rozkitají a auto je neovladatelné :oops:


19.7.14, 21:31
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Ad řízení... tohle jsem měl taky. Vyřešil jsem to nápravou s hřebenovým řízením. Do stovky jde jednoduše, ani pedálovka se nemusí měnit.
Jinak tyhlety výmysly jak stovku udělat co nejúspornější a dělat z ní spotřebák mi přijdou fakt nepochopitelný.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


30.7.14, 20:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12478
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Udrzovat stovku a riesit usporu do beznej premavky je minimalne nemudre, ale niekomu sa poradit neda, tiez som si nenechal x krat poradit, ale vidim to az teraz.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


30.7.14, 20:16
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 59
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Mě ta stovka celkem vyhovuje na ježdění, jsou na to levné, jednoduše sehnatelné díly, opravím si 90% sám, jednoduchá elektronika a mi to prostě stačí, za další mě povinko stojí pár korun (900Kč na rok, krytí do 50 mil, pojištění cestujících a řidiče, bez spoluučasti v zahraničí) u nového auta mě to výjde na tisíce ročně ( zhruba 4000Kč při felicii 1.9D co jsem mohl mít za 10 000 v luxusním stavu, garážovanou i s novými zimáky, vymazlenou, dal jsem přednost stovce za 14 000 co jsem do ní dal) a gumy na nové auta jsou nesrovnatelně dražší, já mám dvě komplet nové zimní sady za 1500, pořád je to zanedbatelný důvod? Za další nechcu auto co bude lízat cestu, stovka je celkem vyšší auto, nemám problém ani na polních cestách či lesních cestách kde jezdím často. Já od auta vyžaduji jednoduchost na opravy a minimum věcí co lze pokazit. Zkrátka je to z mého pohledu ideální auto na české silnice.


2.8.14, 21:53
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Však mi ti to nebereme, nicméně počítej s tím, že za chvíli to budeš více opravovat než jezdit.....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


3.8.14, 12:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11844
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Mě spíš udivuje to "jednoduše sehnatelné díly". Člověk má problém sehnat už na Favorita něco kloudného, tak by mě zajímalo, kde máš zdroje. :D Kamarád renovuje jednu stovku a s dílama je to prý peklo.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


3.8.14, 12:46
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12049
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Škoda 100, provoz na etanol
Renovace je ale podstatnej rozdil, když "jenom" opravuješ, tak je dilu ze 120ky ještě dost.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


3.8.14, 13:01
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11844
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Plechařinu on má, problém jsou prý ostatní díly. Motorové a podvozkové.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


3.8.14, 13:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz