Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.3.24, 13:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog vs  
Autor Zpráva
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog vs
Česť práci a príjemné sviatky :D

Uvedomil som si, že sa často dostávam do situácie, kedy by som potreboval zistiť stav autobatérie. Pôvodne som rozmýšľal na meračom vodivosti ale keď som videl ceny tak ma to rýchlo prešlo. Mám síce doma ESR tester, ktorý by zrejme pomohol, ale nakoľko pred meraním treba vybiť meraný kondenzátor, nechcem vedieť čo by s ním spravila autobatéria :)

Zostala mi tak klasická metóda pomocou záťaže a voltmetra. Mám ale dilemu. Našiel som dva merače, ktoré sa mi pozdávajú a sú dostatočne lacné.

Obrázek

http://www.battery-import.sk/testery-2/ ... 0--6v-12v/

Obrázek

http://www.battery-import.sk/testery-2/ ... a-15--12v/

Analógový má výhodu, že vie zmerať aj menšie kapacity ale hlavne 6 voltové batérie (keby som si náhodou zadovážil napr. Citroen 2CV :D ) a je sprosto jednoduchý teda zrejme aj spoľahlivejší. Okrem toho aj lacnejší. Meria však len pri 50 ampérovom prúde cez vstavanú záťaž čo je podľa mňa málo na smerodajné zhodnotenie stavu batérie.

Digitálny je zas viac blbovzdorný, dá vám rovno výsledok a vie testovať pri 125 A prúde, čo mi príde u 12V batérií ako presnejší spôsob testu.

Hlavná otázka teda znie, stačí tých 50A na presné meranie a je tam nejaký lineárny vzťah alebo by som si mal zohať radšej digitálnu verziu kašľať na 6V meranie?

Dík moc dopredu :)
D.K.

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


Naposledy upravil deekay dne 27.12.14, 16:08, celkově upraveno 1



26.12.14, 19:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9399
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
milosuv test
svarovaci drat

pod 1vterinu - baterie OK
nad 1 vterinu - baterie NG

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


26.12.14, 19:16
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
Nepochybne ide o jednu možnosť ale vedieť o niečo presnejšie určiť stav batérie pomocou merania mi príde ako vhodnejšie riešenie :D

Ale hlavne som úplný debil lebo som to neviem prečo nedal do poradne. :/ hoši prosím presuňte to keď sa dá, sory.

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


26.12.14, 19:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
henten analogovy som mal a nic moc. komercne predavany Milosov test v krabicke s voltmetrom. ked bola baterka nabita tak ju otestovalo ze je super a pri tom uz po 3. nastartovani stracala kapacitu. ten digital neviem ale analog je lepsi nez nic, ale aj tak nejednoznacny...

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


27.12.14, 11:00
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6011
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
Včera jsem náhodou koukal na tohle http://www.georgeb.wz.cz/dilna_el_zatez.htm

Ten žátěžák dělá vlastně měří napětí s danou zátěží, šlo by se inspirovat odkazem.

stačí mít volmetr a udělat zátěž.

Ten zátěžák má 50A, tj při 12V 600W.

příklad, použiji žárovky H4 - 12V 55W/60W tj celkem 115W(musíme rát, že to nebude úplně přesné, přesnost výroby, nelineární prvek) což je 9.583A, 50A odpovídá pak 5.2ks H4.
Na aukru lze třeba koupit H4 100W/90W tedy 190W tj. 15.83A za dva kusy 100Kč, tady zátěž skoro 32A
Na Ebay lze najít H4 55W/100W za 35 Kč zatěžež 12,916A, tedy 51,664A 4ks takových žárovek za 140Kč, nějaký drobný materiál k tomu.Začínám nad tím uvažovat, nějaký H4 mám i doma(super modré tuningové, které do auta dávat nebudu, takže mi jich nebude ani líto).
Tímto lze i úplně snadno i nastavovat zátěž.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


27.12.14, 11:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
To je super nápad, dík moc! :)

Kwiko: Vy inak čo používate na cca odhadnutie? Len klasiku voltmeter a štartovanie / záťaž?
Tiež mám také skúsenosti, že nabijem batériu a deň dva ok a potom je po nej zas. Chcel som nejakú techniku, ktorá by mi zistila stav na počkanie ale asi s tým bude treba aj tak laborovať aspoň dva dni čo tak čítam :/
S tými merákmi vodivosti máte niekto skúsenosti?
Inak ten digitál je to isté ako analóg ale má digi voltmeter a väčší záťažový odpor (preto nevie merať 6V batérie - nedajú taký prúd pri takom napätí), etot vsjo

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


27.12.14, 14:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 85
Příspěvek Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
a k tomu toto a všichni budou čumět. S těma žárovkama to není špatný nápad, ještě bych to udělal zátěž na přepínání 100-200-300 A

http://www.ebay.com/itm/Dual-LED-Digita ... 1e90eda2e4


27.12.14, 15:24
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital
Ako pán :)

S tým ESR testerom ste niekto neskúšali merať? Ja jeden doma mám ale hlavne na testovanie elektrolytických kondenzátorov bez potreby ich odletovať z plošáku a nerád by som si ho dokaličil. :)

Čo by mal vedieť zistiť:
Citace:
if you have access to an ESR meter put across the battery, internal resistance should be below 1 ohm on a good SLA battery [bezúdržbová autobatéria]. Internal resistance goes up as batteries go bad.


Citace:
ESR =
= vnútorný odpor batérie
------------------------------------------------------
(stav nabitia) umocnený na koeficient kapacity

http://www.bth.se/fou/cuppsats.nsf/all/ ... obczak.pdf

Toto vraví wikipedia:

Citace:
A meter such as an equivalent series resistance meter (ESR meter) normally used for measuring the ESR of electrolytic capacitors can be used to evaluate internal resistance.[1] ESR meters fitted with protective diodes cannot be used, a battery will simply destroy the diodes and damage itself. An ESR meter known not to have diode protection will give a reading of internal resistance for a rechargeable or non-rechargeable battery of any size down to the smallest button cells which gives an indication of the state of charge. To use it, measurements on fully charged and fully discharged batteries of the same type can be used to determine resistances associated with those states.

Citace:
The cost of an ESR meter makes it uneconomic for measuring battery voltages as its only function, but a meter used for cheeking capacitors can take on the additional duty.


Prečo to neskúšam:
Citace:
An ESR meter may be damaged by connection to a capacitor with significant voltage across it, either because of residual stored charge or in a live circuit. Protective diodes across the input will minimise this risk, but then the meter can no longer be used to measure battery internal resistance.

Citace:
If I tried to measure the impedance of a battery with my esr meter it would be seen as a charged capacitor and the automatic discharge would swing into action with disastrous results as it would not be able to cope with such a current. The magic smoke would out.


Ďalší múdry zdroj (http://amrita.vlab.co.in/?sub=77&brch=2 ... 1570&cnt=1):

Citace:
The current is a function of the rate of chemical reaction in the battery, which is characterized by the Equivalent Series Resistance (ESR). Then from Ohm’s law, we can see that for a fixed voltage, the current is controlled by the resistance.
Current = Voltage / Resistance = V / ESR
The capacity of the battery is defined as
Capacity = (Voltage) * (Amp-hours).


Toto je tiež dobrý článok o batériách a zisťovaní ich stavu:
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... resistance

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


27.12.14, 15:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
drát je drád

blbý je akorát když je zrovna v oku


já osobně mám komunistický MAB 001 dvě zátěže voltmetr a ampérmetr, k tomu refraktometr a jsem pánem situace http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... GQ&cad=rja

pokud ho někde uvidíte kupte, předělal jem si ho i na jiné měření třeba žhavek,


27.12.14, 16:23
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27197
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
když bych vyráběl něco tak se zátěží aspon 1kw

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


27.12.14, 17:54
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
amatéri :)

pravda že s tým meriame lúhové baterky, prípadne iba ako záťaž, ako vidieť nieje problém si to pozapájať podľa potreby...

https://lh3.googleusercontent.com/-daWf ... C_0058.JPG

prípadne by sa s tým dalo aj kúriť... :)

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


31.12.14, 07:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
Jak tady to dopadlo, koupil ste si nekdo neco? Ja sem dneska vzal tady toto

https://www.machinemart.co.uk/shop/prod ... ery-tester

zatim sem testoval akorat baterku na sve fabii hned na silnici pred kramem :D a vypada to pouzitelne, mam myslim hodnotu 640EN a zmeril sem 585EN baterka OK, altik a napeti pri startovani sem zatim nezkousel, ale vyzkousim :D Jestli by byl zajem udelam nejaky video jak se s tim zachazi :)

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


17.5.15, 22:18
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18132
Příspěvek Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
No nevím. Mě u baterky zajímají dva parametry:
- startovací proud - poznám po otočení klíčkem do pozice start.
- kapacita - poznám podle výdrže hraní autorádia s vyplým motorem.
Mám dojem, že měřák, který zatěžuje 50A, neměří ani jedno.


17.5.15, 23:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
věř tomu že tomu tak vždy není, mám starý komunistický zátěžák který ukazuje volty i ampéry,

baterka musí být venku a změřená testem a pokud to de refraktometrem máme ještě ten měřák z lídlu co měří baterku a dobíjení a tím to pak měříme taky přímo na autě

tento způsob ti pak řekne o co de


18.5.15, 06:44
Profil

Příspěvky: 14650
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog
Já jsem viděl kdysi v obchodě kde prodávají čistě jen autobaterie měřák, podobný nabíječce autobaterií. Vždycky to připojili krokosvorkami na akumulátor, buď venku z auta, nebo přímo v autě. Na měřáku jim to ukazovalo kapacitu akumulátoru v procentech. Na princip měření jsem se neptal, ale podle mě to měří nejvyšší proud který je baterie ochotná dát a podle toho to měří tu kapacitu. Nebo se mýlím? Podle mě je tam nějaký velký odpor, nebo něco jako dal v odkazu Michalkatka. Ten zatíží baterii na maximum co dokáže dát a měřák potom změří napětí.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


Naposledy upravil varok dne 26.11.21, 11:35, celkově upraveno 2



20.5.15, 09:16
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz