Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 13:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1927 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 129  Další
 Tuner#2 - Škoda 105 - 136L 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek Tuner#2 - Škoda 105 - 136L
Tak jsem se konečně dostal k tomu udělat galerii fotek a přispět na tyhle stránky nějakým tím tjůningem, byť tady moc v lásce není. Snažím se dělat funkční úpravy, takže nehledejte spojlery a křídla, ale jen opravdu potřebné a funkční vylepšení. Zároveň, jak mnozí už zjistili, jsem velký fanda autohifi, které prošlo letos zásadní změnou směrem ke zkvalitnění poslechu. Pokusím se stručně shrnout provedené úpravy na autě.

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary Mka.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Z ní zůstala pouze šikmá ramena a poloosy, ostatní díly jsou nové.

- přední náprava opískovaná, vyztužená dle L/A
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm
- vyztužené uchycení tlumičů
- podložky 7mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu -0,75°
- srovnaná šikmá ramena podle nových, vyztužená dle L/A
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A, tvrdé silentbloky http://www.rubena.cz/
- obě nápravy jsou natřené základem a poté 2 x žlutým Alkytonem
- přední pružiny 250tky od Sakyho o 10% tvrdší než série zkrácené o mrtvý závit, volná délka je po zkrácení 240mm http://skoda-upravy.wz.cz/
- zadní pružiny dle vlastního návrhu vyrobené ve firmě Invel, silnější drát 13mm, tuhost vyšší o 30% s třemi závěrnými závity, které jsem postupně odřezával na konečnou volnou délku 360mm http://www.invelplus.cz/
- tlumiče HP sporting, přední dodatečně upravené na vyšší tuhost přímo p. Huškem http://www.hpsporting.cz/
- stabilizátor průměr 20mm od p. Svozila tel. +420608884326
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru od Pemita pemit@seznam.cz
- přední brzdy kotoučové s vnitřním chlazením od Mari-designu http://www.marijan.cz/ajindex.html
- nové čtyřpístové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči
- desky ATE eventuelně Lucas
- vzadu nové bubny a obložení, prasátka 22mm z Pick-upu
- vpředu zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a zmenšení hmotnosti na průměr dosedací plochy kola, převrtaný náboj na rozteč 4 x 100 včetně úpravy středícího kroužku a Al podložka pod kolo šířky 4mm
- vzadu ocelové podložky šířky 28mm na změnu rozteče 4 x 100 se středícím kroužkem
- kola Borbet 7J x 15“ opískovaná, nastříkaná vypalovací práškovou barvou komaxit v odstínu chrom lak, který je z límce odstraněný a límec je vyleštěný
- pneu Pirelli P 5000 o rozměru 195/50 R15

Motor: Je původem z Felície 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136 seřízený na stolici http://www.spid.cz/info.php
- trysky 120/145, vzdušníky 210/140, difuzory sériové
- vzduchový filtr K&N http://www.riegger.cz/
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet 40105 http://www.krenek.cz/Welcome.html
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený setrvák, dnes bych ho nechal sériový
- odlehčená řemenice a předělaná na klínový řemen
- odlehčené ojnice a ventily jen minimálně
- snížená hlava o 0,6 mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm http://www.motor-excel.cz/
- přesazený klínek pro správné časování vačky v bloku
- vůle ventilů za tepla 0,35/0,45 mm
- svíčky NGK BCP6ES
- bezkontaktní rozdělovač Hanhart 9204 880 pro 136X s odpojenou podtlakovou regulací, předstih na volnoběh cca. 14° http://www.eurosta.cz/hanhart/pregled.html
- svody od hlavy 4 in 1 a nerezový příčný tlumič od p. Hriciny http://hr-svody.eu/
- svody omotány páskou ThermoTec http://www.speedpro.cz/
- alternátor 70A z Fábie
- olej plná syntetika Q8 Formula 1 10W50
- palivo převážně 100 oktanový Shell V-Power
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru http://www.rubena.cz/

Převodovka: Je to 5q z Rapida

- stálý převod 3,9
- olej Castrol EP 90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí
- na poloose čidlo na digitální tachometr

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- závodní volant s povrchem z broušené kůže http://www.speedpro.cz/
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- kožená hlavice řadící páky
- Al pedály
- panel vlastní výroby na rádio z MDF
- vypínače na zesilovače pro možnost šetření s proudem
- regulátor hlasitosti wooferu
- cyklotachometr Sigma BC 800 pro přesné měření rychlosti cejchovaný dle GPS
- skořepinové sedadla od firmy Tuning Tech
- tříbodové pásy Sparco s vyztuženým úchytem v platu http://www.speedpro.cz/
- vyndaná zadní sedadla
- audio zástavba čalouněná černou koženkou
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman http://www.newman-tuning.com/

Muzika: Ta se po dostavení auta mění asi nejvíc. Měl jsem v autě zástavbu místo zadních sedaček, dva subwoofery a přední i zadní repro. Největší úspěch s touto sestavou byl v roce 2007 na MČR EMMA, kde jsem obsadil 2. místo v kategorii ESPL Advanced 8 woofer. Nyní je audio zaměřeno na kvalitu poslechu, nejsou zadní reproduktory a woofer je pouze jeden. Hlavní změna je aktivní přední systém a nové autorádio s procesorem umožňující časové korekce. S touto sestavou jsem na soutěžích EMMA v roce 2008 získal 3 x 1. místo v kategorii SQ Experienced Unlimited, ale díky nesmyslným pravidlům jsem se nedostal o dva body na finále. Nominováni byli jen tři z každé kategorie a zrovna v mé kategorii jsem narazil na tři “jezdiče”, kteří nasbírali body tím, že objeli všechny srazy včetně dvou na Slovensku. V přímém souboji, ale nikdy v celé sezóně nebyli lepší a to je alespoň pro mě útěcha, že titul MČR je v nesprávných rukou a je vidět, že se nehledá ten nejlepší, ale hledají se peníze za účast a tím peníze od sponzorů a to je dle mě postavené na hlavu. Pokud se příští rok nezmění pravidla tak jako je tomu v Německu, tak EMMA přišla o dalšího soutěžícího.

- autorádio Alpine CDA-9886 s procesorem PXA-H 100
- přední komponentní reproduktory Mac Audio Protektor 2.16 bez pasivní výhybky
- subwoofer Hertz HS 300 v uzavřené ozvučnici o objemu 47l
- 4ch zesilovač pro přední systém Mac Audio Z 4200
- digitální monoblok pro subwoofer Carpower Wanted 1/800D
- pro středobasy vyrobené doorboardy z MDF s natočením reproduktoru na posluchače
- výškový reproduktor umístěný na A sloupku
- baterie Banner 80Ah, startovací proud 700A je v kufru kvůli lepšímu rozložení hmotnosti stejně jako zesilovače
- interiér včetně dveří je vytlumený speciální hmotou pohlcující vibrace od firmy Vestin http://www.vestin.cz/

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení. První parametr je jen můj vysněný odhad, protože auto nebylo na brzdě, ale zbylé dva jsou přesně naměřené.

- výkon motoru cca. 60 - 65 kW
- maximální rychlost 193,4 km/h
- zrychlení 0 - 100km/h za 11,5 sekundy

Videa a Fotky: Pro Ty co chtějí vidět nějaké fotky v lepší kvalitě + akční videa nahlídněte do mailu: auto136@seznam.cz a heslo je 12345 (prosím v mailu nic neměnit).

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


Naposledy upravil Tuner#2 dne 27.9.08, 21:55, celkově upraveno 2



8.9.08, 22:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
No a nakonec to nejlepší. Galerie všech fotek včetně pár nových, které nikde nejsou:


http://tuner2.rajce.idnes.cz/Skoda_105_ ... restavbou/

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


Naposledy upravil Tuner#2 dne 27.9.08, 21:50, celkově upraveno 1



8.9.08, 22:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Tady jsem ten popis nečetl, jen na virtu, jinak auto hezký, ale schválně bych ve předu nechal ovály. Jinak asi takhle kecal bych kdybych řekl že se mi nelíbí, ael svou bych udělal jinak. Jinak ta zelená užovka, cos měl, tu oplakávám snad každej den.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


8.9.08, 22:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Carlos píše:
Tady jsem ten popis nečetl, jen na virtu, jinak auto hezký, ale schválně bych ve předu nechal ovály. Jinak asi takhle kecal bych kdybych řekl že se mi nelíbí, ael svou bych udělal jinak. Jinak ta zelená užovka, cos měl, tu oplakávám snad každej den.
Díky za pochvalu. Ovály už nikdy, vůbec se mě nelíbí, miluju vzhled 130L a výš. Užofka? Po té se mě vůbec nestýská, teď jezdím lepším a navíc introš jezdí už v myšákově GLSu na virtu a kasle slouží jednomu moc zajímavému projektu. Stačí číst virt a ne jen 5 let kritizovat. :wink:

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


8.9.08, 22:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Jů, to je fotek :)

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.9.08, 22:30
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
Díky za pochvalu. Ovály už nikdy, vůbec se mě nelíbí, miluju vzhled 130L a výš. Užofka? Po té se mě vůbec nestýská, teď jezdím lepším a navíc introš jezdí už v myšákově GLSu na virtu a kasle slouží jednomu moc zajímavému projektu. Stačí číst virt a ne jen 5 let kritizovat. :wink:


Mě by tam ty ovály zrovna pásly, ty tvarovky má každej, jinak já nekritizuju, prostě jen konstatuju, ale prostě pro mě jsou užovky "něco víc" no a tamta jak vypadala, promiň, ale to někdo zatíženej na oužy nezapomene.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


8.9.08, 22:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5614
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
no HURÁÁÁÁÁ, Žlutka i tady :D

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


8.9.08, 23:04
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek 
Možná už jsem to někde psal - pěkné, dobrá práce, ale s tuzérskými prvky, což je škoda...


9.9.08, 05:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5614
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
fatal: a tím myslíš konkrétně co?

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


9.9.08, 05:51
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek 
MATTESS píše:
fatal: a tím myslíš konkrétně co?


Pravda, měl bych to více rozepsat. Takže:
1) Koncovka výfuku směřuje nahoru. Nápadně mi to připomíná tuzérské lapače dešťové vody.
2) Mřížka na zadním čele. Opět náznak tuzérského nutkání rvát mřížku na každé rovnější místo na autě.
3) Podložky pod kola. Do seriozního tuningu to snad nepatří.
4) Cyklocomputer. Prvek, který se do jinak pěkného interiéru prostě nehodí. Na měření maximálky je určitě lepší GPSka.
5) Spínače ve stylu stíhačky. To je těžká tuzéřina, má to snad za světlomety skryté rakety země-země nebo co?
6) Stěrač mimo střed vozu v klidové poloze uprostřed okna. To už by snad bylo lepší ten stěrač dát pryč.
7) Obsah kufru plus zadní "sedačky"...


9.9.08, 06:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
1) Koncovka takhle nebyla, ale celý tlumič se převařoval, abych ho netahal po zemi. Až to znovu trochu klesně, tak se uřízne i trubka na konci a převaří, ale moc se mě do toho nechtělo, když je to cást za kterou to drží a nerad bych aby to pak praskalo.
2) Funkční odvětrání motorového prostoru
3) I jezdci drift série v Japonsku je používají, neb se tím ladí rozchod a tím jízdní vlastnosti
4) To je věc vkusu, mě se tam líbí
5) To samé jako bod 4, ono to chce vidět naživo, fotka s bleskem vždy klame.
6) Stěrač je v klidové poloze tam kde je. Kdybych to nedělal před 7 lety, tak jsou tam dnes dva sériové.
7) Mě dělá radost při jízdě i při poslechu v garáži.

Jinak díky za pochvalu. :wink:

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


9.9.08, 07:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5614
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
fatal: kolik stála před 4mi lety GPS navigace?

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


9.9.08, 07:32
Profil
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek 
Ještě si dovolím pár dotazů:

1) Výfuky na L/A měly tuším rozebíratelné spoje, neměl bys to lepší?
2) Spodek plus mřížka ve spoileru nahoře nestačí?
3) Pokud máš naladěno, nechtělo by to řešení bez podložek?
5) A bude i knipl?
6) Nevratná úprava?

Co jsou ty černé obdélníčky dole na zadních dveřích?
Neškrtáš předními koly v zatáčkách o lemy?


9.9.08, 07:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek 
MATTESS píše:
fatal: kolik stála před 4mi lety GPS navigace?


V porovnání s cenou úprav? :) Navíc na test maximálky stačí půjčená, za jízdy bohatě stačí klasický budík. 8)


9.9.08, 07:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
fatal píše:
Ještě si dovolím pár dotazů:

1) Výfuky na L/A měly tuším rozebíratelné spoje, neměl bys to lepší?
2) Spodek plus mřížka ve spoileru nahoře nestačí?
3) Pokud máš naladěno, nechtělo by to řešení bez podložek?
5) A bude i knipl?
6) Nevratná úprava?

Co jsou ty černé obdélníčky dole na zadních dveřích?
Neškrtáš předními koly v zatáčkách o lemy?

1) Jaké spoje máš na mysli? Jako že trubka šla oddělit od obalu? To asi ne...
2) Nestačí, motor vzadu je svinstvo, dnes bych udělal čelo a kapotu dle LR s mřížkama
3) A jak při zachování stejných kol?
5) Nebude rejpale
6) Díra je zavařená, takže jedině při dalším laku.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


9.9.08, 07:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 1927 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 129  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz